A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 431
113
A Defence24 megerősítette azt, amit korábban én csak feltételeztem:
A lengyel légierő tervezi további szállítógépek beszerzését. A program neve Drop. Bár per pillanat a válságra, és a többi fontosabb programra való tekintettel halasztva lett, de idén májusig már lefolytatták a "piackutatós" részeket.
Tekintve, hogy a lengyelek komoly erőket fektetnek a légiszállítasú alakulataik fejlesztésére, így feltételezhető, hogy ez a program tovább fog menni 1-2 éven belül.
A 2022-ig beérkező 5 C130H pedig gyakorlatilag csak egy képességmegőrzési művelet. A pályázók alapján látható, hogy náluk is azonos körből kerül majd ki a győztes gép. És nem volt pl. az sem hülyeség, hogy a brazilok udvaroltak nekik, és nem véletlenül szerepelt annak idején a Bolsonaro terveiben a lengyel kiruccanás.
Kérdés, hogy akarják-e a lengyelek a légiszállítasi képességüket fejleszteni, vagy megmaradnak a C-130 szintjén.
Ne feledjük, hogy az A400M rakterében úgy fér el 7-9 raklapozott dobásra kész jármű, hogy mellette kétoldalt a járművek személyzete is helyet foglalhat, és a dobásnál az egész csapat a járművekkel együtt deszantolhat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 691
90 784
113
A Defence24 megerősítette azt, amit korábban én csak feltételeztem:
A lengyel légierő tervezi további szállítógépek beszerzését. A program neve Drop. Bár per pillanat a válságra, és a többi fontosabb programra való tekintettel halasztva lett, de idén májusig már lefolytatták a "piackutatós" részeket.
Tekintve, hogy a lengyelek komoly erőket fektetnek a légiszállítasú alakulataik fejlesztésére, így feltételezhető, hogy ez a program tovább fog menni 1-2 éven belül.
A 2022-ig beérkező 5 C130H pedig gyakorlatilag csak egy képességmegőrzési művelet. A pályázók alapján látható, hogy náluk is azonos körből kerül majd ki a győztes gép. És nem volt pl. az sem hülyeség, hogy a brazilok udvaroltak nekik, és nem véletlenül szerepelt annak idején a Bolsonaro terveiben a lengyel kiruccanás.
Kérdés, hogy akarják-e a lengyelek a légiszállítasi képességüket fejleszteni, vagy megmaradnak a C-130 szintjén.
Ne feledjük, hogy az A400M rakterében úgy fér el 7-9 raklapozott dobásra kész jármű, hogy mellette kétoldalt a járművek személyzete is helyet foglalhat, és a dobásnál az egész csapat a járművekkel együtt deszantolhat.
Ez a brazil lengyel-magyar-olasz út még mindig tervben van. Július végefelé lesz orosz-brazil csúcs, lehet desszantolják hozzánk a védelmi miniszterük útközben.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A Defence24 megerősítette azt, amit korábban én csak feltételeztem:
A lengyel légierő tervezi további szállítógépek beszerzését. A program neve Drop. Bár per pillanat a válságra, és a többi fontosabb programra való tekintettel halasztva lett, de idén májusig már lefolytatták a "piackutatós" részeket.
Tekintve, hogy a lengyelek komoly erőket fektetnek a légiszállítasú alakulataik fejlesztésére, így feltételezhető, hogy ez a program tovább fog menni 1-2 éven belül.
A 2022-ig beérkező 5 C130H pedig gyakorlatilag csak egy képességmegőrzési művelet. A pályázók alapján látható, hogy náluk is azonos körből kerül majd ki a győztes gép. És nem volt pl. az sem hülyeség, hogy a brazilok udvaroltak nekik, és nem véletlenül szerepelt annak idején a Bolsonaro terveiben a lengyel kiruccanás.
Kérdés, hogy akarják-e a lengyelek a légiszállítasi képességüket fejleszteni, vagy megmaradnak a C-130 szintjén.
A lengyeleknél a fejlesztést a C-130J jelentené, mert van kiképzett személyzet, karbantartók + alkatrészek is. - Más típus rendszeresítése hatalmas pénzkidobás lenne...!
 
M

molnibalage

Guest
MPC-20200629-292-048.jpg


RAF engineers complete A400M engine change on Falkland Islands.



