[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 830
4 750
113
Melyik európai termékre gondolsz az A400-ra vagy a Spartanra esetleg a C-295-re.A kínai minőség kapcsán pedig elsősorban a kínai repülőgép gyártásra céloztam,de ha már felhoztad a kínai védőeszközöket,egy olyan helyzetben amikor mindenki lélegeztető gépekre és védőeszközökre vadászik,és kis túlzással megvesz mindent ami csak kicsit is hasonlít ezekre a termékekre,akkor abban a helyzetben előfordul,hogy minőségi problémák léphetnek fel,mondom ezt úgy,hogy engem aztán nem lehet azzal megvádolni,hogy narancshívő vagy Kína párti lennék.Természetesen tiszteletben tartom a véleményedet a brazil ipari termékekkel kapcsolatban,de ha esetleg nem láttad akkor érdemes megnézni azokat az ábrákat,amelyeken részletesen fel van tüntetve,hogy a gép részegységei melyik gyártótol származnak,azt hiszem az albatrosz topikban megtalálhatod őket.
Ha ár-minőség-idő függvényében nézzük akkor szerintem a Spartan a legjobb választás számunkra. Ahogy a szlovákoknak, románoknak, bulgároknak stb. megfelel, szerintem a mi igényeinknek is megfelelne. Az ára is elérhető számunkra, 3-4 db-ot bármikor tudnánk vásárolni. Nagyobb méretű jármű szállítása szerintem nem lesz gyakorlat, ha igen úgy bérelhető polgári gép. És ami szintén szempont: nekünk most kellene a szállítógép és nem a távoli jövőben. Kiforrott típus, évek óta gyártják, sőt már a továbbfejlesztett változatot. Valahol olvastam, hogy már minden korábbi megrendelést teljesítettek, az utolsó gép van gyártás alatt, rövid idő alatt le tudnák szállítani a kért gépeket.
 
W

Wilson

Guest
El lehet felejteni az orosz üzletet.
  1. Az oroszok deklaráltan stratégiai célja az importhelyettesítés, a nyugattól való függés megszüntetése.
    Ez hadiipari témában különösen hangsúlyos.
  2. Amit @pöcshuszár említett, a Mjasziscsev saját maga végzi a modernizációt.
  3. Konyev tábornok prágai szobrának eltávolítása miatt még pluszban bepöccentek a csehekre.

Ok,de nem csúcstechnikáról beszélünk,a cég már magyar tulajdonban van,és arra szerintem reális esély van,hogy a magyar segítséggel bekapcsolódjanak részben vagy egészben az orosz modernizálásba.Az oroszok is csak nyerhetnek az üzleten hiszen van egy kész modernizált platform,amelyet részben vagy egészben átvéve könnyedén modernizálhatják a gépeiket.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 567
113
El lehet felejteni az orosz üzletet.
  1. Az oroszok deklaráltan stratégiai célja az importhelyettesítés, a nyugattól való függés megszüntetése.
    Ez hadiipari témában különösen hangsúlyos.
  2. Amit @pöcshuszár említett, a Mjasziscsev saját maga végzi a modernizációt.
  3. Konyev tábornok prágai szobrának eltávolítása miatt még pluszban bepöccentek a csehekre.

1. Az a cél, viszont az nem olyan egyszerü. Hosszú idő és sok pénz. Nyikolaj Patrusev az orosz Nemzetbiztonsági Tanács titkára 4 napja nyilatkozta: "Az orosz VIK (or.VPK) még mindig nagy mértékben függ a külföldi alkatrészektől és technológiáktól."
https://vpk.name/news/409403_patrushev_priznal_zavisimost_rossiiskogo_opk_ot_importa.html
2. Ez nem újdonság, ez köztudott és az is , hogy nagyon nehézkesen és lassan halad.
3. A politikát nem keverik az üzlettel az oroszok.

Én azért óvatosabban fejezném ki magam. :)
 
W

Wilson

Guest
Semmilyen jövője nincs ennek a cseh cégnek. A legnagyobb katasztróva az lenne, ha a légierő valamelyik cseh hulladék első és utolsó megrendelője lenne korszerű kiképzőgép helyett!

Ez majd kiderül,de,hogy katasztrófa lenne azt én nem hiszem.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Ez majd kiderül,de,hogy katasztrófa lenne azt én nem hiszem.
A Master vs L-39NG az olyan, mint egy Mig-21 vs. F-16. Szóval katasztrófa.

Ez egy korrupciós ügy, ami nagyjából arról szólhat, hogy két-háromszorosan túlárazva eladjanak néhány elavult kiképzőgépet nekünk, annak extraprofitját osztalékként kivegyék, majd eladják a céget valamelyik államnak annak ürügyén, hogy az megmentse a repipart.
 
  • Tetszik
Reactions: Azzurro
W

Wilson

Guest
Ha ár-minőség-idő függvényében nézzük akkor szerintem a Spartan a legjobb választás számunkra. Ahogy a szlovákoknak, románoknak, bulgároknak stb. megfelel, szerintem a mi igényeinknek is megfelelne. Az ára is elérhető számunkra, 3-4 db-ot bármikor tudnánk vásárolni. Nagyobb méretű jármű szállítása szerintem nem lesz gyakorlat, ha igen úgy bérelhető polgári gép. És ami szintén szempont: nekünk most kellene a szállítógép és nem a távoli jövőben. Kiforrott típus, évek óta gyártják, sőt már a továbbfejlesztett változatot. Valahol olvastam, hogy már minden korábbi megrendelést teljesítettek, az utolsó gép van gyártás alatt, rövid idő alatt le tudnák szállítani a kért gépeket.

Ugye az a hivatalos álláspont,hogy Magyarország csak vadonatúj haditechnikát vásárol 30-40 évre, Spartan nem lesz jó opció ilyen időtávra,főleg Benkő azon mondatai fényében,hogy a beszerzendő rámpás gépeknek képesnek kell lennie nehéz haditechnika szállítására.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 830
4 750
113
A Master vs L-39NG az olyan, mint egy Mig-21 vs. F-16. Szóval katasztrófa.

Ez egy korrupciós ügy, ami nagyjából arról szólhat, hogy két-háromszorosan túlárazva eladjanak néhány elavult kiképzőgépet nekünk, annak extraprofitját osztalékként kivegyék, majd eladják a céget valamelyik államnak annak ürügyén, hogy az megmentse a repipart.
Annyival lehetne még kiegészíteni, hogy szerintem a karbantartásban is lát üzletet Tombor (meg akik mögötte állnak): a beszerzett légijárművek (lesz 36 helikopter, az Airbus szállítógépek, a business jetek stb) karbantartása jelentős üzlet lesz. Elképzelhető, hogy a magyar légijárművek karbantartását ott akarják megoldani a AV-nál, cseh munkahelyeket teremtve.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and blogen
W

Wilson

Guest
A Master vs L-39NG az olyan, mint egy Mig-21 vs. F-16. Szóval katasztrófa.

Ez egy korrupciós ügy, ami nagyjából arról szólhat, hogy két-háromszorosan túlárazva eladjanak néhány elavult kiképzőgépet nekünk, annak extraprofitját osztalékként kivegyék, majd eladják a céget valamelyik államnak annak ürügyén, hogy az megmentse a repipart.

Természetesen ez a verzió is benne van a pakliban,de ha komolyan gondolják a magyar hadipar felfuttatását akkor ez a vásárlás jól illeszkedik ebbe a koncepcióba.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
W

Wilson

Guest
Annyival lehetne még kiegészíteni, hogy szerintem a karbantartásban is lát üzletet Tombor (meg akik mögötte állnak): a beszerzett légijárművek (lesz 36 helikopter, az Airbus szállítógépek, a business jetek stb) karbantartása jelentős üzlet lesz. Elképzelhető, hogy a magyar légijárművek karbantartását ott akarják megoldani a AV-nál, cseh munkahelyeket teremtve.

Már ha ezen gépek gyártói ehez hozzájárulnak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 787
30 563
113
Ez majd kiderül,de,hogy katasztrófa lenne azt én nem hiszem.
Értelme nem sok lenne.nem véletlenül nem lett sikertermék.Akinek hasonló gép kell,az inkább egy nagyteljesitményű turbópopot vesz.Sugárhejtásúbol meg (jóval) nagyobb teljesitményűt.Mi is jobban járnánk a Tukánnal,PC9,vagy a Calidus B250nel.
Lokátoros változat meg túl drága,és elégtelen teljesitményű.
Igazábol ha tényleg teljeskörű pilótaképzést akarunk,akkor egy alapfokú gép(Zlin/SF260),nagy teljesitményű turbopop(PC9/B250),Gripen B/D.Amerikaiaknak kell a T_X,mert az F22/35 gépeknek nincs oktató változata.Ami azt illeti,nekünk se ártana(FA50,aminek harci potenciálja is van),de sokba kerül,és kisporolható,ilyen kis volumenű képzésben.Elvileg több figyelem jut igy 1-1 tanulóra,ami átsegiti a váltáson,mint tömeges képzésen.Nameg a mai szimulátorok már nem 3Junost TV-böl vannak összerakva.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 357
113
Még talán hajtóművet is beszerezhetnénk az oroszoktól az
Albatrosz okhoz, vagy ami még jobb lenne, a licenszt megszerezni a gyártáshoz.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ivchenko_AI-25

Van modernizált utód hajtómű ( Lotarjov DV-2 ) , amit erósebb, és ráadásul a szlovákok sorozat-gyártottak is!
Ha újra tudják indítani, az nagyon jó V3 együttműködés. Az a kb. 1-2 m$ is itt marad! ;)
...és ezzel a hajtóművel gyorsabb, dinamikusabb is:
- L-59 Super Albatros: 870 km/h, (szlovák, DV-2S)
- L39-NG: 780 km/h , (USA, Williams)
ugyan valamivel többet fogyaszt (ára van a sebességnek) mint a Williams FJ44-4M -és ezért 2.500km helyett "csak" 2.000 a hatósugár.
Szerintem amiatt a gépenként 1-2 millió $ miatt is érdemes visszatérni a szlovákok által licenszben gyártható verzióhoz.
...és így nincs export korlátozási lehetősége az esetleges USA/Eu-s konkurensnek amik "rendszeresen" közbe "szoktak" jönni

A Lotarev 1988 körüli fejlesztés, viszonylag jó mutatói vannak. Ha be lehet indítani a gyártását, akkor én jobbnak tartom, mint az amcsit: "korlátlan" export, kb. fél m$-ért nagyon sok kerozint lehet elégetni. Lehet, hogy még kis továbbfejlesztést is megér, mert ez "itthon marad"! 88 óta sok új anyag technológia van, akár a civil életből is.
Szerintem jó kombináció.

Tolóerő (száraz hajtómű tömeg):

Lotarev DV-2S: 24.5 kN (439 kg)
Williams FJ144-44M: 16,9 kN (298 kg)
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 787
30 563
113
Van modernizált utód ( Lotarjov DV-2 ) , amit ráadásul a szlovákok sorozat-gyártottak is!
Ha újra tudják indítani, nagyon jó V3 együttműködés. Az a kb. 1-2 m$ is itt marad! ;)
...és ezzel a hajtóművel gyorsabb, dinamikusabb is:
- L-59 Super Albatros: 870 km/h, (DV-2S)
- L39-NG: 780 km/h , (Williams)
ugyan valamivel többet fogyaszt mint a Williams FJ44-4M -és ezért 2.500km helyett "csak" 2.000 a hatósugár.
Szerintem amiatt a gépenként 1-2 millió $ miatt is érdemes visszatérni a szlovákok által licenszben gyártható verzióhoz.
...és így nincs export korlátozási lehetősége az esetleges USA/Eu-s konkurensnek amik "rendszeresen" közbe "szoktak" jönni

A Lotarev 1988 körüli fejlesztés, viszonylag jó mutatói vannak. Ha be lehet indítani a gyártását, akkor én jobbnak tartom, mint az amcsit: "korlátlan" export, kb. fél m$-ért nagyon sok kerozint lehet elégetni. Lehet, hogy még kis továbbfejlesztést is megér, mert ez "itthon marad"! 88 óta sok új anyag technológia van, akár a civil életből is.
Szerintem jó kombináció.

Tolóerő (száraz hajtómű tömeg):

Lotarev DV-2S: 24.5 kN (439 kg)
Williams FJ144-44M: 16,9 kN (298 kg)
Kinálták azzal is,meg Garrett F124el is,de mindegyikkel bukta a gép.60as évek végi alapterv,elavult.Maga a kategória elavult.A mai jobb turbópopek alulról karcolják a teljesitnényüket,támogatógépként még jobbak is,
Ez a kategória lassan kihal.C101,S211,stb gyártása is abbamaradt,mert nincs rá már igény.
Azt meg felejtsük el,hogy a nyugati exporttilalom alá esőknél versenyezni tudunk a kinaiak hasonló kategóriás Karakorum gépével.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Értelme nem sok lenne.nem véletlenül nem lett sikertermék.Akinek hasonló gép kell,az inkább egy nagyteljesitményű turbópopot vesz.Sugárhejtásúbol meg (jóval) nagyobb teljesitményűt.Mi is jobban járnánk a Tukánnal,PC9,vagy a Calidus B250nel.
Lokátoros változat meg túl drága,és elégtelen teljesitményű.
Igazábol ha tényleg teljeskörű pilótaképzést akarunk,akkor egy alapfokú gép(Zlin/SF260),nagy teljesitményű turbopop(PC9/B250),Gripen B/D.Amerikaiaknak kell a T_X,mert az F22/35 gépeknek nincs oktató változata.Ami azt illeti,nekünk se ártana(FA50,aminek harci potenciálja is van),de sokba kerül,és kisporolható,ilyen kis volumenű képzésben.Elvileg több figyelem jut igy 1-1 tanulóra,ami átsegiti a váltáson,mint tömeges képzésen.Nameg a mai szimulátorok már nem 3Junost TV-böl vannak összerakva.
Mennyire sikertermék azt kicsit korai megítélni, 1 éves gép, ha a prototípusokat nem számítjuk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Kinálták azzal is,meg Garrett F124el is,de mindegyikkel bukta a gép.60as évek végi alapterv,elavult.Maga a kategória elavult.A mai jobb turbópopek alulról karcolják a teljesitnényüket,támogatógépként még jobbak is,
Ez a kategória lassan kihal.C101,S211,stb gyártása is abbamaradt,mert nincs rá már igény.
Azt meg felejtsük el,hogy a nyugati exporttilalom alá esőknél versenyezni tudunk a kinaiak hasonló kategóriás Karakorum gépével.
Nem mki akar majd venni kínai gépeket politikai nyomás miatt. Az USA szankciós politika erősödni fog. Ahogy olvastam árban elég versenyképes, csak a kínai olcsóbb.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Mennyire sikertermék azt kicsit korai megítélni, 1 éves gép, ha a prototípusokat nem számítjuk.
Az ugyanennyire képes kínai sokkal olcsóbb a harmadik világnak, ahol Kína eleve jobban áll, míg ennyire elavult konstrukcióra a NATO-ban vagy más fizetőképes piacon nincs szükség, mert három ténylegesen korszerű aerodinamikájú és tejesítményű típus is verseng a potenciális megrendelésekért: T-50 Golden Eagle, M-346 Masters és a T-7 Red Hawk!
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord and Negan

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 357
113
Kinálták azzal is,meg Garrett F124el is,de mindegyikkel bukta a gép.60as évek végi alapterv,elavult.Maga a kategória elavult.A mai jobb turbópopek alulról karcolják a teljesitnényüket,támogatógépként még jobbak is, Ez a kategória lassan kihal.C101,S211,stb gyártása is abbamaradt,mert nincs rá már igény. Azt meg felejtsük el,hogy a nyugati exporttilalom alá esőknél versenyezni tudunk a kinaiak hasonló kategóriás Karakorum gépével.

A v4(3) oktatás, + horvát, bolgár, ...többiekből csak 1 az kb. 50 gép. Pár év alatt lehet majd az olcsó verzió a "szegény ember" oktató-egyeb... gépe.
Ez -becsülve- 250 darabig is felmegy 5-10 év alatt. Ha "csak" annyit nyerünk, hogy nem lehet pénzugyileg zsarolni bennunket megy meglevó képesség miatt, már az megérte. A többi (munkahelyek, tudás, ...) meg ajándék!
Szerintem ezt (is) látja a 3(4-5-6) résztvevő.

+ : az EU csak "reszelgeti" a mindent tudó, csoda, varázs, szuper-drónjait, közben valós, olcsó csapásmerő drónja NINCS! Az nekünk is jól jön.
Ha "ráfekszenek" 1-2 év alatt elkészül! A Griffnek is segíthet egy "fegyverhordozó" 1-2 Tonna fegyverzettel. Akár drón, vagy pilótás...
Ha 1-2 lépéssel tovább gondolod, sok lehetőség van.

A közelmúlt megmutatta, hogy a "NINCS" a legdrágább!!!

Ha nem ragadsz ki egy-két adatot, hanem összefüggésében nézed, akkor más a kép. Kis rugalmassággal meg -a megnyílt lehetőségek miatt- egész más.


u.i: A kínai gyengébb, megbízhatatlanabb, még régebbi (tervezési elvek alapján!!!).
De lesz akinek jó lesz, fóleg mikor ingyen adják a kínaiak. azzal nem lehet versenyezni.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos