Az utánégetés hatásfoka borzalmasan szar.
A régebb hidegháborús 70-es évek új hajtóművein a tolóerőt kb. duplázta nagy átlagban a teljes utánégetés a fogyasztást meg úgy 8-10-szerezte.
Tehát, ha meg tudod oldani azt, hogy ne kelljen olyan elven tolóerő előállítani, akkor a nyert hatótáv növekedés már akkor is számottevő, ha csak 20%-kal hatékonyabb az, ahogy az F119 csinálja.
A Raptor igazi előnye ott jön ki, hogy mivel nincs külső függesztmény pillanatok alatt felugrik ekkora sebességre, tehát valóban ki tudja ezt használni. Megnézehetem, hogy mekkora távolságot kíván a gyorsulás M1.5-re de érzésre bőven 50 km+. Tehét, ha mindkét fél akkor kezdi meg, amikor 100 km-re vannak egymástól, akkor valójában M1.3-ig sem tud egyik sem gyorsítani és már 50 km sincs. Az meg 30 ezer lábon bővel a DLZ-n belül, de NEZ-en messze kívül van.
Ez a légi harc nagy dilemmája... Hogy mikor indíts és mikor fordulj ki és dobd el a sebességet és magasságot úgy, hogy nincs mögötted egy benzinkút...
Na igen, és ekkor jön képbe a Rapor nagyon komoly radarja, datalink stb. És a nehéz észlelhetősége, valószínűleg ő lesz az, aki képes a nagy sebesség megfelelő időzítésére, mert ismeri a helyzetet, ami fordítva viszont jó eséllyel nem igaz.