(Ügyesek ezek a marketingesek... elromlott az egyik hajtómű valahol a világ végén, de sikerként kommunikálják. )
Vagy értelmezheted úgy is a hírt, hogy a RAF személyzeti oldala király, még ha az A400 néha (?) előad ilyeneket.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A lengyeleknél a fejlesztést a C-130J jelentené, mert van kiképzett személyzet, karbantartók + alkatrészek is. - Más típus rendszeresítése hatalmas pénzkidobás lenne...!
Hamarosan eladó sorba kerülnek az Angol hosszú törzsű C-130J-30 ok is.
Komoly versenyfutás lesz értük...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez a brazil lengyel-magyar-olasz út még mindig tervben van. Július végefelé lesz orosz-brazil csúcs, lehet deszantolják hozzánk a védelmi miniszterük útközben.
Remélem Oo. fölött, ejtőernyő nélkül és Bolsonaroval együtt! - Ti. Brazília az egyik legfertőzöttebb ország, mely felveti a brazil kormány felelősségét...! :(
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
MPC-20200629-292-048.jpg


RAF engineers complete A400M engine change on Falkland Islands.



(Ügyesek ezek a marketingesek... elromlott az egyik hajtómű valahol a világ végén, de sikerként kommunikálják. )
Én úgy veszem észre, hogy itt se az A-400 hajtóműve volt a sikeres, nem bírt ki egy GB-Falkland utat oda-vissza, félúton cserélni kellett (hogy miért, arról nagy a csönd)! A storyban szerintem a karbantartók voltak a sikeresek ... meg valamilyen MÁSIK GÉP (azt "szerényen" meg sem említik), amivel odaszállították a csere-hajtóművet és a szükséges műszaki felszerelést, szerszámokat, személyzetet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 431
113
Vagy értelmezheted úgy is a hírt, hogy a RAF személyzeti oldala király, még ha az A400 néha (?) előad ilyeneket.
Nyilván ezért került ez a hír most elő, és nem 4-5évvel ezelőtt. Mert minden héten hajtóművet kell cserélni az Isten háta mögötti helyeken. Miközben az A400 rendszeresen jár Falkrandra, Ascension közbeiktatásával.o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 431
113
Én úgy veszem észre, hogy itt se az A-400 hajtóműve volt a sikeres, nem bírt ki egy GB-Falkland utat oda-vissza, félúton cserélni kellett (hogy miért, arról nagy a csönd)! A storyban szerintem a karbantartók voltak a sikeresek ... meg valamilyen MÁSIK GÉP (azt "szerényen" meg sem említik), amivel odaszállították a csere-hajtóművet és a szükséges műszaki felszerelést, szerszámokat, személyzetet.
A másik gép is valószínüleg A400 volt.
Mondom, hogy azok járnak Falklandra.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 431
113
A lengyeleknél a fejlesztést a C-130J jelentené, mert van kiképzett személyzet, karbantartók + alkatrészek is. - Más típus rendszeresítése hatalmas pénzkidobás lenne...!
Ha az 5 gépen FELÜL akarnak gépet venni akkor ahhoz ugyan úgy plusz repülő és földi személyzetet kell kiképezni. Vagy azt gondolod, hogy ha akár egy második Gripen századot is rendszeresítenénk, akkor a jelenlegi állománnyal el lehet majd vinni a plusz melót? o_O
Már az is kapacitásfejlesztés, ha a 15 évig még biztosan üzemelő H változatok mellé J-ket rendelnek, de lehetnek azok hosszabb törzsű C-130J-30-asok is...
Teljesen egyértelmű, hogy a lengyeleknek eszükbe sem jut nagyobb gépet venni mint a C-130. :cool:
Különösen a sikeres teszt után :rolleyes::
1377413587_patria6.jpg
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Emlékezz csak vissza, hogy itthon is meg volt ünnepelve amikor a C-17-eseknek először cserélték ki Pápán a hajtóművet, pedig
Apró szépséghiva, hogy a C-17 hajtóművét tervezetten a saját bázisán cserélték ki, ellentétben egy "valahol elromlott" - al...,
Amit ünnepeltek az az első ilyen csere volt Magyarországon (meg azt, hogy mindig van egy tartalék hajtómű Pápán), nem pedig annak tapsoltak, hogy megint elbaszódott egy és sikerült kinyögni a cserét... :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 508
72 504
113
A másik gép is valószínüleg A400 volt.
Mondom, hogy azok járnak Falklandra.

Nem csak azok. C-17 és A330 is jár rendszeresen. És ezek valószínűleg gyakrabban, mint az A400M.
Mert az A330 leszállás nélkül elrepül Falklandra, a C-17 pedig egy leszállással. Az A400M meg Zöldfoki szigetek, Szent-György sziget, Brazilia, Falkland útvonalon megy 3 koztes leszallassal ha jól emlékszem.

Egyébként Falklandon van egy odatelepített A400M, kb. két éve váltotta le az ott állomásozó C-130-ast. Valoszinuleg annak romlott el a hajtomuve.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 508
72 504
113
Persze a Falklandra telepitett gepet is idonkent cserelni kell, mert a nagyobb karbantartas az Brize Nortonban van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 431
113
nem pedig annak tapsoltak, hogy megint elbaszódott egy és sikerült kinyögni a cserét...
Segíts nekem! Megmutatod azt a részt ahol arról írnak, hogy:
annak tapsoltak, hogy megint elbaszódott egy és sikerült kinyögni a cserét...
?
Ezt azért a figyelmedbe ajánlanám:
The Royal Air Force say in a news release that tailored tooling and equipment was required for the project; one that had NEVER BEEN attempted before at such a remote location away from RAF Brize Norton.
Pedig ugye járnak vele Maliba is,meg a karibi régióba is.
A gép 7 éve van szolgálatban a különböző légierőknél....az angoloknál 6 éve.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Segíts nekem! Megmutatod azt a részt ahol arról írnak, hogy:
?
Ezt azért a figyelmedbe ajánlanám:

Pedig ugye járnak vele Maliba is,meg a karibi régióba is.
A gép 7 éve van szolgálatban a különböző légierőknél....az angoloknál 6 éve.
Nem az A400M-et próbáltam fikázni, félreértesz, arra mutattam rá, hogy a C-17-es pápai hajtóműcsere - és a médiabeli tálalása - nem igazán állítható úgy párhuzamba ezzel az esettel, mint ahogyan azt -szerintem - Te prezentáltad. Ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 431
113
Nem az A400M-et próbáltam fikázni, félreértesz, arra mutattam rá, hogy a C-17-es pápai hajtóműcsere - és a médiabeli tálalása - nem igazán állítható úgy párhuzamba ezzel az esettel, mint ahogyan azt -szerintem - Te prezentáltad. Ennyi.
Én hogyan is tálaltam? o_O
Emlékezz csak vissza, hogy itthon is meg volt ünnepelve amikor a C-17-eseknek először cserélték ki Pápán a hajtóművet, pedig a Falkland-szigetek nekik nem a home base-ük.
Itt valamit félreértettél. Volt ebben bármilyen dehonesztáló a C-17-re, vagy a pápaiakra?
Arra világítottam rá, hogy lehet a földi személyzet mérföldköveit is "ünnepelni".
Az már az üzemeltetők (NATO) érdekes felfogása, hogy a SAC Home base-én nem volt lehetőség a C-17-esek hajtóművezésére korábban. Ezzel sem a gépet sem a magyar személyzetet nem minősítem.
Ezzel szemben hogy Falklandon - a pingvinek segge partján - csinálták meg a műveletet, az szerintem nagyobb dolog.
A C-17-es esetén egy logisztikai döntésről beszélünk, az A400M esetén meg egy nem tervezett művelet sikeres végrehajtásáról, mindentől, és főleg Brize Nortontól 7000nmi-re távol.
Ehhez képest @Terminator így kommunikálta le a "hírt":
(Ügyesek ezek a marketingesek... elromlott az egyik hajtómű valahol a világ végén, de sikerként kommunikálják. )
Ha egy picit belegondolunk, tényleg marketing akcióról van szó???
Tényleg ennyire hülyének nézzük a RAF-ot, hogy "szégyelni való dologról" ad ki kommunikét? Nem lehet, hogyha szégyelni kellene, akkor kussban maradnak? Mint ahogy biztosan a fő hajtóműves probléma időszakban sem jöttek azzal, hogy "új rekordot döntöttünk a hajtóműcserékkel, mert olyan sokszor kell az A400M-en cserélni, hogy az már álmunkból felébresztve is megy már fél kézzel egyetlen szerelővel"
 
W

Wilson

Guest
Úgy látom a fórumon egy A400 szimpla motor cseréje még mindig komoly reakciókat képes kiváltani:).De szerintem nem kell többet belelátni a dolgokba történt már ilyen más géptípusokkal is és még lesz ilyen a jövőben is.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator