A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Holnap varunk valami bejelentest/alairast vagy csak a szokasos?

Ketlem... ez a turne - mert ugye a V4 jarja korbe AKK - leginkabb arrol szol, van-e megoldas Orban ill a V4 kemenykedese es Merkel allaspontja kozott, kulonosen a CDU-Fidesz kozotti fujtatasok utan; AKK igy napokkal az EU csucs elott probalja kozos nevezore hozni a feleket szerintem.
Ha meg is allapodnak ujabb megrendelesekben, azt szerintem nem a csucs korul jelentenek be, mert az eleg rossz szajizt keltene a nemet targyalok esetleges reszrehajlasat illetoen.
Az egyetlen kivetel lehetne az a fura eset, ha Orban hirtelen beadja a derekat Merkelnek, majd bejelentenek valami szamunkra nagyon elonyos aru bizniszt - kapunk harom Atlast a brazil araban :D :D - de erre nemigen latok eselyt.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A cseh haderő is kétdandáros, az az ország is tízmilliós, a szintén szar helyzetben lévő Tatra mégis jó.
A hétmilliós Szerbia is próbálkozik.
A lengyel, a román szintén nem engedi el a témát.
Amúgy meg most a hazait részesítik előnyben a hivatalos dokumentumokban. El kell dönteni, hogy áldoznak rá és lesz, vagy nem lesz, de akkor meg nem kell hazai védelmi ipar megteremtésérőről, újjáépítéséről szövegelni.
A "kétdandáros haderő" teherautó igénye meg egy 30 ezer aktív és 20 ezer tartalékosból álló "kétdandáros haderő" igénye.

Maradjunk inkább a nem akarásnál, jó magyaros módon, aztán majd azt mondjuk, hogy mi nem tehettünk róla, ilyenek voltak a körülmények, meg folyt is az olaj, de a Tatra-ból nem, tehát ezért nincs már magyar teherautó. Mert szar. Hogy van az, hogy minden ami magyar az szar, vagy az lesz előbb utóbb?
Vagy lehet, hogy a teherautókhoz nincs tehetségünk, a drónelhárító rendszerhez meg van?
Winkler Dezső, Kovácsházy Ernő, Finta László mérnökök teljesítménye, tudása ennyit ér az utódoknak? Nem úrhajóról vagy IT hálózatokról van szó, és a világ is változott, tudom. De egy kicsit olyan magyarosnak érzem ezt a történetet, amihez most olyan magyarázat kell, hogy ne kelljen felelősöket keresni. Senki nem tehet róla, így jártunk, a Tatra gyár túlélte az elmúlt évtizedeket, a Rába meg szar, az nem.
Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
  1. Man/Rheinmetall
  2. Daimler-Benz
  3. Tatra
Kicsit részletesebben:
  1. Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
  2. A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
    És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
  3. A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.
 
Igen, alapvetően arra gondolok, hogy hozhat még ide teherautógyártást az egyik nagy német gyártó és ezért nulláztuk le a RÁBÁ-t, mert sokkal jobban járunk azzal is, ha beszállítói vagyunk a civil teherautó üzletágnak is, mintha tovább krampácsolnánk a RÁBA teherautóinkat.
 
Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
  1. Man/Rheinmetall
  2. Daimler-Benz
  3. Tatra
Kicsit részletesebben:
  1. Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
  2. A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
    És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
  3. A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.
Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.
 
Várni mindig várok, aztán semmi. :)

Az RM Hiúz ajánlatát ma posztolta a csehek számára.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.czdefence.com/article/lynx-kf41-new-standard-for-infantry-fighting-vehicles

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezt ott találtam:
Ezek a hülye katariak most meg 8x8-as harcjárművet nézegetnek, itt pont a Boxert.
Valakinek Katarban lehet a hétvégi telke..... o_O
Amit eddig azok vettek, az valahogy nálunk is lett ...... vagy lesz.....
 
Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.
Háát itt nem érzem azért azt a linket olyan közvetlennek, de azért igen, lehet benne valami...
Egy picit arra a katasztrófavédelmis beszerzésre visszatérve. Árulja már el nekem valaki, hogyha megveszünk 50db Amarok-ot, akkor mi a frásznak kell melléjük 8db azonos kategóriájú Fordo Rangert is megvenni? Nem lehetett volna egységes flottabeszerzést eszközölni? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: papi
Várni mindig várok, aztán semmi. :)

Az RM Hiúz ajánlatát ma posztolta a csehek számára.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.czdefence.com/article/lynx-kf41-new-standard-for-infantry-fighting-vehicles

Azért érdekes hogy a cseheknél tele van minden fizetett hirdetésekkel, nálunk meg semmi. Persze nem a közvéleményt kell meggyőzni, hanem a tanácsadókat, a szakértőket és a döntéshozókat...

Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.

Ez még kevésnek tűnik. Hátha egy ( közös cseh-)magyar IFV beszerzestől kompromisszumkészebbek lesznek a németek. Cserébe megigérik hogy leallitják az eljarasokat, Viktor pedig megszavazza a közös EU hitelfelvételt, mindenki boldog... majd fél év múlva indítanak más miatt vizsgálatot Magyarország ellen.

Valaki nagyon mondta a múltkor hogy jön a VW és gyárat épít Magyarországon. Az nem lehet, jogy Passat gyártás helyett MAN összeszerelő üzem lesz? Nyilván egy nagyobb teherautórendeléssel megtámogatva.
 

Igen, koszi, valaki pont tegnap linkelt valami magyar nyelvu roman oldalt hasonlo kepekkel,mint a cseh oldale. Namarmost dolgozhattak mondjuk decembertol max marciusig, szerinte azalatt nemigen raktak ossze par darabnal tobbet, szoval max annyi van, amit a svajciak leszallitottak.
En nem vagyok tulzottan elesve a Piranhatol, a Patria szerintem mindenben odaver neki, de a roman beszerzesek eddig sem a muszaki fejlettsegrol avagy logikarol voltak hiresek, leginkabb kul- ill belpolitikai alapon mennek szerintem.

Amugy erdekes ez a ki fizet majd miert, mert nekem ugy tunik, valamit leszallitottak, csak a roman fel nem volt hajlando atvenni, ezt meg az miniszterium oldalarol is elismerik, ugy tunik...?
 
off:
Nem ismered ulippot? Itt a fórumon páran meg vagyunk róla győződve, hogy azt amit csinál ép eszű ember nem művelné le, így az a valószínű, hogy ő ezért fizetést kap, erre értettem, hogy a átszóltak a kollégájának, hogy vigye tovább itt a boltot amíg távol van. Mivel pavolr nagyjából a csehszlovák megfelelője a mi ulipponknak.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and kamm
off:
Nem ismered ulippot? Itt a fórumon páran meg vagyunk róla győződve, hogy azt amit csinál ép eszű ember nem művelné le, így az a valószínű, hogy ő ezért fizetést kap, erre értettem, hogy a átszóltak a kollégájának, hogy vigye tovább itt a boltot amíg távol van. Mivel pavolr nagyjából a csehszlovák megfelelője a mi ulipponknak.

Ja, ertem illetve azt hiszem, hogy ertem. :) Nem, nem ismerem a nevezett forumtarsat, majd utanaolvasok.