A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Az A400M-ről nem is lehet pontos árat találni, és már nincs is rá szükség, mert "a piac rég beárazta"...

A gép hajtóművének meg igazán "fordulatos" története van. Még kell néhány hollywoodi látványelem, és akár filmet is lehet belőle forgatni...
Kár, hogy a fejlesztés egetverő költsége nem passzol 1 "sikeres" szállítógéphez...!

Tudnál írni erről valami konkrétumot az egetverő költségekről pedig csak annyit,hogy a kétségkívül sikeres C-17-t is kis híján elkaszálták az egetverő fejlesztési költségek miatt.
 
W

Wilson

Guest
:D :D :D

a Herky legalább tudja azt, amit az Atlasok többsége soha nem fog tudni: REPÜLNI...!!!

Már miért ne tudna repülni, van pár légierő amelyik vígan használja
lásd pl:maláj,török,francia a franciák szubszaharai jelenlétéhez alapvető fontosságú az A400-s.Ha már mindenképpen be akarod bizonyítani az A400-s statikus szállítógép (by emel) jellegét,akkor légy szíves konkrét tényeket hozzál,mert jellenleg eléggé vérszegény az érvelésed.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 509
113
Ez mit bizonyít?Mert amikor itt volt nálunk nem repült?Gondolom nem vasúton vagy közúton érkezett és távozott tőlük,azóta meg vígan szállítják vele az utánpótlást Afrikába a csigazabálók.

Mi volt a lajstrom a francia gépen? F-....?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Gondolom nem vasúton vagy közúton érkezett és távozott tőlük
Nem,
szárnyon érkezett...
ennyi volt a hozzáadott teljesítménye a gyakorlathoz.
A köztes időben állt az appronon...:rolleyes:
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538194
az egyik az F-RBAK volt.
a másikat nem tudom
Ja és korrekció...csak egy A400 jött
És már utánanéztél a "teljesítményének"
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538281
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Tudnál írni erről valami konkrétumot az egetverő költségekről
Azt a fejlesztő országoktól kérdezd, mert ők nem verik nagydobra...

Igaz nehéz is lenne összeszedni, mert 1 elég "fordulatos", sőt, inkább "kalandos" történet a hajtómű fejlesztése. Szerencsére több linket is találhatsz róla /Google prof. segít/, de "pontos" összeget a fentiek miatt ott sem fogsz találni. Ám a "kalandokat" végigolvasva rájöhetsz, hogy a szóban forgó h.mű a világ legdrágább hajtóműve lehet...!!!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 509
113
W

Wilson

Guest
Nem,
szárnyon érkezett...
ennyi volt a hozzáadott teljesítménye a gyakorlathoz.
A köztes időben állt az appronon...:rolleyes:
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538194

Ja és korrekció...csak egy A400 jött
És már utánanéztél a "teljesítményének"
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-24#post-538281

Te egy 2018-s magyarországi A400-s látogatásra hivatkozol, ezzel szemben jelenleg a következő a helyzet,az álltalad statikus szállítógépnek tartott A400-s vígan repked a törökköknél sok egyébb szállítási feladat mellett a török A400-k vittek védőfelszerelést az USA pedig a törököknél van cargo 747-s, a malájok szintén megelgedéssel használják az Atlasokat,a franciák érdekes módon pl az A400-t használták a koronavírusos betegek átszállítására nem a Herculest az angolok szintén.A németek is használják az A400-t minden híresztelés ellenére, csak mivel túl sok A400-t rendeltek ezért megy a hangulatkeltés az Atlas ellen.Tehát úgy beállítani az Atlast mintha csak egy használhatatlan levélnehezék lenne az egyáltalán nem fedi a valóságot.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 1586

Guest
jelenleg a következő a helyzet,az álltalad statikus szállítógépnek tartott A400-s vígan repked
Senki nem azt mondta hogy az ÖSSZES A400 a földön áll.
Ezzel szemben tény hogy átlagban az A400 flottáknak majd a FELE (az Angoloknál 2019 Feb.ban konkrétan 40%-a) nem bevethető különböző elhúzófó javítások miatt.

A maradék része a flottáknak repked csak oly vígan mint írod.

Nekünk lesz - talán majd egyszer - egy három gépes teherszállító flottánk.
Ha ez A400 lenne ez azt jelentené hogy átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető.
Ezt a luxust mi nem engedhetjük meg magunknak és tipust már üzemeltető országoknak is ezzel van tele a töke.

Ez nem hangulatkeltés hanem a tények.
Ha a tények téged nem zavarnak az a Te bajod.
Az a lényeg hogy a döntési pozícióban lévők értsék a helyzetet és utasítsák el az A400-ast - lehetőség szerint legalább addig amíg valamilyen gyökeres fordulat nem áll be a gép rendelkezésre állási mutatóiban.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Azt a fejlesztő országoktól kérdezd, mert ők nem verik nagydobra...

Igaz nehéz is lenne összeszedni, mert 1 elég "fordulatos", sőt, inkább "kalandos" történet a hajtómű fejlesztése. Szerencsére több linket is találhatsz róla /Google prof. segít/, de "pontos" összeget a fentiek miatt ott sem fogsz találni. Ám a "kalandokat" végigolvasva rájöhetsz, hogy a szóban forgó h.mű a világ legdrágább hajtóműve lehet...!!!

Az tény,hogy feleslegesen túl bonyolították az A400 hajtóművét,sokkal egyszerűbben és olcsóbban is meg lehetett volna oldani,de kategórikusan kijelenteni,hogy használhatatlan az egy megmosolyogtató állítás ahogy az is "hogy a világ legdrágább hajtóműve lehet".És arról sem szabad megfeledkezni,hogy a katonai repülőgépek történetében bizony jó pár alkalommal elszaladtak a fejlesztési költségek,az A400 esete bizony nem példa nélküli.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
Az tény,hogy feleslegesen túl bonyolították az A400 hajtóművét,sokkal egyszerűbben és olcsóbban is meg lehetett volna oldani,de kategórikusan kijelenteni,hogy használhatatlan az egy megmosolyogtató állítás ahogy az is "hogy a világ legdrágább hajtóműve lehet".És arról sem szabad megfeledkezni,hogy a katonai repülőgépek történetében bizony jó pár alkalommal elszaladtak a fejlesztési költségek,az A400 esete bizony nem példa nélküli.
Pazarolod az energiadat. :)
Barmit ir, az olyan, mintha egy nagyszaju tini irta volna: hangos, fogalmatlan, gizike-gozeke stb. Kabe 20x leirtunk mindent, neki minden elrepul a feje folott.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
W

Wilson

Guest
Senki nem azt mondta hogy az ÖSSZES A400 a földön áll.
Ezzel szemben tény hogy átlagban az A400 flottáknak majd a FELE (az Angoloknál 2019 Feb.ban konkrétan 40%-a) nem bevethető különböző elhúzófó javítások miatt.

A maradék része a flottáknak repked csak oly vígan mint írod.

Nekünk lesz - talán majd egyszer - egy három gépes teherszállító flottánk.
Ha ez A400 lenne ez azt jelentené hogy átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető.
Ezt a luxust mi nem engedhetjük meg magunknak és tipust már üzemeltető országoknak is ezzel van tele a töke.

Ez nem hangulatkeltés hanem a tények.
Ha a tények téged nem zavarnak az a Te bajod.
Az a lényeg hogy a döntési pozícióban lévők értsék a helyzetet és utasítsák el az A400-ast - lehetőség szerint legalább addig amíg valamilyen gyökeres fordulat nem áll be a gép rendelkezésre állási mutatóiban.

Azt viszont nagyon is állították,hogy egy használhatatlan statikus szállítógép (formosa1).

Milyen adatok alapján állítod,hogy ha lenne egy 3db-s A400-s flottánk akkor abból " átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető"?Abból,hogy az angoloknál az Atlasok 40%-a földön állt 2019 februárjában?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
Azt viszont nagyon is állították,hogy egy használhatatlan statikus szállítógép (formosa1).

Milyen adatok alapján állítod,hogy ha lenne egy 3db-s A400-s flottánk akkor abból " átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető"?Abból,hogy az angoloknál az Atlasok 40%-a földön állt 2019 februárjában?

Milyen az a 0,5 bevethető gép?
 
W

Wilson

Guest
QUOTE="dudi, post: 692098, member: 24"]Milyen az a 0,5 bevethető gép?[/QUOTE/].
Gondolom,hogy csak az adott gép felével lehet repülni:):):),de ha jobban belegondolok akkor két ilyen fél gépből össze lehet rakni egy teljesen gépet is:):):).Kivéve persze ha mindkét fél gépnek ugyanaz a fele alkalmatlan a repülésre.:):):)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Milyen adatok alapján állítod,hogy ha lenne egy 3db-s A400-s flottánk akkor abból " átlagban stabilan 1.5 gép nem lenne bevethető"?Abból,hogy az angoloknál az Atlasok 40%-a földön állt 2019 februárjában?
Többek között.
De a Német példát is ide lehet sorolni.
https://www.reuters.com/article/us-...ubled-a400m-military-transports-idUSKBN1KL1MZ
2018 Július "...He said the aircraft’s low readiness rates were also improving, with eight of 15 available aircraft ready for operational use on average last month. Last year, there were days on which zero aircraft were available for use..."
Magyarán:
Ők már sikerként élték meg hogy azt hogy 15 gépből átlagosan 8 bevethető...o_O
De az előző hónapban még volt olyan hogy egy se volt az...
És mint tudjuk 2019 Nov.ben már nem is voltak hajlandók átvenni az elkészült gépeket.

Keresgéljek még hasonló cikkeket?:D