A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 603
14 816
113

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A cseh haderő is kétdandáros, az az ország is tízmilliós, a szintén szar helyzetben lévő Tatra mégis jó.
A hétmilliós Szerbia is próbálkozik.
A lengyel, a román szintén nem engedi el a témát.
Amúgy meg most a hazait részesítik előnyben a hivatalos dokumentumokban. El kell dönteni, hogy áldoznak rá és lesz, vagy nem lesz, de akkor meg nem kell hazai védelmi ipar megteremtésérőről, újjáépítéséről szövegelni.
A "kétdandáros haderő" teherautó igénye meg egy 30 ezer aktív és 20 ezer tartalékosból álló "kétdandáros haderő" igénye.

Maradjunk inkább a nem akarásnál, jó magyaros módon, aztán majd azt mondjuk, hogy mi nem tehettünk róla, ilyenek voltak a körülmények, meg folyt is az olaj, de a Tatra-ból nem, tehát ezért nincs már magyar teherautó. Mert szar. Hogy van az, hogy minden ami magyar az szar, vagy az lesz előbb utóbb?
Vagy lehet, hogy a teherautókhoz nincs tehetségünk, a drónelhárító rendszerhez meg van?
Winkler Dezső, Kovácsházy Ernő, Finta László mérnökök teljesítménye, tudása ennyit ér az utódoknak? Nem úrhajóról vagy IT hálózatokról van szó, és a világ is változott, tudom. De egy kicsit olyan magyarosnak érzem ezt a történetet, amihez most olyan magyarázat kell, hogy ne kelljen felelősöket keresni. Senki nem tehet róla, így jártunk, a Tatra gyár túlélte az elmúlt évtizedeket, a Rába meg szar, az nem.
Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
  1. Man/Rheinmetall
  2. Daimler-Benz
  3. Tatra
Kicsit részletesebben:
  1. Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
  2. A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
    És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
  3. A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Igen, alapvetően arra gondolok, hogy hozhat még ide teherautógyártást az egyik nagy német gyártó és ezért nulláztuk le a RÁBÁ-t, mert sokkal jobban járunk azzal is, ha beszállítói vagyunk a civil teherautó üzletágnak is, mintha tovább krampácsolnánk a RÁBA teherautóinkat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 735
113
Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
  1. Man/Rheinmetall
  2. Daimler-Benz
  3. Tatra
Kicsit részletesebben:
  1. Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
  2. A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
    És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
  3. A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.
Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113


Ezt ott találtam:
Ezek a hülye katariak most meg 8x8-as harcjárművet nézegetnek, itt pont a Boxert.
Valakinek Katarban lehet a hétvégi telke..... o_O
Amit eddig azok vettek, az valahogy nálunk is lett ...... vagy lesz.....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.
Háát itt nem érzem azért azt a linket olyan közvetlennek, de azért igen, lehet benne valami...
Egy picit arra a katasztrófavédelmis beszerzésre visszatérve. Árulja már el nekem valaki, hogyha megveszünk 50db Amarok-ot, akkor mi a frásznak kell melléjük 8db azonos kategóriájú Fordo Rangert is megvenni? Nem lehetett volna egységes flottabeszerzést eszközölni? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: papi

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 099
113

Azért érdekes hogy a cseheknél tele van minden fizetett hirdetésekkel, nálunk meg semmi. Persze nem a közvéleményt kell meggyőzni, hanem a tanácsadókat, a szakértőket és a döntéshozókat...

Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.

Ez még kevésnek tűnik. Hátha egy ( közös cseh-)magyar IFV beszerzestől kompromisszumkészebbek lesznek a németek. Cserébe megigérik hogy leallitják az eljarasokat, Viktor pedig megszavazza a közös EU hitelfelvételt, mindenki boldog... majd fél év múlva indítanak más miatt vizsgálatot Magyarország ellen.

Valaki nagyon mondta a múltkor hogy jön a VW és gyárat épít Magyarországon. Az nem lehet, jogy Passat gyártás helyett MAN összeszerelő üzem lesz? Nyilván egy nagyobb teherautórendeléssel megtámogatva.
 
K

kamm

Guest

Igen, koszi, valaki pont tegnap linkelt valami magyar nyelvu roman oldalt hasonlo kepekkel,mint a cseh oldale. Namarmost dolgozhattak mondjuk decembertol max marciusig, szerinte azalatt nemigen raktak ossze par darabnal tobbet, szoval max annyi van, amit a svajciak leszallitottak.
En nem vagyok tulzottan elesve a Piranhatol, a Patria szerintem mindenben odaver neki, de a roman beszerzesek eddig sem a muszaki fejlettsegrol avagy logikarol voltak hiresek, leginkabb kul- ill belpolitikai alapon mennek szerintem.

Amugy erdekes ez a ki fizet majd miert, mert nekem ugy tunik, valamit leszallitottak, csak a roman fel nem volt hajlando atvenni, ezt meg az miniszterium oldalarol is elismerik, ugy tunik...?
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 763
26 149
113
off:
Nem ismered ulippot? Itt a fórumon páran meg vagyunk róla győződve, hogy azt amit csinál ép eszű ember nem művelné le, így az a valószínű, hogy ő ezért fizetést kap, erre értettem, hogy a átszóltak a kollégájának, hogy vigye tovább itt a boltot amíg távol van. Mivel pavolr nagyjából a csehszlovák megfelelője a mi ulipponknak.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and kamm
K

kamm

Guest
off:
Nem ismered ulippot? Itt a fórumon páran meg vagyunk róla győződve, hogy azt amit csinál ép eszű ember nem művelné le, így az a valószínű, hogy ő ezért fizetést kap, erre értettem, hogy a átszóltak a kollégájának, hogy vigye tovább itt a boltot amíg távol van. Mivel pavolr nagyjából a csehszlovák megfelelője a mi ulipponknak.

Ja, ertem illetve azt hiszem, hogy ertem. :) Nem, nem ismerem a nevezett forumtarsat, majd utanaolvasok.
 
K

kamm

Guest
Ez még kevésnek tűnik. Hátha egy ( közös cseh-)magyar IFV beszerzestől kompromisszumkészebbek lesznek a németek. Cserébe megigérik hogy leallitják az eljarasokat, Viktor pedig megszavazza a közös EU hitelfelvételt, mindenki boldog... majd fél év múlva indítanak más miatt vizsgálatot Magyarország ellen.

Orban pontosan tudja, meddig feszitheti a hurt... egy csunya cirkusz a nemetekkel nagyo durvan betehet az egesz orszagnak, hosszu idore. Draga lenne a nemeteknek is, de ok elbirjak, mi viszont nem.

Valaki nagyon mondta a múltkor hogy jön a VW és gyárat épít Magyarországon. Az nem lehet, jogy Passat gyártás helyett MAN összeszerelő üzem lesz? Nyilván egy nagyobb teherautórendeléssel megtámogatva.

Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
  1. Man/Rheinmetall
  2. Daimler-Benz
  3. Tatra
Kicsit részletesebben:
  1. Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
  2. A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
    És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
  3. A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.

Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.

Háát itt nem érzem azért azt a linket olyan közvetlennek, de azért igen, lehet benne valami...

Javitsatok ki, de nem MAN licensszel ment a RABA eredetileg, anno a 80-asok korul?
Vagy az csak motor volt?
Ha megis jol remlik, akkor szamomra egyertelmu, hogy *ha* van szandek a RABA megmentesere, akkor az lesz leporolva elobb-utobb: licenszet veszunk a Rabanak a Rheinmetall MAN Military Vehicles Gmbhtol avagy esetleg eladjuk egy kisebbsegi reszet nekik (felteve, hogy erdekli oket - szerintem nem, a licenszeles egyszerubb lenne nekik.)

Egy picit arra a katasztrófavédelmis beszerzésre visszatérve. Árulja már el nekem valaki, hogyha megveszünk 50db Amarok-ot, akkor mi a frásznak kell melléjük 8db azonos kategóriájú Fordo Rangert is megvenni? Nem lehetett volna egységes flottabeszerzést eszközölni? o_O

Altalaban nem akarod, hogy egyetlen beszallitotol fuggjon az ilyesmi... ez nem specifikus, niche combat product, hanem gepjarmu, itt siman versenyeztethetsz kettot egymas ellen folyamatosan, mondjuk 2-3 evente ujratargyalava az arakat.[/QUOTE]
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 099
113
Javitsatok ki, de nem MAN licensszel ment a RABA eredetileg, anno a 80-asok korul?
Vagy az csak motor volt?
Ha megis jol remlik, akkor szamomra egyertelmu, hogy *ha* van szandek a RABA megmentesere, akkor az lesz leporolva elobb-utobb: licenszet veszunk a Rabanak a Rheinmetall MAN Military Vehicles Gmbhtol avagy esetleg eladjuk egy kisebbsegi reszet nekik (felteve, hogy erdekli oket - szerintem nem, a licenszeles egyszerubb lenne nekik.)

Most valahogy valószínűbbnek tűnik hogy állami pénzből alapítanak egy új céget valamilyen kft vagy zrt néven és ott fog történni a gyártás/összeszerelés, a Rába meg vagy szállít hozzá futóművet vagy nem...