K
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Közbeszerzési nélkülEzek nagy részben már értelmetlen, vagy már nem aktuális rendelkezések lehetnek. Egyet kivéve!
A legelső (1. ponttal jelzett) rendelkezéssel - úgy néz ki -, hogy hivatalosan is elbúcsúztunk a GBP programtól.
Érdeklődve várom, hogy milyen módon fogjuk innentől a különböző járműveket beszerezni.
Sört dupla tűskévelHolnap varunk valami bejelentest/alairast vagy csak a szokasos?
Várni mindig várok, aztán semmi.Holnap varunk valami bejelentest/alairast vagy csak a szokasos?
Holnap varunk valami bejelentest/alairast vagy csak a szokasos?
Mi van a sörrel?
Piranhabol 6-8 van, semmi tobb. Meg az elso 30-at sem.birtak kifizetni a svajciaknak, nemhogy beinditsak a gyartast otthon.
Na urak egy nemzetközi celeb megtisztelt minket jelenlétévelFizetnie GDELS-nek kellet : https://www.romania-insider.com/romania-penalties-general-dynamics-piranha
A romániai gyártósor novemberben volt megnyitva: https://www.armadninoviny.cz/spolec...idel-piranha-5-v-rumunsku.html?hledat=piranha
Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.A cseh haderő is kétdandáros, az az ország is tízmilliós, a szintén szar helyzetben lévő Tatra mégis jó.
A hétmilliós Szerbia is próbálkozik.
A lengyel, a román szintén nem engedi el a témát.
Amúgy meg most a hazait részesítik előnyben a hivatalos dokumentumokban. El kell dönteni, hogy áldoznak rá és lesz, vagy nem lesz, de akkor meg nem kell hazai védelmi ipar megteremtésérőről, újjáépítéséről szövegelni.
A "kétdandáros haderő" teherautó igénye meg egy 30 ezer aktív és 20 ezer tartalékosból álló "kétdandáros haderő" igénye.
Maradjunk inkább a nem akarásnál, jó magyaros módon, aztán majd azt mondjuk, hogy mi nem tehettünk róla, ilyenek voltak a körülmények, meg folyt is az olaj, de a Tatra-ból nem, tehát ezért nincs már magyar teherautó. Mert szar. Hogy van az, hogy minden ami magyar az szar, vagy az lesz előbb utóbb?
Vagy lehet, hogy a teherautókhoz nincs tehetségünk, a drónelhárító rendszerhez meg van?
Winkler Dezső, Kovácsházy Ernő, Finta László mérnökök teljesítménye, tudása ennyit ér az utódoknak? Nem úrhajóról vagy IT hálózatokról van szó, és a világ is változott, tudom. De egy kicsit olyan magyarosnak érzem ezt a történetet, amihez most olyan magyarázat kell, hogy ne kelljen felelősöket keresni. Senki nem tehet róla, így jártunk, a Tatra gyár túlélte az elmúlt évtizedeket, a Rába meg szar, az nem.
Juli elment, szóltak a szemközti asztalnál ülőnek, hogy vigye a boltot ideiglenesen.Na urak egy nemzetközi celeb megtisztelt minket jelenlétével
(köszi az infót amúgy)
Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.Én nem akarok ítélkezni. Semmi infóm/infónk nincs ennek az ügynek a megítélésére. Nem tudjuk, hogy miért kellett megújítani a GBP-t. Miért nem rendelte a járműveket az állam. Ha minőségi problémák voltak velük, akkor miért engedték, hogy így legyen. Tényleg nem tudom.... Én most húzok egy vonalat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És elkezdek azon gondolkodni, hogy mégis milyen egységes platform kerül kialakításra a MH kerekes járműveinél.
Ugye 3 lehetséges jelölt lehet:
Kicsit részletesebben:
- Man/Rheinmetall
- Daimler-Benz
- Tatra
- Ugyebár a RM szeret befészkelni 1-1 országba. Nálunk erre többszörösen lesz lehetősége. A MAN-okat ismerik a Honvédségen belül. Elég nagy csomag esetén még talán hozhatnának gyárat is. Nem mindenből. Ha mondjuk 3-4 rendszert szállíthatnak, akkor mondjuk valamelyiket részben vagy egészben itt rakják össze, és esetleg más országokat innen látnak el. Jelenleg nagyon fontos az ellentételezés, de szerintem ezt talán a RM sem bánná.
- A Daimler más ismeri a dörgést nálunk - ugye már van egy gyára Kecskemét mellett. Volt is róla szó, hogy bővítenék. Ha esetleg nem jön be a privát szektor, akkor attól még a military bejöhet. Nagy előnyük, hogy a HM teljes (!!!) jármű típusigényét le tudnánk fedni egyetlen gyártótól, ráadásul nagyon jó gépeik vannak. A gond velük, hogy bár tradicionális gyártó, de mégsem olyan elterjedt, mint a MAN. A MAN-nal nagyobb lenne az interoperabilitás a szövetségi rendszeren belül.
És bármilyen érdekesen néztem a Fuchs-ra a múltba, de ha később tényleg kialakítanának egy könnyű dandárt, akkor jól jöhetne, mint szállítójármű.
- A Tatra, bár kiváló terepjáró képességű járműveket gyárt, és a világ NATO-n kívüli részén nagyon sokan használnak Tatra alapú teherautókat (a franciák is szeretik mondjuk), Viszont a NATO-n belül nem túl sokan. Sok tüzérségi rendszer alapját képezik, azonban a Tatra mögött nincs egy akkora civil teherautó gyár, amelyikkel meg lehetne osztozni a fejlesztési költségeken. V4-es machinációk szerint én simán el tudnék képzelni egy olyat, ahogy az AERO-ba beszálltak magyar érdekkörök, úgy itt is lehet ez érdekes! Hátránya, hogy ettől még csak a teherautó szegmens van megoldva, mint a RM esetében.
Várni mindig várok, aztán semmi.
Az RM Hiúz ajánlatát ma posztolta a csehek számára.
https://www.czdefence.com/article/lynx-kf41-new-standard-for-infantry-fighting-vehicles
Háát itt nem érzem azért azt a linket olyan közvetlennek, de azért igen, lehet benne valami...Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.
Várni mindig várok, aztán semmi.
Az RM Hiúz ajánlatát ma posztolta a csehek számára.
https://www.czdefence.com/article/lynx-kf41-new-standard-for-infantry-fighting-vehicles
Egyébként a MAN is ismeri itthon a dörgést, nem csak a Daimler.
MAN - - > VW--> Audi
Pont ma támogattuk meg a VW-ét egy 60 flottás Amarok csomaggal a katasztrófavédelem részére EU-s pénzből. Mondjuk ez egy tipikus példa, amikor a magyar EU-s pénz közvetlenül a Muttinál landol.
Szóval akkor a leoa7 mellé mi kisegítőnek altayt veszünk :OAmit eddig azok vettek, az valahogy nálunk is lett ...... vagy lesz.....
Fizetnie GDELS-nek kellet : https://www.romania-insider.com/romania-penalties-general-dynamics-piranha
A romániai gyártósor novemberben volt megnyitva: https://www.armadninoviny.cz/spolec...idel-piranha-5-v-rumunsku.html?hledat=piranha
Hát ez az! Ez a fontos az egész felsorolásban!
Mi volt a 2004-es intézkedés előtt? Mi lett az intézkedés után? És mi van most, hogy hatályon kívül helyezték?
Juli elment, szóltak a szemközti asztalnál ülőnek, hogy vigye a boltot ideiglenesen.