A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Azt mondjuk megnézem,hogy műszaki előkészítés nelkül meddig jutna bármi pl a Tisza árterében.

De nem arrol van szo, hogy randomra furdenek, hanem hogy a muvelet elott par ora alatt felkeszitett zaszloalj minden tovabbi nelkul atkel 3-4 patakon, folyon, minden szirszaron a kovetkezo het folyaman, mert ez teljesen realis a Karpat-medencei domborzati viszonyok mellett (halistennek, tegyuk hozza, nalunk sosem lesz vizhiany.)
 
Azt mondjuk megnézem,hogy műszaki előkészítés nelkül meddig jutna bármi pl a Tisza árterében.
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.
 
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.

Minden normalis hadseregnel ilyesmi terkepek stb ott vannak keznel a csapatoknal mar a tervezesi fazisban is.
 
Hát mert Hollandiába az utolsó tanyára is olyan út megy,hogy simán elbir egy 40tonnás kamiont.A kicsit komolyabbak meg 60tonnás szerelvényekre vannak méretezve.Holland csatornák 90%-ka meg úgy ki van partoldalazva,hogy hiába úszik,kijönni nem tud a vizből.Wilson már felhivta erre a dologra a figyelmet.Nálunk azért 5-10km-enként találni alkalmas helyet,de Hollandiában alig.

Az a helyzet,hogy Magyarországon is ugyanaz a helyzet hiába van neked úszóképes Apc egy kategóriájában jó terepjáróképességgel Magyarországon a csatornák kialakítása olyan,hogy azon te nem mész át egyetlen Apc-l sem tehát ez a képesség jó.hogy van de nem sarkalatos dolog.
 
Volt rajtuk magyar tesztszemélyzet?Gyakorlatban kipróbálták őket részletes összehasonlitó vizsgálaton?Mert még csak pletyka sincs ilyesmiről......Vagyis legjobb tudomásunk szerint nem volt.
És nem véletlenül fogalmaztam úgy,hogy úgy hirlik...
Vajon minek rá magyar tesztszemélyzet? Minek képeztetnénk ki személyzetet rájuk hónapokig. (bár akkor sem érnél többet, mert az a személyzet nem évekig üzemeltetné az eszközöket) Ha elmész egy éleslövészetre, akkor a mi embereink megbizonyosodhatnak róla, hogy a tényleg minden úgy van-e, ahogy ígérte a "prospektus". Minden német rendszert több országban használják. Ezen országokból a szakmai- és üzemeltetési tapasztalatokat is megtudhatjuk. Akkor vajon minek kellene pöcsölni ezzel hónapokat?
 
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.

Az egy dolog,hogy mit írtak le de én már 4 alkalommal végig mentem kenuval a Tisza Magyarországi szakaszán és nekem elhiheted,hogy az ismert átkelési pontokon kívül te gyakorlatilag külső segítség nélkül menetből nem tudsz átkelni egy úszóképes Apc-l aTiszán úgy,hogy átjutsz a mentett oldalra.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Az a helyzet,hogy Magyarországon is ugyanaz a helyzet hiába van neked úszóképes Apc egy kategóriájában jó terepjáróképességgel Magyarországon a csatornák kialakítása olyan,hogy azon te nem mész át egyetlen Apc-l sem tehát ez a képesség jó.hogy van de nem sarkalatos dolog.

Hat ha ranezel Google Earth Proban ez konkretan nem igaz, szinte nem tudtam olyan kornyeket talalni, ahol a Patria ne menne at mondjuk par kilometeren belul, ezst egy eve nezegettem a Patria kapcsan.

Az egy dolog,hogy mit írtak le de én már 4 alkalommal végig mentem kenuval a Tisza Magyarországi szakaszán és nekem elhiheted,hogy az ismert átkelési pontokon kívül te gyakorlatilag külső segítség nélkül menetből nem tudsz átkelni egy úszóképes Apc-l aTiszán úgy,hogy átjutsz a mentett oldalra.

