Drónnal csak addig olcsóbb, amig van műholdas kapcsolat. Mármint ha a Szu-34es hatótávjában gondolkodunk.Nem is az követeltem AESA radart
Drónnal olcsóbb lesz
Nem szakértés, Ezek tények![]()
Bár szerintem a zsidók szudáni bombázása azon is túl volt.
Drónnal csak addig olcsóbb, amig van műholdas kapcsolat. Mármint ha a Szu-34es hatótávjában gondolkodunk.Nem is az követeltem AESA radart
Drónnal olcsóbb lesz
Nem szakértés, Ezek tények![]()
Mert Szíriába a helyszinre tudtak települni. Ha először otthonról kellett volna négy tonnás bombákkal helyet csinálni, kellett volna a Szu-34es.Mert amit a sz34 tud azt meg megtudja a szu-30/35-is úgy hogy meg is védik magukat. A szu34-ketlem hogy jobb lenne legiharcban mint a szu-30sm.Persze a ket gepbe nincs bili meg konyha de kit érdekel. Szíriában sem repültek olyat hogy kéne.
Az F-111 Ausztráliában tovább maradt. Nagy ország, ritka repülőterek, és esetleg Új-Zélandot is onnan kell megvédeni. Vagy Timort vagy Pápuát támadni.A Szu-34-es hajtóművével nincs semmi baj, az is egy AL-31F, csak úgy hívják, hogy AL-31FM-1 és az eredeti AL-31F egy tonnával erősebb verziója, de nagyobb az élettartama. Hogy legyen mihez hasonlítani, akkora a tolóereje, mint a világrekorder P-42-esenek volt, csak az a pár hajtómű nagyon rövid élettartammal bír, mivel egy kísérletsorozathoz húzták fel a nyolcvanas évek közepén, mindenféle módosítás nélkül. Az AL-31FM-1-es pedig kapott egy új turbinát és egy FADEC vezérlést, amivel optimalizálták a gázreakciót, gyorsabban kapcsol forszázst és emelett magasabb gázhővel bír, de mégis nőtt az élettartam. És nem a P-42-esek rekorder hajtóműveihez képest, hanem az AL-31F békeidős, ráadásul csökkentett gázhős élettartamához képest. Mivel magasabb fordulatszámon tud forogni, ezért nagyobb valamivel a levegőátfutása is, emiatt forszázson is valamivel többet tol, de az utánégetést is gyorsabban kapcsolja. "Sportosabb" lett.
Az F-111-esek újrahajtóművezése komolyan napirenden volt, többféle megoldás is felmerült. Volt olyan ötlet, hogy az FB-111-es a B-1B hajtóműveit kapta volna meg, illetve az F-111E és F pedig az akkori legújabb hajtóművet, az F110GE129-est. De a Sivatagi Vihar után megindult az amerikai védelmi költségvetés visszafaragása, ami miatt alaposan meg kellet nézni, hogy hol lehet fogni a pénzt, min lehet spórolni. Kézenfekvő volt, hogy a felfutóban levő F-15E gépeket az évtized végéig gyártani fogják (ez be is jött, hiszen 2001-ig adtak át példányokat az USAF-nak), de ennek ára, hogy az F-111-eseket nem, hogy áthajtóművezik, modernizálják, hanem egyenesen kivonják a hadrendből. Ehhez persze a RAND Corporation elemzése is kellett, ami alapján úgy vélték, hogy az F-111-es képességeire nincs már szükség.
Ez az elemzés "áramvonalasan" feküdt (eleve úgy készült) a haderőcsökkentési elképzelésekbe függetlenül attól, hogy a hatótáv, illetve fegyverterhelés aránya kiváló volt.
Egy külső fegyverterhelsű gépnél különösen mérlegelni kell, hogy egy adott bevetésre mennyi fegyvert és/vagy üzemanyagot tud elvinni. Minden függsztmény átkonvertálható üzemanyaggá, akár belső töltés, akár pilonokat foglaló póttartályok képében és így hatótáv/őrjáratozási idővé alakítható.
És minden üzemanyag átkonvertálható fegyverzetté.
A nagy gépek előnye, hogy sok fegyvert tudnak hordozni, mert egyrészt sok felfüggesztési pontjuk van, másrészt nagy a teherbírásuk, harmadrészt a méretükhöz képest a függesztett fegyverzet alaktényező rontó hatása nem akkora, mint egy kisebb géphez képest.
