A400M Atlas (Airbus)

Az A400M-ről nem is lehet pontos árat találni, és már nincs is rá szükség, mert "a piac rég beárazta"...

A gép hajtóművének meg igazán "fordulatos" története van. Még kell néhány hollywoodi látványelem, és akár filmet is lehet belőle forgatni...
Kár, hogy a fejlesztés egetverő költsége nem passzol 1 "sikeres" szállítógéphez...!

Tudnál írni erről valami konkrétumot az egetverő költségekről pedig csak annyit,hogy a kétségkívül sikeres C-17-t is kis híján elkaszálták az egetverő fejlesztési költségek miatt.
 
:D :D :D

a Herky legalább tudja azt, amit az Atlasok többsége soha nem fog tudni: REPÜLNI...!!!

Már miért ne tudna repülni, van pár légierő amelyik vígan használja
lásd pl:maláj,török,francia a franciák szubszaharai jelenlétéhez alapvető fontosságú az A400-s.Ha már mindenképpen be akarod bizonyítani az A400-s statikus szállítógép (by emel) jellegét,akkor légy szíves konkrét tényeket hozzál,mert jellenleg eléggé vérszegény az érvelésed.
 
Ez mit bizonyít?Mert amikor itt volt nálunk nem repült?Gondolom nem vasúton vagy közúton érkezett és távozott tőlük,azóta meg vígan szállítják vele az utánpótlást Afrikába a csigazabálók.

Mi volt a lajstrom a francia gépen? F-....?
 
Gondolom nem vasúton vagy közúton érkezett és távozott tőlük
Nem,
szárnyon érkezett...
ennyi volt a hozzáadott teljesítménye a gyakorlathoz.
A köztes időben állt az appronon...:rolleyes:
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538194
az egyik az F-RBAK volt.
a másikat nem tudom
Ja és korrekció...csak egy A400 jött
És már utánanéztél a "teljesítményének"
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538281
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Tudnál írni erről valami konkrétumot az egetverő költségekről
Azt a fejlesztő országoktól kérdezd, mert ők nem verik nagydobra...

Igaz nehéz is lenne összeszedni, mert 1 elég "fordulatos", sőt, inkább "kalandos" történet a hajtómű fejlesztése. Szerencsére több linket is találhatsz róla /Google prof. segít/, de "pontos" összeget a fentiek miatt ott sem fogsz találni. Ám a "kalandokat" végigolvasva rájöhetsz, hogy a szóban forgó h.mű a világ legdrágább hajtóműve lehet...!!!
 
Nem,
szárnyon érkezett...
ennyi volt a hozzáadott teljesítménye a gyakorlathoz.
A köztes időben állt az appronon...:rolleyes:
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538194

Ja és korrekció...csak egy A400 jött
És már utánanéztél a "teljesítményének"
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538281

Te egy 2018-s magyarországi A400-s látogatásra hivatkozol, ezzel szemben jelenleg a következő a helyzet,az álltalad statikus szállítógépnek tartott A400-s vígan repked a törökköknél sok egyébb szállítási feladat mellett a török A400-k vittek védőfelszerelést az USA pedig a törököknél van cargo 747-s, a malájok szintén megelgedéssel használják az Atlasokat,a franciák érdekes módon pl az A400-t használták a koronavírusos betegek átszállítására nem a Herculest az angolok szintén.A németek is használják az A400-t minden híresztelés ellenére, csak mivel túl sok A400-t rendeltek ezért megy a hangulatkeltés az Atlas ellen.Tehát úgy beállítani az Atlast mintha csak egy használhatatlan levélnehezék lenne az egyáltalán nem fedi a valóságot.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
jelenleg a következő a helyzet,az álltalad statikus szállítógépnek tartott A400-s vígan repked
Senki nem azt mondta hogy az ÖSSZES A400 a földön áll.
Ezzel szemben tény hogy átlagban az A400 flottáknak majd a FELE (az Angoloknál 2019 Feb.ban konkrétan 40%-a) nem bevethető különböző elhúzófó javítások miatt.

A maradék része a flottáknak repked csak oly vígan mint írod.

Nekünk lesz - talán majd egyszer - egy három gépes teherszállító flottánk.
Ha ez A400 lenne ez azt jelentené hogy átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető.
Ezt a luxust mi nem engedhetjük meg magunknak és tipust már üzemeltető országoknak is ezzel van tele a töke.

Ez nem hangulatkeltés hanem a tények.
Ha a tények téged nem zavarnak az a Te bajod.
Az a lényeg hogy a döntési pozícióban lévők értsék a helyzetet és utasítsák el az A400-ast - lehetőség szerint legalább addig amíg valamilyen gyökeres fordulat nem áll be a gép rendelkezésre állási mutatóiban.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Azt a fejlesztő országoktól kérdezd, mert ők nem verik nagydobra...

Igaz nehéz is lenne összeszedni, mert 1 elég "fordulatos", sőt, inkább "kalandos" történet a hajtómű fejlesztése. Szerencsére több linket is találhatsz róla /Google prof. segít/, de "pontos" összeget a fentiek miatt ott sem fogsz találni. Ám a "kalandokat" végigolvasva rájöhetsz, hogy a szóban forgó h.mű a világ legdrágább hajtóműve lehet...!!!

Az tény,hogy feleslegesen túl bonyolították az A400 hajtóművét,sokkal egyszerűbben és olcsóbban is meg lehetett volna oldani,de kategórikusan kijelenteni,hogy használhatatlan az egy megmosolyogtató állítás ahogy az is "hogy a világ legdrágább hajtóműve lehet".És arról sem szabad megfeledkezni,hogy a katonai repülőgépek történetében bizony jó pár alkalommal elszaladtak a fejlesztési költségek,az A400 esete bizony nem példa nélküli.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az tény,hogy feleslegesen túl bonyolították az A400 hajtóművét,sokkal egyszerűbben és olcsóbban is meg lehetett volna oldani,de kategórikusan kijelenteni,hogy használhatatlan az egy megmosolyogtató állítás ahogy az is "hogy a világ legdrágább hajtóműve lehet".És arról sem szabad megfeledkezni,hogy a katonai repülőgépek történetében bizony jó pár alkalommal elszaladtak a fejlesztési költségek,az A400 esete bizony nem példa nélküli.
Pazarolod az energiadat. :)
Barmit ir, az olyan, mintha egy nagyszaju tini irta volna: hangos, fogalmatlan, gizike-gozeke stb. Kabe 20x leirtunk mindent, neki minden elrepul a feje folott.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Senki nem azt mondta hogy az ÖSSZES A400 a földön áll.
Ezzel szemben tény hogy átlagban az A400 flottáknak majd a FELE (az Angoloknál 2019 Feb.ban konkrétan 40%-a) nem bevethető különböző elhúzófó javítások miatt.

A maradék része a flottáknak repked csak oly vígan mint írod.

Nekünk lesz - talán majd egyszer - egy három gépes teherszállító flottánk.
Ha ez A400 lenne ez azt jelentené hogy átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető.
Ezt a luxust mi nem engedhetjük meg magunknak és tipust már üzemeltető országoknak is ezzel van tele a töke.

Ez nem hangulatkeltés hanem a tények.
Ha a tények téged nem zavarnak az a Te bajod.
Az a lényeg hogy a döntési pozícióban lévők értsék a helyzetet és utasítsák el az A400-ast - lehetőség szerint legalább addig amíg valamilyen gyökeres fordulat nem áll be a gép rendelkezésre állási mutatóiban.

Azt viszont nagyon is állították,hogy egy használhatatlan statikus szállítógép (formosa1).

Milyen adatok alapján állítod,hogy ha lenne egy 3db-s A400-s flottánk akkor abból " átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető"?Abból,hogy az angoloknál az Atlasok 40%-a földön állt 2019 februárjában?
 
Azt viszont nagyon is állították,hogy egy használhatatlan statikus szállítógép (formosa1).

Milyen adatok alapján állítod,hogy ha lenne egy 3db-s A400-s flottánk akkor abból " átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető"?Abból,hogy az angoloknál az Atlasok 40%-a földön állt 2019 februárjában?

Milyen az a 0,5 bevethető gép?
 
QUOTE="dudi, post: 692098, member: 24"]Milyen az a 0,5 bevethető gép?[/QUOTE/].
Gondolom,hogy csak az adott gép felével lehet repülni:-):-):-),de ha jobban belegondolok akkor két ilyen fél gépből össze lehet rakni egy teljesen gépet is:-):-):-).Kivéve persze ha mindkét fél gépnek ugyanaz a fele alkalmatlan a repülésre.:-):-):-)
 
Milyen adatok alapján állítod,hogy ha lenne egy 3db-s A400-s flottánk akkor abból " átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető"?Abból,hogy az angoloknál az Atlasok 40%-a földön állt 2019 februárjában?
Többek között.
De a Német példát is ide lehet sorolni.
https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
2018 Július "...He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
Magyarán:
Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...o_O
De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.

Keresgéljek még hasonló cikkeket?:D