molnibalage
Pont ezt a hozzászólásodat akartam megelőzni. Ez a gép 6000 órára van hivatalból tervezve. Ez azt jelenti, hogy a Szu-35Sz 2012 környékén megindult alacsony ütemű sorozatgyártásakor a szokásos óvatos orosz becslés, amit papírra is vetettek, certifikátként a legmagasabb szükséges szinteken is ellen tudtak jegyezni, az volt 6000 óra.
Ismerve a helyi színvonalat és a működési metódust, ez akár még meg is duplázható. Most ne a szovjet érából vegyünk példákat, mert számos Szu-27-es az előző színvonalú méretezéssel és gyártás-üzemeltetési kultúrával is előbb lett kannibalizálva, mint lekonzerválva, így nem is érhette meg az üzemidő hosszabbítást.
Jó közelítéssel egy egykoron 2500 órára szavatolt Szu-27-es kb 4000 órára hosszabítható, amibe elvileg bele lehet látni akár 6000 órát is.
A Szu-35Sz-nél ez kb 6000 óráról indul.
Hacsak nem áll be olyan fordulat, mint néhány első szériás német EF-nél, amit váratlanul, 2500 óránál kellet kukázni. Vagy nem kellett, de ezt mondták, hogy kannibalizálni lehessen őket.
Szóval, szerintem az 53-ast az "törvényileg" minősítették át hadrendből kivontnak, mert a tervezőirodának és a gyártónak kellett egy teljesen élő és szó szerint sokat és alaposan megreptetett példány, amit ízekre fognak szedni, szénné fognak röntgenezni, meg fognak a földön terhelni és újra fognak vizsgálni. Anyagokat fognak rajtuk cserélni, azokat is meg fogják vizsgálni és így tovább. Az 53-as a szóba jöhető 4-8 gép közül minden aspektusból a legmegfelelőbb volt, ezért választották ezt. Valószínű, hogy szándékosan túlterhelt gép volt, már a kezdetek óta, és/vagy kapott néhány keményebb leszállást, erősebb belerántást, éles körülmények között, felfegyverezve. Ideális vizsgálati alany.
Novoszibirszkben nem nagyjavítanak Szu-35Sz-t, ott erre nincs technológia, különösen nem egy állami kutatóintézetben. Ez ugyanis nem a NAPO, ahol ráadásul Szu-34-eseket csinálnak, csináltak. Ebben a kísérleti kutatóintézetben nem típusvizsgás repülőgépszerelők, hanem a kutatóintézet szakemberei, mérnökei, technikusai dolgoznak, teljesen másfajta jogosításokkal. Ismerik a gépet, szerelik is, de náluk nincs engedély és nem is a feladatuk nagyjavítani és megfelelő papírokkal ellátni a gépet.
Gyanítom, hogy az UAC, a KnAAZ, az állami kutatóintézetek és a Légierő között van egy megállapodás, hogy a vizsgálatok idejére a gépet a hadrendből kivonják, majd azok végeztével átadják a KnAAZ-nak, hogy lesznek szívesek újra gépet csinálni belőle, azaz elvégeznek egy komplett ipari nagyjavítást. Majd.
És azt sem tartom kizártnak, hogy a légierőnél is számolnak egy olyannnal, hogy mire a vizsgálatok és az azokból leszűrhető eredmények kész lesznek, addigra már elég gép fog összegyűlni a nagyjavítandók listáján, így az eredmények ismeretében kiadott bulletinek alapján nem csak javítva, de módosítva is lesznek a gépek.