A kép csak abból csalóka, hogy ha minden sárkányelem meg volna jelölve, ami svéd gyártású, akkor más szinezete volna a összképnek. Az viszont jól látszik, hogy szépen és szakszerűen összelegózták a svédek ezt a gépet.

Koszi. Ez az Elbit cucc még nincs készen rajta, igaz?"Additionally, services and support and a flight simulator are included in the contract as part of the process to modernize Portuguese Air Force capabilities to support national Armed Forces operations and increase readiness in missions of public interest. Deliveries are scheduled to start in 2023."
"The package includes a wide range of ground-support equipment, an air-to-air refuelling system, firefighting kit, a medical evacuation (medevac) system, an electronic warfare (EW) and countermeasures systems, aircraft and engine maintenance, training equipment, mission support systems, and administrative costs."
Elbit Systems announced on 25 August that it had been selected by the Portuguese MND to supply a complete EW suite for the KC-390, comprised of radar and laser warning, infrared missile warning, countermeasures dispensing, directional IR countermeasures, and active electronic countermeasures systems.
Én erre emlékszem, de szivesen csámcsognák az eredeti szerződés felett google-forditózva![]()
Szerintem naivan azt hisszük, hogy a 75 milliard HUF az egy az egyben egy költőpénz az egész beszerzésre, holott lehet ez csak a beugrója/első része egy pénzügyi/beszerzési/bérlési konstrukciónak ami költségvetésileg előirányozva van a Zrinyi program 20-26-ig terjedő szakaszára. Azon a vonalon lehetne utánaszámolni, hogy hogyan fér bele a belső berkekből csicsergett 3 KC és a konkurens 3 Herkules ebbe a keretbe, mert ha az amerikai változat sem jön ki (nem wiki-s árakból), akkor sanszosan csak egy részösszegről beszélünk.

Ááá tudod mit,...legyen úgy ahogy Te megszakérted a távolból.Jaj, hagyjuk ezt a "csicsergett" meg ilyesmit...

A három gép árának hasonlítgatásáról én csak elmélkedtem, lehet nem értettél meg, mit is akartam mondani......aki ilyen hülyeséget terjeszt, hogy három KC meg három C130 az egyértelműen tökéletesen hülye mind a témához, mind a pénzügyekhez.

Ááá tudod mit,...legyen úgy ahogy Te megszakérted a távolból.
A három gép árának hasonlítgatásáról én csak elmélkedtem, lehet nem értettél meg, mit is akartam mondani...
Nekem olyan helyen mondtak olyan emberek dolgokat a témával kapcsolatban amiről Te csak álmodozol. Biztosan "tökéletesen hülyék" a mindennapi munkájukhoz és lehet fingjuk sincs a pénzügyekhez (én is tuti tök nyomorban élek), de szerencsére itt vagy Te, és kisegítesz bennünket...
Mesélj még kérlek![]()
Szemelyeskedni akarsz? Rendben.
Hogyne, persze, azert mar egy eve nyomod, hogy meg is rendeltek az akkor meg nem is atadott gépet, pusztán egy demo alapján.
Eddig semmi nem történt meg abból, amit állítottál, semmit nem jelentettek be, rendeltek meg.
Aranyos a lelkesedésed, de ez a gyerekes "jolertesultseg" meg "olyan helyekrol" kezd fárasztó lenni, a zajon kívül semmit nem ad a témához.

Előtte:Azért Kecskeméten az állóhelyét már lebetonozták...
Nem is vártam mást Tőled,...Aranyos a lelkesedésed

Igazából most nincs olyan repülőgépgyártó, aki nincs xarban és nem a kormányukhoz fordul. Most lehet jól alkudni.A Boeinggel tervezett business kútba esése után az Embraer nem zárja ki hogy a Brazil kormányhoz fordul pénzügyi segítségért.
Ezzel párhuzamosan a cég kampányt indít a vevői körében hogy meggyőzze őket arról hogy továbbra is érdemes tőlük repülőt venni.
A cikk szerint se lesz könnyű dolguk, mert a leg fontosabb termékük - az E2 - most már egyedül és magában versenyez az AB A220-a (ex.: Bombardier CSeries) ellen.
Ahogy mifelénk mondják: innen szép nyerni...![]()
Most venni repülőt az Embraertől enyhén szólva is kockázatos dolog.Igazából most nincs olyan repülőgépgyártó, aki nincs xarban és nem a kormányukhoz fordul. Most lehet jól alkudni.

Koszi. Ez az Elbit cucc még nincs készen rajta, igaz?
Jaj, hagyjuk ezt a "csicsergett" meg ilyesmit, aki ilyen hülyeséget terjeszt, hogy három KC meg három C130 az egyértelműen tökéletesen hülye mind a témához, mind a pénzügyekhez. Ez a leghajmeresztobb okorseg eddig ezügyben, el ne hidd.
Realisan el tudom kepzelni, hogy masik 25-50 milliardot hozhozzacsapnak a következő ot ev soran, de az is meg csak 100-125 milliard azaz 250-300M euro. Ha egy ilyen megáll 80-100M körül mondjuk 10 ev supporttal es kapunk fix arat a kovetkezo 10-20 evre, akkor esetleg opcio lehet - bar meg mindig nem értem, hogyan oldana ez meg a missziós küldetéseket, hol van ezen az integrált védelmi rendszer (emlemlékezzünk, az Atlasnal is tavalyig szivott vele a Diehl stb.)
Nem igazán így van.Az Embraer egy kis cég, meglehetősen kurrens portfólióval. Bizjetek, turborpop coin gépek, stb. Akartak egy nagyot ugrani a regionális jetek piaca felé, legföljebb kicsit visszavesznek, de olyan komolyabb bajuk ettől a válságtól nem lehet. Nem egy gigantikus óriáscég, amely a globális konjuktúrára van berendezkedve és több tízezer dolgozóval operál!
Ez így NEM igaz! - Nézz utána:A Bombardier bedobta a törölközőt és eladta a repülési üzletágát az AB-nak.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..