F-4 Phantom II (McDonell Douglas)

EPnLD9CVUAA0TtO
 
Angol Phantom pilóta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egyszer volt, hol nem volt, az izraeli Super Phantom, amibe a jó öreg J79-esek helyett az F100-as hajtóművel "downsizeingolt" verzióját, a PW1120-ast rakták, Később ez a hajtómű került a végül elvetélt Lavi repülőgépbe is. A végül Phantom 2000 néven ismert modernizációs program aztán a törököknél ért révbe, de a klasszikus GE J79-eseket megtartva.
Az izraeli koncepció viszont jóval erőteljesebb, de jóval gazdaságosabb is lett volna. Így repült Párizsban, 1987-ben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(odatekertem)

Az izraelieknél nem ez lett volna az első olyan Phantom-projekt, ahol új hajtóművet kapott volna a gép. Vagy egy évtizeddel korábban, a szovjet MiG-25R-ek elfogására jött az ötlet a PW J75-ös hajtóművének vízbefecskendezős alváltozatára alapozó variánshoz, amelyik egy-egy jókora illeszkedő tartállyal is rendelkezett volna.
Az F105-ösös vízbefecskendezős J75-öse itt nem a felszálláshoz kapott volna kompresszor véghűtést, hanem a nagy sebességű elfogásoknál fellépő dinamikus kompresszió miatt.
Azért az az F-4-es, két 11 tonnás tolóerejű J75-össel nem csak, hogy borzalmasan erőteljes lett volna, de még jó hangos is :)
 
Egyszer volt, hol nem volt, az izraeli Super Phantom, amibe a jó öreg J79-esek helyett az F100-as hajtóművel "downsizeingolt" verzióját, a PW1120-ast rakták, Később ez a hajtómű került a végül elvetélt Lavi repülőgépbe is. A végül Phantom 2000 néven ismert modernizációs program aztán a törököknél ért révbe, de a klasszikus GE J79-eseket megtartva.
Az izraeli koncepció viszont jóval erőteljesebb, de jóval gazdaságosabb is lett volna. Így repült Párizsban, 1987-ben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(odatekertem)

Az izraelieknél nem ez lett volna az első olyan Phantom-projekt, ahol új hajtóművet kapott volna a gép. Vagy egy évtizeddel korábban, a szovjet MiG-25R-ek elfogására jött az ötlet a PW J75-ös hajtóművének vízbefecskendezős alváltozatára alapozó variánshoz, amelyik egy-egy jókora illeszkedő tartállyal is rendelkezett volna.
Az F105-ösös vízbefecskendezős J75-öse itt nem a felszálláshoz kapott volna kompresszor véghűtést, hanem a nagy sebességű elfogásoknál fellépő dinamikus kompresszió miatt.
Azért az az F-4-es, két 11 tonnás tolóerejű J75-össel nem csak, hogy borzalmasan erőteljes lett volna, de még jó hangos is :)
Úgy emelkedik felszállás után, mintha F-15/16 lenne.