KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

"Additionally, services and support and a flight simulator are included in the contract as part of the process to modernize Portuguese Air Force capabilities to support national Armed Forces operations and increase readiness in missions of public interest. Deliveries are scheduled to start in 2023."

"The package includes a wide range of ground-support equipment, an air-to-air refuelling system, firefighting kit, a medical evacuation (medevac) system, an electronic warfare (EW) and countermeasures systems, aircraft and engine maintenance, training equipment, mission support systems, and administrative costs."

Elbit Systems announced on 25 August that it had been selected by the Portuguese MND to supply a complete EW suite for the KC-390, comprised of radar and laser warning, infrared missile warning, countermeasures dispensing, directional IR countermeasures, and active electronic countermeasures systems.

Én erre emlékszem, de szivesen csámcsognák az eredeti szerződés felett google-forditózva :)
Koszi. Ez az Elbit cucc még nincs készen rajta, igaz?

Szerintem naivan azt hisszük, hogy a 75 milliard HUF az egy az egyben egy költőpénz az egész beszerzésre, holott lehet ez csak a beugrója/első része egy pénzügyi/beszerzési/bérlési konstrukciónak ami költségvetésileg előirányozva van a Zrinyi program 20-26-ig terjedő szakaszára. Azon a vonalon lehetne utánaszámolni, hogy hogyan fér bele a belső berkekből csicsergett 3 KC és a konkurens 3 Herkules ebbe a keretbe, mert ha az amerikai változat sem jön ki (nem wiki-s árakból), akkor sanszosan csak egy részösszegről beszélünk.


Jaj, hagyjuk ezt a "csicsergett" meg ilyesmit, aki ilyen hülyeséget terjeszt, hogy három KC meg három C130 az egyértelműen tökéletesen hülye mind a témához, mind a pénzügyekhez. Ez a leghajmeresztobb okorseg eddig ezügyben, el ne hidd. :)

Realisan el tudom kepzelni, hogy masik 25-50 milliardot hozhozzacsapnak a következő ot ev soran, de az is meg csak 100-125 milliard azaz 250-300M euro. Ha egy ilyen megáll 80-100M körül mondjuk 10 ev supporttal es kapunk fix arat a kovetkezo 10-20 evre, akkor esetleg opcio lehet - bar meg mindig nem értem, hogyan oldana ez meg a missziós küldetéseket, hol van ezen az integrált védelmi rendszer (emlemlékezzünk, az Atlasnal is tavalyig szivott vele a Diehl stb.)
 
Jaj, hagyjuk ezt a "csicsergett" meg ilyesmit...
Ááá tudod mit,...legyen úgy ahogy Te megszakérted a távolból.;)

...aki ilyen hülyeséget terjeszt, hogy három KC meg három C130 az egyértelműen tökéletesen hülye mind a témához, mind a pénzügyekhez.
A három gép árának hasonlítgatásáról én csak elmélkedtem, lehet nem értettél meg, mit is akartam mondani...
Nekem olyan helyen mondtak olyan emberek dolgokat a témával kapcsolatban amiről Te csak álmodozol. Biztosan "tökéletesen hülyék" a mindennapi munkájukhoz és lehet fingjuk sincs a pénzügyekhez (én is tuti tök nyomorban élek), de szerencsére itt vagy Te, és kisegítesz bennünket...
Mesélj még kérlek :rolleyes:
 
Ááá tudod mit,...legyen úgy ahogy Te megszakérted a távolból.;)


A három gép árának hasonlítgatásáról én csak elmélkedtem, lehet nem értettél meg, mit is akartam mondani...
Nekem olyan helyen mondtak olyan emberek dolgokat a témával kapcsolatban amiről Te csak álmodozol. Biztosan "tökéletesen hülyék" a mindennapi munkájukhoz és lehet fingjuk sincs a pénzügyekhez (én is tuti tök nyomorban élek), de szerencsére itt vagy Te, és kisegítesz bennünket...
Mesélj még kérlek :rolleyes:

Szemelyeskedni akarsz? Rendben.

Hogyne, persze, azert mar egy eve nyomod, hogy meg is rendeltek az akkor meg nem is atadott gépet, pusztán egy demo alapján.
Eddig semmi nem történt meg abból, amit állítottál, semmit nem jelentettek be, rendeltek meg.
Aranyos a lelkesedésed, de ez a gyerekes "jolertesultseg" meg "olyan helyekrol" kezd fárasztó lenni, a zajon kívül semmit nem ad a témához.
 
Szemelyeskedni akarsz? Rendben.

Hogyne, persze, azert mar egy eve nyomod, hogy meg is rendeltek az akkor meg nem is atadott gépet, pusztán egy demo alapján.
Eddig semmi nem történt meg abból, amit állítottál, semmit nem jelentettek be, rendeltek meg.
Aranyos a lelkesedésed, de ez a gyerekes "jolertesultseg" meg "olyan helyekrol" kezd fárasztó lenni, a zajon kívül semmit nem ad a témához.

Azért Kecskeméten az állóhelyét már lebetonozták...
 
A Boeinggel tervezett business kútba esése után az Embraer nem zárja ki hogy a Brazil kormányhoz fordul pénzügyi segítségért.
Ezzel párhuzamosan a cég kampányt indít a vevői körében hogy meggyőzze őket arról hogy továbbra is érdemes tőlük repülőt venni.
A cikk szerint se lesz könnyű dolguk, mert a leg fontosabb termékük - az E2 - most már egyedül és magában versenyez az AB A220-a (ex.: Bombardier CSeries) ellen.
Ahogy mifelénk mondják: innen szép nyerni...:)
 
Azért Kecskeméten az állóhelyét már lebetonozták...
Előtte:
Kecso0.jpg


Utána:
kecsoA.jpg
 
A Boeinggel tervezett business kútba esése után az Embraer nem zárja ki hogy a Brazil kormányhoz fordul pénzügyi segítségért.
Ezzel párhuzamosan a cég kampányt indít a vevői körében hogy meggyőzze őket arról hogy továbbra is érdemes tőlük repülőt venni.
A cikk szerint se lesz könnyű dolguk, mert a leg fontosabb termékük - az E2 - most már egyedül és magában versenyez az AB A220-a (ex.: Bombardier CSeries) ellen.
Ahogy mifelénk mondják: innen szép nyerni...:)
Igazából most nincs olyan repülőgépgyártó, aki nincs xarban és nem a kormányukhoz fordul. Most lehet jól alkudni.
 
Igazából most nincs olyan repülőgépgyártó, aki nincs xarban és nem a kormányukhoz fordul. Most lehet jól alkudni.
Most venni repülőt az Embraertől enyhén szólva is kockázatos dolog.
A Boeinget meg az Airbust iszonyú pénzek árán még csak, csak kihúzzák a slamasztikából de Brazília közel sincs olyan helyzetben hogy az Embraert sokáig finanszírozni tudja. Aki Embraer mentésben gondolkozik az azt vállalja hogy az AB A220 al fog árversenyt vívni. Ebben pedig az Embraer nem nyerhet. Az AB mögött ott áll a teljes Német-Francia-Spanyol-Angol állam akik elkötelezettek az AB fennmaradásában és sikerében. Na velük kellene a Brazíloknak csörtézni...o_O
 
Az Embraer egy kis cég, meglehetősen kurrens portfólióval. Bizjetek, turborpop coin gépek, stb. Akartak egy nagyot ugrani a regionális jetek piaca felé, legföljebb kicsit visszavesznek, de olyan komolyabb bajuk ettől a válságtól nem lehet. Nem egy gigantikus óriáscég, amely a globális konjuktúrára van berendezkedve és több tízezer dolgozóval operál!
 
  • Tetszik
Reactions: zulu and arcas
Koszi. Ez az Elbit cucc még nincs készen rajta, igaz?




