A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Rosszul látod, mert ég és föld a különbség: Az F-35 egy rendkívül keresett típus, míg az A400 nem kell senkinek. Magyarul Atlast - a fejlesztő országokon kívül - csak Malaysia vásárolt.

A kereslet alakulása többet árul 1 típusról, mint amit mi valaha is tudni fogunk...! :(

Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet gy szép karriert befutott repülőgép is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet gy szép karriert befutott repülőgép is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).

Formosa1 kommentjei mindig latvanyosan tulzoak es tipikusan alapvetoen tevesek. :)
 
K

kamm

Guest
Természetesen nem:) de nincs kétségem afelől,hogy egy esetleges képzeletbeli C17-s összeszerelés esetén kis túlzással egy biztonsági övcsat legyártása is nagy kihívás lenne a számukra.

Ugyan. Pont az az impressziv, hogy sok kulonbozo nemzet egyutt, mindenfele donto vegso szo nelkul kepes volt kozos nevezore jutni es megepiteni az Atlast.

Errol persze fogalma nem lehet annak, aki nem dolgozott vezeto beosztasban, nem volt tanacsado top management kornyezetben, mert akkor tudna, mennyivel egyszerubb a top-down rendszer, amikor mondjuk egyetlen orszag igenyeinek megfeleloen egy helyen dontenek el mindent es sokkal gyorsabban, egyszerubben megy a tervezes es a gyartas is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
A 11. oldalon konkrétan le van írva, hogy mire van szükségünk. 20-47 tonna teherbírás, 3-6000 km hatótávolság. Eddig hasonló konkrét számokat nem láttam.

Igen, ez igaz, de szamok helyett viszont Benko tobbszor is "nehez technika szallitasat" emlitette mar interjukban, ami szamomra egyertelmuen 20 tonna es felette (IFV stb) mericskelo technikat jelent.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
LMzek 2.0 said:
Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet egy szép karriert befutott repülőgép típus is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).


Formosa1 kommentjei mindig latvanyosan tulzoak es tipikusan alapvetoen tevesek. :)


Meggyőződés. Nincs vele semmi baj.

Az Atlas a "szokásos" európai együtt(nem)működési hátránnyal indult, de szerintem jó kompromisszum. Ha kitartóan "nyomják", sikeres lesz, én szurkolok.
Jó ötletek alapján, sokoldalú típus, nem sokkal drágábban mint a túlárazott amerikai darabok. ...és kb. most jutott túl a gyermek-betegségein.
Az ellenzői (nem csak itt) pont ezeket a hátrányait(gyermek-betegségei) szokták kiemelni, amiket most már kiküszöböltek.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 502
5 057
113
Igen, ez igaz, de szamok helyett viszont Benko tobbszor is "nehez technika szallitasat" emlitette mar interjukban, ami szamomra egyertelmuen 20 tonna es felette (IFV stb) mericskelo technikat jelent.
Ebben a doksiban az A400 -at és az An 70 -et írja megfelelőnek. A c130 -at pedig csak korlátozottan elegendőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
W

Wilson

Guest
Ugyan. Pont az az impressziv, hogy sok kulonbozo nemzet egyutt, mindenfele donto vegso szo nelkul kepes volt kozos nevezore jutni es megepiteni az Atlast.

Errol persze fogalma nem lehet annak, aki nem dolgozott vezeto beosztasban, nem volt tanacsado top management kornyezetben, mert akkor tudna, mennyivel egyszerubb a top-down rendszer, amikor mondjuk egyetlen orszag igenyeinek megfeleloen egy helyen dontenek el mindent es sokkal gyorsabban, egyszerubben megy a tervezes es a gyartas is.

Félreértjük egymást én arra próbáltam célozni,hogy a NER prominens képviselői a milliárdjaikat nem az igazán versenyképes és nagy hozzáadott értékű iparágakba fektetik.
 
K

kamm

Guest
Ebben a doksiban az A400 -at és az An 70 -et írja megfelelőnek. A c130 -at pedig csak korlátozottan elegendőnek.

Igen, az Antonov remek lett volna, kar, hogy kutba esett az ukran cirkusz miatt (penzben valoszinuleg 4-5-ot is vehettel volna harom Atlas arabol, azaz meg a megszunesuk eseten is ujabb husz evre lett volna mibol alkatreszt kannibalizalni a minimalis harom gephez.. :D)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
Félreértjük egymást én arra próbáltam célozni,hogy a NER prominens képviselői a milliárdjaikat nem az igazán versenyképes és nagy hozzáadott értékű iparágakba fektetik.

Ja, hat az kozismert. :) Kedvencem az, amikor a gazos Lolo 'megveszi' a legnagyobb informatikai ceget szerdan, szanaszet nyeri magat pentekre minden tenderen, majd fejetlenul rohangalnak emberek utan kovetkezo hetfotol. :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Ebben a doksiban az A400 -at és az An 70 -et írja megfelelőnek. A c130 -at pedig csak korlátozottan elegendőnek.

Azt azért ne felejtsük el,hogy a belinkelt tanulmány nagyjából 15 éve készült,de átolvasva nekem logikusnak és reálisnak tűnnek a megállapítási és jelenleg is időszerűek.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Még a pályafutása elején van a típus. Itt meg is rekedhet, és lehet gy szép karriert befutott repülőgép is.
Ha nem nagyon elrontott konstrukció, akkor -a mai világban- az értékesítési (divatoljunk: marketing) konstrukció dönti el a jövőjét.
Egy látványos példa: Microsoft (...és termékei).
Sajnos a típus akkor kezdett "elromlani", amikor az egekbe mászó fejlesztési költségek miatt a gép ára is az egekbe került. Az ezt követő üzemeltetési gondok meg végképp kiásták az Atlas sírját...

A gyártó biztos nem fog költeni a marketingre, mert örül ha viszontlátja a pénzét. A fejlesztő országok meg már nem akarnak többet fizetni, hiszen már eddig is jóval többe fájt nekik az egész, mint amire számítottak...

Hogy marketinges barátunk /kamm/ mire számít, azt nem tudom, de én legalább jól szórakozom...! :)
 
K

kamm

Guest
Az Atlas a "szokásos" európai együtt(nem)működési hátránnyal indult, de szerintem jó kompromisszum. Ha kitartóan "nyomják", sikeres lesz, én szurkolok.
Jó ötletek alapján, sokoldalú típus, nem sokkal drágábban mint a túlárazott amerikai darabok. ...és kb. most jutott túl a gyerekbetegségein.
Az ellenzői (nem csak itt) pont azokat a hátrányait szokták kiemelni, amiket most már kiküszöböltek.

Errol van szo. Biztosan rengeteget tanultak belole, ha a politika kepes visszafogni magat, akkor peldaul az FCAS joval sikeresebb is lehet (a brit-olasz Tempestnek minimalis eselyt adok, kizart, hogy lenne ra penzuk, hacsak a Saab beszall es mindent keszen atad nekik, de ezt ketlem, a svedek 80-100 evet tettek eddig a technologiai elonyukbe.)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Igen, az Antonov remek lett volna, kar, hogy kutba esett az ukran cirkusz miatt (penzben valoszinuleg 4-5-ot is vehettel volna harom Atlas arabol, azaz meg a megszunesuk eseten is ujabb husz evre lett volna mibol alkatreszt kannibalizalni a minimalis harom gephez.. :D)


A jó (ötlet) egyszerű:
Vegyünk hatot, hajtóművekkel, full supporttal (, Kárpátaljával :D)

Boccccccs, ez a hozzászólásom tréfás volt, de annak komoly ( ;) )
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 144
73 703
113


Párszor már volt linkelve 2006 -óta... csak olyankor nem a "stratégiai" szó értelmezésén ment a vita hanem azon, hogy milyen tényleges szállítási igényei vannak/lehetnek a Honvédségnek. Nagyon sok érdekes és hasznos információ van az írásban.

A csehek A319-C295 szállítóképességét is stratégiainak nevezi.
 
K

kamm

Guest
Sajnos a típus akkor kezdett "elromlani", amikor az egekbe mászó fejlesztési költségek miatt a gép ára is az egekbe került. Az ezt követő üzemeltetési gondok meg végképp kiásták az Atlas sírját...

Ugyan. :) Nem farasztom magam ill a forumot ezzel tovabb, de az onmagaban vicces, hogy ilyeneket probalsz itt eladni, mikozben par oldallal korabban mar kiderult, hogy a 1956 ota repulo, mindenben kevesebbet tudo C-130 konkretan tobbe kerul, mint az Atlas, hala a brutalis amerikai politikai nyomasnak.

A gyártó biztos nem fog költeni a marketingre, mert örül ha viszontlátja a pénzét. A fejlesztő országok meg már nem akarnak többet fizetni, hiszen már eddig is jóval többe fájt nekik az egész, mint amire számítottak...

Ez meg viccesebb: pont akkor szokas kolteni marketingre, amikor valami gaz van...

Hogy marketinges barátunk /kamm/ mire számít, azt nem tudom, de én legalább jól szórakozom...! :)

Az jo, viszont kar, hogy hulyeseget irogatsz kozben. :)

FYI mint azt parszor leirtam mar technology & business consultant vagyok cirka husz eve (eredetileg informatikus mernok), sosem voltam marketinges egy percig sem es nem is tervezek ilyen iranyba valtani. :p
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
Errol van szo. Biztosan rengeteget tanultak belole, ha a politika kepes visszafogni magat, akkor peldaul az FCAS joval sikeresebb is lehet (a brit-olasz Tempestnek minimalis eselyt adok, kizart, hogy lenne ra penzuk, hacsak a Saab beszall es mindent keszen atad nekik, de ezt ketlem, a svedek 80-100 evet tettek eddig a technologiai elonyukbe.)
 
W

Wilson

Guest
Ja, hat az kozismert. :) Kedvencem az, amikor a gazos Lolo 'megveszi' a legnagyobb informatikai ceget szerdan, szanaszet nyeri magat pentekre minden tenderen, majd fejetlenul rohangalnak emberek utan kovetkezo hetfotol. :D :D :D

Számomra azért szomorú ez mert ezzel a gyakorlattal történelmi esélyt szalasztunk el,hogy végre ne csak szavak szintjén beszéljünk a nagy hozzáadott értékű nemzetközileg is versenyképes magyar ipar megteremtéséről.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm
K

kamm

Guest
Párszor már volt linkelve 2006 -óta... csak olyankor nem a "stratégiai" szó értelmezésén ment a vita hanem azon, hogy milyen tényleges szállítási igényei vannak/lehetnek a Honvédségnek. Nagyon sok érdekes és hasznos információ van az írásban.

A csehek A319-C295 szállítóképességét is stratégiainak nevezi.

Igen, ebbol is latszik, mennyi ido eltelt 2006 ota... :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Ha megérkeznek a szállítógépek, akkor mennyi idő után repülhetnek a magyar pilóták önállóan? Megkapják a típusátképzést és már repülhetnek is bárhová?
Vagy brazil, német/francia, amerikai/egyéb európai katonai pilóták 1000 órás felügyeletére lesz szükség, úgy mint a beszerzett utasszállító gépeknél?
Vaagy... már előre lesznek küldve a szállító országhoz kiképzésre, és repült órák egy jelentős részét már náluk letudják. Lesz ez vagy 4-5 év mire megjön bármelyik is lesz.