A németek még (legalább) 210 darab Pumát vesznek, de most indul a német védelmi program. Lesz még ebből a többszöröse is. Garantált, hogy lekötik a gyártósort. Honnan gondolod, hogy még bármit is integrálni kell a Lynxbe? Ez csak a te véleményed, amit felesleges tényként közölni. "demo példány": ez azt mutatja, hogy nem sok elképzelésed van a termékfejlesztésről: azt fogadd el, hogy soha nem 1 db-ot készítenek (mindegy, hogy fogkeféről vagy IVF-ről van szó). Gondolj arra, hogy ha tényeg 1 db lenne belőle bármi történhetne az 1 db demo példánnyal: pl. baleset, tűz vagy egyszerűen csak egy időben a világ több pontján pl. Ausztráliában, cseheknél vagy a jenkiknél folyik épp a tesztelés. Az RM nem egy sufnicég,meg tudja engedni, hogy gyártson egy tucatot (szerintem még többet is) amivel egyszerre több országban is versenyben van. Azon is el kellene gondolkozni, hogyan lehet egy a 'demo példány" versenyben az ausztrál (ahol úgy tűnik nyerőre áll), cseh és mint kiderült újra a jenki tenderen? Ne is válaszolj, már hallom is a választ: ezek komolytalan hadseregek, nekik megfelel a demo példány is........ Vagy amit én mondok: szeretnék az elérhető legmodernebb IFV-t megvenni. Senki nem mondta, hogy nem jó a Puma, főleg nekünk ahol jelenleg éppen semmi nincsen ebben a kategóriában. De ha van modernebb, akkor miért nem azt választjuk? És amiről minden Puma hívő elfeledkezik, pedig nekünk talán a legfontosabb szempont: a Puma irgalmatlanul drága. Pár hónapja ugyanitt olyan horror árakat lehetett olvasni, hogy még az új Leo ára is alacsonyabb, mint a Pumáé. Csak remélni lehet hogy nem volt igaz.
A Lynx alapötlete nagyon jó!
A cél a következő lehetett:
Meg lehet csinálni, azt a korszerű IFV-t, ami eléri a PUMA harcképességét, de jóval olcsóbb és olcsóbban üzemeltethető.
Ennek eszköze:
- Olcsóbb fődarabok, elsősorban a motor: A LIEBHERR cég munkagépekbe szánt motorja nagyobb szériában készül, ezért olcsóbb, mint az MTU vadi új fejlesztésű 890-es motorcsaládjának első szériában gyártott V10-es 1080 LE-s darabja. Az egy nagyon speckó harcjármű motor, nagyon kompakt, könnyű. A kis szériás gyártás miatt bazi drága. A Liebherr motor a KF31.be kisebb teljesítményű, de a kisebb tömeg (Marder) miatt elég lehet, tehát működhet a dolog.
- Korábbi jól bevált szerkezeti egységek felhasználása: A KF31-es a Marder alváz és futóművét használja, ezen felül olyan egyéb dolgokat fedeztünk fel rajt mint, búvónyílások, stb. Tehát kisebb rendszerek részegységek, gondolom fékrendszer, esetleg erőátvitel, elektromos rendszer, légellátó rendszer, stb. Ezek mind a KF31-es kisebb változatra vonatkoznak. Az alváz miatt a futómű kopó-fogyó alkatrészei olcsón elérhetőek, felújíthatóak, (görgők, lengéscsillapítók, lánc, stb.) Ez az üzemeltetőnek is jó, használt Marderek bontott anyagaiból is el van.
- Még egy dologgal akartak olcsósítani: Ha elhagyják a távirányított fegyverzetet (mind a Pumáé), akkor meglévő cuccokból olcsóbban kialakítható a torony és könnyebben , olcsóbban elérhető optikai rendszere építhetőek be.