Jaj, hagyjuk ezt a "csicsergett" meg ilyesmit, aki ilyen hülyeséget terjeszt, hogy három KC meg három C130 az egyértelműen tökéletesen hülye mind a témához, mind a pénzügyekhez. Ez a leghajmeresztobb okorseg eddig ezügyben, el ne hidd. :)

Realisan el tudom kepzelni, hogy masik 25-50 milliardot hozhozzacsapnak a következő ot ev soran, de az is meg csak 100-125 milliard azaz 250-300M euro. Ha egy ilyen megáll 80-100M körül mondjuk 10 ev supporttal es kapunk fix arat a kovetkezo 10-20 evre, akkor esetleg opcio lehet - bar meg mindig nem értem, hogyan oldana ez meg a missziós küldetéseket, hol van ezen az integrált védelmi rendszer (emlemlékezzünk, az Atlasnal is tavalyig szivott vele a Diehl stb.)


Ismerve kormányunkat én még azt is eltudom képzelni,hogy ez a 3+3-s opció is képben van.De szerintem a legfontosabb kérdés,hogy mennyire sürgető számunkra a rámpás szállítógép beszerzés,mert ugye még járvány előtt,úgy volt kommunikálva a dolog,hogy nagyon sürgős nekünk a beszerzés,de valójában még sem volt annyira,hiszen nem történt semmi ez ügyben.A vírus okozta gazdasági válság persze merőben új helyzetet generál,mindenesetre a válság hatására valószínűleg kedvezőbb árakat tudunk kialkudni a különböző gyártóktól,ha a közeljövőben rámpás szállítógépeket akarunk venni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Csak érdekességképpen... ki tudjuk számolni hogy hány darab szabványos védőmaszkos doboz fér be a KC-390 rakterébe?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Az Embraer egy kis cég, meglehetősen kurrens portfólióval. Bizjetek, turborpop coin gépek, stb. Akartak egy nagyot ugrani a regionális jetek piaca felé, legföljebb kicsit visszavesznek, de olyan komolyabb bajuk ettől a válságtól nem lehet. Nem egy gigantikus óriáscég, amely a globális konjuktúrára van berendezkedve és több tízezer dolgozóval operál!
Nem igazán így van.
Az Embraernek messze a polgári repülèsi üzletág volt a leg jelentősebb üzlete.
Az execurive és a katonai üzletágak árbevétele együtt is messze kevesebb mint a kereskedelmi szektor.
graf-receita-unidades-2016.png

Most ez az üzlet került zsákutcàba.
Az Embraer az elmúlt èvekben a Bombardierrel versenyzett a két mamut (AB és Boeing) gyártó által üresen hagyott piaci fülkében (>150 üléses gépek)
A Bombardier bedobta a törölközőt és eladta a repülési üzletágát az AB nak.
Az Embraer úgy maradhatott volna versenyben ha szert tesz egy magytesóra ami a Boeing lett volna.
Ennek híjàn olyan ellenfél ellen kéne árversenyt vívnia aki ellen esélye sincs.
Az Embraer eddig sem állt nyeréare.
Az A220 ra már több mint 500.fix megrendelés érkezett míg az E2 re 180 körüli.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A Bombardier bedobta a törölközőt és eladta a repülési üzletágát az AB-nak.
Ez így NEM igaz! - Nézz utána:

CSAK a Bombardier CSeries program került az Airbushoz.
A CRJ Japánba került, a Q-400 és a CL-415 pedig különböző kanadai cégekhez, melyeknek semmi közük az Airbushoz...
Csak az üzleti repülőgépek gyártása maradt a Bombardier birtokában...
 
Boeing szerint két-három évig nem fog visszatérni a legiforgalom a tavalyi szintre es utána is tovabbi jópár év lesz, mire visszatér az eddigi növekedés a légipiacra: https://www.seattletimes.com/busine...-return-to-2019-level-for-two-to-three-years/
15-35% elbocsatasok jonnek, MAXrol egy kukkot nem akart mondani, sem penzugyekrol, utobbinal annyit kivéve, hogy a következő hónapokban bizony keményen fognak pénzt kölcsönökölcsönözni a túlélés érdekében (a reszvenyeseknek fizetebdo osztalékot már lefujtak korabban.)

Hét szűk esztendő jön a repülőgépgyártásban, az biztos.