Ahogy én látom, ez a Fighterbomber youtube csatorna egy fiatal Szu-34-es hajózóhoz köthető, aki, vagy akinek a haverjai készítik a Szu-30SzM videókat is.
Melyeket ő ugyanúgy közzétesz.
De eszerint van legalább egy cimborájuk most Szíriában is, aki Szu-35Sz-en repül és sanszosan a 64-es oldalszámú géppel.
Ezek a srácok valószínű az akadémiáról ismerik egymást és a jelenlegi, modernizálódó orosz légierő ifjú titánjai.
Akiket ugyanúgy benevezhetnek egy-egy hosszabb-rövidebb éles rotációra Szíriában.
Itt aztán ha jut nekik, repülhetnek éles csapásmérő bevetést, vagy “csak” őrjáratoznak a nemzetközi légtérben éles fegyverzettel. Ezt odahaza is megteszik, de nyílván a szír turné alatt ennek más a presztízse.
Az ilyen “fogtak maguknak egy Poseidon-t a fiaink” típusú videók amúgy ugyanolyan funkcióval bírnak, mint amikor az ifjabb F-4-es és F-14-es pilótáknak adták meg az esélyt, hogy egy-egy Tu-16-ost, vagy Tu-95-öst fogjanak maguknak az Atlanti óceán felett, a Hidegháború idején.
Ezeket is gazdagon fotódokumentálták, mert anélkül nem volt mutogatni való trófea.
Aztán, hogy ezek a közelrepülések mennyire professzionálisak, vagy kontrolláltak, az más kérdés. Retorziót az előljáróiktól biztos nem fognak kapni.
Csak egy példa.
Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...