Szállítógépek váltása a MH-nél

Emlékszik valaki arra, hogy az A300 hogyan hódította meg a világot? Lehetett bérelni és bejött.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Na, akkor meg kell kérni az AB-t, hogy akkor bérelne egyet kipróbálásra valaki. Aztán lehetne nézni a dolgokat.

Ez egy jó ötlet, csak katonai szállítógépekkel kellene megcsinálni...
 
Valamiert ignoralja, milyen eloirasai vannak a kormanynak ill azokhoz milyen parametereknek kell megfelelnie az uj rampasoknak...

Az a baj,hogy nincsen a közvélemény számára hivatalos információ,a rámpás szállítógépek beszerzésével kapcsolatban,tehát nem tudjuk,hogy milyen elvárásoknak és paramétereknek kell megfelelniük,annyi látott napvilágot,hogy Benkő egyszer kétszer elmondta pár éve,de azóta semmi,hogy nehéz technika szállítására alkalmas szállítógépeket akarnak beszerezni amelyeket légi utántöltésre is lehet használni,illetve még Szíjjártónak volt egy elejtett megjegyzése a stratégiai légiszállítási képesség fontosságáról.Ennyit lehet tudni, ismerve a magyar viszonyokat ebből még bármi lehet,tehát lehet Spartan is és akár A400-s is.
 
Ide is beteszem ezt a pár sort, mert furcsa volt a fülemnek ez az új definició:
"Korábban szó volt arról, hogy az An–26-os meglévő példányait oroszországi nagyjavításra küldenék, amíg a tervezett új, rámpás, nagyobb műszaki eszközök szállítására is alkalmas, korszerű közepes taktikai szállítógépek megérkeznek."
https://magyarnemzet.hu/belfold/bucsuzik-az-an-26-ostol-a-magyar-honvedseg-8216564/
 
Ide is beteszem ezt a pár sort, mert furcsa volt a fülemnek ez az új definició:
"Korábban szó volt arról, hogy az An–26-os meglévő példányait oroszországi nagyjavításra küldenék, amíg a tervezett új, rámpás, nagyobb műszaki eszközök szállítására is alkalmas, korszerű közepes taktikai szállítógépek megérkeznek."
https://magyarnemzet.hu/belfold/bucsuzik-az-an-26-ostol-a-magyar-honvedseg-8216564/
Ja, korábban volt szó. Régóta és sokszor volt róla szó. És mivel régen lehet tudni, ezért képesség kiesés nélkül is meg lehetett volna oldani, ha akarják. Nem akarták.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
Ja, korábban volt szó. Régóta és sokszor volt róla szó. És mivel régen lehet tudni, ezért képesség kiesés nélkül is meg lehetett volna oldani, ha akarják. Nem akarták.
Ez nekem kétféle dolgot jelenthet:
- vagy egyértelműen el van döntve hogy KC-390 brazil csoda lesz és csak arra várunk míg sorra kerülhetünk (tekintve hogy akár a Hercules, akár az A-400 már itt lehetne akár 1-2 bérelt, áthidaló/réskitöltő formában is míg meg nem jönnek az új példányok)
- vagy semmi sincs eldöntve és megy a gondolkodás/számolgatás/időhúzás/totózás hogy "jaj hogy is legyen, mire telik egyáltalán meg most éppen semmire sem"
 
Ja, korábban volt szó. Régóta és sokszor volt róla szó. És mivel régen lehet tudni, ezért képesség kiesés nélkül is meg lehetett volna oldani, ha akarják. Nem akarták.
Ez azért érdekes, mert egêszen konkrét dolgokat tartalmaz.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy itt nagyon rövidesen be fogják jelenteni a KC-t. Mégpedig úgy, hogy a csehek opciós gépeit átvesszük. Szerintem erre kellett a +pénz a HM költségvetésébe.
Ráadásul ha egy az egyben kivezetik az Ancsákat, akkor még olyan tippem is van, hogy gyorsan kapunk 1 gêpet személyzettel, amíg SOS-ben átképezzük a hazai személyzetet. Ez viszont abszolút okozhatja a búcsút az AN-26-osoktól. Nem lesz már pilóta se rájuk, ha minden elérhető pilóta KC-ra képződik.
És ezzel tulajdonképpen képességvesztés sem lesz, mivel a pilóták azonnal átülhetnek (még ha csak átképzés erejéig is) az új gépekre.
Idén elvileg - ha jól tudom - 5 gépet fognak átadni. A braziloknak pedig a jelen gazdasági helyzetben jól fog jönni, ha 1 gépet nem nekik kell kifizetni.
Ez csak kombináció, de elképzelhető hogy ez is azok közé a húzások közé tartozhat, amit emlegettek, hogy "aki észnél van, az nyerhet is ezen a válságon"
 
