- Alapvető szövegértelmezési probléma annak megértése, hogy 5+ évvel a hadrendbe állítása után a RAF gépek 40%-a gyakorlatilag a földön rostokol...?
- Alapvető szövegértelmezési probléma annak megértése, hogy az említett légierő egyszerre futtatta az A400 és C-130J-t és végül nem azt vette?
Semmiféle számokkal leírható műszaki paramétert vagy érvet nem kaptunk arra, hogy mitől kéne hasra esni az A400 előtt. Vázolom mi történt.
- Van egy nevetségesen kicsi NATO közös szállítóprogram C-17-tel. Először 3 gép volt emlékeim szerint, majd 4. NÉGY. A teljes európai NATO-nak úgy, hogy csak UK-nek van C-17-ese.
- A flotta folyamatosan 100% közeli terhelésen megy = kéne még. Nagyon. Úgy, hogy orosz An-124 bérszállítás megy. Ez ám az "európai nehéz szállítási kapacitás".
- Tehát Európának kéne egy strat szállítógép.
- Erre kitalálják, hogy legyen egy C-17-hez legkevésbé hasonló gép...
- ...ami sokkal kisebb....
- ...a hajtóműve alapvetően elbaszott, mert nem volt ilyen és másból hegesztették össze. Olyan is lett...
- Majd kb. C-17 árban lett úgy, hogy töredékét nem tudja. Ja, de tud tanker lenni. Whatever, mert az USA-nak van külön tankere és Európának is még, meg a jövőben lehet az A330 MRTT). Ami Airbus. Európai. Ok, helit nem tölt után, de bakker arra is van alkalmas gép, ami európai vagy legalább európai gyökerű. A Spartan vagy akár a C295.
- Ennek eredménye, hogy a 4 db C-17-es kapacitását Pápán azonos hadrafoghatósággal is kb. 10 db A400 vinné le....ha a teher befér egyáltalán az A400-ba.
Európa talán lenyelette volna a békát és vehetett volna 8-12 db C-17-est és lenne valódi képessége, töredék áron. Akár licenszgyártás és kismértkű modifikáció.
De neeeeeeeeeeeeeeeeeem...
Most ott tartunk, hogy évtizedes szopás és szenvedés után pénz nincs, mert a végeredmény drága lett. Cserébe nagyon nem jó. Olyan frankón európai módon. Pont, mint a Robert Falcon Scott, aki
dafke mindent máshogy csinált, mint azok a buta eszkimók...
https://htenger.blog.hu/2017/12/27/a_jegmezok_lovagja_732
Scott nemcsak ezen a téren kívánt újítani. Szinte úgy tűnik, mintha szándékosan mindenben az ellenkezőjét akarta volna csinálni, mint elődei. A korábbi sarkkutatók kutyaszánokat használtak? Akkor ő pónikat visz magával! A többiek spiritusszal melegítik az ételt? Akkor ő petróleumot fog használni. A norvégok prémruhákba öltöznek? Ő gyapjúból készíttetett öltözéket, a hálózsákokat pedig tollbéléssel látta el, a korábbi szarvasbőr helyett. Láthatóan bizonyítani akarta, egy angol úriembernek nincs szüksége arra, hogy holmi sarkvidéki vadembereket utánozzon, és tőlük tanuljon. Scott mindezt civilizált úriemberhez méltatlannak találta
Hát meg is halt és emelt magának emlékművet a saját hülyeségének köszönhetően.
Na, az A400 is kb. ilyen. Nehogy már legyen egy C-17 szerű gép, még ha európai is. A C-17 sugaras? Ok, akkor legyen turboprop, majd jól megmutatjuk azt, hogy nem kell, jó lesz a turboprop is. Az, hogy AB-nek nincs ebben semmi referenciája és mivel jár, leszarjuk.
Ott van a C-17, tehát kell a sebesség és 80 tonna teherbírás, akkor milyen gépet csináljunk. Áh, mi okosak vagyunk, elég lesz a 37 tonna tája...
... és a vége az lett, hogy a IFV, amit szállítani kell azt lehet szétdobni, mint a jenkiknél a lövészrajt az elbaszott M2 Bradley-nél.
Komolyan mondom az ember nem tudja, hogy hol fogja a fejét, hogy az egész A400 program mennyire gyökeresen el van baszva. Tisztán látszott, hogy Európának C-17 szerű gépre is szüksége van, majd terveztek egy ahhoz képes gyökersen eltérő, sokkal kisebb, lassabb gépet egy elbaszott hajtóművel.
Az eredmény ismert. Helyette van egy C-130J-nél alig fél mérettel nagyobb gép C-17 árában, pocsék hadrafoghatósággal, ami a kutyának nem kell kb.
A C-17-esből a cég saját kockázatára meg legyártott még kb. egy tucatot, ami el is fogyott. Ha lett volna még 12 db, igen erős a gyanúm, hogy lazán elkeltek volna azok is.
Európa folyamatosan olyan kurva büszke akar lenni kultúrára, az együttműködésre és minden más faszságra és ennek eredménye a folyamatosan elbaszott projektek tömkelege a piacvédelem (?) és nacionalista ökörségek alatt.
3 db európai 4. gen gép létezik.
Hány APC és IFV program?
Hány átfedő légvédelmi rendszer?
Iszonyatos pazarlása van a forrásoknak.