Ha hazaerek es marad erom, este megnezem, erre kivancsi vagyok. :)
 
Az a helyzet,hogy Magyarországon is ugyanaz a helyzet hiába van neked úszóképes Apc egy kategóriájában jó terepjáróképességgel Magyarországon a csatornák kialakítása olyan,hogy azon te nem mész át egyetlen Apc-l sem tehát ez a képesség jó.hogy van de nem sarkalatos dolog.
Nálunk a csatornák nem valami nagyok,rohamhid simán átéri őket.Úszás jelentősége inkább a folyóknál van,ahol már kevés a rohamhid.Holland csatornahálózaton viszont teherhajók közlekednek.Nem éri át őket a rohamhid.Ellenben bőséggel vannak hidaik.Sok a nyitható hid.Megnyitják őket,mint egy középkori vár felvonóhidját felhúzzák,és az ellen vakarózhat...:)
 
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.

10km-enként 1?Hát az pompás...
 
Az egy dolog,hogy mit írtak le de én már 4 alkalommal végig mentem kenuval a Tisza Magyarországi szakaszán és nekem elhiheted,hogy az ismert átkelési pontokon kívül te gyakorlatilag külső segítség nélkül menetből nem tudsz átkelni egy úszóképes Apc-l aTiszán úgy,hogy átjutsz a mentett oldalra.
És erre találták fel a müszaki rohamutász páncélost....
 
Hat ha ranezel Google Earth Proban ez konkretan nem igaz, szinte nem tudok olyan kornyeket talalni, ahol a P{atria ne menne at mondjuk par kilometeren belul...

Az a baj,hogy a Google Earth-t arra lehet használni,egy ilyen esetben hogy megkeresheted hol van híd az átkeléshez itt az Alföldön konkrétan Debrecen környékén úgy vannak kialakítva a csatornák,hogy azon nem mész át egy Patriával sem.
 
10km-enként 1?Hát az pompás...
Egy nem úszó járgányhoz képest az rengeteg.Annak lehet,hogy 50km-enként van hid,mi elbirja-ha az ellen közben nem lőtte/bombázta szét.
Akárhol nem lehet partot váltani úszóképes járgányokkal se.De nagyságrenddel könnyebb megoldani a kérdést,mint nem úszóval.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Az a baj,hogy a Google Earth-t arra lehet használni,egy ilyen esetben hogy megkeresheted hol van híd az átkeléshez itt az Alföldön konkrétan Debrecen környékén úgy vannak kialakítva a csatornák,hogy azon nem mész át egy Patriával sem.
És itt jönnek a rohamutászok,hogy kihajtópontot robbantsanak a partoldalba.73ban az egyiptomiak azzal lepték meg a zsidókat,hogy vizágyúkkal marha gyorsan csináltak kihajtópontokat.Hiába,műszaki biztositásra még az úszóképes járgányokkal felszerelt csapatoknak is szüksége van.Pont.
 
Az a gond az Apc-l,ha csak az én lakóhelyemet nézem
Egy nem úszó járgányhoz képest az rengeteg.Annak lehet,hogy 50km-enként van hid,mi elbirja-ha az ellen közben nem lőtte/bombázta szét.
Akárhol nem lehet partot váltani úszóképes járgányokkal se.De nagyságrenddel könnyebb megoldani a kérdést,mint nem úszóval.

Értem mire gondolsz de az a helyzet,hogy ha az ellen olyan helyzetben van,hogy kilőtte a Tiszán az összes szóba jöhető hidat,akkor azt a még néhány lehetséges átkelőt amelyen egy úszóképes Apc-l külső segítség nélkül önerőből át tudsz kelni nagyon könnyen az ellenörzése alatt tudja tartani,tehát az úszóképes Apc elvesztette az előnyét hiszen nem tudod az úszóképességét kihasználni.
 
Egy nem úszó járgányhoz képest az rengeteg.Annak lehet,hogy 50km-enként van hid,mi elbirja-ha az ellen közben nem lőtte/bombázta szét.
Akárhol nem lehet partot váltani úszóképes járgányokkal se.De nagyságrenddel könnyebb megoldani a kérdést,mint nem úszóval.
Ahol átúszni tudsz oda ponton is mehet.A ponton akadálya a két part nem a víz.Ha le tudsz menni a vízhez a masikoldalon meg ki tudsz jönni, akkor pontont is tudsz építeni,márpedig ha nem tudsz lemenni a vízhez meg kijönni a másik oldalon,akkor az úszókepes járműved sem jut fog úszni.
 
Ahol átúszni tudsz oda ponton is mehet.A ponton akadálya a két part nem a víz.Ha le tudsz menni a vízhez a masikoldalon meg ki tudsz jönni, akkor pontont is tudsz építeni,márpedig ha nem tudsz lemenni a vízhez meg kijönni a másik oldalon,akkor az úszókepes járműved sem jut fog úszni.

Mondjuk a 35mm szerintem percek alatt bontasz le barmilyen kibetonozott partoldalt, csussz, atkelsz es kimaszol. Mindez mondjuk 10 perc alatt, barmelyik uszokepes IFV-vel szerelt szakasszal.
Mutass nekem 1. pontonost minden szazadnal 2. amelyik ezt kevesebb, mint egy ora alatt kuzdi le...
 
Az a gond az Apc-l,ha csak az én lakóhelyemet nézem


Értem mire gondolsz de az a helyzet,hogy ha az ellen olyan helyzetben van,hogy kilőtte a Tiszán az összes szóba jöhető hidat,akkor azt a még néhány lehetséges átkelőt amelyen egy úszóképes Apc-l külső segítség nélkül önerőből át tudsz kelni nagyon könnyen az ellenörzése alatt tudja tartani,tehát az úszóképes Apc elvesztette az előnyét hiszen nem tudod az úszóképességét kihasználni.
A hidakat a légierő és a messzehordó tüzérség viszonylag könnyen kilőheti.Fix,ismert pontok.Nem kell se felderiteni,se nyomonkövetni őket.Egyszerűen tervezett sorrendben csapástmérni,és ennyi.
A rohamutászok feladata,hogy a partoldalt valami módon alkalmassá tegyék a kihajtásra.Leggyorsabb robbantással megnyitni a az utat.Ugyancsak robbantással lehet utat nyitni az ártéri erdőben.Megvannak erre a módszerek.Vietnámban az amik helikopterleszállókat robbantottak az őserdőbe.Mifelénk egy erdei lénia azért csak akad a vizpartra 5-10km-ként.Formázott töltetekkel az útban lévő fákat a szélén pár perc alatt kirobbantják.Hogy elférjen a Patria/BTR/akármi is
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A hidakat a légierő és a messzehordó tüzérség viszonylag könnyen kilőheti.Fix,ismert pontok.Nem kell se felderiteni,se nyomonkövetni őket.Egyszerűen tervezett sorrendben csapástmérni,és ennyi.
A rohamutászok feladata,hogy a partoldalt valami módon alkalmassá tegyék a kihajtásra.Leggyorsabb robbantással megnyitni a az utat.Ugyancsak robbantással lehet utat nyitni az ártéri erdőben.Megvannak erre a módszerek.Vietnámban az amik helikopterleszállókat robbantottak az őserdőbe.Mifelénk egy erdei lénia azért csak akad a vizpartra 5-10km-ként.Formázott töltetekkel az útban lévő fákat a szélén pár perc alatt kirobbantják.Hogy elférjen a Patria/BTR/akármi is

Hat an amiket lattam kibetonozott arokpartokat, azt kabe egy csakannyal szetvertem volna par ora alatt harom negy meter szelessegben, szoval ketlem, hogy a 30mm vagy 35mm bunker-penetrating ne szedne szet percek alatt avagy par granat ne tenne jarhatova...
 
Ahol átúszni tudsz oda ponton is mehet.A ponton akadálya a két part nem a víz.Ha le tudsz menni a vízhez a masikoldalon meg ki tudsz jönni, akkor pontont is tudsz építeni,márpedig ha nem tudsz lemenni a vízhez meg kijönni a másik oldalon,akkor az úszókepes járműved sem jut fog úszni.
Hány hidkészlete van egy dd-nak?Ha nem úszóképesek a járműveid,az ellen felderitésének elég csak a hidoszlopot keresnie.Ha úszóképes járműveid vannak,minden egyes járműre figyelnie kell folyamatosan.Elvileg folyamatosan azt kéne,de a kapacitáskorlát miatt inkább a kulcselemeket keresik.Hadihid ilyen kúlcselem.
Azonkivűl úszó járművekkel találsz azért olyan pontot is,ahol nem kell műszaki előkészités,vagy csak minimális.Nagyságrenddel nagyobb a mozgásszabadságod.Több ponton tudsz támadni.Nem vagy kiszolgáltatva a hidnak.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu