Utana kellene olvasni a temanak, nem sajat, civil tapasztalatokbol extrapolalni meg kombinalni, mert az teljesen komolytalan, semmi koze a Lufthansanak (egy privat cegnek) a Bundeswehr lassan mukodeskeptelen allapotahoz..
Nem masolom ide, nem is forditom le, ha ennyire ertesz hozza, biztosan el tudod olvasni, jo kis osszefoglalo egy evvel ezelottrol:
https://www.ft.com/content/23c524f6-1642-11e8-9376-4a6390addb44
Egy masik tavaly augusztusbol:
https://www.economist.com/the-economist-explains/2018/08/09/why-germanys-army-is-in-a-bad-state
Roviden, a 2018 ev eleji, Bundestagnak irt eves osszefoglalo egy gyakorlatilag mukodeskeptelen nemet hadsereget irt le.
2017-ben es 2018 elejig
egyetlen tengeralattjarojuk
sem volt mukodokepes.
A Leopardjaiknak meg legjobb esetben is kevesebb, mint
fele volt bevetheto.
Az 50 Tigerbol mindossze 12 helikopter volt bevetheto allapotban, ez ugye 25% rendelkezesre allas(!), mig a 128 Typhoonbol 39 (!) volt hadra foghato, azaz gyakorlatilag
ketharmada (!) nem bevetheto egyaltalan, es az ev soran tobbszor elofordult, hogy az Atlasokbol egyetlenegyet sem voltak kepesek idoben eloallitani, rutinszeru volt a kuldetesek halasztasa, mig sikerul elokesziteni a gepeket.
Erre rajottek a mindenfele naci-szimpatizans csoportok felderites a hadseregben, az otvarosan viselkedo kulfoldi misszios katonaik botranya stb.
A vedelmi miniszterno (!) von der Leyen meg egy inmkompetens politikai kinevezett, aki mindenaron be akarja bizonyitani, hogy majd o metformalja a katonak gondolkodasat, nyilvanosan kritizalja oket stb.
Az egesz teljesen komolytalan, gyakorlatilag mukodeskeptelen, ezt millio ujsagcikk es elemzes leirta.
1990-ben a nyugatnemet allamnak, mint lehetseges frontorszagnak felmillios hadserege volt, tobb, mint 5000 (!) tankja es a GDP 3 szazaleka ment vedelmi kiadasokra.
Az ujraegyesites utan azonnal kiarultak mindent, harmadara vagtak vissza a kiadasokat, 2011-ben megszunt a sorozas, a ma 80+ millios orszag mindossze 180 ezres hadsereget tart fenn. Ez meg nem lenne baj, de a jelenlegi botranyos allapot harom okra vezetheto vissza: egyreszt a kozhangulat a minimumot akarja csak kolteni a hadseregre (nem csoda, most ut vissza az 50-60 evnyi, tobbgeneracios peacenik agymosas, amit az amerikaiak az otvenes evektol elkezdtek nyomni a nemetek fejebe), a budzse tovabbra is botranyosan alacsony, masreszt ugyanigy egyaltalan nem opcio a katonai karrier, 21 ezer (!) tiszti es NCO allas betoltetlen, pillanatnyilag keptelensegnek latszik a tervezett 200 ezres letszamot elerni ilyen antimilitarista kozegben, vegul pedig az eszement burokracia, ami tovabbra is a hideghaborus mentalitasra epul, amikor mindenbol tobbszorose volt, mint kellett, keptelenek gyorsan es hatekonyan tervezni, palyaztatni, beszerezni, ugyvedek sokasagat alkalmazzak, azokra varnak, agyonbonyolitott donteshozatali strukturaval stb, csigalassusaggal tortenik minden (pl ha nincs meg minden szerzodes szerinti, megrendelt funkcioja az A400M-nek, ami ugye eleve tudott volt, akkor pl kismillio alairas kell, hogy megis uzemeltetni lehessen stb.)
Erre rajon, hogy az Airbus folyamatosan installalgatott mindenfele retrofit fixeket, ami ugye szinten kiveszi a forgalombol a gepeket hetekre-honapokra, meg ha nem is egyszerre mindet.
A nemet adatok semmit nem jelentenek. Ha valaki ismeri a briteket, franciaket, az erdekelne, mert az sokat elarul