Ennek jelentősége semmi. Ez nem valódi konfig.
8 db rakétával mit tud? és 10 km-en? Kb. az a realitás. Mert 12 km-en túl ritka már a levegő neki, ha ott gyorsan kell manőverezni, akkor a magasság vesztés túl sokáig tart, túl lassú az ellen AAM DLZ összeomlasztása.
Csapásmérő konfigban meg aztán végképp nem...
Ahol vígan az F-22 és F-35 is.
A negyedik generációs gépek egyike sem képes csapásmérő konfigurációban 12 km-en bármit is csinálni, hangsebesség felett meg végképp nem repülnek.
Ebből induljunk ki.
A Szu-35Sz egy negyedik generációs repülőgép, repülési teljesítmény tekintetében ezekhez kell hasonlítani. Harcászatilag meg minden olyan fegyverrendszerhez, ami ellen harcolnia kell.
A gép 8-14 légiharc rakétát tud vinni erre a magasságra és igen komoly szenzorai vannak. Amit ezekkel lát, azok ellen ekkora mennyiségű fegyverzettel képes harcolni.
A gép, ha ellőtte rakéta javadalmazásának nagy részét, de nem az egészet, még képes hangsebesség fölé gyorsítani akár utángetés nélkül is, de nem ez a természetes szuperszonikus terepe, hanem a minimál utánégetés. Erre van kitalálva.
Az egész Szu-35Sz egy továbbfejleszett Szu-27-es, aminél lényegében minden paraméterében jobb. A Szu-27-es utánégetés nélkül, függesztménnyel a hangsebességet se tudja átlépni, függesztmény nélkül is csak alíg képes erre. Ezzel szemben minimál fáklyával viszont tiszta konfigurációban Mach 1.5-re is képes.
A Szu-35Sz utánégetés nélkül valamivel jobb, mint a Szu-27P, de minimális utánégetéssel már sokkal nagyobb a differencia.
A valós szupercirákálás a Raptor képessége, a sajtós sajnos azóta minden gépet ehhez mér, pedig hasonló fogyasztás mellett, minimális utánégetéssel is lehet ugyanolyan, ha nem jobb tartós, kb másfélszeres hangsebességgel repülni. A Raptor belső fegyverterével viszont egyetlen 4. generációs gép sem veszi fel a versenyt.
A 12km-es magasságon gyors manőverezéshez az oroszok nem a Szu-27-es sárkányát készítik fel, hanem megtervezték a Szu-57-est és annak majdan rendszerbe álló új hajtóművét.
A Szu-35Sz egy olyan Szu-27-es, amelyik változatlan hatótáv mellett levegőben még után is tölthető, energikusabban manőverezik, 9.6 tonna helyett 11.2 tonna keró megy bele, 10 helyett 12-14 felfüggesztési pont is aktív rajta, multirole, a 8 tonnányi függesztményből 8 tonnát akár vissza is hozhat (a Szu-27-esnél ez kb 6 tonnából 4 volt), nyitott architektúrájú, nagyobb élettartamú gép.