F-4 Phantom II (McDonell Douglas)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 690
19 019
113
EPnLD9CVUAA0TtO
 
M

molnibalage

Guest
Angol Phantom pilóta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 884
67 632
113
Egyszer volt, hol nem volt, az izraeli Super Phantom, amibe a jó öreg J79-esek helyett az F100-as hajtóművel "downsizeingolt" verzióját, a PW1120-ast rakták, Később ez a hajtómű került a végül elvetélt Lavi repülőgépbe is. A végül Phantom 2000 néven ismert modernizációs program aztán a törököknél ért révbe, de a klasszikus GE J79-eseket megtartva.
Az izraeli koncepció viszont jóval erőteljesebb, de jóval gazdaságosabb is lett volna. Így repült Párizsban, 1987-ben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(odatekertem)

Az izraelieknél nem ez lett volna az első olyan Phantom-projekt, ahol új hajtóművet kapott volna a gép. Vagy egy évtizeddel korábban, a szovjet MiG-25R-ek elfogására jött az ötlet a PW J75-ös hajtóművének vízbefecskendezős alváltozatára alapozó variánshoz, amelyik egy-egy jókora illeszkedő tartállyal is rendelkezett volna.
Az F105-ösös vízbefecskendezős J75-öse itt nem a felszálláshoz kapott volna kompresszor véghűtést, hanem a nagy sebességű elfogásoknál fellépő dinamikus kompresszió miatt.
Azért az az F-4-es, két 11 tonnás tolóerejű J75-össel nem csak, hogy borzalmasan erőteljes lett volna, de még jó hangos is :)
 
M

molnibalage

Guest
Egyszer volt, hol nem volt, az izraeli Super Phantom, amibe a jó öreg J79-esek helyett az F100-as hajtóművel "downsizeingolt" verzióját, a PW1120-ast rakták, Később ez a hajtómű került a végül elvetélt Lavi repülőgépbe is. A végül Phantom 2000 néven ismert modernizációs program aztán a törököknél ért révbe, de a klasszikus GE J79-eseket megtartva.
Az izraeli koncepció viszont jóval erőteljesebb, de jóval gazdaságosabb is lett volna. Így repült Párizsban, 1987-ben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(odatekertem)

Az izraelieknél nem ez lett volna az első olyan Phantom-projekt, ahol új hajtóművet kapott volna a gép. Vagy egy évtizeddel korábban, a szovjet MiG-25R-ek elfogására jött az ötlet a PW J75-ös hajtóművének vízbefecskendezős alváltozatára alapozó variánshoz, amelyik egy-egy jókora illeszkedő tartállyal is rendelkezett volna.
Az F105-ösös vízbefecskendezős J75-öse itt nem a felszálláshoz kapott volna kompresszor véghűtést, hanem a nagy sebességű elfogásoknál fellépő dinamikus kompresszió miatt.
Azért az az F-4-es, két 11 tonnás tolóerejű J75-össel nem csak, hogy borzalmasan erőteljes lett volna, de még jó hangos is :)
Úgy emelkedik felszállás után, mintha F-15/16 lenne.