Magyarország ipara

Ki repul Miskolcra vagy Pecsre? Ki inditson oda jaratot?

Itt inkább az történhetett, hogy valaki fejében "összeállt a kép", hogy ha a három magyarországi gigaberuházó multi olyan helyet választott, ahol volt a közelben repülőtér, akkor legyen mindenhol repülőtér és akkor még több nagy multi fog jönni beruházni. És persze az is biztos jó lesz valakinek, ha most nekikezdenek minden repülőtéren építkezni és 2km-es pályát aszfaltozni/betonozni hogy a bizniszdzsetek le-fel tudjanak szállni...a külföldi cégvezetők vagy mások.
 
Itt inkább az történhetett, hogy valaki fejében "összeállt a kép", hogy ha a három magyarországi gigaberuházó multi olyan helyet választott, ahol volt a közelben repülőtér, akkor legyen mindenhol repülőtér és akkor még több nagy multi fog jönni beruházni. És persze az is biztos jó lesz valakinek, ha most nekikezdenek minden repülőtéren építkezni és 2km-es pályát aszfaltozni/betonozni hogy a bizniszdzsetek le-fel tudjanak szállni...a külföldi cégvezetők vagy mások.
Vigyenek hozza autopalyat is.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A miskolci repülőtér sorsa évek óta a levegőben lóg, volt már szó felszámolásról, költöztetésről. A Lufthansa Tecnik kft. miatt lenne értelme, de akkor le kellene betonozni...
 
A miskolci repülőtér sorsa évek óta a levegőben lóg, volt már szó felszámolásról, költöztetésről. A Lufthansa Tecnik kft. miatt lenne értelme, de akkor le kellene betonozni...
Az ipari központoknál nagyon hasznosak a helyi kis repterek. Ahol nem kell 2 órával előbb kint lenni. Kicsi a személyforgalom, de az árúforgalommal, sportrepüléssel együtt önállóan életképes.
 
Több dolog lehetséges. Vagy széttelepítik a városokat, de ehhez Lebensraum kellene... Vagy minden városban lenne repülőtér..... Vagy..... kisrepülő helyett a helikoptert javasolnám. Végül is a heliport kisebb és több helyen elfér... :)
 
Az ipari központoknál nagyon hasznosak a helyi kis repterek. Ahol nem kell 2 órával előbb kint lenni. Kicsi a személyforgalom, de az árúforgalommal, sportrepüléssel együtt önállóan életképes.
Egyetértek, de a miskolci reptér csak egy mező egy hangárral, meg a mentőhelikopter bázisával, ami sátorhangárban lakik. Szóval erőteljes fejlesztést igényelne, és Kassa-Debrecen közelsége miatt nem biztos, hogy megéri. Én örülnék, a megtartása melletti petíciót is aláírtam :) :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD
Egyetértek, de a miskolci reptér csak egy mező egy hangárral, meg a mentőhelikopter bázisával, ami sátorhangárban lakik. Szóval erőteljes fejlesztést igényelne, és Kassa-Debrecen közelsége miatt nem biztos, hogy megéri. Én örülnék, a megtartása melletti petíciót is aláírtam :) :hadonaszos:
A győri-péri is elég jól elvan. Hiába van 1 köpésre Bécs és Pozsony.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun

Előrébb kellene sorolni a vasútfejlesztést! Új két nyomtávú vasút kellene ott, ahol nincs!
Kezdhetnék egy nyugat-keleti folyosóval! Szentgotthárd-Sármellék-Paks-Kecskemét-Békéscsaba, vagy valami hasonló!
Az igazi vidékfejlesztés és falu-program ez lehetne! Sokaknak nincs autója és amiatt kényszerül albérletbe "föl Pestre" mert nem talál olyan
munkahelyet, ahova gyorsan eljut! Közép-Somogyban semmi sincs!
Pécset és Szegedet is vasúttal kellene összekötni, ettől a köztes falvak elnéptelenedése megállna!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A regionális reptér téma nem új, tavaly is felmerült:
https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/eloretornek-a-videki-repuloterek-2-1438522/

"Sármelléken hatmilliárdos fejlesztési program valósulhat meg, a győr-péri repülőtér már most nyereséges. Békéscsaba, Szeged >>ide 2 milliárd kellene<< és Székesfehérvár-Börgönd a Modern városok programban szerepel, de vizsgálatra érdemesek a kibontakozás esélyei a hévízi, kecskeméti, pécsi repülőtér esetében is. A koncepció alapvetően a repterek hosszú távú támogatásának mikéntjére összpontosít, szem előtt tartva a régiófejlesztési és befektetésösztönzési szempontokat. Az anyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér áruszállítási kapacitásainak esetleges áthelyezésével nem foglalkozik. A teherszállítás irányait, célállomásait alapvetően a fuvaroztatók igényei határozzák meg."
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
A regionális reptér téma nem új, tavaly is felmerült:
https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/eloretornek-a-videki-repuloterek-2-1438522/