Ezekből már gondolom kiviláglik, hogy a Szu-34-es egy olyan nagyméretű masina, aminek 12 tonnányi kerókészlete, az alkalmasint igénybevehető törzs alatti hatalmas 3000 literes tartálya, a 8 tonnás fegyverterhelhetősége, a 12 (14-16) függesztési pontja, a kétszemélyes kialakítása, a komfortosabb kabinkonstrukciója, levegőbeni utántölthetősége, a BVR önvédelmi légiharc fegyverzete igencsak felxibilis harcászati csapásmérővé teszi.
Hát, a Kamov emeletes rotorját épp most másolják le.Bocs az offért, csak most megakadt reggel az agyamban. Sokat hallani hogy merítettek a haditechnikában ötleteket nyugatról orosz de főleg kínai mérnökök.
Ellenkező előjellel keletről nyugati mérnökök honosítottak meg koncepciókat vagy hardvereket a keleti blokktól? Esetleg másoltak le komplett repülőgépet?
Így kis ötletelés után a grid fin jut eszembe, meg az F-35 hátsó része. Esetleg még az átcímkézett NK-33 rakétahajtómű.
És a maradék mérnökök fele is elköltözik.Látod ! Leírtad azt amire gondoltam Ugyan ezt a fenti döntést kellett volna meghozni az oroszoknak a szegény 2000 évek elején ! Abba hagyni a programot és a szu-35-re koncentrálni és más fontosabbra.
Éppen ezért is volt felesleges és pénzelni a hidegháború után
Éppen ezért is volt felesleges és pénzelni a hidegháború után

Pénz Roni, pénz. Anélkül nem megy semmi.Még akkor sem, ha a 90-es években, ahogy Szergej Mihejev a Kamov volt vezérigazgatója és főtervezője elmondta,volt időszak,hogy fizetés nélkül, pusztán hazaszeretetből jártak be dolgozni.Tény hogy a lemaradás meglenne de a szu57-hez mar komoly gyártosort húztak volna fel ahol évente 20 gépet is tudnának építeni.
...és mivel a Szu-35Sz hamarabb elkészült volna(?), azóta már vadul "reszelnék" az 57-t, és nem "mosolyogna" rajtuk a fél világ!
...Sojgu 2020-ra ígért mindent. No comment...
Röpke 10 évvel kevesebb lemaradásuk lenne! Kb,
De "szegény" Szu-34 nagyon "fontos" (és időszerű) volt.![]()
Bocs az offért, csak most megakadt reggel az agyamban. Sokat hallani hogy merítettek a haditechnikában ötleteket nyugatról orosz de főleg kínai mérnökök.
Ellenkező előjellel keletről nyugati mérnökök honosítottak meg koncepciókat vagy hardvereket a keleti blokktól? Esetleg másoltak le komplett repülőgépet?
Így kis ötletelés után a grid fin jut eszembe, meg az F-35 hátsó része. Esetleg még az átcímkézett NK-33 rakétahajtómű.
Nem annyira haditechnika,de érdemes megnézni az új NASA szkafadereket. Vettek át megoldásokat az orosz Orlan szkafanderekről,például a hátulról egy ajtón át történő beszállás lehetőségét. Az eddigi amerikai űrsétaszkafandereknél külön kellett felvenni az alsó és a felső részt.
A gyártósor az, ahol kezdetben nagy pontosságú, geodéziai szintezésű sablonban felépítik a sárkányszerkezetet, majd onnan kiemelve kezdődik a beszállítóktól érkező sárkány- hajtómű- elektromos-elektronikai-harcászti berendezések és rendszerek beépítése. Kalap sz... se ér a kész gyártósor (önmagukban csak rozsdásodó acélvázak), ha pénz/szakember-hiány miatt nem működik a több-száz beszállító cég, amik a fedélzeti rendszereket, berendezéseket szállítják a készre szerelő gyártósorra. Elég ha csak néhány ilyen cég fejreáll, és nincs generátor, vagy hidraulika-szivattyú, vagy futóműszár, vagy katapultülés, vagy kormányszervó, vagy fedélzeti számítógép, vagy radar, vagy "TV" a kabinba stb.-stb. - és elég ha egyetlen dolog hiányzik, máris nincs gyártás, nincs komplett kész gép!! Szóval nem a gyártósor hiányzik ott elsősorban, hanem a többször-hét szűk esztendő alatt a háttér-iparból pénzhiány miatt elvándorolt, + a függetlenné váló tagországokban elszakadt szakemberek tízezrei ... (az utóbbiaknak jelentős része már az EU-ban vagy USA-ban él/dolgozik, én is dolgoztam együtt jópár baltikumi és ukrán kollégával).Tény hogy a lemaradás meglenne de a szu57-hez mar komoly gyártosort húztak volna fel ahol évente 20 gépet is tudnának építeni.
Miért? Volt, hogy 12t bombát dobott egyszerre? Akkor esetleg, ha otthonról kellett volna bombázni. Ha valamiért szükség volt a Szu-34esre, hát az nem emiatt volt.A Szu-34 Szíriában bizonyította,hogy fontos és időszerű.
Egyszer megnéztem az árukat. Az orosz Orlan az amerikai töredékébe kerül.Nem annyira haditechnika,de érdemes megnézni az új NASA szkafadereket. Vettek át megoldásokat az orosz Orlan szkafanderekről,például a hátulról egy ajtón át történő beszállás lehetőségét. Az eddigi amerikai űrsétaszkafandereknél külön kellett felvenni az alsó és a felső részt.
Volt két magyar pilóta, aki a Balatonba fulladt. Pontosabban megfagyott.Még a szkafanderhez. Az új amerikai űrhajófedélzeti szkafanderen megjelent két kis sötétkék téglalap alakú zsák a hónalj alatt. Ami eléggé az orosz hajózóruhákról (VMSZK tengerészeti hajózóruha) és a Szokol KV-2 szkafanderről is ismert ASZP-74 típusú mentő"hurka" másolatának tűnik. Az ASZP-74 egy külön kis hevederrendszerrel egyszerűen felvehető volt bármilyen hajózóruha fölé. A magyar MiG-29-es hajózók is viselték, amikor Lengyelországba,a tenger fölé jártak rakéta éleslövészetre. Аz ASZP-nél kék zsákon egy madzagot kell meghúzni, és villámgyorsan felfújódnak a nagy narancssárga "hurkák", amik utána a víz felszínén tartják az embert.
https://dynaforce.ru/category/proiz...ashchitnoe-snaryazhenie-dlya-letnogo-sostava/
Itt még jobban látszik:
http://vector-ltd.com/aviatsionnyy-spasatelnyy-poyas-asp-74v/
Talán ezért kellett a 34es.A gyártósor az, ahol kezdetben nagy pontosságú, geodéziai szintezésű sablonban felépítik a sárkányszerkezetet, majd onnan kiemelve kezdődik a beszállítóktól érkező sárkány- hajtómű- elektromos-elektronikai-harcászti berendezések és rendszerek beépítése. Kalap sz... se ér a kész gyártósor (önmagukban csak rozsdásodó acélvázak), ha pénz/szakember-hiány miatt nem működik a több-száz beszállító cég, amik a fedélzeti rendszereket, berendezéseket szállítják a készre szerelő gyártósorra. Elég ha csak néhány ilyen cég fejreáll, és nincs generátor, vagy hidraulika-szivattyú, vagy futóműszár, vagy katapultülés, vagy kormányszervó, vagy fedélzeti számítógép, vagy radar, vagy "TV" a kabinba stb.-stb. - és elég ha egyetlen dolog hiányzik, máris nincs gyártás, nincs komplett kész gép!! Szóval nem a gyártósor hiányzik ott elsősorban, hanem a többször-hét szűk esztendő alatt a háttér-iparból pénzhiány miatt elvándorolt, + a függetlenné váló tagországokban elszakadt szakemberek tízezrei ... (az utóbbiaknak jelentős része már az EU-ban vagy USA-ban él/dolgozik, én is dolgoztam együtt jópár baltikumi és ukrán kollégával).
Hát a 30ast és a 35öst rendesen sorozatban gyártották.Amire emel rávilágított, az maga a lényeg. Az oroszoknak egyszerre kell végrehajtani technológiai ugrást és lényegében újra kiépíteni egy összehangolt logisztikai láncot, miközben se szakember, se aktuális tapasztalat nincs meg.
A pénzről nem is beszélve.
Sokakat az elmúlt harminc év prototípusai és a hozzájuk kapcsolódó orosz üzleti-politikai propaganda téveszt meg még most is.
Ezek zömét moszkvai kísérleti üzemekben gyártották és gyártják, de nem a repülőgépgyárakban.
Ez két külön dolog.
Látom nem érted te sem.Miért? Volt, hogy 12t bombát dobott egyszerre? Akkor esetleg, ha otthonról kellett volna bombázni. Ha valamiért szükség volt a Szu-34esre, hát az nem emiatt volt.
Ilyen alapon semmiféle haditechnikai eszköz se fontos és időszerű, mert alig van köztük, aminek valaha is kihasználták a max lehetséges kapacitását. Sok fegyver egyszerűen már a létezésével is hat, valóságos kihasználás nélkül.Miért? Volt, hogy 12t bombát dobott egyszerre? Akkor esetleg, ha otthonról kellett volna bombázni. Ha valamiért szükség volt a Szu-34esre, hát az nem emiatt volt.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..