Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 100
3 055
113
1-oceanic-whitetip-shark-dave-fleetham.jpg
Ő a legveszélyesebb...Longimanus
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 061
113
A Su-30SM2 és a Su-30SM közötti külső különbségek a következők:
a megnövelt antenna jelenléte a kabin alatt
passzív zavarást kibocsátó eszközök jelenléte az ejtőernyős tartály alján (hasonlóan a Szu-35S-hez)
. És két antenna volt a vontató ejtőernyős konténer alján.

10836410.jpg
10836610.jpg
Vontató ejtőernyős konténer?, ejtőernyős tartály? Ezek mik?
Mert legjobb tudomásom szerint fékező ernyők vannak a repülőgépeken a fékező ernyő tartályban.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 193
61 175
113
Érdekes felszállás a Vityazi egy géppárjától az Armija 2022 bemutatón, Kubinkában:


A gépekre négy-négy darab éles R-73-ast raktak fel.

Amit viszont továbbra is nehezen tudok megemészteni az az, hogy ezzel a bitang erős repülővel ilyen lagymatagon megy a start. A felszállási úthoz mintegy felében gurulóúti sebesség a "nekifutás".
És ez átöröklődött a Szu-57-esekre is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 528
77 329
113
Érdekes felszállás a Vityazi egy géppárjától az Armija 2022 bemutatón, Kubinkában:


A gépekre négy-négy darab éles R-73-ast raktak fel.

Amit viszont továbbra is nehezen tudok megemészteni az az, hogy ezzel a bitang erős repülővel ilyen lagymatagon megy a start. A felszállási úthoz mintegy felében gurulóúti sebesség a "nekifutás".
És ez átöröklődött a Szu-57-esekre is.
Oroszország nagy van hely kifutópályát építeni, nincsenek rászorulva a kis felszállási útra. ;)
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
6 904
15 158
113
Érdekes felszállás a Vityazi egy géppárjától az Armija 2022 bemutatón, Kubinkában:


A gépekre négy-négy darab éles R-73-ast raktak fel.

Amit viszont továbbra is nehezen tudok megemészteni az az, hogy ezzel a bitang erős repülővel ilyen lagymatagon megy a start. A felszállási úthoz mintegy felében gurulóúti sebesség a "nekifutás".
És ez átöröklődött a Szu-57-esekre is.
Már nem lehet megnézni ! Ilyen gyorsan takarít az angolszászok demokratikus cenzúrája ???
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 061
113
Vajon milyen célpontokra tartogatják őket?
UPAB-1500B, vagy más kóddal K029B, Szu-35Sz repülőgépre függesztve (2022.03.25.)
upab-1500-4.jpg

2019-ben rendszeresítették, már akkor elkezdődött a sorozatgyártása. Az 1.525 kg össztömegből 1.010 kg a robbanófej. Statikus célok ellen alkalmazzák. Kombinált, inerciális és műholdas navigációs irányítási rendszerrel van felszerelve. CEP: 10m. Hatótávolság optimális esetben max. 50 km. Kifejezetten megerősített és védett ellenséges célpontok elleni alkalmazzák.
https://topwar.ru/193917-upravljaemaja-aviacionnaja-bomba-upab-1500b-je.html
UPAB_1500B_E-_K029BE_-_-sayt.JPG

UPAB-500B - K08B. 505/390kg, 40km, 2019 rendszeresítés, CEP: 10m
img_20190824_135924_wm.jpg
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 338
13 756
113
Amit viszont továbbra is nehezen tudok megemészteni az az, hogy ezzel a bitang erős repülővel ilyen lagymatagon megy a start. A felszállási úthoz mintegy felében gurulóúti sebesség a "nekifutás".
És ez átöröklődött a Szu-57-esekre is.
Ennek oka szerintem az orrfutó kormányzás hatásossága/optimalizálása lehet.
Alapvetően kis sebességnél orrfutóval kormányzol, de ahogy nő a sebesség, úgy egyre hatásosabb az oldalkormány (az "átváltás pontjához" tartozik egy sebesség is). Vagyis átcsúszol egyikből a másikba fokozatosan - ahogy pedig eléri az oldalkormány hatásossá válásának sebességét, már mehet is a menet, mert ugye sokkal hatékonyabb, mint a futókormányzás. Lehet neki veretni azt az iszonyat teljesítményt, könnyebb kordában tartani ha ki akar törni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 528
77 329
113
Ennek oka szerintem az orrfutó kormányzás hatásossága/optimalizálása lehet.
Alapvetően kis sebességnél orrfutóval kormányzol, de ahogy nő a sebesség, úgy egyre hatásosabb az oldalkormány (az "átváltás pontjához" tartozik egy sebesség is). Vagyis átcsúszol egyikből a másikba fokozatosan - ahogy pedig eléri az oldalkormány hatásossá válásának sebességét, már mehet is a menet, mert ugye sokkal hatékonyabb, mint a futókormányzás. Lehet neki veretni azt az iszonyat teljesítményt, könnyebb kordában tartani ha ki akar törni.
Más gépeknél másként működik a fizika? Esetleg nem gond, ha kormányozhatatlanná válik a gép felszállás közben?

(szerintem még mindíg az én megoldásom a legvalószínűbb)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 193
61 175
113
Ennek oka szerintem az orrfutó kormányzás hatásossága/optimalizálása lehet.
Alapvetően kis sebességnél orrfutóval kormányzol, de ahogy nő a sebesség, úgy egyre hatásosabb az oldalkormány (az "átváltás pontjához" tartozik egy sebesség is). Vagyis átcsúszol egyikből a másikba fokozatosan - ahogy pedig eléri az oldalkormány hatásossá válásának sebességét, már mehet is a menet, mert ugye sokkal hatékonyabb, mint a futókormányzás. Lehet neki veretni azt az iszonyat teljesítményt, könnyebb kordában tartani ha ki akar törni.
Csak a probléma az, hogy a Szu-27-es család eddig vígan elvolt az állóstarttal és semmi gondja nem volt az orrfutó kormányzásával.
Szóval sokkal inkább az AL-41F-1Sz földi pompázs érzékenysége lehet a lúdas.
Kell egy minimum stabil szívócsatorna áramlás, ahol már lehet maximalizálni a fordulatszámot és csak azután lehet ráadni a forszázst.