Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Nem találkozott többet, mert sajnos hamarosan autóbalesetben elhunyt Vaszilij Cümbal az eseményben résztvevő szovjet pilóta.

14%20%2848%29.jpg
.
.
Ezek szerint se repülőgépet, se autót nem vezetett igazán jól.
Ettől függetlenül Isten nyugosztalja!
 
.
.
Olyan videokat tegyél már fel párat, ahol modern fegyeveket inditanak harci alakulatok pilótái, szóval nem gyári reklámvideok.

Ez nem gyári reklámvideó. Ez egy harci bevetést gyakorló repülés volt. Harci alakulatok pilótái modern fegyvereket indítanak videók a Szír topikban voltak
 
Nem hinném, hogy bénaságból ment neki a norvég gépnek, arról meg nem tudok semmit, hogy a saját hibájából halt-e meg autóbalesetben.

Le akarta fújni a hajtóművel az áramlást a P-3 légcsavarjairól (a kínai J-8 pilótája is gondolom hasonlóképpen később), nem hiszem hogy az ütközés volt a terve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem hinném, hogy bénaságból ment neki a norvég gépnek, arról meg nem tudok semmit, hogy a saját hibájából halt-e meg autóbalesetben.
.
.
Azért ha egy egyenesen repülő lomha nagy gép és egy körülötte tüsténkedő fürge vadászgép ütközik, akkor ott azért inkább a vadászgép pilótája a sáros.....
 
.
.
Azért ha egy egyenesen repülő lomha nagy gép és egy körülötte tüsténkedő fürge vadászgép ütközik, akkor ott azért inkább a vadászgép pilótája a sáros.....
.
.
Tsymbal manoeuvred the fighter dangerously close to the Orion and the port fin struck the No. 4 propeller. The dielectric fin cap shattered immediately, but so did the propeller and the debris punctured the fuselage skin, causing decompression; the damaged propeller caused violent vibration, forcing the crew to shut down the engine. Some accounts say that Tsymbal was not content and positioned his Su-27 ahead of the P-3, dumping fuel on its fuselage! Anyway, both aircraft made for home, landing safely at their respective bases.

A huge investigation was mounted, and reprisal was swift. Three days after the incident Vasiliy Tsymbal was expelled from the Communist Party – a very severe punishment by Soviet standards. One day later, however, he was reinstated. Shortly afterwards he was awarded the Order of the Red Star and transferred to another unit based in Rostov – in other words, kicked upstairs.

The Soviet Union officially apologized for the incident; however, the report of the Soviet accident investigation board stated explicitly that both pilots were at fault – a point debated by the Norwegian MoD. Anyway, Jan Salvesen emerged from the incident with an unblemished service record.
(https://nationalinterest.org/blog/b...7-flanker-colliding-norwegian-p-3-orion-68482)
 
Engem az érdekelne(jó lenne első kézből az infó, de annak esélye kb zéró, hogy orosz vagy amcsi vadaszpilóta írna ide), hogy mennyiben tér el egy precíziós bomba oldàsa egy "buta" bomb oldàsàtol?
Melyek azok a lépések, amiket pluszban végre kell hajtani egy prec bomba bevetése során? Nyilván vannak ilyenek, de nem-e elég a plusz lépéseket szimulátorban gyakorolni?
 
Engem az érdekelne(jó lenne első kézből az infó, de annak esélye kb zéró, hogy orosz vagy amcsi vadaszpilóta írna ide), hogy mennyiben tér el egy precíziós bomba oldàsa egy "buta" bomb oldàsàtol?
Melyek azok a lépések, amiket pluszban végre kell hajtani egy prec bomba bevetése során? Nyilván vannak ilyenek, de nem-e elég a plusz lépéseket szimulátorban gyakorolni?
N+1 féle módon.

  • LGB esetén pl. azt, hogy milyen loftolással menjen, az is választható a Paveway IV-nél. Régen majdnem buta bomba pontossággal kellett célolzni, mert a lézeres rávezetés az csak végfázis korrekció volt, ameddig BANG-BANG vezérlés volt
  • A GPS koordináták bevitele n+1 féle módon mehet álló céllal. Data linken, radarral, TGP-vel.
Hiába lehet sok mindent szimulátorban gyakorolni, akkor is kell kritérium. Pont. Ahogy készültséget is csak az adhat itthon, aki legalább egy éles AIM-9-et indított már tudtommal.
 
Ez a "NATO" túl bő.
A jenkiknél éles PGM dobása nélkül nincs combat ready pilóta. Ezt tudtom.
Direkt ezért kérdeztem úgy, hogy NATO.
Mert az nem csak az USA.
Az USA-n kívüli NATO tagok pilótáinak zöme éves szinten ugyanúgy maximum gépágyúzgat a JTAC-nek, mint a magyar Gripenek.
Ez is egy komoly tudomány, de ehhez képest a NIR lövészet már komolyabb.

Az, meg hogy valaki egy PGM oldással eléri a combat ready státuszt (a RAF F-35B pilótáinál ugyanez a követelmény, de a Typhoon-nál már nem!) nem adja automatikusan, hogy éves-kétéves rendszerességgel tud éles fegyverzettel dolgozni valami lövészeten.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
.
Itt az orosz kiképzés egyoldalúsága a kérdés. Amúgy a magyar Szu-22 pilóták gyakoroltak az irányitott H-25 és H-29 rakéták, vagy csak tudták, hogy olyan is van?
H-25L lézer-vezérlésű rakétákkal volt éleslövészet földi célokra Lengyelországban. A H-29L rakétákhoz meg nem is volt függesztő-indító AKU- berendezés (vagy csak a fegyverraktárban nagyon mélyen eldugva?), lehet hogy azt csak háború esetén adták volna át a szovjetek, mint az atombombát.