K
kamm
Guest
Hajtóművet egy adott méretű és tömegű géphez szokás keresni, tehát akkor a gép fő méretei kvázi már adottak volna és legalább basic terv szinten létezett a gép.
Akkor meg hol volt gyorsabb a fejlesztése? Ami kit érdekel, a a végeredmény nem túl jó...? Oszt ezen rugózol még mindig...
Hogy egy adott IFV szállítására méretezték, de annak már pótpáncélzatával sem tudja szállítani emlékeim szerint. Hát vastaps...
Akkor ujra: hidd el, nem feltetlenul mindenki hulye a nyugai orszagokban, nem fekete-feher a vilag, plane nem vezetoi pozicioban (errol regenyt tudnek irni.)
Csak magamat tudom ismetelni: logikusan felmertek, mire van szukseguk theater-level szinten, barhova leteve, es mi az, ami esetleg tul nagy es eleg repteren letenni (elvileg C-17 is le tud szallni csokabb airstripen, de mondjuk utana pont annyi is a palyanak, szetzuzza a tomege.)
Pontosan tudod, mirol beszelek.
A hajótmű RFQ-hoz képest 11 év az A400-nál. A C-17-nél meg 14 év. És ez kit érdekel? Most azon rugózol, hogy kicsit gyorsabban készült a borzalom...?
Egyreszt nem borzalom, ezt mar kitargyaltuk, masreszt ugy tunik, elfelejtetted, hogy nem en allitottam, hogy a C-17 fejlesztese micsoda diadalmenet volt...
Semmiféle kocsmai nincs itt.
Lehet, hogy feletek ez gunyolodos-beszologatos stilus a megszokott, de errefele semikeppen es ketlem, hogy itt a forumon ez lenne (es ha jol latom volt mar ilyesmivel problemad, talan ideje lenne leszokni a faragatlan stilusrol.)
Tettem be videót, ami ezt cáfolja.
Ugyan mar. Vannak hivatalos specifikaciok, az ilyen 'tettem be videot" valasz teljesen komolytalan. Mindketten tudjuk, hogy a C-17, ami egy remek strategiai szalliltogep, hatalmas cuccokat kepes elvinni rendkivul messze, soha nem fog olyan roviden es plane nem olyan helyeken es olyan roviden felszallni, mint az A400M (egyebek mellett emiatt is van az oriasi turboprop rajta.)
Forrás?
Err...
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A400M_Atlas#Specifications
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_C-17_Globemaster_III_in_Australian_service
Tacital? Az A400-at stratégiainak tervezték és annak nevezik. Ez így kezd kabaréba hajlani.
Egyetertek, mert szo nem volt errol, hanem egy blended role volt mindig is a celja, ie strategic loads (heavy IFV, MRAVs, helicopters - pl a Caracal, amit rendelt az orszag legutobb, veletlenul pont belefer, ugye) delivered to tactical locations and environments at strategic distances plus tanker function. Azaz a lecserelendo taktikai szintu Hercules landolasi-felszallasi stb kepessegeit megtartva strategiai szintu rakomany vihessen hasonlo tavolsagra.
Kezdesnek az A400M hivatalos oldalat ajanlom, itt egy link: https://www.airbus.com/defence/a400m.html
"The A400M combines the capability to carry strategic loads with the ability to deliver even into tactical locations with small and unprepared airstrips. And in addition it acts as a frontline-tanker for other aircraft."
"Tactical airlift describes the transport and delivery of personel and goods directly into theatres of operation. This includes landing on frontline air bases, landing on (provisory) gras and sand strip but also the delivery of paratroopers or palets by air drop. Also on tactical delivery missions, the A400M delivers heavier and larger loads that its competitors."
"Strategic airlift means the transport of strategic assets like outsized and heavy vehicles or equipments. To match the whole range of modern military vehicles, helicopters, modular relief equipment, intermodal containers and heavy engineering equipment, large cargo hold dimensions, combined with a high payload capacity are required. The A400M outperforms all of today’s available platforms in these terms The A400M has not only proven better range, speed, altitude, and payload performance than previous generation tactical airlifters, it also fills a gap between strategic and tactical lift."
Az utolso felmondtaban van az a lenyeg, amit lathatoan keptelen vagy elfogadni (feltetelezem, ertesz angolul.)