A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 571
113
Ha már így szóba jött, legyen meg ez is...

Az angoloknál az elmúlt 1 hónapban repült

- C17: 7 a 8-ból ( 87,5%)

És nagyon sokat repülnek mindenfelé.


Az angoloknál az elmúlt 1 hónapban repült

- A400M: 11 a 20-ből (55%)
- C130: 12 a 14-ből (85%)

"14 aircraft in service as of January 2020"
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 058
30 984
113
Dédnagyapám is ilyen volt. Régi, de volt benne még tartalék. Eléggé bevált konstrukció is volt, mert majdnem 90 évet kibírt. Aztán hát sajnos...

Nem akarlak elkeseríteni, de ahhoz hogy légi utántöltésre is alkalmassá tedd a gépet, ahhoz a KC-130-ast kell rendelned. Vagy a gatyád rámegy, ha utólag kell beleépíteni a rendszert. Nem is igazán csinálnak ilyet. C-130-at úgy rendelnek kész konfigurációban. Mondjuk meg is lehet nézni egy minden opcióval felszerelt C-130-as gép árát. :rolleyes:
A KC-390-ben, meg az A400M-ben meg megkapod egyből.
Dédnagyapád vagy fél milió éves konstrukció volt,ami még ma is "gyártásban" van.Rossz hasonlat.Derék nagyapó nem egy külön tipus volt,hanem egy tipus egy példánya.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az Indonéz Légierő a C130J-t támogatja.
A kiválasztási folyamatban a C-130J az Airbust és az Anronovot győzte le.
https://www.airspace-review.com/201...n-udara-31-bakal-diisi-c-130j-super-hercules/
"...In fact, KSAU Marshal Yuyu Sutisna himself said that it was likely that the Air Force would recommend the C-130J to be chosen and purchased.

"The direction is roughly like that if we look at it, because the assessment must be comprehensive. We don't want to make more such as procurement that must prepare excessive infrastructure so that the budget becomes large," Yuyu told reporters at Halim Perdanakusuma Air Base, Jakarta on April 7, 2018.

At that time, KSAU said there were three candidate aircraft to be selected. Namely Hercules type J, Antonov, and Airbus...,"

Az Airbust v.színű nem küldik el a francba de azt állítani hogy az Indonéz légierő az Airbust támogatja eposzi túlzás...:rolleyes:
 
W

Wilson

Guest
Az Indonéz Légierő a C130J-t támogatja.
A kiválasztási folyamatban a C-130J az Airbust és az Anronovot győzte le.
https://www.airspace-review.com/201...n-udara-31-bakal-diisi-c-130j-super-hercules/
"...In fact, KSAU Marshal Yuyu Sutisna himself said that it was likely that the Air Force would recommend the C-130J to be chosen and purchased.

"The direction is roughly like that if we look at it, because the assessment must be comprehensive. We don't want to make more such as procurement that must prepare excessive infrastructure so that the budget becomes large," Yuyu told reporters at Halim Perdanakusuma Air Base, Jakarta on April 7, 2018.

At that time, KSAU said there were three candidate aircraft to be selected. Namely Hercules type J, Antonov, and Airbus...,"

Az Airbust v.színű nem küldik el a francba de azt állítani hogy az Indonéz légierő az Airbust támogatja eposzi túlzás...:rolleyes:

A tegnapi nap folyamán majd ma délután csak neked belinkeltem annak az indonéz lapnak a 2019 november végi cikkét amelyben feketén fehéren leírják,hogy tárgyalnak az A400-s megvételéről az Airbussal és az indonéz légierő támogatja az Atlas beszerzését.Ezután te még mindig egy 2018-s cikkre hivatkozol és abból vonsz le következtetéseket,nem értem miért kötöd még mindig az ebet a karóhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 429
46 308
113
Az Indonéz Légierő a C130J-t támogatja.
A kiválasztási folyamatban a C-130J az Airbust és az Anronovot győzte le.
https://www.airspace-review.com/201...n-udara-31-bakal-diisi-c-130j-super-hercules/
"...In fact, KSAU Marshal Yuyu Sutisna himself said that it was likely that the Air Force would recommend the C-130J to be chosen and purchased.

"The direction is roughly like that if we look at it, because the assessment must be comprehensive. We don't want to make more such as procurement that must prepare excessive infrastructure so that the budget becomes large," Yuyu told reporters at Halim Perdanakusuma Air Base, Jakarta on April 7, 2018.

