Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kíváncsi vagyok, lesz-e olyan az elkövetkezőkben, hogy a Szu-35Sz flotta a 117Sz gyártmányjelzésű AL-41F-1Sz helyett a Szu-57-esekben jelenleg használt 117A (vagy másképp is megtalálható 117F) verziót kapja meg? Ezek valamivel erősebb alváltozatok.
Nem, mintha szükség volna rá, de ez a potenciál létezik és elég könnyen realizálható is.
Kíváncsi vagyok, lesz-e olyan az elkövetkezőkben, hogy a Szu-35Sz flotta a 117Sz gyártmányjelzésű AL-41F-1Sz helyett a Szu-57-esekben jelenleg használt 117A (vagy másképp is megtalálható 117F) verziót kapja meg? Ezek valamivel erősebb alváltozatok.
Nem, mintha szükség volna rá, de ez a potenciál létezik és elég könnyen realizálható is.
NO OFFENS!
Neked valamifele perverziód az,hogy feleslegesen erős hajtómű kerüljön egy repülőbe csak azért mert ez műszakilag realis opció!Nem mintha ez baj lenne csak ezt vettem észre.
A Szu-35Sz jelenlegi hajtóművének teljesítménye azért akkora, amekkora, mert ez is csak egy komplex mátrix szerint alakult ki.Általában ez egyetlen ok a gyengébb motorra a költségvetés...
A Szu-35Sz jelenlegi hajtóművének teljesítménye azért akkora, amekkora, mert ez is csak egy komplex mátrix szerint alakult ki.
Fejlesztési költség - bekerülési költség - várható darabszám - harcászati érték - nettó teljesítmény - élettartam
A Szu-35Sz normál felszállótömege kb 2 tonnával nagyobb, mint a Szu-27-esé volt, miközben a repülési jellemzők terén rontani azt semmiképp sem akartak.
Ugyanakkor a nagyobb tolóerő az a teljes repülési időtartam során a nagyobb üzemanyagfelhasználás irányába viszi el a fogyasztást, hacsak az utánégetős rezsim műveleti idejét nem tudják redukálni.
Erre, csak hogy egy kiragadott példát hozzak, ott van a MiG-23M (nálunk MiG-23MF) kontra MiG-23ML esete. Még egy komplett (4-es) tüzelőanyag tartályt is kivettek, hogy azzal is csökkentsék a szerkezeti tömeget, amivel a tüzelőanyag mennyisége is csökkent, a hatótáv mégis nőtt. Egyszerűen megemelték a forszázs nélküli tolóerőt, a gép normál felszállótömegét pedig csökkentették, a kettő relációjából meg az jött ki, hogy a fel és leszállás között eltelt időben a hajtóművet kevesebbszer kellett a legnagyobb fogyasztási rezsimen járatni.
A Szu-35Sz jelenlegi, szériában gyártott hajtóműve pont elég erős, de erősebb is lehetne, ha a turbina előtti gázhőt még tovább emelnék. Akkor még kevesebbszer kellene az utánégetőt járatni.
Emelték azt már így is eleget, ezért is drágább a AL-41F-1Sz, mint az AL-31F, de ugyanakkor az élettartama is nagyobb. További tolóerő már csak úgy emelhető, ha a hajtómű élettartamát csökkentik. Ami drága hajtóműnél nem szerencsés állapot.
Nyilván, ha elég tapasztalat és legyártott példány összegyűlik, akkor megint lehet tornászni a tolóerőn és az élettartamon is egyszerre, de ahhoz megint kell pénz és megrendelés.
Ennek jelentősége semmi. Ez nem valódi konfig.Ami igazán releváns, hogy a Szu-35Sz két R-77-essel és két R-73-assal a szárnyvégen el tudja érni a Mach 1.2-t 12 ezer méteren, utánégető nélkül.
Ezen a téren adhatna további előnyt a 117A hajtómű rendszeresítése, hiszen ott a 8600kp tolóerő helyett kb 9300kp van, ami ha nem is sok plusz, de mégis valami.
A többi, ebből eredő előnyt fentebb leírtam.
NO OFFENS!
Neked valamifele perverziód az,hogy feleslegesen erős hajtómű kerüljön egy repülőbe csak azért mert ez műszakilag realis opció!Nem mintha ez baj lenne csak ezt vettem észre.
Ennek jelentősége semmi. Ez nem valódi konfig.
8 db rakétával mit tud? és 10 km-en? Kb. az a realitás. Mert 12 km-en túl ritka már a levegő neki, ha ott gyorsan kell manőverezni, akkor a magasság vesztés túl sokáig tart, túl lassú az ellen AAM DLZ összeomlasztása.
Csapásmérő konfigban meg aztán végképp nem...
Ahol vígan az F-22 és F-35 is.
Ha vállalhatatlanul magas átlagfogyasztással jár a cruise üzemmódban, akkor van.Nincs olyan , hogy feleslegesen erős hajtómű ! A tolóerőből sosem elég ! LOL
Ez így van.Én azt látom, hogy mind a GD/Lockheed, mind pedig a Szuhoj bevállalta, hogy legyen csak bátran nehezebb a modernebbé és sokoldalúbbá tett modifikáció, mert a manőverezőképességben úgysem lesz szignifikáns különbség. Maximum a grafikonok terén ábrázolható másképp a diagramok serege, de a levegőben, felfegyverezve, megfelelő kerótöltés mellett már kiegyenlítődnek a repteljesítménybeli különbségek. A többire meg ott van a fejlettebb fegyverzet és avionika.
Anno a MiG-21bisz kontra MiG-21MF tekintetében (mert a korábbi PF és F-13 verziók sokkal szerényebb harcértéket képviseltek, így nem is volt értelme velük összevetni) az volt a meglátás, hogy míg a könnyebb MF-el "szebben" lehetett repülni, a nehezebb, de erősebb bisz-el ezzel szemben dinamikusabban és lényegében a sokkal potensebb fegyverzet miatt ez utóbbi volt jobb.
Az energikusabb max. gyorsulás után. Ha tonnákkal nehezebb gépet akarsz fordulásra bírni, akkor több felhajtóerő kell, ami azonos sebességnél a Szu-27 és Szu-35 esetén kerekítési hibán belül azonos. A két gép külsőre ikertesója egymásnak. Az, hogy az IRST máshol van az whatever kategória.Ha vállalhatatlanul magas átlagfogyasztással jár a cruise üzemmódban, akkor van.
A tolóerő mindig fogyasztással párosul. Meg hajtómű tömeggel is. Az F-106-os hajtóműve is közel volt fajlagos fogyasztásban és tolerőben az F100-hoz, csak éppen kétszer akkora tömegű volt kb. és sokkal nagyobb. Ergo, egy F-15 méretű gépe nem építed be ---> nagyobb gép ---> nem lesz F-15 repteljesítményed...
Szóval ez így önmagában nem igaz.
A Szu-35Sz egy olyan Szu-27-es, amelyik változatlan hatótáv mellett levegőben még után is tölthető, energikusabban manőverezik, 9.6 tonna helyett 11.2 tonna keró megy bele, 10 helyett 12-14 felfüggesztési pont is aktív rajta, multirole, a 8 tonnányi függesztményből 8 tonnát akár vissza is hozhat (a Szu-27-esnél ez kb 6 tonnából 4 volt), nyitott architektúrájú, nagyobb élettartamú gép.
El kell egymástól különíteni a fejlődést és a változást, mint olyat.Csak sokan azt hiszik, hogy pl. az újabb vadászgépek minden téren fejlődtek az elődökhöz képest.
De ingyen plusz tolóerő nincs.Mondj egy olyan pilótát aki nemet mond egy kis plusz tolóerőre ? Olvasom a topikot és fejlődő képes vagyok tehát megértettem amit Allesmor írt !
Ez olyan, mint amikor megkérdezk a sok gyök2 embert, hogy támogatja -e a szél és napenergiát. Mindenki szinte rávágja igen.
A kérdés pedig úgy szólna, hogy akkor is, ha 3-szor annyiba fog kerülni az áram...?