[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

A szolgálati magasság elérését lenne célszerű rövidíteni egy start(utáni) hosszú égési idejű rakétafokozattal a törzs alatt(+ egy Sidewindwer ugyanott, és semmi más). Ha többször-használatos a hajtómű, akkor még az ár/érték arány is nyerő!
Gyors emelkedés, meredeken, 10.000 m-re kb., ezt a rakéta fokozatot még itthon is meg tudnák csinálni. Az L-159 max sebessége 950 km/h, kb. 29 kN tolóerővel.
Tippelek, 32-35 kN elég lenne 1.100-ra. De a szárny???


untitled-design-1-.png



Ejha: ha a 159-en nincs a 2 db. szárnyvégi üzemanyag-tartály, akkor szerintem a légellenállás csökkenése miatt elég az eredeti USA g-turbina: meg van az 1.100 km/h kb!!!! :D
Szárny: + orrsegéd-szárny :D
parameters_l-159.jpg

:hadonaszos:


u.i: Ha megcsináljak, kérünk 1-1 pezsgőt? ;)
Te most leírtad a MiG-15, MiG-15 Bisz, MiG-17, (SM-1) http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig17sm1.html
korszak evolúcióját...
...ami 70 évvel ezelőtt volt...
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Akkor ezért húzzák a végletekig az időt a NASAMS döntéssel kapcsolatban és még C-130-ast sem akarnak venni, hogy ne legyen semmi amerikai függés? :oops:

Azt ketlem. A NASAMS amugy norveg, csak a raketak amerikaiak, azt meg mar megrendeltuk. Maga a rendszer talan nem annyira egetoen surgos, mint mondjuk a totalisan hianyzo IFV kepesseg avagy a szallitogepek.
Te milyen prioritast adnal nekik?
En szallito-IFV-NASAMS (csokkeno sorrend), de ez innen, az itthoni irodambol okoskodva, nem a HM-bol...
 
Az igazsaghoz tartozik, hogy tenyleg nincs messze a prototol olyan ertelemben, hogy a repult orak szama meg nagyon keves ahhoz, hogy barmit elmondhassunk rola hosszabb tavra. En pontosan ezert remelem, hogy inkabb az Atlast veszik, azon szepen megoldottak mindent par ev alatt, mogotte ott a vilag legnagyobb gyartoja es szinte a teljes europai hadiipar.

Ok a repült órák tekintetében tényleg ez a legkevesebbet repült típus,de azért már nem prototípus,azt azért nem árt észben tartani,hogy ennek a gépnek nem kell annyi és sokszor ellentétes szempontoknak megfelelni mint az Atlasnak és ugye lényegesen egyszerűbb technikai megoldást választottak a hajtómű terén mint az A400-l,a KC gyártója nem kezdő a szakmában a beszállítók jó nevű cégek úgy,hogy én szerintem kicsi az esélye,hogy valamilyen kritikus hiba legyen ezzel a géppel,ilyen szempontból nem vállalunk nagy kockázatot a géppel,ami bizonytalanságra ad okot az a gyártó cég helyzete,de ennek a gép minőségéhez nincs köze,mondom ezt úgy,hogy én is az A400-t preferálom:-):-):-)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm
A400 al kapcsolatban egy apró dolgot elfelejtettek 150 millió dollár vs 50 mondjuk 6 db vs 2. Hát nem mindegy.....

Ez igy azert nem igaz, a wikinek nem szabad nagyon hinni. Az Atlas $160-170M korul jon ki darabonkent, de a C-390 is minimum 80 millio kore jon ki, az tuti.

Ugyanakkor abban viszont igazad van, hogy a C-390-bol most nagy valoszinuseggel tudnank egybol harom gepet rendelni az eredetileg eloiranyzott 75 milliardos budzsebol, ami ~$240-250M kozott jon ki ma.

Az en problemam ez utobbivalcsak az, hogy azzal fel is adjuk ~25t feletti onallo szallitast, ami 30 evre elore tekintve nem biztos, hogy okos valasztas, de azt elismerem, hogy az utolso An-26 eltunesevel lepeskenyszerbe kerultunk, tehat akar a C-390-esek beszerzese is oriasi elorelepes lenne evtizedekre.
 
nem is beszélve,hogy a gép tele van a repülőgépipar meghatározó cégeinek termékeivel.
Jelen pillanatban ez okozza a problémát.
Ugyanis ha az Embraer a kínaiakkal áll össze az USA kb. abban a pillanatban fogja letiltani ezeket jórészt USA eredetű cuccokat a KC390-ről...

Elég kínos lenne ha most szerződnénk, kihirdetnénk aztán fél év múlva kiderülne hogy ja bocs, mégse...

Ki kell várni hogy az Embraer kit választ partnernek...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Jelen pillanatban ez okozza a problémát.
Ugyanis ha az Embraer a kínaiakkal áll össze az USA kb. abban a pillanatban fogja letiltani ezeket jórészt USA eredetű cuccokat a KC390-ről...

Elég kínos lenne ha most szerződnénk, kihirdetnénk aztán fél év múlva kiderülne hogy ja bocs, mégse...

Ki kell várni hogy az Embraer kit választ partnernek...

Elismerem,hogy ez is szempont,de ezzel tisztában vannak az Embraernél is,hogy ebben az esetben kukázhatják a KC programot és ugyan a brazil állam gazdasági erejét nem lehet összehasonlítani egyik nagyhatalom erőforrásaival sem,de szerintem tud annyit segíteni,hogy az Embraernek ne kelljen minden mindegy alapon összeállni pl a Kínaiakkal a túlélése érdekében.
 
Jelen pillanatban ez okozza a problémát.
Ugyanis ha az Embraer a kínaiakkal áll össze az USA kb. abban a pillanatban fogja letiltani ezeket jórészt USA eredetű cuccokat a KC390-ről...

Elég kínos lenne ha most szerződnénk, kihirdetnénk aztán fél év múlva kiderülne hogy ja bocs, mégse...

Ki kell várni hogy az Embraer kit választ partnernek...
És a portugálokkal mi lesz? Van 5 gépük.
Sztem a brazilok csak akkor szerződnek Kínával ha minden kötél szakad.
India?? Télen tárgyaltak velük....

https://forbes.hu/uzlet/szlovakia-m...h-repulogepgyarat-tombor-andras-cegcsoportja/

Csak hogy tisztán lássunk. Egy szlovák milliardostól nem a csehektől vettük meg a céget, egy csehekkel 51-49-ben alapitott céggel. A szlovakoké marad a reptér. A szakmai irányítás a cseh kisebbségi tulajdonosé.
Ez egy V3 közös biznisz.

/Jaroslav Hascak szlovák milliárdos (az amerikai Forbes becslése szerint jelenleg a világ 1990. leggazdagabb embere 1,1 milliárd dolláros vagyonával, Szlovákiában ő a 2. legvagyonosabb)/
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and tonyo
És a portugálokkal mi lesz? Van 5 gépük.
Sztem a brazilok csak akkor szerződnek Kínával ha minden kötél szakad.
India?? Télen tárgyaltak velük....

https://forbes.hu/uzlet/szlovakia-m...h-repulogepgyarat-tombor-andras-cegcsoportja/

Csak hogy tisztán lássunk. Egy szlovák milliardostól nem a csehektől vettük meg a céget, egy csehekkel 51-49-ben alapitott céggel. A szlovakoké marad a reptér. A szakmai irányítás a cseh kisebbségi tulajdonosé.
Ez egy V3 közös biznisz.

/Jaroslav Hascak szlovák milliárdos (az amerikai Forbes becslése szerint jelenleg a világ 1990. leggazdagabb embere 1,1 milliárd dolláros vagyonával, Szlovákiában ő a 2. legvagyonosabb)/
Cseh fórumokről.

Az L-39NG projekt 50-50%-ban közös vállalkozás volt a korábbi szlovák és a mostani cseh kisebbségi tulajdonos között.
Igy most 75%-ban cseh, 25 %-ban nagyar lett. (a szlovák részt feleztük), ha ezen nem változtattak az eladás közben.

Pali barátunk szerint, fogunk még minimum 24 darab EVA-t látni Rábán.
 
Elismerem,hogy ez is szempont,de ezzel tisztában vannak az Embraernél is,hogy ebben az esetben kukázhatják a KC programot és ugyan a brazil állam gazdasági erejét nem lehet összehasonlítani egyik nagyhatalom erőforrásaival sem,de szerintem tud annyit segíteni,hogy az Embraernek ne kelljen minden mindegy alapon összeállni pl a Kínaiakkal a túlélése érdekében.

Ez ugyan nepszeru, de azert tevhit. Brazili az otodik legnagyobb orszag, hatodik legnepesebb es kb 8. legnagyobb gazdasag a foldon. Barmikor siman eltartanak meg egy teljesen veszteseges KC-programot, akar evtizedekig is, ha az strategiailag fontos, marpedig nemhogy fontos nekik, de kritikus a fuggetlenseguk szempontjabol.
Del-Amerikaban jol ismeri mindenki, mi az ara az "amerikai baratsagnak" es a brazilok nem kernek belole evtizedek ota.
A hozzaallasukat jol peldazza, hogy a hetvenes olajvalsag hatasaibol tanulva nagyon gyorsan atalltak az ethanolra, amihez ugye naluk rengeteg szabad terulet volt, igy a kilencvenes evekre vilagelsok voltak ebben is (sustainable biofuel-based economy.)
Van rengeteg problemajuk, az biztos, de nem veletlenul regota kulonutasak rengeteg dologban (lasd meg BRIC countries.)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Azt ketlem. A NASAMS amugy norveg, csak a raketak amerikaiak, azt meg mar megrendeltuk. Maga a rendszer talan nem annyira egetoen surgos, mint mondjuk a totalisan hianyzo IFV kepesseg avagy a szallitogepek. Te milyen prioritast adnal nekik? En szallito-IFV-NASAMS (csokkeno sorrend), de ez innen, az itthoni irodambol okoskodva, nem a HM-bol...

Benkő azt mondta, még nem rendeltek meg semmit. Még a rakétákat sem.

A nehéz dandár képesség be van ígérve 2028-ra az EU-nak, NATO-nak. Ha az nem lesz meg határidőre, akkor megint az lesz, hogy ígértek valami nagyot nemzetközi szinten és megint nem lett belőle semmi (mint pl. a Gripenek levegő-föld képességéből a V4 EU BG-ben), a katonai kérdésekben az "érdekérvényesítő" képesség még tovább fog csökkenni.

10 évvel ezelőtt még legalább 3 repülőképes An-26-os volt. 5 éve már csak 2. Két éve már csak 1 van. Most már 1 sincs. Nem úgy tűnik, hogy fontos lenne a rámpás gép által jelentett képesség kiesése/pótlása/növelése. A mostani rezsim 10 éve gondolkodik a leváltásán, 4 éve tart a Zrinyi2026, ha komolyan gondolnák már lenne valami előrelépés.
 
És a portugálokkal mi lesz? Van 5 gépük.
Sztem a brazilok csak akkor szerződnek Kínával ha minden kötél szakad.
India?? Télen tárgyaltak velük....

https://forbes.hu/uzlet/szlovakia-m...h-repulogepgyarat-tombor-andras-cegcsoportja/

Csak hogy tisztán lássunk. Egy szlovák milliardostól nem a csehektől vettük meg a céget, egy csehekkel 51-49-ben alapitott céggel. A szlovakoké marad a reptér. A szakmai irányítás a cseh kisebbségi tulajdonosé.
Ez egy V3 közös biznisz.

/Jaroslav Hascak szlovák milliárdos (az amerikai Forbes becslése szerint jelenleg a világ 1990. leggazdagabb embere 1,1 milliárd dolláros vagyonával, Szlovákiában ő a 2. legvagyonosabb)/

Szerintem az Embraer képes átvészelni a brazil állam segítségével azt az időszakot amíg visszaáll egy többé kevésbé normális piaci környezet,azt sem árt tudni,hogy a brazil elnök Bolsonaro feltétlen híve Trumpnak, a külügyminisztere Ernesto Araújo azt szeretné,hogy a fejlődő országok függősége csökkenjen a kínai tőkétől.Úgy,hogy a brazil politikai vezetést nem lehet azzal megvádolni,hogy különösen Kína barát lenne,úgy,hogy a Kínával való szerződésnek tényleg csak a legeslegvégső esetben van realitása.Az indiaiakat pedig nem tudom mennyire lehet komolyan venni,de a velük való tárgyalásnak abból a szempontból nincs jelentősége,hogy egy esetleges indiai szerződés esetén az amcsik nem fognak letiltani egyetlen amerikai eredetű cuccot sem a KC-390-n.
 
Ez ugyan nepszeru, de azert tevhit. Brazili az otodik legnagyobb orszag, hatodik legnepesebb es kb 8. legnagyobb gazdasag a foldon. Barmikor siman eltartanak meg egy teljesen veszteseges KC-programot, akar evtizedekig is, ha az strategiailag fontos, marpedig nemhogy fontos nekik, de kritikus a fuggetlenseguk szempontjabol.
Del-Amerikaban jol ismeri mindenki, mi az ara az "amerikai baratsagnak" es a brazilok nem kernek belole evtizedek ota.
A hozzaallasukat jol peldazza, hogy a hetvenes olajvalsag hatasaibol tanulva nagyon gyorsan atalltak az ethanolra, amihez ugye naluk rengeteg szabad terulet volt, igy a kilencvenes evekre vilagelsok voltak ebben is (sustainable biofuel-based economy.)
Van rengeteg problemajuk, az biztos, de nem veletlenul regota kulonutasak rengeteg dologban (lasd meg BRIC countries.)

Azért van némi ellentmondás a brazil politikai vezetésben,hiszen Bolsonaro globalizmus ellenes miközben feltétlen híve Trumpnak,mindenesetre Brazília külpolitikájának egyik fontos pontja,a kínai tőke szerepének csökkentése,úgy,hogy nem hiszem,hogy nagyon közösködni akarnak a kínaiakkal az Embraer kapcsán.
 
Benkő azt mondta, még nem rendeltek meg semmit. Még a rakétákat sem.

Lehet, akkor rosszul emlekeztem. Az biztos, hogy az exportengedelyt megkaptuk ra, arra biztosan emlekszem, mert en (is) forditottam le a szoveget, itt valahol. :)

A nehéz dandár képesség be van ígérve 2028-ra az EU-nak, NATO-nak. Ha az nem lesz meg határidőre, akkor megint az lesz, hogy ígértek valami nagyot nemzetközi szinten és megint nem lett belőle semmi (mint pl. a Gripenek levegő-föld képességéből a V4 EU BG-ben), a katonai kérdésekben az "érdekérvényesítő" képesség még tovább fog csökkenni.

A 2023-as kozepes dandar a surgeto tenyezo, abba vettek az eddigieket is (2A7HU, Pzh stb), nekem ugy tunik es ahhoz (is) jonnek majd az IFVk is...?

10 évvel ezelőtt még legalább 3 repülőképes An-26-os volt. 5 éve már csak 2. Két éve már csak 1 van. Most már 1 sincs. Nem úgy tűnik, hogy fontos lenne a rámpás gép által jelentett képesség kiesése/pótlása/növelése. A mostani rezsim 10 éve gondolkodik a leváltásán, 4 éve tart a Zrinyi2026, ha komolyan gondolnák már lenne valami előrelépés.

Jo, de ehhez kellett egy joval erosebb gazdasagi allapot is. Nekem ugy tunik, van egy korrekt viziojuk, hogyan nez majd ki a hadsereg 2028-ra es ha ebben mindig is kozepes meretu multirole szallito lebegett a szemuk elott, akkor valoszinuleg nem veletlenul vartak ki, amig osszejon ra a budget.

Megint csak az uzleti eletet hozhatom, ott ugyanigy zajlanak nagy valtozasok: van egy vizioja az uj vezernek, azt ala tudja tamasztani szamokkal, miert lenne jo es akkor a board az aldasat adja ra avagy fordtiva, a board keres a viziohoz vezert, mindegy, utana keszitenek egy utemtervet, ami moge megfelelo, realis budget kerul, majd nekiallnak vegrehajtani stb.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Igy most 75%-ban cseh, 25 %-ban nagyar lett. (a szlovák részt feleztük), ha ezen nem változtattak az eladás közben.
Nem jól magyarázod.
Az Aero cég korábbi tulajdonosa a Penta Investment cég volt 100%-ban.
Az Aero cégnek két része volt. Az Aero Internetional Airport és az Aero Airspace.
A mostani adásvétel tárgya tárgya a gyártàssal foglakozó Aero Airspace cég volt, az Airport business maradt a Pentánál.
Ez a kettő cég két külön jogi személyiség úgyhogy a Pentának nem maradt részesedése az Aero Airspace cégben.
Az Aero Airspace céget a Mo.on bejegyzet AERO Investment Partners Zrt cég vette meg.
Ebben a cégben van 51% tulajdonjoga Tombor Andrásnak és 49% részesedése pedig a Cseh Omnipol cég kixárólagos tulajdonában álló AERO International cégne.
Tehát mi a Cseh Omnipol céggel kerültünk 49-51 %-os partnerségbe.
 
Nem jól magyarázod.
Az Aero cég korábbi tulajdonosa a Penta Investment cég volt 100%-ban.
Az Aero cégnek két része volt. Az Aero Internetional Airport és az Aero Airspace.
A mostani adásvétel tárgya tárgya a gyártàssal foglakozó Aero Airspace cég volt, az Airport business maradt a Pentánál.
Ez a kettő cég két külön jogi személyiség úgyhogy a Pentának nem maradt részesedése az Aero Airspace cégben.
Az Aero Airspace céget a Mo.on bejegyzet AERO Investment Partners Zrt cég vette meg.
Ebben a cégben van 51% tulajdonjoga Tombor Andrásnak és 49% részesedése pedig a Cseh Omnipol cég kixárólagos tulajdonában álló AERO International cégne.
Tehát mi a Cseh Omnipol céggel kerültünk 49-51 %-os partnerségbe.

Ez igy igaz. A repter kulon ceg, az fel sem merult. A gyarto ceg kerult egy uj ceg ala, amelyben 51% a magyar tobbsegi tulajdon.
 
Halkan jegyzem meg,hogy ennél nagyobbat nem is tévedhetnél,a KC-390-t nem a helyi traktorgyár rakta össze,hanem az Embraer amely egy elismert gyártó,és amely több évtizede gyárt repülőgépeket,arról nem is beszélve,hogy a gép tele van a repülőgépipar meghatározó cégeinek termékeivel.Az sem igaz,hogy a KC-390-s prototípus lenne a brazil légierő kötelékében ugyanis már több példány repül.Egyébként a náluk járt KC-390-l minden szempontból nagyon elégedettek voltak a magyar légierő katonái.A kínai mínőséggel kapcsolatban pedig szerintem el lehet felejteni a régi sztereotípiákat.
Tényleg el lehet felejteni a sztereotípiákat a kínai termékekről: a járvány alatt tőlük vásárolt maszkok, tesztek (azok különösen pl. a mentőszolgálat által használt kínai gyorstesztek talán egy pozitív eredményt sem adtak) és lélegeztetőgépek (még kínai használati útmutatót is adtak hozzá, kár, hogy alkatrészt azt nem) is kiváló minőségűek voltak. A KC-390-t valóban nem egy traktorgyár gyártja hanem egy brazil cég. Lehet, hogy neked jó a véleményed róla, de szerintem óriási hiba volna brazil ipari terméket vásárolni mikor van sokkal jobb minőségű európai termék is.
 
Nem jól magyarázod.
Az Aero cég korábbi tulajdonosa a Penta Investment cég volt 100%-ban.
Az Aero cégnek két része volt. Az Aero Internetional Airport és az Aero Airspace.
A mostani adásvétel tárgya tárgya a gyártàssal foglakozó Aero Airspace cég volt, az Airport business maradt a Pentánál.
Ez a kettő cég két külön jogi személyiség úgyhogy a Pentának nem maradt részesedése az Aero Airspace cégben.
Az Aero Airspace céget a Mo.on bejegyzet AERO Investment Partners Zrt cég vette meg.
Ebben a cégben van 51% tulajdonjoga Tombor Andrásnak és 49% részesedése pedig a Cseh Omnipol cég kixárólagos tulajdonában álló AERO International cégne.
Tehát mi a Cseh Omnipol céggel kerültünk 49-51 %-os partnerségbe.

Valoszínűleg félreérthetően fogalmaztam. Igen a reptér külön cég maradt a szlovák Pentanal.
A repülőgyárat Aero Airspace, ami szintén szlovák tulajdon volt
"AERO Investment Partners Zrt cég vette meg.Ebben a cégben van 51% tulajdonjoga Tombor Andrásnak és 49% részesedése pedig a Cseh Omnipol cégé."
Eddig totál egyetértünk!!!

De most jön a csavar!!! Ahogy olvastam!
Az L-39NG projekt.
Ez 50%-ban a Penta szlovák cég és 50%-ban az Omnipol cseh cég közös vállalkozása volt. A Penta 50%-a itt is eladásra került. 51-49 arányban magyar-cseh.
Tehát L-39NG 25% - 75%-ban lett magyar - cseh. (a cseheknek már eredetileg volt 50%-uk)
Ha a szerződésben itt nem variáltak a projekt tulajdonosi viszonyain. Kinek mennyi jut az értékesítésből stb.