At that time, KSAU said there were three candidate aircraft to be selected. Namely Hercules type J, Antonov, and Airbus...,"

Az Airbust v.színű nem küldik el a francba de azt állítani hogy az Indonéz légierő az Airbust támogatja eposzi túlzás...:rolleyes:
Háát szerintem sikerült találnod egy elég önjáró tiszt nyilatkozatát.
Csodálkoznék, ha megrendelt C-130-asai lennének Indonéziának 2019 márciusában, ha megjelent a következő cikk 2019 októberében.
Emelett a DSCA honlapján sem találtam C-130J-re utaló engedélyt.
Én annyit találtam, hogy évek óta megy a násztánc a Lockheed-del, akik nyilvánvalóan nem fognak nekik gyártást telepíteni. Az Airbus meg nem zárkózik el a dologtól.

Szerk: Az meg nem úgy megy, hogy Indonézia csettint, és éven belül leszállítanak nekik 5 v. 6 gépet, miközben a Pentagonnak gyártanak éppen... :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A tegnapi nap folyamán majd ma délután csak neked belinkeltem annak az indonéz lapnak a 2019 november végi cikkét amelyben feketén fehéren leírják,hogy tárgyalnak az A400-s megvételéről az Airbussal és az indonéz légierő támogatja az Atlas beszerzését.Ezután te még mindig egy 2018-s cikkre hivatkozol és abból vonsz le következtetéseket,nem értem miért kötöd még mindig az ebet a karóhoz.
Hát akkor elmondom miről szól a cikk valójában...
https://www.airspace-review.com/201...n-airbus-untuk-hak-produksi-penuh-cn235-ptdi/
"...AIRSPACE REVIEW (airspace-review.com) - A400M military transport aircraft belonging to the British Royal Air Force (RAF) on Tuesday, November 12, came to Halim Perdanakusuma Airport, Jakarta. The arrival of the aircraft was facilitated by the British Embassy in Jakarta in collaboration with Airbus Defense and Space (Airbus DS), RAF, and the Indonesian government as the host.
Noted, the A400M's short visit to Jakarta this time is the fourth time. Previously, the French Air Force's A400M came to Jakarta to accompany three Dassault Rafale-B fighter jets in August last year.
So far, the Indonesian government via the Ministry of State-Owned Enterprises (BUMN) is still negotiating the plan to buy two A400M units.
The plan to purchase the A400M first resounded when the position of Minister of BUMN was still held by Rini Soemarno. SOEs are interested in buying military transport aircraft with a capacity greater than C-130 Hercules to serve cargo flights to eastern Indonesia in particular.
Airbus DS said, until now there has been no contract signed by Indonesia for the planned purchase of the A400M.
The arrival of the A400M this time, in addition to a stopover after visiting Australia, was also intended as part of the stabilization of the lobby conducted by the Airbus DS.
The British Embassy in Jakarta states, the A400M is very suitable for use in Indonesia.
Another Airspace Review source, after the welcoming ceremony of the A400M at Halim Airport, revealed that there were negotiations between the Airbus Group and the Indonesian government plus PT Dirgantara Indonesia (PTDI) related to the A400M which had not led to the signing of the contract.
Airbus offers the purchase of two A400M as a condition for the granting of the full rights of CN235 aircraft production by PTDI.
"It means, if Indonesia buys 2 A400M, in carrying out the production of CN235, PTDI will no longer need to wait for components that must be approved by Airbus DS in Spain. PTDI can have full rights and directly do the production of its own aircraft and sell them to the customer, "he said.
During this time, CN235 components are produced jointly by PTDI and Airbus DS. So, the production of CN235 by PTDI, however, is partly still dependent on Airbus DS.
"If the purchase of 2 A400M is carried out, it will be an advantage for PTDI in producing CN235. Delivery of the aircraft to the customer can also be faster, "he explained.."

Magyarán
- Nem a légierő érdeklődik a gép iránt hanem - hívjuk így - az állami vagyonügynökség.
- Az Airbus zsarolja az Indonéz repülőgépgyárat (PTDI) aki szeretné megkapni a CN235 teljes gyártási és èrtékesítési jogát az Airbustól. Az Airbus akkar adja át a CN235 öst az Indonézeknek ha azok vesznek 2 db A400-ast.
 
