Mert amit a sz34 tud azt meg megtudja a szu-30/35-is úgy hogy meg is védik magukat. A szu34-ketlem hogy jobb lenne legiharcban mint a szu-30sm.Persze a ket gepbe nincs bili meg konyha de kit érdekel. Szíriában sem repültek olyat hogy kéne.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Nekik lehet 3 féle stratégia bombázó is, van miből,de az oroszoknal ez nem normális. Normális 4 fajta harci heli náluk? Hát nem eppen.Vagy Amerikában egy drón az F-15E-t?
Ennek mi köze a Szu-34-hez?Nekik lehet 3 féle stratégia bombázó is, van miből,de az oroszoknal ez nem normális. Normális 4 fajta harci heli náluk? Hát nem eppen.
A sokféleség megy el a csúcstechnika rovásáraEnnek mi köze a Szu-34-
Ezen a téren pont nem.A sokféleség megy el a csúcstechnika rovására
Roni, most jött el az a pillanat megint, hogy a kussoltál volna, akkor bölcsebb maradtál volna. És nálam elszakadt a cérna. Bocsánat, de balfaszságodat nem tudom tovább puffereleni. Elegem van abbol a topik szemetelésből, amit művelsz és abból, hogy semmiből sem tanulsz, és semmit sem tanulsz.Nem a szu-35 hajtóműve van benne .
Nem mai gépek
A Szu-30SzMD gépekben lesz csak AL-41, egyébként a 30Sz-ben családban az 0,5 tonnával növelt tolóerejű AL-31 van, vektorálós, a Szu-34-ben meg +1 tonnás.Élvonalbelinek nevezhető a szu30sm szu35 páros. De nem a szu-34.persze bombazasra tökéletes de ahoz hogy egy szu-30/35 képessége legyen akkor ifen csak költeni kéne ra. Ami mar nem érné meg. Nem tudom mit nem tud molni ezen felfogni.
Az összes multirole gép hatósugara lényegében nem éri el az olyan kőkorszaki gépekét, mint az F-111 vagy az A-6. A Szu-34 egy olyan extrém hatótávolságú taktikai gép (nyugati terminológia), mint volt az F-111. Az F-15E csilloghat, mint szép multirole gép, csak éppen az F-111F low levelben állva hagyta azt sebességben és hatótávban...Csak tud pucám a világ változik és az egyre kevesebb pénzből gazdálkodó oroszok nem engedhetik (engedhetnék) maguknak egy külön csapásmérő gép fenntartását .
Úgy! hogy az izraeli f-35-sök a ruszki légvédelem pofájába röhög a közel keleten .
Ma már a többcélú gépek a menők a világban ! Érdekes sem india meg még egy jó pár nagy sem gondolkozik külön csapásmérő bombázón.
Lásd fent. Túród tudja. A Szu-34 min. egy fél kategóriával fentebb van, az F-15E/Su-30 és a Tu-22M között félúton.Mert amit a sz34 tud azt meg megtudja a szu-30/35-is úgy hogy meg is védik magukat. A szu34-ketlem hogy jobb lenne legiharcban mint a szu-30sm.Persze a ket gepbe nincs bili meg konyha de kit érdekel. Szíriában sem repültek olyat hogy kéne.
Pontosan ezt írtam a jenki ezer órás F-15-re. Talán túl tömör voltam.Amúgy nem kell sokezer órára kihajtani egy gépet. A cél, hogy egy adott perióduson belül legyen meg a kellően túltervezett terhelés, legyen a gép fleet leader, vagy csak szándékosan erre az egy sárkányra jobban koncentrálódjanak a repülések, hogy egy egész flottát tudjon reprezentálni.
A nyúzópadon a statikus értékekből csak származtatják a dinamikus terheléseket és a váltakozó terhelésekre sem lesz olyan pontos adat, mint egy rendre változó mennyiségű, légellenállású és tömegű függesztmény esetén, amit megint csak váltakozó időjárási körülmények között vitt magával a gép.
Az összes multirole gép hatósugara lényegében nem éri el az olyan kőkorszaki gépekét, mint az F-111 vagy az A-6
Az F-15E az utódja. A Szu-34-nek nagyobb a hatótávolsága, mélyebben tud behatolni az ellenséges területre, mai viszonyok közepette viszont lényegesebb, hogy mennyi időt tud a harctéren őrjáratozva tölteni. Ebben a strat bombázók után konkrétan világelső. Légi utántöltéssel tényleg konkrétan kirepül a világból (vagy őrjáratozik a világ végégig).És tudnál olyan esetet mondani ahol arra a hatótávra szükség lenne mint pl amit a szu-34 és az f-111 tud? Ha a f-111-nek olyan szép teljesítménye volt akkor miért nem jött az utód? Vagy valamiféle mély modernizáció? Csak nem azért mert nem volt rá igény ?
Nem volt rá pénz és feláldozták a multirole lét oltárán. Már kiderült, hogy ez részben ökörség volt.És tudnál olyan esetet mondani ahol arra a hatótávra szükség lenne mint pl amit a szu-34 és az f-111 tud? Ha a f-111-nek olyan szép teljesítménye volt akkor miért nem jött az utód? Vagy valamiféle mély modernizáció? Csak nem azért mert nem volt rá igény ?
A jó ötletek országtól függetlenek, a megvalósításuk már egy másik történet.honosítottak meg koncepciókat
Nagy kérdés hogy pl. Igor Sikorskyt keleti vagy nyugati mérnöknek tekinted-e?!! Vagy Alekszander Kartvelit ( P-47 Thunderbolt, F-105 Thunderchief)?!Bocs az offért, csak most megakadt reggel az agyamban. Sokat hallani hogy merítettek a haditechnikában ötleteket nyugatról orosz de főleg kínai mérnökök.
Ellenkező előjellel keletről nyugati mérnökök honosítottak meg koncepciókat vagy hardvereket a keleti blokktól? Esetleg másoltak le komplett repülőgépet?
Így kis ötletelés után a grid fin jut eszembe, meg az F-35 hátsó része. Esetleg még az átcímkézett NK-33 rakétahajtómű.
A grid fin az talán jó példa. Az F-35 hátsó része (a B változat fúvócsövére gondolsz?) az Pratt&Whitney szabadalom, de még a hatvanas-hetvenes évekből, szóval házon belüli ötlet. Nem az oroszoktól vették.Így kis ötletelés után a grid fin jut eszembe, meg az F-35 hátsó része. Esetleg még az átcímkézett NK-33 rakétahajtómű.
Nem volt rá pénz és feláldozták a multirole lét oltárán
A Szu-34 nem vadászgép, a Szu-24 váltótípusa. Jó reggelt.
, a Szu-34-ben meg +1 tonnás.
Bocs az offért, csak most megakadt reggel az agyamban. Sokat hallani hogy merítettek a haditechnikában ötleteket nyugatról orosz de főleg kínai mérnökök.
Ellenkező előjellel keletről nyugati mérnökök honosítottak meg koncepciókat vagy hardvereket a keleti blokktól? Esetleg másoltak le komplett repülőgépet?
Így kis ötletelés után a grid fin jut eszembe, meg az F-35 hátsó része. Esetleg még az átcímkézett NK-33 rakétahajtómű.
Nem is az követeltem AESA radart
Drónnal olcsóbb lesz
Nem szakértés, Ezek tények
Ahogy bakker az F-111F is sokkal nehezebb volt, mint az F-15E. De nézzed már meg bazdmeg az isten szerelmére. Az F-111F belső keró kapacitása 30 ezer font volt. Az F-15E két CFT-vel alig 20k felett és csak 3 pótottal éri ezt el. Iszonyatos légellenállással.Jóval nehezebb is a gép mint a szu-30 család .
Látod ! Leírtad azt amire gondoltam Ugyan ezt a fenti döntést kellett volna meghozni az oroszoknak a szegény 2000 évek elején ! Abba hagyni a programot és a szu-35-re koncentrálni és más fontosabbra.
Éppen ezért is volt felesleges és pénzelni a hidegháború után
Drónnal csak addig olcsóbb, amig van műholdas kapcsolat. Mármint ha a Szu-34es hatótávjában gondolkodunk.Nem is az követeltem AESA radart
Drónnal olcsóbb lesz
Nem szakértés, Ezek tények