F-14 Tomcat (Grumman)

Líbiai Mirage F.1 vs F-14.

87388273_2172109672892323_746468202262822912_n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az előző másik szögből...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ha valaki akarna számolgatni radar egyenlettel dolgokat az F-14 esetén.

Characteristics

  • Frequency: 8 to 12 GHz
  • Peak power: 10 kW
  • Average power: 7 kW (pulse-Doppler mode) 500 W (pulse mode)
  • Pulse width: 0.4, 50 sec (pulse mode)
  • 0.4, 1.3, 2.0, and 2.7 sec (pulse-Doppler)
  • Range: 213 km 115 nm
  • Scan rate: 80°/sec (horizontal)
  • 2 scans/sec (vertical)
  • Tracking capacity: Up to 24 targets simultaneously, with missile launches in rapid succession against six of these targets
  • Target tracking alt: 50 ft to 80,000 ft, at speeds ranging from low subsonic to more than Mach 3
  • Pulse-Doppler modes: Pulse-Doppler Search (PDS)
  • Range While Search (RWS)
  • Track While Scan (TWS)
  • Pulse-Doppler Single Target Track (PDSTT)
  • Maximum antenna search: 8 bar pattern, 65 degrees to the left and right of the aircraft centerline
 
Dale Snodgrass csak F-14-essel repült 26 éven át vagy 5000 órát, ami nem kevés:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
http://www.wingsovermiami.com/about...le-o-snodgrass-retired-usn-director-emertius/
http://www.epnaao.com/BIOS_files/1-REGULAR MEMBERS-195/Snodgrass- Dale O (1).pdf

Azért jól mutatja, hogy mennyit gyakorolnak decken kívül, hogy 5000 F-14-es repült órával van ~1300 leszállással deckre. Amikor itthon a 29-eseknél az átlag repült idő felszállásonként nem volt 1 óra sem.
 
Hát bizony, már 14 éve a földön állnak az F-14-esek. Nagy HomeOffice unalmamban azon töprengtem, hogy vajon soha nem merült fel, hogy az USA az F-14D-ket odaadja valakinek?
2006-ban lettek kivonva, és az 55 db F-14D-ből 37 db 1990 után készült, tehát max 16 évesek voltak, még lett volna bennük vagy 20 év.
Én az USA helyében ezt a 37 db-ot még 2006-ban odaadtam volna ingyen a balti államoknak, mindegyiknek lett volna 1-1 század, egy idő után nem kellett volna a többi NATO országnak küldeni gépeket a balti államokba.
Micsoda PR értéke lett volna, hogy nem hagyják tönkre menni a sivatagban, hanem most már a TomCat-ek védik a függetlenné vált és NATO tag balti államokat a csúnya gonosz Orosz Szuhoj-októl, ott vannak a front vonalban, ahol hetente megsértik az Oroszok a légteret.
Mivel a típust az USA-ban teljesen felszámolták, ezért biztosan van hozzá több tonna alkatrész, az mind mehetett volna velük (F-14A-kból is több 100 hajtómű, amik csak ehhez jók, több 100 AIM-54 Phoenix, amit csak az F-14 használt, …).
A balti államoknak csak a pilóták és földi személyzet kiképzését kellett volna fizetni, meg a szállítást (de most is fizetnek a "védelemért").
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Rotten878
Hát bizony, már 14 éve a földön állnak az F-14-esek. Nagy HomeOffice unalmamban azon töprengtem, hogy vajon soha nem merült fel, hogy az USA az F-14D-ket odaadja valakinek?
2006-ban lettek kivonva, és az 55 db F-14D-ből 37 db 1990 után készült, tehát max 16 évesek voltak, még lett volna bennük vagy 20 év.
Én az USA helyében ezt a 37 db-ot még 2006-ban odaadtam volna ingyen a balti államoknak, mindegyiknek lett volna 1-1 század, egy idő után nem kellett volna a többi NATO országnak küldeni gépeket a balti államokba.
Micsoda PR értéke lett volna, hogy nem hagyják tönkre menni a sivatagban, hanem most már a TomCat-ek védik a függetlenné vált és NATO tag balti államokat a csúnya gonosz Orosz Szuhoj-októl, ott vannak a front vonalban, ahol hetente megsértik az Oroszok a légteret.
Mivel a típust az USA-ban teljesen felszámolták, ezért biztosan van hozzá több tonna alkatrész, az mind mehetett volna velük (F-14A-kból is több 100 hajtómű, amik csak ehhez jók, több 100 AIM-54 Phoenix, amit csak az F-14 használt, …).
A balti államoknak csak a pilóták és földi személyzet kiképzését kellett volna fizetni, meg a szállítást (de most is fizetnek a "védelemért").
Azért lettek kivonva, mert horror volt árban és bonyolultságban is az üzemeltetésük. A legtöbb gép kannibalizálva volt, jól kibasztak volna azok az országok magukkal, akik ezt megpróbálták volna üzemeltetni. A Baltiaknak biztos hogy nem fért volna bele anyagilag!