W

Wilson

Guest
Hát akkor elmondom miről szól a cikk valójában...
https://www.airspace-review.com/201...n-airbus-untuk-hak-produksi-penuh-cn235-ptdi/
"...AIRSPACE REVIEW (airspace-review.com) - A400M military transport aircraft belonging to the British Royal Air Force (RAF) on Tuesday, November 12, came to Halim Perdanakusuma Airport, Jakarta. The arrival of the aircraft was facilitated by the British Embassy in Jakarta in collaboration with Airbus Defense and Space (Airbus DS), RAF, and the Indonesian government as the host.
Noted, the A400M's short visit to Jakarta this time is the fourth time. Previously, the French Air Force's A400M came to Jakarta to accompany three Dassault Rafale-B fighter jets in August last year.
So far, the Indonesian government via the Ministry of State-Owned Enterprises (BUMN) is still negotiating the plan to buy two A400M units.
The plan to purchase the A400M first resounded when the position of Minister of BUMN was still held by Rini Soemarno. SOEs are interested in buying military transport aircraft with a capacity greater than C-130 Hercules to serve cargo flights to eastern Indonesia in particular.
Airbus DS said, until now there has been no contract signed by Indonesia for the planned purchase of the A400M.
The arrival of the A400M this time, in addition to a stopover after visiting Australia, was also intended as part of the stabilization of the lobby conducted by the Airbus DS.
The British Embassy in Jakarta states, the A400M is very suitable for use in Indonesia.
Another Airspace Review source, after the welcoming ceremony of the A400M at Halim Airport, revealed that there were negotiations between the Airbus Group and the Indonesian government plus PT Dirgantara Indonesia (PTDI) related to the A400M which had not led to the signing of the contract.
Airbus offers the purchase of two A400M as a condition for the granting of the full rights of CN235 aircraft production by PTDI.
"It means, if Indonesia buys 2 A400M, in carrying out the production of CN235, PTDI will no longer need to wait for components that must be approved by Airbus DS in Spain. PTDI can have full rights and directly do the production of its own aircraft and sell them to the customer, "he said.
During this time, CN235 components are produced jointly by PTDI and Airbus DS. So, the production of CN235 by PTDI, however, is partly still dependent on Airbus DS.
"If the purchase of 2 A400M is carried out, it will be an advantage for PTDI in producing CN235. Delivery of the aircraft to the customer can also be faster, "he explained.."

Magyarán
- Nem a légierő érdeklődik a gép iránt hanem - hívjuk így - az állami vagyonügynökség.
- Az Airbus zsarolja az Indonéz repülőgépgyárat (PTDI) aki szeretné megkapni a CN235 teljes gyártási és èrtékesítési jogát az Airbustól. Az Airbus akkar adja át a CN235 öst az Indonézeknek ha azok vesznek 2 db A400-ast.

Te elolvastad azt a cikket amit belinkeltem neked?.Ha az indonézek úgy döntenek hogy megveszik az A400-t akkor azt az az állami tulajdonú vállalatok minisztériuma (BUMN) fogja megvásárolni, az A400-s beszerzését az indonéz légierő támogatni fogja.Ezt amúgy a légierő vezérkari helyettese, Fahru Zaini légi marsall jelentette ki,benne van a cikkben.Nem értem honnan vetted azt,hogy a légierő érdeklődik a típus iránt,én azt írtam,hogy a légierő támogatja a beszerzést nyugodtan visszaolvashatod.Milyen zsarolásról beszélsz ez színtiszta üzlet ha az indonézek vesznek két A400 akkor az Airbus hajlandó átadni Indonéziának a CN235 gyártási jogát ebben mi a zsarolás?
 
K

kamm

Guest
Ezt a kabaret. :D Valaki tudja, mikor van Rudi szulinapja? Ossze kellene dobni egy crash-course English tanfolyamra, biztos nem akkora osszeg... :p
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 032
113
Nem tudom, volt-e mar, de remek kis video a mindenfele megoldasrol, kivul-belul:

Most már értem "honnan" van az a 10 tonna plusz tömeg: azok a képességek, amit más típusokba ki-be rakosgatnak/szerelnek órák/napok alatt, annak a többsége ebben "fixen" benne van, azonnal/percek alatt igénybe vehető. Ha jól értettem. Jó videó.
Bomba-kamiont kell belőle csinálni ;) : nem kell könyörögni az Eu-nak az amerikaiak felé, amikor egy "kicsit" több csapásmerésre van szükség.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Te elolvastad azt a cikket amit belinkeltem neked?.Ha aNem értem honnan vetted azt,hogy a légierő érdeklődik a típus iránt,én azt írtam,hogy a légierő támogatja a beszerzést nyugodtan visszaolvashatod
Akkor talán egyetértünk abban hogy a lègierő köszöni jól elvan az új C130 gépeivel és támogatja :rolleyes: hogy egy másik állami szerv - a BUMM :) - vegyen A400-ast.
.Milyen zsarolásról beszélsz ez színtiszta üzlet ha az indonézek vesznek két A400 akkor az Airbus hajlandó átadni Indonéziának a CN235 gyártási jogát ebben mi a zsarolás?
Az a zsarolás hogy egyébként az Indonézeknek - különösen a légierőnek - esze àgában sem lenne A400 ast venni.
Ezzel az árukapcsolással próbàl az Airbus rájuk sózni két db gépet.
Amikor a légierőnél normál kiválasztási procedúra volt akkor az A400 simán alulmaradt.
 
W

Wilson

Guest
Akkor talán egyetértünk abban hogy a lègierő köszöni jól elvan az új C130 gépeivel és támogatja :rolleyes: hogy egy másik állami szerv - a BUMM :) - vegyen A400-ast.

Az a zsarolás hogy egyébként az Indonézeknek - különösen a légierőnek - esze àgában sem lenne A400 ast venni.
Ezzel az árukapcsolással próbàl az Airbus rájuk sózni két db gépet.
Amikor a légierőnél normál kiválasztási procedúra volt akkor az A400 simán alulmaradt.

Uhhhhho_O!!!!!

Itt úgy látom alapvető szövegértelmezési problémák vannak,szerintem, amikor egyértelműen leírják,hogy az indonéz légierő támogatja az A400-k beszerzését az azt jelenti,hogy szüksége van az A400-s képességeire,ebből az egyértelmű kijelentésből szerintem művészet kihozni azt,hogy
"támogatja :rolleyes: hogy egy másik állami szerv - a BUMM :) - vegyen A400-ast".Ha az Indonézek vesznek A400-t azt a BUMM fogja megvenni, (azért mert az indonézeknél ez a hivatalos eljárás),de az Indonéz légierő fogja használni és azért fogja használni mert szüksége van az A400-ra.
Amikor az indonéz légierő vezérkari helyettese, Fahru Zaini légi marsall jelenti ki,hogy a légierő támogatja az A400-s beszerzését, akkor te már elnézést a kifejezésért honnan a búbánatos...............l szeded azt,hogy az indonéz légierőnek esze ágában sem lenne A400-t venni?
Az meg már számomra a kész agyrém kategória,hogy szerinted az Airbus így akar az indonézekre rásózni 2 db A400-t. Elárulok neked valamit,az Airbus nem zsarolja az indonézeket és nem akar rájuk sózni egyetlen A400-t sem.Az indonézek szeretnének A400-t venni,és mellette szeretnék megszerezni a CN235 teljes gyártási és èrtékesítési jogát.Az Airbus adott nekik egy üzleti ajánlatot ezt az indonézek vagy elfogadják vagy nem,ha nem tudnak megegyezni az Atlasról és még mindig kell a CN235 az indonézeknek, akkor megvehetik a jogokat az Airbustól ennyire egyszerű az egész.Szó sincs zsarolásról vagy rásózásról.
Ezt a simán alulmaradt dolgot honnan veszed, csak annyit írtak,hogy az AN-70 és az Airbus ellenében döntöttek a C-130J mellett(csak halkan jegyzem meg még 1db C-130j megvételéről sem írtak alá szerződést)nem szerencsés összemosni a dolgokat,csak hogy igazoljuk a saját álláspontunkat,sajnos a tények makacs dolgok:):)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
tt úgy látom alapvető szövegértelmezési problémák vannak,szerintem, amikor egyértelműen leírják,hogy az indonéz légierő támogatja az A400-k beszerzését az azt jelenti,hogy szüksége van az A400-s képességeire
Kár hogy kezded feladni...
eddig megúsztuk szemèlyeskedés nélkül, de ha így folytayod te is mész ignorba...

Tehát próbáld meg előszedni a nyugadtabbik éned és elfogulatlanul értelmezni a leírtakat.

- az Indonéz légierő vett 5 db C-130 gépet. A kiválasztás soránn az Antonov és az Airbus ellenében hozták meg a döntést.
- légierő azt támogatja hogy egy MÁSIK állami szerv vegyen A400 ast (miért ne tennék, nem ők fognak szopni vele...:D)
- az indonézeknek esze ágában sem lenne A400 ast venni. A légierő már választott.
Az Airbus egy nem túl korrekt árukapcsolással próbál rájuk sózni kèt gèpet azért hogy végre fel tudjon mutatni az eddigi megrendeléseken túl valami új eladást.

Itt tartunk most.
Az Indonézek majd mérlegelik hogy mi a nagyobb szopás.
Venni két A400 ast azért hogy önállóan gyárthassák a CN235 öst
vagy
Megússzák az A400 vételet és keresnek az állami repülőgépgyárnak valami más projektet a CN235 helyett
 
W

Wilson

Guest
Kár hogy kezded feladni...
eddig megúsztuk szemèlyeskedés nélkül, de ha így folytayod te is mész ignorba...

Tehát próbáld meg előszedni a nyugadtabbik éned és elfogulatlanul értelmezni a leírtakat.

- az Indonéz légierő vett 5 db C-130 gépet. A kiválasztás soránn az Antonov és az Airbus ellenében hozták meg a döntést.
- légierő azt támogatja hogy egy MÁSIK állami szerv vegyen A400 ast (miért ne tennék, nem ők fognak szopni vele...:D)
- az indonézeknek esze ágában sem lenne A400 ast venni. A légierő már választott.
Az Airbus egy nem túl korrekt árukapcsolással próbál rájuk sózni kèt gèpet azért hogy végre fel tudjon mutatni az eddigi megrendeléseken túl valami új eladást.

Itt tartunk most.
Az Indonézek majd mérlegelik hogy mi a nagyobb szopás.
Venni két A400 ast azért hogy önállóan gyárthassák a CN235 öst
vagy
Megússzák az A400 vételet és keresnek az állami repülőgépgyárnak valami más projektet a CN235 helyett

Először is tisztázzunk valamit én nem személyeskedtem,(sohasem szoktam) amikor azt írtam,"hogy itt alapvető szövegértelmezési problémák vannak" az nem a személyednek szólt,hanem annak,hogy az idézet cikkeket különféleképpen értelmezzük.Azt kellene megértened az Indonéz BUMM-kk nincsenek repülői(a kedvedért utána néztem:) ) ő csak egy minisztérium aki lebonyolítja a gépek beszerzését. A gépeket (ha megveszik őket) majd az indonéz légierő fogja használni és ellentétben azzal amit állítasz, pont az indonéz légierő fogalmazta meg az igényét az A400-a és ez alapján tárgyal az Airbussal az A400-k megvételéről az Állami Tulajdonú Vállalatok Minisztériuma röviden a BUMM.Az indonéz légierő nem választott hanem a meglévő C-130-s gép parkját akarja megújjítani,ez számukra nem egy vagy vagy szituáció,szükségük van a C-130-a, de szükségük van egy a a C-130-l nagyobb teherbírású szállítógépre is amellyel rossz minőségű kiépítetlen rövid kifutópályával rendelkező repülőtereken is letudnak szállni a két gép típus nem kizárná hanem kiegészítené egymást.
Nem értem miért állítod,hogy az indonézeknek ahhoz,hogy a CN235-t gyárthassák venniük kel 2 db A400-t,ilyen sehol a világon nincsen,ha az indonézek a CN235-t gyártani akarják akkor szépen leülnek tárgyalni az Airbussal és gondolom jó sok indonéz rúpiáért megveszik a CN235 gyártási jogait az Airbustól.
 
M

molnibalage

Guest
Először is tisztázzunk valamit én nem személyeskedtem,(sohasem szoktam) amikor azt írtam,"hogy itt alapvető szövegértelmezési problémák vannak" az nem a személyednek szólt,hanem annak,hogy az idézet cikkeket különféleképpen értelmezzük.Azt kellene megértened az Indonéz BUMM-kk nincsenek repülői(a kedvedért utána néztem:) ) ő csak egy minisztérium aki lebonyolítja a gépek beszerzését. A gépeket (ha megveszik őket) majd az indonéz légierő fogja használni és ellentétben azzal amit állítasz, pont az indonéz légierő fogalmazta meg az igényét az A400-a és ez alapján tárgyal az Airbussal az A400-k megvételéről az Állami Tulajdonú Vállalatok Minisztériuma röviden a BUMM.Az indonéz légierő nem választott hanem a meglévő C-130-s gép parkját akarja megújjítani,ez számukra nem egy vagy vagy szituáció,szükségük van a C-130-a, de szükségük van egy a a C-130-l nagyobb teherbírású szállítógépre is amellyel rossz minőségű kiépítetlen rövid kifutópályával rendelkező repülőtereken is letudnak szállni a két gép típus nem kizárná hanem kiegészítené egymást.
Nem értem miért állítod,hogy az indonézeknek ahhoz,hogy a CN235-t gyárthassák venniük kel 2 db A400-t,ilyen sehol a világon nincsen,ha az indonézek a CN235-t gyártani akarják akkor szépen leülnek tárgyalni az Airbussal és gondolom jó sok indonéz rúpiáért megveszik a CN235 gyártási jogait az Airbustól.
  • Alapvető szövegértelmezési probléma annak megértése, hogy 5+ évvel a hadrendbe állítása után a RAF gépek 40%-a gyakorlatilag a földön rostokol...?
  • Alapvető szövegértelmezési probléma annak megértése, hogy az említett légierő egyszerre futtatta az A400 és C-130J-t és végül nem azt vette?
Semmiféle számokkal leírható műszaki paramétert vagy érvet nem kaptunk arra, hogy mitől kéne hasra esni az A400 előtt. Vázolom mi történt.
  • Van egy nevetségesen kicsi NATO közös szállítóprogram C-17-tel. Először 3 gép volt emlékeim szerint, majd 4. NÉGY. A teljes európai NATO-nak úgy, hogy csak UK-nek van C-17-ese.
  • A flotta folyamatosan 100% közeli terhelésen megy = kéne még. Nagyon. Úgy, hogy orosz An-124 bérszállítás megy. Ez ám az "európai nehéz szállítási kapacitás".
  • Tehát Európának kéne egy strat szállítógép.
  • Erre kitalálják, hogy legyen egy C-17-hez legkevésbé hasonló gép...
  • ...ami sokkal kisebb....
  • ...a hajtóműve alapvetően elbaszott, mert nem volt ilyen és másból hegesztették össze. Olyan is lett...
  • Majd kb. C-17 árban lett úgy, hogy töredékét nem tudja. Ja, de tud tanker lenni. Whatever, mert az USA-nak van külön tankere és Európának is még, meg a jövőben lehet az A330 MRTT). Ami Airbus. Európai. Ok, helit nem tölt után, de bakker arra is van alkalmas gép, ami európai vagy legalább európai gyökerű. A Spartan vagy akár a C295.
  • Ennek eredménye, hogy a 4 db C-17-es kapacitását Pápán azonos hadrafoghatósággal is kb. 10 db A400 vinné le....ha a teher befér egyáltalán az A400-ba.
Európa talán lenyelette volna a békát és vehetett volna 8-12 db C-17-est és lenne valódi képessége, töredék áron. Akár licenszgyártás és kismértkű modifikáció.
De neeeeeeeeeeeeeeeeeem...

Most ott tartunk, hogy évtizedes szopás és szenvedés után pénz nincs, mert a végeredmény drága lett. Cserébe nagyon nem jó. Olyan frankón európai módon. Pont, mint a Robert Falcon Scott, aki dafke mindent máshogy csinált, mint azok a buta eszkimók...

https://htenger.blog.hu/2017/12/27/a_jegmezok_lovagja_732

Scott nemcsak ezen a téren kívánt újítani. Szinte úgy tűnik, mintha szándékosan mindenben az ellenkezőjét akarta volna csinálni, mint elődei. A korábbi sarkkutatók kutyaszánokat használtak? Akkor ő pónikat visz magával! A többiek spiritusszal melegítik az ételt? Akkor ő petróleumot fog használni. A norvégok prémruhákba öltöznek? Ő gyapjúból készíttetett öltözéket, a hálózsákokat pedig tollbéléssel látta el, a korábbi szarvasbőr helyett. Láthatóan bizonyítani akarta, egy angol úriembernek nincs szüksége arra, hogy holmi sarkvidéki vadembereket utánozzon, és tőlük tanuljon. Scott mindezt civilizált úriemberhez méltatlannak találta

Hát meg is halt és emelt magának emlékművet a saját hülyeségének köszönhetően.

Na, az A400 is kb. ilyen. Nehogy már legyen egy C-17 szerű gép, még ha európai is. A C-17 sugaras? Ok, akkor legyen turboprop, majd jól megmutatjuk azt, hogy nem kell, jó lesz a turboprop is. Az, hogy AB-nek nincs ebben semmi referenciája és mivel jár, leszarjuk.

Ott van a C-17, tehát kell a sebesség és 80 tonna teherbírás, akkor milyen gépet csináljunk. Áh, mi okosak vagyunk, elég lesz a 37 tonna tája...
... és a vége az lett, hogy a IFV, amit szállítani kell azt lehet szétdobni, mint a jenkiknél a lövészrajt az elbaszott M2 Bradley-nél.

Komolyan mondom az ember nem tudja, hogy hol fogja a fejét, hogy az egész A400 program mennyire gyökeresen el van baszva. Tisztán látszott, hogy Európának C-17 szerű gépre is szüksége van, majd terveztek egy ahhoz képes gyökersen eltérő, sokkal kisebb, lassabb gépet egy elbaszott hajtóművel.

Az eredmény ismert. Helyette van egy C-130J-nél alig fél mérettel nagyobb gép C-17 árában, pocsék hadrafoghatósággal, ami a kutyának nem kell kb.
A C-17-esből a cég saját kockázatára meg legyártott még kb. egy tucatot, ami el is fogyott. Ha lett volna még 12 db, igen erős a gyanúm, hogy lazán elkeltek volna azok is.

Európa folyamatosan olyan kurva büszke akar lenni kultúrára, az együttműködésre és minden más faszságra és ennek eredménye a folyamatosan elbaszott projektek tömkelege a piacvédelem (?) és nacionalista ökörségek alatt.

3 db európai 4. gen gép létezik.
Hány APC és IFV program?
Hány átfedő légvédelmi rendszer?

Iszonyatos pazarlása van a forrásoknak.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem értem miért állítod,hogy az indonézeknek ahhoz,hogy a CN235-t gyárthassák venniük kel 2 db A400-t,ilyen sehol a világon nincsen,ha az indonézek a CN235-t gyártani akarják akkor szépen leülnek tárgyalni az Airbussal és gondolom jó sok indonéz rúpiáért megveszik a CN235 gyártási jogait az Airbustól.
Szerinted a fent idézett cikkben ez a mondat mit jelent?
"...Airbus offers the purchase of two A400M as a condition for the granting of the full rights of CN235 aircraft production by PTDI..."
Mert én ezt a következő módon fordítom le magamnak:
Az Airbus 2 db A400M megvételét ajánlja ami a feltétele annak hogy a PTDI megkapja a teljes jogot a CN235 gyártásàra.
 
W

Wilson

Guest
Szerinted a fent idézett cikkben ez a mondat mit jelent?
"...Airbus offers the purchase of two A400M as a condition for the granting of the full rights of CN235 aircraft production by PTDI..."
Mert én ezt a következő módon fordítom le magamnak:
Az Airbus 2 db A400M megvételét ajánlja ami a feltétele annak hogy a PTDI megkapja a teljes jogot a CN235 gyártásàra.

Például úgy,hogy ha vesznek 2db A400-t akkor megkapják a CN235 gyártási jogait is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 337
76 986
113
  • Alapvető szövegértelmezési probléma annak megértése, hogy 5+ évvel a hadrendbe állítása után a RAF gépek 40%-a gyakorlatilag a földön rostokol...?
  • Alapvető szövegértelmezési probléma annak megértése, hogy az említett légierő egyszerre futtatta az A400 és C-130J-t és végül nem azt vette?
Semmiféle számokkal leírható műszaki paramétert vagy érvet nem kaptunk arra, hogy mitől kéne hasra esni az A400 előtt. Vázolom mi történt.
  • Van egy nevetségesen kicsi NATO közös szállítóprogram C-17-tel. Először 3 gép volt emlékeim szerint, majd 4. NÉGY. A teljes európai NATO-nak úgy, hogy csak UK-nek van C-17-ese.
  • A flotta folyamatosan 100% közeli terhelésen megy = kéne még. Nagyon. Úgy, hogy orosz An-124 bérszállítás megy. Ez ám az "európai nehéz szállítási kapacitás".
  • Tehát Európának kéne egy strat szállítógép.
  • Erre kitalálják, hogy legyen egy C-17-hez legkevésbé hasonló gép...
  • ...ami sokkal kisebb....
  • ...a hajtóműve alapvetően elbaszott, mert nem volt ilyen és másból hegesztették össze. Olyan is lett...
  • Majd kb. C-17 árban lett úgy, hogy töredékét nem tudja. Ja, de tud tanker lenni. Whatever, mert az USA-nak van külön tankere és Európának is még, meg a jövőben lehet az A330 MRTT). Ami Airbus. Európai. Ok, helit nem tölt után, de bakker arra is van alkalmas gép, ami európai vagy legalább európai gyökerű. A Spartan vagy akár a C295.
  • Ennek eredménye, hogy a 4 db C-17-es kapacitását Pápán azonos hadrafoghatósággal is kb. 10 db A400 vinné le....ha a teher befér egyáltalán az A400-ba.
Európa talán lenyelette volna a békát és vehetett volna 8-12 db C-17-est és lenne valódi képessége, töredék áron. Akár licenszgyártás és kismértkű modifikáció.
De neeeeeeeeeeeeeeeeeem...

Most ott tartunk, hogy évtizedes szopás és szenvedés után pénz nincs, mert a végeredmény drága lett. Cserébe nagyon nem jó. Olyan frankón európai módon. Pont, mint a Robert Falcon Scott, aki dafke mindent máshogy csinált, mint azok a buta eszkimók...

https://htenger.blog.hu/2017/12/27/a_jegmezok_lovagja_732

Scott nemcsak ezen a téren kívánt újítani. Szinte úgy tűnik, mintha szándékosan mindenben az ellenkezőjét akarta volna csinálni, mint elődei. A korábbi sarkkutatók kutyaszánokat használtak? Akkor ő pónikat visz magával! A többiek spiritusszal melegítik az ételt? Akkor ő petróleumot fog használni. A norvégok prémruhákba öltöznek? Ő gyapjúból készíttetett öltözéket, a hálózsákokat pedig tollbéléssel látta el, a korábbi szarvasbőr helyett. Láthatóan bizonyítani akarta, egy angol úriembernek nincs szüksége arra, hogy holmi sarkvidéki vadembereket utánozzon, és tőlük tanuljon. Scott mindezt civilizált úriemberhez méltatlannak találta

Hát meg is halt és emelt magának emlékművet a saját hülyeségének köszönhetően.

Na, az A400 is kb. ilyen. Nehogy már legyen egy C-17 szerű gép, még ha európai is. A C-17 sugaras? Ok, akkor legyen turboprop, majd jól megmutatjuk azt, hogy nem kell, jó lesz a turboprop is. Az, hogy AB-nek nincs ebben semmi referenciája és mivel jár, leszarjuk.

Ott van a C-17, tehát kell a sebesség és 80 tonna teherbírás, akkor milyen gépet csináljunk. Áh, mi okosak vagyunk, elég lesz a 37 tonna tája...
... és a vége az lett, hogy a IFV, amit szállítani kell azt lehet szétdobni, mint a jenkiknél a lövészrajt az elbaszott M2 Bradley-nél.

Komolyan mondom az ember nem tudja, hogy hol fogja a fejét, hogy az egész A400 program mennyire gyökeresen el van baszva. Tisztán látszott, hogy Európának C-17 szerű gépre is szüksége van, majd terveztek egy ahhoz képes gyökersen eltérő, sokkal kisebb, lassabb gépet egy elbaszott hajtóművel.

Az eredmény ismert. Helyette van egy C-130J-nél alig fél mérettel nagyobb gép C-17 árában, pocsék hadrafoghatósággal, ami a kutyának nem kell kb.
A C-17-esből a cég saját kockázatára meg legyártott még kb. egy tucatot, ami el is fogyott. Ha lett volna még 12 db, igen erős a gyanúm, hogy lazán elkeltek volna azok is.

Európa folyamatosan olyan kurva büszke akar lenni kultúrára, az együttműködésre és minden más faszságra és ennek eredménye a folyamatosan elbaszott projektek tömkelege a piacvédelem (?) és nacionalista ökörségek alatt.

3 db európai 4. gen gép létezik.
Hány APC és IFV program?
Hány átfedő légvédelmi rendszer?

Iszonyatos pazarlása van a forrásoknak.

Az APC-k meg az IFV-k nagyon jók,bár azok nem is közös programok!!!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 571
113
Az A400M az nem csak a C-130 és a C-160 váltótípusa akart lenni, azok hiányosságainak a kiküszöbölésére?

Az A400M jelenleg a legnagyobb még gyártásban lévő nyugati szállítógép. Mégsem veszik.

Nekem az a furcsa, hogy az amerikaiaknál nincs jelenleg semmilyen szállítógép fejlesztési projekt. Még csak nem is körvonalazódik semmi.