Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Mindenből vesznek egy rakattal. Csak nem értem, hogy minek. JL-8-ból, meg L-59-ből is van egy rahedli.Meg ezek szerint Alpha Jetből is. Minek vagy 100 sugárhajtású kiképző?
 
Mindenből vesznek egy rakattal. Csak nem értem, hogy minek. JL-8-ból, meg L-59-ből is van egy rahedli.Meg ezek szerint Alpha Jetből is. Minek vagy 100 sugárhajtású kiképző?
Mert lehet hogy a fele már csak mint bányagép számít bele a darabszámba ...
 
A Gripen nem "veszélyes" gócpontokban került csak eladásra, lízingeésre.
Az USA vagy Oroszország számára fontos helyeken amerikai és orosz haditechnika került rendszeresítésre, esetleg európai, vagy francia. Svéd nem.
 
100555258_3662636270429547_6201713062077005824_o.jpg


100612889_3662636477096193_2173686616407670784_o.jpg


Vympel R-27 missiles in use with Vietnam Air Force Su-30MK2V

Quite rare! Two Không quân Nhân dân Việt Nam (Vietnamese Air Force) Su-30MK2V Flankers, serial 8536 and 8540, equipped with Vympel R-27 air-to-air missiles. The fighter aircraft were seen on recent footage from the Đồng Nai provincial online newspaper. Both Sukhois are part of the 935th Fighter Bomber Regiment based at Biên Hòa Airbase in Dong Nai Province, some 35 kilometers from Ho Chi Minh City.

Vietnam first signed a contract for the procurement of four Sukhoi Su-30MK2 fighter aircraft in 2003. This was followed up by two other deals with Sukhoi in 2009 and 2010 for the purchase of eight and twelve additional fighter jets respectively. The final contract between Moscow and Hanoi was signed in 2013 and involved a batch of twelve aircraft for USD 600 million.

The Vympel R-27 (NATO reporting name AA-10 Alamo) medium-to-long range range air-to-air missile was developed by the Soviet Union in 1983 and is capable of speeds up to Mach 4.5. Each missile weighs approximately 250 kilogram, while its war head has a mass of almost 40 kilogram.

Credits: VietDefense and Dong Nai News
 
A pár évvel ezelőtt átvett nyolc darab Szu-30SzM-el a Vityazi gond nélkül kiadhatta a szokásos négy, vagy akár az ötgépes formációt, de még a hatgépesre is akadt példa. Mint ismeretes, a bemutatócsapat 2003-ban kapott öt darab korábbi Szu-35-öst (Szu-27M), hogy azzal folytassa tovább tevékenységét. Az indok a Szu-35-ös promózása volt, hiszen indultak vele az akkori brazil vadászrepülőgép tenderen. Azért csak ötöt, mert az összesen megépült 17 darabból csak ennyit tudtak erre a célra nélkülözni.
Az addig szinte kizárólag hatgépes formációban repülő Vityazi átvette ugyan a gépeket, de a merőben eltérő kabinkialakítás, a 30 fokra hátradöntött katapultülés, a jóval nagyobb felszállótömeg miatt a pilóták jelezték, hogy inkább maradnának a jól megszokott Szu-27P és Szu-27UB gépeknél. A brazilok még az első körben elvetették a nagy orosz gép vásárlását, így a Szu-35-ös akkori története véget is ért. A gépeket a Vityazi bázisán, Kubinkában lekonzerválták és a használható alkatrészeket a Szu-27-esek üzemeltetéséhez kiszedték.
Viszont valamiért nem álltak vissza hatgépesre. Így olcsóbb volt. A Szu-30SzM gépek beérkezésével viszont újra felmerült, hogy a csapat hat géppel fog visszatérni, de inkább maradtak a négy, illetve ötgépes felállásban.
Tavaly azonban újabb típussal bővült a csapat, kaptak négy darab Szu-35Sz-t is. A 8+4 gépes flotta esetében adta magát az ötlet, hogy a 12 gép esetén igencsak egyszerűen lehetne egy hat gépes (4+2) formációt összeállítani, aminek így megvolna egyből a tartaléka is. Ebben az esetben a középső gyémánt alakzatot adná a négy Szu-30SzM és a két szólista lehetne a két Szu-35Sz. Az egyik legújabb fotó tanúsága szerint viszont bár tényleg úgy néz ki, hogy 17 év után visszaálltak a hatos alakzatra, a tavalyi szerzeményekkel együtt ez 3+3 gépes összeállítás lett. Tehát a három darab Szu-30SzM-re marad a földön öt darab tartalék, míg a három darab Szu-35Sz-re csak egy. Ők tudják miért, de nyílván jó okuk van rá így logisztikázni a gépeiket:
98876d1588254306-266279.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.