F-4 Phantom II (McDonell Douglas)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 229
17 085
113
EPnLD9CVUAA0TtO
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Egyszer volt, hol nem volt, az izraeli Super Phantom, amibe a jó öreg J79-esek helyett az F100-as hajtóművel "downsizeingolt" verzióját, a PW1120-ast rakták, Később ez a hajtómű került a végül elvetélt Lavi repülőgépbe is. A végül Phantom 2000 néven ismert modernizációs program aztán a törököknél ért révbe, de a klasszikus GE J79-eseket megtartva.
Az izraeli koncepció viszont jóval erőteljesebb, de jóval gazdaságosabb is lett volna. Így repült Párizsban, 1987-ben:


(odatekertem)

Az izraelieknél nem ez lett volna az első olyan Phantom-projekt, ahol új hajtóművet kapott volna a gép. Vagy egy évtizeddel korábban, a szovjet MiG-25R-ek elfogására jött az ötlet a PW J75-ös hajtóművének vízbefecskendezős alváltozatára alapozó variánshoz, amelyik egy-egy jókora illeszkedő tartállyal is rendelkezett volna.
Az F105-ösös vízbefecskendezős J75-öse itt nem a felszálláshoz kapott volna kompresszor véghűtést, hanem a nagy sebességű elfogásoknál fellépő dinamikus kompresszió miatt.
Azért az az F-4-es, két 11 tonnás tolóerejű J75-össel nem csak, hogy borzalmasan erőteljes lett volna, de még jó hangos is :)
 
M

molnibalage

Guest
Egyszer volt, hol nem volt, az izraeli Super Phantom, amibe a jó öreg J79-esek helyett az F100-as hajtóművel "downsizeingolt" verzióját, a PW1120-ast rakták, Később ez a hajtómű került a végül elvetélt Lavi repülőgépbe is. A végül Phantom 2000 néven ismert modernizációs program aztán a törököknél ért révbe, de a klasszikus GE J79-eseket megtartva.
Az izraeli koncepció viszont jóval erőteljesebb, de jóval gazdaságosabb is lett volna. Így repült Párizsban, 1987-ben:


(odatekertem)

Az izraelieknél nem ez lett volna az első olyan Phantom-projekt, ahol új hajtóművet kapott volna a gép. Vagy egy évtizeddel korábban, a szovjet MiG-25R-ek elfogására jött az ötlet a PW J75-ös hajtóművének vízbefecskendezős alváltozatára alapozó variánshoz, amelyik egy-egy jókora illeszkedő tartállyal is rendelkezett volna.
Az F105-ösös vízbefecskendezős J75-öse itt nem a felszálláshoz kapott volna kompresszor véghűtést, hanem a nagy sebességű elfogásoknál fellépő dinamikus kompresszió miatt.
Azért az az F-4-es, két 11 tonnás tolóerejű J75-össel nem csak, hogy borzalmasan erőteljes lett volna, de még jó hangos is :)
Úgy emelkedik felszállás után, mintha F-15/16 lenne.