Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Tőlem sem olvashattál, mert nem politizálok. Szóval a technikai jellegű kommentben ez meg amúgy miért is számítana?
Az nem elfogultság, hogy egy ASW gépet kémrepülőnek nevez az oldal?
Bocs, most akkor ki is az elfogult...?

Hidd el a biztpolban korábban nagyon "elengedte magát", most kevesebbet ír és visszafogja magát. Te nem írsz a biztpolba és nem is olvasod, ha jól tudom. De ezzel zárjuk is le a témát.
 
Egyel megint több !
Ahogy én látom, ez a Fighterbomber youtube csatorna egy fiatal Szu-34-es hajózóhoz köthető, aki, vagy akinek a haverjai készítik a Szu-30SzM videókat is.
Melyeket ő ugyanúgy közzétesz.
De eszerint van legalább egy cimborájuk most Szíriában is, aki Szu-35Sz-en repül és sanszosan a 64-es oldalszámú géppel.

Ezek a srácok valószínű az akadémiáról ismerik egymást és a jelenlegi, modernizálódó orosz légierő ifjú titánjai.
Akiket ugyanúgy benevezhetnek egy-egy hosszabb-rövidebb éles rotációra Szíriában.
Itt aztán ha jut nekik, repülhetnek éles csapásmérő bevetést, vagy “csak” őrjáratoznak a nemzetközi légtérben éles fegyverzettel. Ezt odahaza is megteszik, de nyílván a szír turné alatt ennek más a presztízse.
Az ilyen “fogtak maguknak egy Poseidon-t a fiaink” típusú videók amúgy ugyanolyan funkcióval bírnak, mint amikor az ifjabb F-4-es és F-14-es pilótáknak adták meg az esélyt, hogy egy-egy Tu-16-ost, vagy Tu-95-öst fogjanak maguknak az Atlanti óceán felett, a Hidegháború idején.
Ezeket is gazdagon fotódokumentálták, mert anélkül nem volt mutogatni való trófea.

Aztán, hogy ezek a közelrepülések mennyire professzionálisak, vagy kontrolláltak, az más kérdés. Retorziót az előljáróiktól biztos nem fognak kapni.

Csak egy példa.
Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...
 
Fighterbomber esetében érdemes az insta oldalát is figyelni (onnan indult a youtube csatorna is), régebben voltak ilyen kérdező rovatok sztorikban és ott írta, hogy igen a Szu-34-t repüli, még csúcsmagasságot és hasonló adatokat is írt de arra már pontosan nem emlékszem. Régebbi posztok közt van jópár elemzés/vélemény, természetesen rendes orosz repülős szlenggel és káromkodással megtűzdelve, de épp ezért szeretjük. Valószínűleg szerintem többen szerkeszthetik az oldalt, meg lehet egy ilyen VKSz-en belüli belső hálózat, hogy na most ezt elküldjük Fighterbombernek mint krutoj kontent.
Aki követné annak itt a link: https://www.instagram.com/fighter_bomber_/
 
Csak egy példa.
Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...
És ezt a logikát kérem magyarázza meg nekem valaki. Elvileg a vadász légierő krémjét alkotó pilóta gyakorlatilag egy busznak nekirepül, a gépét a nyugat szépen körbe is fotózta...
...majd előléptetik és nyaralni küldik...?

Ez nekem magas....
 
Persze, hogy elsőre magas neked. Egészen addig a pontig, amíg bele nem gondolsz, hogy ezzel gyakorlatilag a fiatal hajózó tanúbizonyságot szerzett úgymond az elszántságáról, helytállásáról, bátorságáról, bla-bla-bla...
A lényeg, hogy a Nyugat megláthatta az új fenyegetést, az új játékszert, sőt, le is fotózhatta! Mikor is? 1988-ban, tehát csupán egyetlen évvel az 1989-es párizsi bemutató előtt.
Lássuk be, nem volt a Szu-27-es akkora titok 1988-ban, hogy ne küldjék oda direkt pózerkedni a fiatal pilótát.
 
És ezt a logikát kérem magyarázza meg nekem valaki. Elvileg a vadász légierő krémjét alkotó pilóta gyakorlatilag egy busznak nekirepül, a gépét a nyugat szépen körbe is fotózta...
...majd előléptetik és nyaralni küldik...?

Ez nekem magas....

-Nemzetközi balhét csinál, ami jól hangzik "kémgép a határainknál"
-Ismerve a nyugati repbiztonsági hozzáállást, legközelebb jóeséllyel nem jönnek ilyen közel
-ha egy P-8 leesik vagy még jobb, le kell szállni az ő bízisukon mert annyira megsérül (mint a kínai esetben), akkor egy egész balerinaosztályt is kap bónusznak...
 