"Sármelléken hatmilliárdos fejlesztési program valósulhat meg, a győr-péri repülőtér már most nyereséges. Békéscsaba, Szeged >>ide 2 milliárd kellene<< és Székesfehérvár-Börgönd a Modern városok programban szerepel, de vizsgálatra érdemesek a kibontakozás esélyei a hévízi, kecskeméti, pécsi repülőtér esetében is. A koncepció alapvetően a repterek hosszú távú támogatásának mikéntjére összpontosít, szem előtt tartva a régiófejlesztési és befektetésösztönzési szempontokat. Az anyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér áruszállítási kapacitásainak esetleges áthelyezésével nem foglalkozik. A teherszállítás irányait, célállomásait alapvetően a fuvaroztatók igényei határozzák meg."
Helló. A Szegedi repülőtér alapból elvan cseszve. Oda inkább újat kellene építeni, a mostanira kár lenne költeni.
 
Helló. A Szegedi repülőtér alapból elvan cseszve. Oda inkább újat kellene építeni, a mostanira kár lenne költeni.
Passz, nem tudom, nem repülővel járok Szegedre. De van, ahogy szinte minden megyeszékhely mellett ilyen-olyan, kisebb-nagyobb. Szerintem ezek teljesen ki tudják szolgálni azt a "hatalmas" forgalmat, amik rájuk szakadnának, mármint kifutóilag, max a háttérdolgok, épületek, biztonsági rendszerek szorulnak fejlesztésre. Többnél meg valóban van több éves szándék a fejlesztésre.

Más kérdés, hogy valóban annyira égető kérdés-e, mert Arad, Kecskemét (ha egyszer megnyitják a civil forgalom előtt) egy órányira, Temesvár, Bp 1,5 órányira van. (Érdekes, hogy Arad forgalma kisebb lett, mint Szegedé.)
 
Átadták az M25 gyorsforgalmi autóutat. Maklár mellett tartották július 20-án, hétfőn az M3 autópályát Eger városával összekötő M25 gyorsforgalmi autóút átadó ünnepségét....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a Plug-in Hybrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát. A vállalat kompaktautó-családjának két hibridmodelljét, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et is kizárólag Kecskeméten kezdték gyártani. Az első autót dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vezette le a gyártószalagról Kecskeméten.


(Úgy tűnik minden rendben Kecskeméten. De akkor miért járnak olyan sokszor Stuttgartba a Honvédség repülőgépei? Azt gondoltam, hogy a Daimler által bejelentett 20 ezer fős leépítés miatt járnak tárgyalni, hogy ne érintse a kecskeméti gyárat. De akkor valami más oka lehet... :oops:)
 
Passz, nem tudom, nem repülővel járok Szegedre. De van, ahogy szinte minden megyeszékhely mellett ilyen-olyan, kisebb-nagyobb. Szerintem ezek teljesen ki tudják szolgálni azt a "hatalmas" forgalmat, amik rájuk szakadnának, mármint kifutóilag, max a háttérdolgok, épületek, biztonsági rendszerek szorulnak fejlesztésre. Többnél meg valóban van több éves szándék a fejlesztésre.

Más kérdés, hogy valóban annyira égető kérdés-e, mert Arad, Kecskemét (ha egyszer megnyitják a civil forgalom előtt) egy órányira, Temesvár, Bp 1,5 órányira van. (Érdekes, hogy Arad forgalma kisebb lett, mint Szegedé.)
A pályahosszok és a burkolatok is komoly kérdöjelek. Pl Pécsen aszfaltos (jól érted, ez nem vicc) és bár charter komoaribilisnek épült 2006-ban, de szabályozó változások lévén vált röviddé...
Még úgy is, hogy egyszer már hosszabbították.
 

(Úgy tűnik minden rendben Kecskeméten. De akkor miért járnak olyan sokszor Stuttgartba a Honvédség repülőgépei? Azt gondoltam, hogy a Daimler által bejelentett 20 ezer fős leépítés miatt járnak tárgyalni, hogy ne érintse a kecskeméti gyárat. De akkor valami más oka lehet... :oops:)

Előbb fogják bezárni az összes német gyárat, mint az olcsón dolgozó Kecskemétit, nem csak a munkaóra ára kevesebb itt, hanem az energiáé is.
 
A miskolci repülőtér sorsa évek óta a levegőben lóg, volt már szó felszámolásról, költöztetésről. A Lufthansa Tecnik kft. miatt lenne értelme, de akkor le kellene betonozni...


A bővíthetetlenség a legnagyobb baja és már fullra körbezárták ! Léementinát kellene felfejleszteni mindenre is jó volna !