Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Egy kis légi balett 27-el
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát igen. Mondjuk úgy, nyomokban Szu-27-est is tartalmaz.
A felvételek zöme Szu-35, Szu-35UB, Szu-30I, Szu-30MKI és Szu-33-as. Néhány snittnél van Szu-27-es.
 
A kínai 35-ösökön milyen AA eszköz van? Alap export R-77? Lehet ezt próbálták PL-15-el szemben, akkor nem csoda a végeredmény:)
 
SU-27 pilóta B-52:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy riport a belorusz Szu-30SzM gépek kiképzési repüléseiről. A közeli felvételek tanúsága szerint kifejezetten igényes a gépek kidolgozottsága, az Irkut-nál tényleg más a minőség szintje, mint a KnAAZ-nál, vagy a NAPO-nál:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

6:50-től.
.
.
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=597Image312.jpg
.
A cockpitban ez a furcsán oda nem illő, nyilakkal megjelölt valami, az mi lehet? Eléggé barkácsmegoldásnak tűnik.
 
A Szu-35Sz jelenlegi hajtóművének teljesítménye azért akkora, amekkora, mert ez is csak egy komplex mátrix szerint alakult ki.

Fejlesztési költség - bekerülési költség - várható darabszám - harcászati érték - nettó teljesítmény - élettartam

A Szu-35Sz normál felszállótömege kb 2 tonnával nagyobb, mint a Szu-27-esé volt, miközben a repülési jellemzők terén rontani azt semmiképp sem akartak.
Ugyanakkor a nagyobb tolóerő az a teljes repülési időtartam során a nagyobb üzemanyagfelhasználás irányába viszi el a fogyasztást, hacsak az utánégetős rezsim műveleti idejét nem tudják redukálni.
Erre, csak hogy egy kiragadott példát hozzak, ott van a MiG-23M (nálunk MiG-23MF) kontra MiG-23ML esete. Még egy komplett (4-es) tüzelőanyag tartályt is kivettek, hogy azzal is csökkentsék a szerkezeti tömeget, amivel a tüzelőanyag mennyisége is csökkent, a hatótáv mégis nőtt. Egyszerűen megemelték a forszázs nélküli tolóerőt, a gép normál felszállótömegét pedig csökkentették, a kettő relációjából meg az jött ki, hogy a fel és leszállás között eltelt időben a hajtóművet kevesebbszer kellett a legnagyobb fogyasztási rezsimen járatni.

A Szu-35Sz jelenlegi, szériában gyártott hajtóműve pont elég erős, de erősebb is lehetne, ha a turbina előtti gázhőt még tovább emelnék. Akkor még kevesebbszer kellene az utánégetőt járatni.
Emelték azt már így is eleget, ezért is drágább a AL-41F-1Sz, mint az AL-31F, de ugyanakkor az élettartama is nagyobb. További tolóerő már csak úgy emelhető, ha a hajtómű élettartamát csökkentik. Ami drága hajtóműnél nem szerencsés állapot.
Nyilván, ha elég tapasztalat és legyártott példány összegyűlik, akkor megint lehet tornászni a tolóerőn és az élettartamon is egyszerre, de ahhoz megint kell pénz és megrendelés.

Ugyanarról beszélünk.
X költségvetésbe ennyi hajtóműerő fér be anélkül, hogy a többi kárára menne. Ha több pénz lenne, abból is több lenne, meg más aspektusból is. Az össz balance ennyit enged.

(Az már más kérdés pilótaszemmel nyílván sportgépként imádnád a legjobban - 1:1+ tolóerő tömeg arány tengerszinten és 16km-en egyaránt :D )
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Ugyanarról beszélünk.
X költségvetésbe ennyi hajtóműerő fér be anélkül, hogy a többi kárára menne. Ha több pénz lenne, abból is több lenne, meg más aspektusból is. Az össz balance ennyit enged.

(Az már más kérdés pilótaszemmel nyílván sportgépként imádnád a legjobban - 1:1+ tolóerő tömeg arány tengerszinten és 16km-en egyaránt :D )
Ezt fogja tudni elviekben a Szu-57-es.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
amGcpesk2LnTMWheA
 
Azért azt szögezzük le, hogy nem az AESA radar lövi le az ellenséges gépet és nem is az zavarja a másik radarját.
Az igazi potenciál a fegyverzetben, a megfelelő besugárzás- és rakétaindítás jelzőkben és a zavarórendszerekben van.
Amíg ezek nincsenek meg a Szu-30-asokon, addig bátran repkedhet a PESA radarral is, mert a nem alacsony észlelhetőségű típusokat az is látja. Csak hatékonyan megtámadni, vagy védekezni ellenük nem fog tudni.