A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Többek között.
De a Német példát is ide lehet sorolni.
https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
2018 Július "...He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
Magyarán:
Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...o_O
De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.

Keresgéljek még hasonló cikkeket?:D

A németek mivel igen csak túlrendelték magukat minden eszközt megragadnak,hogy minnél jobban elnyújtsák a gépek átvételét.
A német légierő árnyéka önmagának az általad idézett időpontban 2018-n ez különösen így volt,nem csak az
A400-k hadrafoghatóságával voltak problémák,hanem még jó pár másik géptipuséval is, ennek oka az alulfinanszírozottság a hiányzó személyzet és az elavult bürokratikus szervezet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
Istenem, vegyük már meg ezt a csodamadinát, és kiderül, tud-e akkore rendelkezésre állást, mint a pápai C-17-es flotta, és hogy mennyiért/repóra.
Ha csak egy lesz folyamatosan hadrafogható, akkor is a mai szinten vagyunk rámpásban darabra, csak nagyobb teherkapacitással. De amíg nem jön semmi, repülni sem fog semmi. Már rég kint kellene lenni a németeknél/franciáknál/spanyoloknál a pilóta-és műszaki képzésen az embereknek, nem a típusról agyalni a politikusoknak. Vagy legalább az összes a politika által szóba jöhető gépre képeztetni már a személyzetet, hogy ha méltóztatnak mérlegelni a politikai és zsebberakós előnyöket, és döntenek, akkor legyen, aki működteti a technikát. Mert ugye pénz van mindenre is, ez nem lehet akadály. Egy évtizede csak a jajongás megy, hogy kikopnak az Antonovok...
 
M

molnibalage

Guest
Istenem, vegyük már meg ezt a csodamadinát, és kiderül, tud-e akkore rendelkezésre állást, mint a pápai C-17-es flotta, és hogy mennyiért/repóra.
Ha csak egy lesz folyamatosan hadrafogható, akkor is a mai szinten vagyunk rámpásban darabra, csak nagyobb teherkapacitással. De amíg nem jön semmi, repülni sem fog semmi. Már rég kint kellene lenni a németeknél/franciáknál/spanyoloknál a pilóta-és műszaki képzésen az embereknek, nem a típusról agyalni a politikusoknak. Vagy legalább az összes a politika által szóba jöhető gépre képeztetni már a személyzetet, hogy ha méltóztatnak mérlegelni a politikai és zsebberakós előnyöket, és döntenek, akkor legyen, aki működteti a technikát. Mert ugye pénz van mindenre is, ez nem lehet akadály. Egy évtizede csak a jajongás megy, hogy kikopnak az Antonovok...
Emlékszik valaki arra, hogy az A300 hogyan hódította meg a világot? Lehetett bérelni és bejött.

Na, akkor meg kell kérni az AB-t, hogy akkor bérelne egyet kipróbálásra valaki. Aztán lehetne nézni a dolgokat.
 
W

Wilson

Guest
Emlékszik valaki arra, hogy az A300 hogyan hódította meg a világot? Lehetett bérelni és bejött.

Na, akkor meg kell kérni az AB-t, hogy akkor bérelne egyet kipróbálásra valaki. Aztán lehetne nézni a dolgokat.

Ez egy nagyon jó ötlet és még jöhetne mellé a KC-390 és a C-130-s is tesztelésre.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 076
8 978
113
Sziasztok!
Én csak annyi szeretnék az ATLAS-hoz hozzátenni, hogy médiakijelentések ide-oda, én voltam a szállítóezrednél Wunstorfban és hat gép volt a flottából ott amely repülőképes volt tavalyi látogatásomkor. (Valószínűleg nem miattam volt ez a szám).. Ebből 4 repült el amíg ott voltam..
Ami igaz szerintem, hogy a hadrafoghatóságot komolyan befolyásolja a briteknél, németeknél a "békeidős üzemeltetés" és a költségvetési korlátozások. Lehet, hogy egy 6 EUR-os laptoptartó hiánya miatt áll az egyik, mert békeidőben ez is fontos..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Többek között.
De a Német példát is ide lehet sorolni.
https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
2018 Július "...He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
Magyarán:
Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...o_O
De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.

Keresgéljek még hasonló cikkeket?:D
Igen, légy szíves!
Csak ha lehet 2019-es bevethetőséggel. De először az aláírt indonéz C-130-as szerződést keresd meg! Az sem baj, ha DCS.
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.
Igen, mert Januárban vették át. :p

Az a vicces, hogy @kamm van kikiáltva "Airbus marketingesnek" :rolleyes:, miközben nyíltan dicséri a KC-390-et.
Csak azt nem tudom, hogy te miért nem vagy kikiáltva Lockheed marketingesnek. Ugye tudjuk, hogy a UH-60 azonos kategória a H225M-mel. :D
Te voltál az első mindig, amikor be kellett számolni a H225M (és elődei) baleseteiről. A H145M nincs rendesen felszerelve! Még a gyár udvarán sem. Hol van a MAWS?
Tudjuk, hogy az A400M egy "statikus gép". Mindenki meg akar tőle szabadulni. Meg a németek :rolleyes: nem veszik át őket. /Ja de! Csak azt már nem reklámozzák./
Hja meg rohadt drága. A legdrágább eddigi A400M is max. minimálisan volt drágább, mint a szerinted számunkra ideális C-130-as legutóbbi vásárlásai, ami majdnem fele annyi terhet tud csak elvinni, mint az A400M. Hja de tudjuk, hol van az a C-17-től....:hadonaszos: (ezt csak a sapka miatt tettem be!)
Bezzeg a C-130! Soha semmi gond nem volt vele. (Végül is Indonézia csak 5-öt vesztett el belőle, de nyilvánvalóan alig várják, hogy megint azt választhassák) A KC-390 és az Embraer-t amikor lehet becsmérled. Szurkolsz, hogy ne kapja meg az EU-tól az engedélyeket. Tapsikolsz, amikor a Boeing az ismert körülmények miatt kihátrált az ügyből.
Gyanús vagy nekem koma! :)

Gyengébbek kedvéért a gépek rendelkezésre állását nagyban befolyásolja, hogy mennyit alkatrészt készleteznek be hozzájuk illetve, hogy milyen support szolgáltatást rendelnek hozzájuk. Az sem mindegy, hogy mennyi karbantartó áll rendelkezésre, mert hiába az alkatrész, ha nincs szerelő, aki megcsinálja a melót!
Te folyton "rácsodálkozol" hogy bezzeg a németeknél is mennyire "nem repülnek"? (persze tudom, hogy nem így van, csak hát ugye a vezérhangya!)
Na kérlek, a németek tavaly szégyenszemre visszaadták a NH-90-eseik karbantartását az Airbusnak 10 évre, mert egyszerűen nem tudtak elég karbantartót biztosítani a supporthoz, meg nem készleteztek elegendő alkatrészt. Mutogattak az Airbusra, hogy "mert mindig várni kell az alkatrészre". Aztán meg jól megbízták őket...
Itt egy elég részletes tanulmány még a 2012-ből a törököktől arról, hogy Ők nem letolt gatyával mentek bele az A400M üzletbe.
Részletesen ki van számolva, hogy mennyi és milyen tartalék alkatrészt kell készletezni, hogy minél nagyobb rendelkezésre állást lehessen biztosítani a 10 gépes flottához. Maga az egész tanulmány is elég tanulságos, de van benne egy külön érdekes rész arról, hogy milyen összefüggés van a flotta mérete és a rendelkezésre állás között.
Namost a németek komplett idióta módon óbégattak, miközben nem volt pénz alkatrészre, szerelőre, és még kevés gépük is volt. Nekik az átadás 2018-ban pörgött fel.
2018-19-ben 16 gépet vettek át (az eddigi 32-ből). A hajtómű problémák megoldásának első szállításáig 5, azaz 5 gépet kaptak. Teljesen érthető, hogy nem mentek a gépeik, ha az öt gépük, - ami addig a rendelkezésükre állt -, még 20 óránként hajtóműbontásra ítéltettek. Ráadásul ehhez is kevés volt a szerelő.

Azért érdemes megnézni, hogy ha kell, a németek is össze tudják kapni magukat. Ugye Jordániába egyetlen (!) gépet küldtek ki tankerként a mali-i és közel-keleti műveletek támogatására. Készenlétre!
Lehetséges lenne ez, ha annyira megbízhatatlan lenne a gép? - kérdem én halkan. Miközben ugye van nekik 4 db A310 MRTT is!
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and kamm
K

kamm

Guest
Többek között.
De a Német példát is ide lehet sorolni.
https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
2018 Július "...He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
Magyarán:
Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...o_O
De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.

Keresgéljek még hasonló cikkeket?:D

Please do! :D A temahoz jo esetben szormenten van lovesed, az mar kiderult, viszont legalabb nyelveket nem beszelsz, a millio linkelt cikket, kommentet a nemetek osszeomloban levo hadseregerol nem olvastad, igy aztan biztos komoly mulatsag lesz a total fogalmatlan felhozatal. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 002
80 702
113
Maintenance process of the Airbus A400M Atlas Strategic transport aircraft at the Turkish Air Force 2nd Jet Maintenance Base Command.

100595692_1321855524685811_7993492603863564288_o.jpg


77414917_1321855751352455_3042113541776605184_o.jpg


100969136_1321855501352480_2367640793964871680_o.jpg


83766379_1321855794685784_2391578549375991808_o.jpg



100073622_1321855924685771_4787846189426933760_o.jpg


100105765_1321855761352454_8427973015945347072_o.jpg
 
W

Wilson

Guest
Többek között.
De a Német példát is ide lehet sorolni.
https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
2018 Július "...He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
Magyarán:
Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...o_O
De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.

Keresgéljek még hasonló cikkeket?:D

..He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."

Ennek a helyes fordítása a következő:

Azt mondta, hogy a repülőgépek alacsony szintű készenléti szintje szintén javul: a rendelkezésre álló 15 repülőgépből nyolc készen állt az üzemkész használatra a múlt hónapban. Tavaly voltak olyan napok, amikor nulla repülőgép nem volt felhasználható

Tehát a cikk 2018.07.31,-n látott napvilágot ez alapján 2017.voltak,olyan napok amikor egyetlen A400-s sem volt bevethető,nem pedig 2018.májusában ahogy te írtad.

Ez apróság,nincs is akkora jelentősége annak annál inkább,hogy ez a cikk nem tér ki arra mi is volt az oka az alacsony bevethetőségi rátának.Egy szóval sem írják,hogy ennek maga a gép lenne az oka.

[/QUOTE]
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 002
80 702
113





"Maintenance of A400Ms is carried out at Kayseri 2nd Air Maintenance Factory Directorate.

Turkey's manufacturing partner as "next-generation transport aircraft" Airbus A400M outside of the light and the heavy maintenance is done only in Kayseri, "retrofit" version called the upgrade process will take place. The light and heavy maintenance of the A400M aircraft, which increase the tactical and transportation capabilities of the Turkish Armed Forces, is carried out only in Kayseri 2nd Air Maintenance Factory Directorate, apart from Airbus facilities.

It will be the only country that can apply to A400Ms outside Airbus.

Has entered so far 9 our aircraft inventory, 10. The aircraft is scheduled to enter our inventory in 2022."


Ja, hogy a törököknek "gyári szintű karbantartási képessége" is van...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and arbalest

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113





"Maintenance of A400Ms is carried out at Kayseri 2nd Air Maintenance Factory Directorate.

Turkey's manufacturing partner as "next-generation transport aircraft" Airbus A400M outside of the light and the heavy maintenance is done only in Kayseri, "retrofit" version called the upgrade process will take place. The light and heavy maintenance of the A400M aircraft, which increase the tactical and transportation capabilities of the Turkish Armed Forces, is carried out only in Kayseri 2nd Air Maintenance Factory Directorate, apart from Airbus facilities.

It will be the only country that can apply to A400Ms outside Airbus.

Has entered so far 9 our aircraft inventory, 10. The aircraft is scheduled to enter our inventory in 2022."


Ja, hogy a törököknek "gyári szintű karbantartási képessége" is van...
Érdemes az egész cikket elolvasni.
Nyilván gyűlölik az egész gépet, ahogy van. :)
Érzek némi invitálást a hangjukban! "Mi olcsóbban megcsináljuk a maintenance-ot, mint az Airbus".
Még jó, hogy erős a török kapcsolat! ;):)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Wilson
K

kamm

Guest
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
Érdemes az egész cikket elolvasni.
Nyilván gyűlölik az egész gépet, ahogy van. :)
Érzek némi invitálást a hangjukban! "Mi olcsóbban megcsináljuk a maintenance-ot, mint az Airbus".
Még jó, hogy erős a török kapcsolat! ;):)

A cikk végén amúgy feketén fehéren ott van,hogy a török A400 repült Kínába a koronavírus járvány alatt.És számos országban segítettek a járvány leküzdésében,amúgy szerintem a török A400 példája jól mutatja,hogy normális karbantartás mellett korántsem olyan problémás az A400-s ahogy megpróbálják beállítani.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 002
80 702
113
Az nem vilagos, hogy akkor a torokoknel 10 gepre komolyabb karbantartasi kepesseg van mint pl. a nemeteknel a 32-53 gepre?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Igen, ez erdekes. Mondjuk mivel mostanra mar MO olyan messze felmaszott az Airbus fenekebe, hogy latjuk a CEO gyomorfekelyet, ketlem, hogy a torokoknel javittatnak...
Azt gondolom, hogy az Airbus túl van terhelve. Pláne úgy, hogy a Luftwaffe az emberhiány miatt kiszervezi a melót. Egy (3) esetleges A400M megvétele esetén nem osztana-szorozna nekik hogy ők csinálnák-e a 3 gépunk supportját. Sőt a németországi központban -szerintem kimondottan nehezen szuszakolnának be + 3 gépet a táncrendbe...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az nem vilagos, hogy akkor a torokoknel 10 gepre komolyabb karbantartasi kepesseg van mint pl. a nemeteknel a 32-53 gepre?
Az a "komolyabb karbantartási képesség" szerintem egyszerűen több pénzt jelent. Így van rá karbantartó és tartalék-alkatrész is (a törököknél repülőgép-szerelőnek lenni komoly társadalmi presztízs, a germánoknál meg szerszámot fogni a kézbe az már ciki, mindegyik valamilyen manager akar lenni). Vagy eleve pénzzel is jobban felkészültek az üzemeltetésre, vagy mikor kiderült hogy szűk a keresztmetszet akkor mélyebben nyúltak a zsebbe és találtak is plusz pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 002
80 702
113
A cikk végén amúgy feketén fehéren ott van,hogy a török A400 repült Kínába a koronavírus járvány alatt.És számos országban segítettek a járvány leküzdésében,amúgy szerintem a török A400 példája jól mutatja,hogy normális karbantartás mellett korántsem olyan problémás az A400-s ahogy megpróbálják beállítani.

Ha ebben a topikban visszalapozol 29 oldalt, akkor lathatod hogyan kovettuk es linkeltuk folyamatosan az A400M gepek koronavirus helyzet alatti tevekenysegeit.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az nem vilagos, hogy akkor a torokoknel 10 gepre komolyabb karbantartasi kepesseg van mint pl. a nemeteknel a 32-53 gepre?
Pontosan ugyan olyan képesség van. Gyári szintű nagyjavítás. Csak pont annyival olcsóbban (arányaiban) kihozzák a dolgot, mint amennyivel többet kell Németországban adni egy rep. szerelőnek, mint a törököknél.
 
W

Wilson

Guest
Az nem vilagos, hogy akkor a torokoknel 10 gepre komolyabb karbantartasi kepesseg van mint pl. a nemeteknel a 32-53 gepre?

Jó kérdés német oldalakat böngészve én nem találtam hiteles információt arra vonatkozóan,hogy a németek az A400-ra vonatkozóan milyen karbantartási képességekkel rendelkeznek.
 
W

Wilson

Guest
Ha ebben a topikban visszalapozol 29 oldalt, akkor lathatod hogyan kovettuk es linkeltuk folyamatosan az A400M gepek koronavirus helyzet alatti tevekenysegeit.

Ok,én is figyelemmel kísértem,ezt csak azért írtam ide mert egy vagy két oldallal korábban valaki kétségbe vonta,hogy repültek-e A400-k Kínába.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator