A cseh haderő is kétdandáros, az az ország is tízmilliós, a szintén szar helyzetben lévő Tatra mégis jó.
A hétmilliós Szerbia is próbálkozik.
A lengyel, a román szintén nem engedi el a témát.
Amúgy meg most a hazait részesítik előnyben a hivatalos dokumentumokban. El kell dönteni, hogy áldoznak rá és lesz, vagy nem lesz, de akkor meg nem kell hazai védelmi ipar megteremtésérőről, újjáépítéséről szövegelni.
A "kétdandáros haderő" teherautó igénye meg egy 30 ezer aktív és 20 ezer tartalékosból álló "kétdandáros haderő" igénye.
Maradjunk inkább a nem akarásnál, jó magyaros módon, aztán majd azt mondjuk, hogy mi nem tehettünk róla, ilyenek voltak a körülmények, meg folyt is az olaj, de a Tatra-ból nem, tehát ezért nincs már magyar teherautó. Mert szar. Hogy van az, hogy minden ami magyar az szar, vagy az lesz előbb utóbb?
Vagy lehet, hogy a teherautókhoz nincs tehetségünk, a drónelhárító rendszerhez meg van?
Winkler Dezső, Kovácsházy Ernő, Finta László mérnökök teljesítménye, tudása ennyit ér az utódoknak? Nem úrhajóról vagy IT hálózatokról van szó, és a világ is változott, tudom. De egy kicsit olyan magyarosnak érzem ezt a történetet, amihez most olyan magyarázat kell, hogy ne kelljen felelősöket keresni. Senki nem tehet róla, így jártunk, a Tatra gyár túlélte az elmúlt évtizedeket, a Rába meg szar, az nem.