Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
A kínai 35-ösökön milyen AA eszköz van? Alap export R-77? Lehet ezt próbálták PL-15-el szemben, akkor nem csoda a végeredmény:)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Egy riport a belorusz Szu-30SzM gépek kiképzési repüléseiről. A közeli felvételek tanúsága szerint kifejezetten igényes a gépek kidolgozottsága, az Irkut-nál tényleg más a minőség szintje, mint a KnAAZ-nál, vagy a NAPO-nál:


6:50-től.
.
.
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=597Image312.jpg
.
A cockpitban ez a furcsán oda nem illő, nyilakkal megjelölt valami, az mi lehet? Eléggé barkácsmegoldásnak tűnik.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113
A Szu-35Sz jelenlegi hajtóművének teljesítménye azért akkora, amekkora, mert ez is csak egy komplex mátrix szerint alakult ki.

Fejlesztési költség - bekerülési költség - várható darabszám - harcászati érték - nettó teljesítmény - élettartam

A Szu-35Sz normál felszállótömege kb 2 tonnával nagyobb, mint a Szu-27-esé volt, miközben a repülési jellemzők terén rontani azt semmiképp sem akartak.
Ugyanakkor a nagyobb tolóerő az a teljes repülési időtartam során a nagyobb üzemanyagfelhasználás irányába viszi el a fogyasztást, hacsak az utánégetős rezsim műveleti idejét nem tudják redukálni.
Erre, csak hogy egy kiragadott példát hozzak, ott van a MiG-23M (nálunk MiG-23MF) kontra MiG-23ML esete. Még egy komplett (4-es) tüzelőanyag tartályt is kivettek, hogy azzal is csökkentsék a szerkezeti tömeget, amivel a tüzelőanyag mennyisége is csökkent, a hatótáv mégis nőtt. Egyszerűen megemelték a forszázs nélküli tolóerőt, a gép normál felszállótömegét pedig csökkentették, a kettő relációjából meg az jött ki, hogy a fel és leszállás között eltelt időben a hajtóművet kevesebbszer kellett a legnagyobb fogyasztási rezsimen járatni.

A Szu-35Sz jelenlegi, szériában gyártott hajtóműve pont elég erős, de erősebb is lehetne, ha a turbina előtti gázhőt még tovább emelnék. Akkor még kevesebbszer kellene az utánégetőt járatni.
Emelték azt már így is eleget, ezért is drágább a AL-41F-1Sz, mint az AL-31F, de ugyanakkor az élettartama is nagyobb. További tolóerő már csak úgy emelhető, ha a hajtómű élettartamát csökkentik. Ami drága hajtóműnél nem szerencsés állapot.
Nyilván, ha elég tapasztalat és legyártott példány összegyűlik, akkor megint lehet tornászni a tolóerőn és az élettartamon is egyszerre, de ahhoz megint kell pénz és megrendelés.

Ugyanarról beszélünk.
X költségvetésbe ennyi hajtóműerő fér be anélkül, hogy a többi kárára menne. Ha több pénz lenne, abból is több lenne, meg más aspektusból is. Az össz balance ennyit enged.

(Az már más kérdés pilótaszemmel nyílván sportgépként imádnád a legjobban - 1:1+ tolóerő tömeg arány tengerszinten és 16km-en egyaránt :D )
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ugyanarról beszélünk.
X költségvetésbe ennyi hajtóműerő fér be anélkül, hogy a többi kárára menne. Ha több pénz lenne, abból is több lenne, meg más aspektusból is. Az össz balance ennyit enged.

(Az már más kérdés pilótaszemmel nyílván sportgépként imádnád a legjobban - 1:1+ tolóerő tömeg arány tengerszinten és 16km-en egyaránt :D )
Ezt fogja tudni elviekben a Szu-57-es.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
amGcpesk2LnTMWheA
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Azért azt szögezzük le, hogy nem az AESA radar lövi le az ellenséges gépet és nem is az zavarja a másik radarját.
Az igazi potenciál a fegyverzetben, a megfelelő besugárzás- és rakétaindítás jelzőkben és a zavarórendszerekben van.
Amíg ezek nincsenek meg a Szu-30-asokon, addig bátran repkedhet a PESA radarral is, mert a nem alacsony észlelhetőségű típusokat az is látja. Csak hatékonyan megtámadni, vagy védekezni ellenük nem fog tudni.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113