Többek között.
De a Német példát is ide lehet sorolni.
https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
2018 Július "...
He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
Magyarán:
Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...
De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.
Keresgéljek még hasonló cikkeket?
Igen, légy szíves!
Csak ha lehet 2019-es bevethetőséggel. De először az aláírt indonéz C-130-as szerződést keresd meg! Az sem baj, ha DCS.
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.
Igen, mert Januárban vették át.
Az a vicces, hogy
@kamm van kikiáltva "Airbus marketingesnek"
, miközben nyíltan dicséri a KC-390-et.
Csak azt nem tudom, hogy te miért nem vagy kikiáltva Lockheed marketingesnek. Ugye tudjuk, hogy a UH-60 azonos kategória a H225M-mel.
Te voltál az első mindig, amikor be kellett számolni a H225M (és elődei) baleseteiről. A H145M nincs rendesen felszerelve! Még a gyár udvarán sem. Hol van a MAWS?
Tudjuk, hogy az A400M egy "statikus gép". Mindenki meg akar tőle szabadulni. Meg a németek
nem veszik át őket. /Ja de! Csak azt már nem reklámozzák./
Hja meg rohadt drága. A legdrágább eddigi A400M is max. minimálisan volt drágább, mint a szerinted számunkra ideális C-130-as legutóbbi vásárlásai, ami majdnem fele annyi terhet tud csak elvinni, mint az A400M. Hja de tudjuk, hol van az a C-17-től....
(ezt csak a sapka miatt tettem be!)
Bezzeg a C-130! Soha semmi gond nem volt vele. (
Végül is Indonézia csak 5-öt vesztett el belőle, de nyilvánvalóan alig várják, hogy megint azt választhassák) A KC-390 és az Embraer-t amikor lehet becsmérled. Szurkolsz, hogy ne kapja meg az EU-tól az engedélyeket. Tapsikolsz, amikor a Boeing az ismert körülmények miatt kihátrált az ügyből.
Gyanús vagy nekem koma!
Gyengébbek kedvéért a gépek rendelkezésre állását nagyban befolyásolja, hogy mennyit alkatrészt készleteznek be hozzájuk illetve, hogy milyen support szolgáltatást rendelnek hozzájuk. Az sem mindegy, hogy mennyi karbantartó áll rendelkezésre, mert hiába az alkatrész, ha nincs szerelő, aki megcsinálja a melót!
Te folyton "rácsodálkozol" hogy bezzeg a németeknél is mennyire "nem repülnek"? (persze tudom, hogy nem így van, csak hát ugye a vezérhangya!)
Na kérlek, a németek tavaly szégyenszemre visszaadták a NH-90-eseik karbantartását az Airbusnak 10 évre, mert
egyszerűen nem tudtak elég karbantartót biztosítani a supporthoz, meg nem készleteztek elegendő alkatrészt. Mutogattak az Airbusra, hogy "mert mindig várni kell az alkatrészre". Aztán meg jól megbízták őket...
Itt egy elég részletes tanulmány még a 2012-ből a törököktől arról, hogy Ők nem letolt gatyával mentek bele az A400M üzletbe.
Részletesen ki van számolva, hogy mennyi és milyen tartalék alkatrészt kell készletezni, hogy minél nagyobb rendelkezésre állást lehessen biztosítani a 10 gépes flottához. Maga az egész tanulmány is elég tanulságos, de van benne egy külön érdekes rész arról, hogy milyen összefüggés van a flotta mérete és a rendelkezésre állás között.
Namost a németek komplett idióta módon óbégattak, miközben nem volt pénz alkatrészre, szerelőre, és még kevés gépük is volt. Nekik az átadás 2018-ban pörgött fel.
2018-19-ben 16 gépet vettek át (az eddigi 32-ből). A hajtómű problémák megoldásának első szállításáig 5, azaz 5 gépet kaptak. Teljesen érthető, hogy nem mentek a gépeik, ha az öt gépük, - ami addig a rendelkezésükre állt -, még 20 óránként hajtóműbontásra ítéltettek. Ráadásul ehhez is kevés volt a szerelő.
Azért érdemes megnézni, hogy ha kell, a németek is össze tudják kapni magukat. Ugye Jordániába egyetlen (!) gépet küldtek ki tankerként a mali-i és közel-keleti műveletek támogatására. Készenlétre!
Lehetséges lenne ez, ha annyira megbízhatatlan lenne a gép? - kérdem én halkan. Miközben ugye van nekik 4 db A310 MRTT is!