A400M Atlas (Airbus)

Rosszul látod, mert ég és föld a különbség: Az F-35 egy rendkívül keresett típus, míg az A400 nem kell senkinek. Magyarul Atlast - a fejlesztő országokon kívül - csak Malaysia vásárolt.

A kereslet alakulása többet árul 1 típusról, mint amit mi valaha is tudni fogunk...! :(

Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet gy szép karriert befutott repülőgép is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet gy szép karriert befutott repülőgép is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).

Formosa1 kommentjei mindig latvanyosan tulzoak es tipikusan alapvetoen tevesek. :)
 
Természetesen nem:) de nincs kétségem afelől,hogy egy esetleges képzeletbeli C17-s összeszerelés esetén kis túlzással egy biztonsági övcsat legyártása is nagy kihívás lenne a számukra.

Ugyan. Pont az az impressziv, hogy sok kulonbozo nemzet egyutt, mindenfele donto vegso szo nelkul kepes volt kozos nevezore jutni es megepiteni az Atlast.

Errol persze fogalma nem lehet annak, aki nem dolgozott vezeto beosztasban, nem volt tanacsado top management kornyezetben, mert akkor tudna, mennyivel egyszerubb a top-down rendszer, amikor mondjuk egyetlen orszag igenyeinek megfeleloen egy helyen dontenek el mindent es sokkal gyorsabban, egyszerubben megy a tervezes es a gyartas is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A 11. oldalon konkrétan le van írva, hogy mire van szükségünk. 20-47 tonna teherbírás, 3-6000 km hatótávolság. Eddig hasonló konkrét számokat nem láttam.

Igen, ez igaz, de szamok helyett viszont Benko tobbszor is "nehez technika szallitasat" emlitette mar interjukban, ami szamomra egyertelmuen 20 tonna es felette (IFV stb) mericskelo technikat jelent.
 
LMzek 2.0 said:
Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet egy szép karriert befutott repülőgép típus is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).


Formosa1 kommentjei mindig latvanyosan tulzoak es tipikusan alapvetoen tevesek. :)


Meggyőződés. Nincs vele semmi baj.

Az Atlas a "szokásos" európai együtt(nem)működési hátránnyal indult, de szerintem jó kompromisszum. Ha kitartóan "nyomják", sikeres lesz, én szurkolok.
Jó ötletek alapján, sokoldalú típus, nem sokkal drágábban mint a túlárazott amerikai darabok. ...és kb. most jutott túl a gyermek-betegségein.
Az ellenzői (nem csak itt) pont ezeket a hátrányait(gyermek-betegségei) szokták kiemelni, amiket most már kiküszöböltek.
 
Igen, ez igaz, de szamok helyett viszont Benko tobbszor is "nehez technika szallitasat" emlitette mar interjukban, ami szamomra egyertelmuen 20 tonna es felette (IFV stb) mericskelo technikat jelent.
Ebben a doksiban az A400 -at és az An 70 -et írja megfelelőnek. A c130 -at pedig csak korlátozottan elegendőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
Ugyan. Pont az az impressziv, hogy sok kulonbozo nemzet egyutt, mindenfele donto vegso szo nelkul kepes volt kozos nevezore jutni es megepiteni az Atlast.

Errol persze fogalma nem lehet annak, aki nem dolgozott vezeto beosztasban, nem volt tanacsado top management kornyezetben, mert akkor tudna, mennyivel egyszerubb a top-down rendszer, amikor mondjuk egyetlen orszag igenyeinek megfeleloen egy helyen dontenek el mindent es sokkal gyorsabban, egyszerubben megy a tervezes es a gyartas is.

Félreértjük egymást én arra próbáltam célozni,hogy a NER prominens képviselői a milliárdjaikat nem az igazán versenyképes és nagy hozzáadott értékű iparágakba fektetik.
 
Ebben a doksiban az A400 -at és az An 70 -et írja megfelelőnek. A c130 -at pedig csak korlátozottan elegendőnek.

Igen, az Antonov remek lett volna, kar, hogy kutba esett az ukran cirkusz miatt (penzben valoszinuleg 4-5-ot is vehettel volna harom Atlas arabol, azaz meg a megszunesuk eseten is ujabb husz evre lett volna mibol alkatreszt kannibalizalni a minimalis harom gephez.. :D)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Félreértjük egymást én arra próbáltam célozni,hogy a NER prominens képviselői a milliárdjaikat nem az igazán versenyképes és nagy hozzáadott értékű iparágakba fektetik.

Ja, hat az kozismert. :) Kedvencem az, amikor a gazos Lolo 'megveszi' a legnagyobb informatikai ceget szerdan, szanaszet nyeri magat pentekre minden tenderen, majd fejetlenul rohangalnak emberek utan kovetkezo hetfotol. :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ebben a doksiban az A400 -at és az An 70 -et írja megfelelőnek. A c130 -at pedig csak korlátozottan elegendőnek.

Azt azért ne felejtsük el,hogy a belinkelt tanulmány nagyjából 15 éve készült,de átolvasva nekem logikusnak és reálisnak tűnnek a megállapítási és jelenleg is időszerűek.
 
Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet gy szép karriert befutott repülőgép is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).
Sajnos a típus akkor kezdett "elromlani", amikor az egekbe mászó fejlesztési költségek miatt a gép ára is az egekbe került. Az ezt követő üzemeltetési gondok meg végképp kiásták az Atlas sírját...

A gyártó biztos nem fog költeni a marketingre, mert örül ha viszontlátja a pénzét. A fejlesztő országok meg már nem akarnak többet fizetni, hiszen már eddig is jóval többe fájt nekik az egész, mint amire számítottak...

Hogy marketinges barátunk /kamm/ mire számít, azt nem tudom, de én legalább jól szórakozom...! :)
 
Az Atlas a "szokásos" európai együtt(nem)működési hátránnyal indult, de szerintem jó kompromisszum. Ha kitartóan "nyomják", sikeres lesz, én szurkolok.
Jó ötletek alapján, sokoldalú típus, nem sokkal drágábban mint a túlárazott amerikai darabok. ...és kb. most jutott túl a gyerekbetegségein.
Az ellenzői (nem csak itt) pont azokat a hátrányait szokták kiemelni, amiket most már kiküszöböltek.

Errol van szo. Biztosan rengeteget tanultak belole, ha a politika kepes visszafogni magat, akkor peldaul az FCAS joval sikeresebb is lehet (a brit-olasz Tempestnek minimalis eselyt adok, kizart, hogy lenne ra penzuk, hacsak a Saab beszall es mindent keszen atad nekik, de ezt ketlem, a svedek 80-100 evet tettek eddig a technologiai elonyukbe.)
 
Igen, az Antonov remek lett volna, kar, hogy kutba esett az ukran cirkusz miatt (penzben valoszinuleg 4-5-ot is vehettel volna harom Atlas arabol, azaz meg a megszunesuk eseten is ujabb husz evre lett volna mibol alkatreszt kannibalizalni a minimalis harom gephez.. :D)


A jó (ötlet) egyszerű:
Vegyünk hatot, hajtóművekkel, full supporttal (, Kárpátaljával :D)

Boccccccs, ez a hozzászólásom tréfás volt, de annak komoly ( ;) )
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm


Párszor már volt linkelve 2006 -óta... csak olyankor nem a "stratégiai" szó értelmezésén ment a vita hanem azon, hogy milyen tényleges szállítási igényei vannak/lehetnek a Honvédségnek. Nagyon sok érdekes és hasznos információ van az írásban.

A csehek A319-C295 szállítóképességét is stratégiainak nevezi.
 
Sajnos a típus akkor kezdett "elromlani", amikor az egekbe mászó fejlesztési költségek miatt a gép ára is az egekbe került. Az ezt követő üzemeltetési gondok meg végképp kiásták az Atlas sírját...

Ugyan. :) Nem farasztom magam ill a forumot ezzel tovabb, de az onmagaban vicces, hogy ilyeneket probalsz itt eladni, mikozben par oldallal korabban mar kiderult, hogy a 1956 ota repulo, mindenben kevesebbet tudo C-130 konkretan tobbe kerul, mint az Atlas, hala a brutalis amerikai politikai nyomasnak.

A gyártó biztos nem fog költeni a marketingre, mert örül ha viszontlátja a pénzét. A fejlesztő országok meg már nem akarnak többet fizetni, hiszen már eddig is jóval többe fájt nekik az egész, mint amire számítottak...

Ez meg viccesebb: pont akkor szokas kolteni marketingre, amikor valami gaz van...

Hogy marketinges barátunk /kamm/ mire számít, azt nem tudom, de én legalább jól szórakozom...! :)

Az jo, viszont kar, hogy hulyeseget irogatsz kozben. :)

FYI mint azt parszor leirtam mar technology & business consultant vagyok cirka husz eve (eredetileg informatikus mernok), sosem voltam marketinges egy percig sem es nem is tervezek ilyen iranyba valtani. :p
 
Errol van szo. Biztosan rengeteget tanultak belole, ha a politika kepes visszafogni magat, akkor peldaul az FCAS joval sikeresebb is lehet (a brit-olasz Tempestnek minimalis eselyt adok, kizart, hogy lenne ra penzuk, hacsak a Saab beszall es mindent keszen atad nekik, de ezt ketlem, a svedek 80-100 evet tettek eddig a technologiai elonyukbe.)
 
Ja, hat az kozismert. :) Kedvencem az, amikor a gazos Lolo 'megveszi' a legnagyobb informatikai ceget szerdan, szanaszet nyeri magat pentekre minden tenderen, majd fejetlenul rohangalnak emberek utan kovetkezo hetfotol. :D :D :D

Számomra azért szomorú ez mert ezzel a gyakorlattal történelmi esélyt szalasztunk el,hogy végre ne csak szavak szintjén beszéljünk a nagy hozzáadott értékű nemzetközileg is versenyképes magyar ipar megteremtéséről.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm
Párszor már volt linkelve 2006 -óta... csak olyankor nem a "stratégiai" szó értelmezésén ment a vita hanem azon, hogy milyen tényleges szállítási igényei vannak/lehetnek a Honvédségnek. Nagyon sok érdekes és hasznos információ van az írásban.

A csehek A319-C295 szállítóképességét is stratégiainak nevezi.

Igen, ebbol is latszik, mennyi ido eltelt 2006 ota... :D
 
Ha megérkeznek a szállítógépek, akkor mennyi idő után repülhetnek a magyar pilóták önállóan? Megkapják a típusátképzést és már repülhetnek is bárhová?
Vagy brazil, német/francia, amerikai/egyéb európai katonai pilóták 1000 órás felügyeletére lesz szükség, úgy mint a beszerzett utasszállító gépeknél?
Vaagy... már előre lesznek küldve a szállító országhoz kiképzésre, és repült órák egy jelentős részét már náluk letudják. Lesz ez vagy 4-5 év mire megjön bármelyik is lesz.