Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Nem találkozott többet, mert sajnos hamarosan autóbalesetben elhunyt Vaszilij Cümbal az eseményben résztvevő szovjet pilóta.

14%20%2848%29.jpg
.
.
Ezek szerint se repülőgépet, se autót nem vezetett igazán jól.
Ettől függetlenül Isten nyugosztalja!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
.
.
Olyan videokat tegyél már fel párat, ahol modern fegyeveket inditanak harci alakulatok pilótái, szóval nem gyári reklámvideok.

Ez nem gyári reklámvideó. Ez egy harci bevetést gyakorló repülés volt. Harci alakulatok pilótái modern fegyvereket indítanak videók a Szír topikban voltak
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 452
36 500
113
Nem hinném, hogy bénaságból ment neki a norvég gépnek, arról meg nem tudok semmit, hogy a saját hibájából halt-e meg autóbalesetben.

Le akarta fújni a hajtóművel az áramlást a P-3 légcsavarjairól (a kínai J-8 pilótája is gondolom hasonlóképpen később), nem hiszem hogy az ütközés volt a terve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Nem hinném, hogy bénaságból ment neki a norvég gépnek, arról meg nem tudok semmit, hogy a saját hibájából halt-e meg autóbalesetben.
.
.
Azért ha egy egyenesen repülő lomha nagy gép és egy körülötte tüsténkedő fürge vadászgép ütközik, akkor ott azért inkább a vadászgép pilótája a sáros.....
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
.
.
Azért ha egy egyenesen repülő lomha nagy gép és egy körülötte tüsténkedő fürge vadászgép ütközik, akkor ott azért inkább a vadászgép pilótája a sáros.....
.
.
Tsymbal manoeuvred the fighter dangerously close to the Orion and the port fin struck the No. 4 propeller. The dielectric fin cap shattered immediately, but so did the propeller and the debris punctured the fuselage skin, causing decompression; the damaged propeller caused violent vibration, forcing the crew to shut down the engine. Some accounts say that Tsymbal was not content and positioned his Su-27 ahead of the P-3, dumping fuel on its fuselage! Anyway, both aircraft made for home, landing safely at their respective bases.

A huge investigation was mounted, and reprisal was swift. Three days after the incident Vasiliy Tsymbal was expelled from the Communist Party – a very severe punishment by Soviet standards. One day later, however, he was reinstated. Shortly afterwards he was awarded the Order of the Red Star and transferred to another unit based in Rostov – in other words, kicked upstairs.

The Soviet Union officially apologized for the incident; however, the report of the Soviet accident investigation board stated explicitly that both pilots were at fault – a point debated by the Norwegian MoD. Anyway, Jan Salvesen emerged from the incident with an unblemished service record.
(https://nationalinterest.org/blog/b...7-flanker-colliding-norwegian-p-3-orion-68482)
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Engem az érdekelne(jó lenne első kézből az infó, de annak esélye kb zéró, hogy orosz vagy amcsi vadaszpilóta írna ide), hogy mennyiben tér el egy precíziós bomba oldàsa egy "buta" bomb oldàsàtol?
Melyek azok a lépések, amiket pluszban végre kell hajtani egy prec bomba bevetése során? Nyilván vannak ilyenek, de nem-e elég a plusz lépéseket szimulátorban gyakorolni?
 
M

molnibalage

Guest
Engem az érdekelne(jó lenne első kézből az infó, de annak esélye kb zéró, hogy orosz vagy amcsi vadaszpilóta írna ide), hogy mennyiben tér el egy precíziós bomba oldàsa egy "buta" bomb oldàsàtol?
Melyek azok a lépések, amiket pluszban végre kell hajtani egy prec bomba bevetése során? Nyilván vannak ilyenek, de nem-e elég a plusz lépéseket szimulátorban gyakorolni?
N+1 féle módon.

  • LGB esetén pl. azt, hogy milyen loftolással menjen, az is választható a Paveway IV-nél. Régen majdnem buta bomba pontossággal kellett célolzni, mert a lézeres rávezetés az csak végfázis korrekció volt, ameddig BANG-BANG vezérlés volt
  • A GPS koordináták bevitele n+1 féle módon mehet álló céllal. Data linken, radarral, TGP-vel.
Hiába lehet sok mindent szimulátorban gyakorolni, akkor is kell kritérium. Pont. Ahogy készültséget is csak az adhat itthon, aki legalább egy éles AIM-9-et indított már tudtommal.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ez a "NATO" túl bő.
A jenkiknél éles PGM dobása nélkül nincs combat ready pilóta. Ezt tudtom.
Direkt ezért kérdeztem úgy, hogy NATO.
Mert az nem csak az USA.
Az USA-n kívüli NATO tagok pilótáinak zöme éves szinten ugyanúgy maximum gépágyúzgat a JTAC-nek, mint a magyar Gripenek.
Ez is egy komoly tudomány, de ehhez képest a NIR lövészet már komolyabb.

Az, meg hogy valaki egy PGM oldással eléri a combat ready státuszt (a RAF F-35B pilótáinál ugyanez a követelmény, de a Typhoon-nál már nem!) nem adja automatikusan, hogy éves-kétéves rendszerességgel tud éles fegyverzettel dolgozni valami lövészeten.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
.
Itt az orosz kiképzés egyoldalúsága a kérdés. Amúgy a magyar Szu-22 pilóták gyakoroltak az irányitott H-25 és H-29 rakéták, vagy csak tudták, hogy olyan is van?
H-25L lézer-vezérlésű rakétákkal volt éleslövészet földi célokra Lengyelországban. A H-29L rakétákhoz meg nem is volt függesztő-indító AKU- berendezés (vagy csak a fegyverraktárban nagyon mélyen eldugva?), lehet hogy azt csak háború esetén adták volna át a szovjetek, mint az atombombát.