Fegyverzet terén nem lehet gond, az RM a legjobb gépágyúkat gyártja. A demó változaton két fős 30 mm-es gépágyúval szerelt torony van, de a 35 mm-es is elérhető. A SPIKE integráció lehetséges, be is van ígérve, nyilván a széria közeli változatokon mar ki is lehet próbálni. A Puma esetében sem ment ez annyira könnyen, a németek Pumáin egyszerüen nincs, az S1, S2 változatokon sikerült teljes körűen integrálni a rakétát a jármű rendszereihez. Megjegyzem proto kora óta hakniztak azzal is mégis csak tíz év után klett elérhető a szériagyártásban (még ma sem így készül a Puma!).
A fedélzeti drón integrálása a felderítő és/esetleg a fegyver irányító rendszerekhez nagyon jó ötlet, egyelőre számítógépes grafikán látni csak a Lynx esetében. Ez tényleg előremutató, szerintem forradalmi fejlesztés lesz a jövőben, szerintem minden harcjárműhöz.
A páncélzatról annyit tudni, hogy STANAG 4569 5+, ami a tömeg alapján hihető is. Azonban reaktív védelemről nem olvastam, aktív rendszere van az RM-nek, bár a német Leopard 2A7V hez nem eszt választották valamiért, jhanem az izraeli Trophy-t.
A páncélzatról nekem azért annyi megjegyzésem van, hogy a demó-n valószínűleg nem NERA vagy bármely más korszerű kiegészítő páncélzat van, mert azt egy példányban legyártani bazi drága lenne. Azért ilyen szép síma a jármű felülete, (mint egy lopakodó vadászgépé), mert a különböző nyílások még rejtve vannak, nem végleges elhelyezésük miatt nem is lényeges, hisz a demó változaton még ezek jórészt használaton kívüliek.
Majd a széria változaton lesznek olyanok, hogy NBC szűrők külső cseréjét biztosító nyílás, a javítást, karbantartást segítő ajtók nyílások, stb.
Ami még megfigyelhető a demón:
A bazi nagy méret miatt a páncélzat jelenleg nagyon vékony. A búvónyílások (még mindig Marderé), illetve mellettük a lemezek vastagsága röhejesen vékony. Ha ezt a bazi nagy testet majd rendesen páncélozni kell, akkor fog a tömeg nagyon elszállni.
Itt látszik a vezető mellett a páncélzat vastagsága.
Szóval az a gond, hogy az olcsó, de megfelelően védett és felfegyverzett IFV kifejlesztése megint nem fog sikerülni. Az RM jó cég, én az időt és a pénzt tartom kevésnek ahhoz, hogy az MH részére kiforrott, korszerű harcjármű legyen ebből a kísérleti gépből.
A fedélzeti drón integrálása a felderítő és/esetleg a fegyver irányító rendszerekhez nagyon jó ötlet, egyelőre számítógépes grafikán látni csak a Lynx esetében. Ez tényleg előremutató, szerintem forradalmi fejlesztés lesz a jövőben, szerintem minden harcjárműhöz.
A páncélzatról annyit tudni, hogy STANAG 4569 5+, ami a tömeg alapján hihető is. Azonban reaktív védelemről nem olvastam, aktív rendszere van az RM-nek, bár a német Leopard 2A7V hez nem eszt választották valamiért, jhanem az izraeli Trophy-t.
A páncélzatról nekem azért annyi megjegyzésem van, hogy a demó-n valószínűleg nem NERA vagy bármely más korszerű kiegészítő páncélzat van, mert azt egy példányban legyártani bazi drága lenne. Azért ilyen szép síma a jármű felülete, (mint egy lopakodó vadászgépé), mert a különböző nyílások még rejtve vannak, nem végleges elhelyezésük miatt nem is lényeges, hisz a demó változaton még ezek jórészt használaton kívüliek.
Majd a széria változaton lesznek olyanok, hogy NBC szűrők külső cseréjét biztosító nyílás, a javítást, karbantartást segítő ajtók nyílások, stb.
Ami még megfigyelhető a demón:
A bazi nagy méret miatt a páncélzat jelenleg nagyon vékony. A búvónyílások (még mindig Marderé), illetve mellettük a lemezek vastagsága röhejesen vékony. Ha ezt a bazi nagy testet majd rendesen páncélozni kell, akkor fog a tömeg nagyon elszállni.
Itt látszik a vezető mellett a páncélzat vastagsága.
Szóval az a gond, hogy az olcsó, de megfelelően védett és felfegyverzett IFV kifejlesztése megint nem fog sikerülni. Az RM jó cég, én az időt és a pénzt tartom kevésnek ahhoz, hogy az MH részére kiforrott, korszerű harcjármű legyen ebből a kísérleti gépből.