Ide is beteszem ezt a pár sort, mert furcsa volt a fülemnek ez az új definició:
"Korábban szó volt arról, hogy az An–26-os meglévő példányait oroszországi nagyjavításra küldenék, amíg a tervezett új, rámpás, nagyobb műszaki eszközök szállítására is alkalmas, korszerű közepes taktikai szállítógépek megérkeznek."
https://magyarnemzet.hu/belfold/bucsuzik-az-an-26-ostol-a-magyar-honvedseg-8216564/

Ez két dolgot jelenthet:
1. Boxer lesz a 8x8-as, amit a szóba jöhető két közepes típus (KC390 és A400M) nem tud elvinni. Különben járműről beszélnének mint eddig.
2. Konténernek kell beférnie, hiszen konténerizált a honvédelem műszaki eszközeinek java, ez a nagyobb műszaki eszköz és nem a Wisent 2.

Hosszúság: 5,898mm (19′-2″)
Szélesség: 2,352mm (7′-6″)
Magasság: 2,393mm (7′-8″)
20ft-Standard-Container-Net.jpg

A KC390 két standard honvédségi konténert tud misszióba szállítani.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Ez nekem kétféle dolgot jelenthet:
- vagy egyértelműen el van döntve hogy KC-390 brazil csoda lesz és csak arra várunk míg sorra kerülhetünk (tekintve hogy akár a Hercules, akár az A-400 már itt lehetne akár 1-2 bérelt, áthidaló/réskitöltő formában is míg meg nem jönnek az új példányok)
- vagy semmi sincs eldöntve és megy a gondolkodás/számolgatás/időhúzás/totózás hogy "jaj hogy is legyen, mire telik egyáltalán meg most éppen semmire sem"
Háát az @arcas által kiemelt magyarnemzetes idézetet és az AN-26 kivonását megerősítő cikk nekem egyértelműsíti az azonnali KC beszerzést.
 
Most mielott felreertes lenne, nem azt allitom, hogy nem lesz mas. Azt allitom, hogy tenyszeruen beallt a kepessegvesztes, ahhoz, hogy ez ne igy legyen, az uj gepnek mar itt kene allnia, es kikepzett szemelyzetnek, muszskiaknak is rendelkezesre kene allnia. Sajnos ez van.
 
Ez azért érdekes, mert egêszen konkrét dolgokat tartalmaz.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy itt nagyon rövidesen be fogják jelenteni a KC-t. Mégpedig úgy, hogy a csehek opciós gépeit átvesszük. Szerintem erre kellett a +pénz a HM költségvetésébe.
Ráadásul ha egy az egyben kivezetik az Ancsákat, akkor még olyan tippem is van, hogy gyorsan kapunk 1 gêpet személyzettel, amíg SOS-ben átképezzük a hazai személyzetet. Ez viszont abszolút okozhatja a búcsút az AN-26-osoktól. Nem lesz már pilóta se rájuk, ha minden elérhető pilóta KC-ra képződik.
És ezzel tulajdonképpen képességvesztés sem lesz, mivel a pilóták azonnal átülhetnek (még ha csak átképzés erejéig is) az új gépekre.
Idén elvileg - ha jól tudom - 5 gépet fognak átadni. A braziloknak pedig a jelen gazdasági helyzetben jól fog jönni, ha 1 gépet nem nekik kell kifizetni.
Ez csak kombináció, de elképzelhető hogy ez is azok közé a húzások közé tartozhat, amit emlegettek, hogy "aki észnél van, az nyerhet is ezen a válságon"

Az MN cikkben csak annyi van, amit itt a forumon is leirtunk mar sokszor.
Milyen cseh opcios gepek? Nem rendeltek meg semmmit. Nem arrol volt szo, hogy a brazil gepekbol fog Magyarorszag atvenni 2021, 2022, 2023-ban egyet-egyet? An-26os szemelyzet kozul aki fiatalabb volt, azt ment A319re, aki meg idosebb az nyugdijba a geppel egyutt?