Még egy kis érdekesség az interjűból.
Nem tartják célszerűnek a magyar állami tulajdont, mert az nem biztosítja a cég számára a jövőt, egy multinacionális vállalatcsoport részévé kellene vállniuk, ehhez keresnek stratégiai partnert.
Ez mind szép és jó, de kicsit visszás, amikor 3 kérdéssel később bevallja, hogy ajelenlegi tulajdonos az orosz állam!!!!!
Egyébként az önkori választásokon a Dunaferr a Jobbikos polgármester mellett kampányolt. A kapuban az ő szórólapjait osztogatták Most is együtt próbálnak a kormányra nyomást gyakorolni. És akkor itt emlékezzünk arra, ki pénzelte, pénzeli a Jobbikot. Mindig képbe jöttek az oroszok.
Simicska meg pont OV oroszbarátsága miatt szakított elmondása szerint Orbánnal. És rohant egy oroszok finanszírozta párthoz. Hááát, lehet forditva volt a sztori????
Ügyesen játszik a szavakkal a faszi maradjunk annyiban. Egyrészt elsimeri hogy az igazi versenyhátrányt a CO2 kvóta okozza az EU-ban, és hogy az Orosz, Ukrán egyébb nem EU gyártóknak ez nem gond,
Az oroszok nyilván úgy akarják megszüntetni a versenyhátrányt hogy a Dunaferr betagozódik ez egyik nagyobb Orosz vállaltba, a folyékony fázis nálunk megszűnik így jelentősen csökken a CO2 kibocsájtás, hipp hopp máris közel 10%-ot spóroltak, Oroszországból behozzák a nyersacélt ( gondolom ezt értette alapanyag ellátás alatt )így itt nem is kell más csak a hengermű. Papíron máris egy magyar cég gyárt magyar terméket így mindenféle korlátozás nélkül vámmentesen eladható az EU-ban. Ugyan az a recept mint mikor az EU területén átcsomagolják a terméket kínai vállalatok, aztán megy rá a pecsét hogy made in EU.
Arról viszont hallgat hogy a másik opció az ha az állam ingyenes kvótát ad nekik. Erre bizonyos mennyiségben minden EU államnak van lehetősége, ebből a forrásból fog kapni a Mátrai Erőmű is kvótát most hogy állami tulajdon. Írtak is róla több helyen hogy volt nagy iparági felháborodás mikor az állam Mátrának ígérte az ingyenes kvóták nagy részét, mert más szereplők is akrtak belőllük.
Ez egy szimpla nyomás gyakorlás, a vírus pont kapóra jött.
Persze ha legalább kissbeségi tulajdonosként bent lenne az állam és jobban belelátna a folyamatokba valószínűleg Dunaferr is könnyebben pályázhatna ingyenes kvótára. De ez gondolom az orszoknak annyira nem tetszene.