Persze, hogy elsőre magas neked. Egészen addig a pontig, amíg bele nem gondolsz, hogy ezzel gyakorlatilag a fiatal hajózó tanúbizonyságot szerzett úgymond az elszántságáról, helytállásáról, bátorságáról, bla-bla-bla...
A lényeg, hogy a Nyugat megláthatta az új fenyegetést, az új játékszert, sőt, le is fotózhatta! Mikor is? 1988-ban, tehát csupán egyetlen évvel az 1989-es párizsi bemutató előtt.
Lássuk be, nem volt a Szu-27-es akkora titok 1988-ban, hogy ne küldjék oda direkt pózerkedni a fiatal pilótát.
Hát nem tudom. A Forma1-es pilótát, aki nagy elszántságában a semmiért töri rommá a kocsit nem jutalmazni szokták. Sőt, igazából sehol.
Szóval lehet, hogy ez kulturális eltérés. Én eddig azt gondoltam, hogy a profizmus egyik területén - a vadászgép és repülőgépvezetés az - egy ilyenért minimum valagba rúgják. Vagy az csak gépveszteségnél lett volna?

-Nemzetközi balhét csinál, ami jól hangzik "kémgép a határainknál"
-Ismerve a nyugati repbiztonsági hozzáállást, legközelebb jóeséllyel nem jönnek ilyen közel
-ha egy P-8 leesik vagy még jobb, le kell szállni az ő bízisukon mert annyira megsérül (mint a kínai esetben), akkor egy egész balerinaosztályt is kap bónusznak...
Én még a 88-as esetről beszéltem. Ma ezt a marhaságot elvileg nehezebb kéne legyen beadni...
Elvileg...
 
Szóval lehet, hogy ez kulturális eltérés. Én eddig azt gondoltam, hogy a profizmus egyik területén - a vadászgép és repülőgépvezetés az - egy ilyenért minimum valagba rúgják. Vagy az csak gépveszteségnél lett volna?
Te a Taran hazájában vársz el ezért valagba rugást??? Ne legyél már ennyire naív.
 
Aero India 1998 decembere.
Jevgenyij Frolov áll a 79-es oldalszámú T-10K prototípus előtt. A Szu-33-asokat ekkor még Oroszország ugyanúgy promózta az indiaiaknak, mint a Szu-30MKI-t, melynek legelső, 01-es prototípusa ott áll a háttérben, Ez utóbbi gép alig egy év múlva, 1999 nyarán Párizsban a földnek ütközve megsemmisül, pilótái sikeresen katapultálnak. Az akkori baleset szerencsére nem vetette vissza az MKi programot, mely alapján a TVC-s Szu-30-as alváltoztaból immáron több, mint 500 darabot gyártottak le. A Szu-33-asból viszont nem készült több, csak kb 18 darab és az orosz haditengerészeten kívül nem rendszeresítette senki. Kína a J-15-öseit amolyan kvázi-illegális másolással "fejleszette ki", de az mégsem Szu-33-as.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én olyat ismertem, hogy "A TASZSZ jelenti: a Szovjetúnió légterét megsértette egy amerikai kémrepülőgép. A környéken békésen szontogató szovjet traktorok sikeresen földre kényszerítették, majd visszarepültek bázisukra..."
Nem, az nem úgy szólt.
"A szovjet - kínai határ mentén aratott egy szovjet kombájn, amire tüzet nyitott egy kínai harckocsi. A kombájn viszonozta a tüzet, majd elrepült."
https://szabadalom.blog.hu/2017/01/19/szovjet-talalmanyok
 
Csak egy példa.
Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...

És ezt a logikát kérem magyarázza meg nekem valaki. Elvileg a vadász légierő krémjét alkotó pilóta gyakorlatilag egy busznak nekirepül, a gépét a nyugat szépen körbe is fotózta...
...majd előléptetik és nyaralni küldik...?

Ez nekem magas....

Ott biztos, hogy nem fog összeakadni norvég gépekkel.


Én egy harmadik formában ismerem, de az legyen meglepi holnap a másik topikban. ;)

Kínai...?
 
Ott biztos, hogy nem fog összeakadni norvég gépekkel.

Nem találkozott többet, mert sajnos hamarosan autóbalesetben elhunyt Vaszilij Cümbal az eseményben résztvevő szovjet pilóta.

14%20%2848%29.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed