A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

..... Emlekszel, hol vannak es merre neznek a szlovakok radarjai? Na, oda kepzelj el vegig ilyen radarokat 3-4 even belul azutan, ha bejelentenek az F-35-ot, gyakorlatilag fillerekbol kinyirva az egesz "felszallasi elonyt", amire te elkoltenel annyit 30 ev alatt, mint 2x annyi Gripen E-re.
De Izrael-Szíria viszonylatában hogy oldják meg a "felszállási előnyt"?
A terület ott is kicsi, sőt még lehet kisebb... plusz ott van a legfejlettebb orosz légvédelem és radarjai... akkor ott miért nem látják őket, miért nem potyognak az F35-k? (Mármint ha nem utasszállító gép felé állnak be, sokszorosan megsétve minden általuk soha be nem tartott nemzetközi jogszabályt)?[/QUOTE]
Különben mi az a felszállási előny?Kecskemét már főldárnyékban van,AWACS nélkül,földi telepitésű lokátorral nem igazán látni rá.
 
Ha jol remlik, az eritreaiak ugy nyertek, hogy alapvetoen gerillahaboruban kiszoritottakl az etiopokat a teruleten levo allomasaikrol, egyaltalan nem a levegoben dolt el.
Az az 1962-92 közötti Eritreai Függetlenségi háborúban volt. De 1998-2000 között újabb háborút vívtak, ahol az etióp SzU-27-esek csaptak össze az eritreaiak MiG-29-eseivel.
"Eritrea 1991-ben, 30 éves háború végén vált függetlenné Etiópiától. A két ország közötti folyamatos feszültség azonban újabb háborúra történő felkészüléshez vezetett, mely 1998-ban tört ki Badme város hovatartozása körül. A konfliktus kirobbanásakor mindkét ország légiereje viszonylag fejletlen volt, a háború kitörése, majd az ideiglenes tűszünet 1998 augusztusi tető alá hozása után rohamléptekkel kezdték meg a lemaradás ledolgozását, mindkét oldal volt szovjet tagköztársaságoktól vásárolt vadászrepülőgépeket. Eritrea Oroszországtól hat MiG–29-est (még 1998-ban, csak a gépekért 150 millió dollárt fizettek), Grúziától nyolc Szu–25-öst (1999-ben), Etiópia pedig Oroszországtól rendelt – többek között – hat Szu–27SZ és két Szu–27USZ vadászbombázót, melyek közül az első gépek 1998. december 15-én érkeztek meg orosz teherszállító repülőgépeken. Jellemző a gépek rendszerbe állításának erőltetett menetére, hogy még decemberben egy éjszakai repülésen lezuhant az egyik Szu–27Sz, az etióp pilóta halálát okozva, majd január 6-án egy kétüléses gép veszett oda, egyes források szerint az összeszerelés utáni berepülés, más források szerint műrepülés közben. Az orosz pilóta, Vjacseszlav Mizin sikeresen katapultált, az odaveszett gépet az oroszok pótolták. Oroszországba pilótákat küldtek kiképzésre, de még hazaérkezésük előtt rendszerbe állították a gépeket az 5. vadászbombázó századnál, Debre Zelt repülőterén, orosz zsoldospilótákkal.

Az új fegyverek élesben történő kipróbálására nem kellett sokáig várni, 1999 februárjában ugyanis kiújultak a harcok, az Etióp Légierő számos közvetlen támogató bevetést repült, az Eritreai Légierő erősségének számító MiG–29-esek pedig kénytelenek voltak a közelben járőröző Szu–27-esekkel felvenni a harcot. 1999. február 25-én került sor az első légiharcra, ekkor négy MiG–29-es támadott meg egy etióp géppárt, mely a túlerő miatt menekülni kezdett, miközben az eritreaiak számos R–27-es rakétát indítottak, melyeket sikerült a Szu–27-eseknek manőverezéssel lerázni, majd a szorult helyzet miatt ellentámadásba lendültek. Ekkor a Szu–27-esek indítottak számos R–27-est, szintén eredmény nélkül, az ezt követő manőverező légiharcban viszont Workneh őrnagynak sikerült R–73 rakétával lelőnie az ellenséges kötelék vezérgépét, melyet Habte Zion Hadgu dandártábornok, az Eritreai Légierő parancsnoka vezetett.

Egy napon belül újabb légi győzelmet arattak az etiópok, ezúttal Aster Tolossa egyedül kísért MiG–21-eseket, mikor egy – valószínűleg fegyvertelen – MiG–29UB-t talált, amelyet rádión keresztül megpróbált leszállásra kényszeríteni Debre Zelten (eközben kiderült, hogy a gép pilótája az ő korábbi oktatója), majd valószínűleg két R–73-as légiharc-rakétával és gépágyútűzzel lelőtte, így Tolossa lett az első, légi győzelmet elért pilótanő a sugárhajtású repülés történetében. (Más források szerint a légiharc másképpen zajlott, egyébként ekkor nem is volt pilótanő az Etióp Légierőben). Március végén újabb két MiG–29-est lőttek le Szu–27-esek, bár ezt szintén vitatják. 1999 második felében az etióp támadások elcsendesültek, eközben (augusztus 29-én) egy Szu–27-es tévedésből lelőtte a dél-afrikai Execujet cég Learjet 35-ös business-jetjét, mely Nápolyból repült volna Dzsibuti érintésével Johannesburgba. A gép lezuhant, két pilótája meghalt.

A 2000 májusában kiújult harcokban először május 16-án rongáltak meg egy földi célokat támadó MiG–29-est, melynek sikerült leszállnia Asmarán, majd két nap múlva egy újabb gépet sikerült egy etióp Szu–27 géppárnak elfognia, igaz, későn, akkor már legalább két MiG–21-est sikerült lelőnie R–73 rakétával. Az ezután következő légiharcban az egyik Szu–27 egy nagy testű madárral ütközött, és kényszerleszállást kellett végrehajtania, a másik viszont lelőtte a MiG–29-est.

Az etióp Szu–27-esek 4+1 igazolt és három valószínű légi győzelmükkel[66] nagy népszerűséget vívtak ki hazájukban, jellemző, hogy Mekkelében „Szu” nevű bár is van, de a háború után, az orosz zsoldosok és tanácsadók távoztával a gépek hadrafoghatósága hanyatlásnak indult, a bevethető gépek száma általában négynél nem több, emellett újabb politikai tisztogatások miatt az etióp személyi állomány nagy része emigrált.[67] Eritrea pótolta készleteit, újabb MiG–29-esek mellett Szu–27-eseket is vásároltak 2003-ban, ezek a MiG–29-esekkel együtt Aszmarán állomásoznak."
 
"The General Staff Plan requires a minimum of 164 modern tracked combat vehicles,
The long-term plan of 2030 envisages the modernization or replacement of only 105 pieces. Future documents should
should clearly identify the quantity required"
Nem megy ott sem a csere csak úgy...
Ez vmi hosszú távú terv. 165 modern lánctalpast akarnak. De 2030-ig 105 modernizációja vagy cseréje a cél. Sztem "spóroljanak" és modernizáljanak.
 
Ez vmi hosszú távú terv. 165 modern lánctalpast akarnak. De 2030-ig 105 modernizációja vagy cseréje a cél. Sztem "spóroljanak" és modernizáljanak.
A hosszú távú tervük nem lényeges....
Azt majd mi elkészítjük..... :D
Lehet náluk 165 láncos eszköz, csak a felségjelet figyeljék majd.
 
A hosszú távú tervük nem lényeges....
Azt majd mi elkészítjük..... :D
Lehet náluk 165 láncos eszköz, csak a felségjelet figyeljék majd.

Nincs a tótoknál sem a kolbászból a kerítés már most húzza a száját a nem is olyan régen beiktatott szlovák kormány az F-16V költségeire úgy,hogy a szlovákok nagyon erősen a T-72 modernizációjában gondolkodnak.Nem is olyan régen jót derültem azon a korszakalkotó ötletukön,hogy majd a csehekkel és a lengyelekkel közösen akarnak a T-72 modernizációjába belefogni.
 
Nézd meg alaposabban. Nem azt írtam hogy szabálytalan, hanem azt, hogy nem egyforma. Ez a felháborító, mert ez a jellemző mostanság. A főhadnagyon nem olyan derékszíj van, mint a másik kettőn. A tábornokon pedig emilyen nincs. A két szélső gyakszi nem azonos, akkor ez nem szabálytalan?

Az overálra szerintem még nincs szabály így azt szabálytalanul sem lehet viselni.
 
Nincs a tótoknál sem a kolbászból a kerítés már most húzza a száját a nem is olyan régen beiktatott szlovák kormány az F-16V költségeire úgy,hogy a szlovákok nagyon erősen a T-72 modernizációjában gondolkodnak.Nem is olyan régen jót derültem azon a korszakalkotó ötletukön,hogy majd a csehekkel és a lengyelekkel közösen akarnak a T-72 modernizációjába belefogni.

Az jo olcso lesz, lasd a lengyelek sajat $5M+ per T-72 modernizaciojat, amiben a test pancelja maradt a regi... :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Az jo olcso lesz, lasd a lengyelek sajat $5M+ per T-72 modernizaciojat, amiben a test pancelja maradt a regi... :D

Pontosan,amúgy azon röhögtem,hogy a tótok azokkal a csehekkel akarnak összeállni akik erősen azon gondolkoznak,hogy kukázzák az egész T-72 modernizációs programjukat mert képtelenek viszonylag elfogadhatóan megcsinálni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and kamm