Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Még egy kis érdekesség az interjűból.

Nem tartják célszerűnek a magyar állami tulajdont, mert az nem biztosítja a cég számára a jövőt, egy multinacionális vállalatcsoport részévé kellene vállniuk, ehhez keresnek stratégiai partnert.

Ez mind szép és jó, de kicsit visszás, amikor 3 kérdéssel később bevallja, hogy ajelenlegi tulajdonos az orosz állam!!!!!

Egyébként az önkori választásokon a Dunaferr a Jobbikos polgármester mellett kampányolt. A kapuban az ő szórólapjait osztogatták Most is együtt próbálnak a kormányra nyomást gyakorolni. És akkor itt emlékezzünk arra, ki pénzelte, pénzeli a Jobbikot. Mindig képbe jöttek az oroszok.

Simicska meg pont OV oroszbarátsága miatt szakított elmondása szerint Orbánnal. És rohant egy oroszok finanszírozta párthoz. Hááát, lehet forditva volt a sztori????

Ügyesen játszik a szavakkal a faszi maradjunk annyiban. Egyrészt elsimeri hogy az igazi versenyhátrányt a CO2 kvóta okozza az EU-ban, és hogy az Orosz, Ukrán egyébb nem EU gyártóknak ez nem gond,
Az oroszok nyilván úgy akarják megszüntetni a versenyhátrányt hogy a Dunaferr betagozódik ez egyik nagyobb Orosz vállaltba, a folyékony fázis nálunk megszűnik így jelentősen csökken a CO2 kibocsájtás, hipp hopp máris közel 10%-ot spóroltak, Oroszországból behozzák a nyersacélt ( gondolom ezt értette alapanyag ellátás alatt )így itt nem is kell más csak a hengermű. Papíron máris egy magyar cég gyárt magyar terméket így mindenféle korlátozás nélkül vámmentesen eladható az EU-ban. Ugyan az a recept mint mikor az EU területén átcsomagolják a terméket kínai vállalatok, aztán megy rá a pecsét hogy made in EU.
Arról viszont hallgat hogy a másik opció az ha az állam ingyenes kvótát ad nekik. Erre bizonyos mennyiségben minden EU államnak van lehetősége, ebből a forrásból fog kapni a Mátrai Erőmű is kvótát most hogy állami tulajdon. Írtak is róla több helyen hogy volt nagy iparági felháborodás mikor az állam Mátrának ígérte az ingyenes kvóták nagy részét, mert más szereplők is akrtak belőllük.
Ez egy szimpla nyomás gyakorlás, a vírus pont kapóra jött.
Persze ha legalább kissbeségi tulajdonosként bent lenne az állam és jobban belelátna a folyamatokba valószínűleg Dunaferr is könnyebben pályázhatna ingyenes kvótára. De ez gondolom az orszoknak annyira nem tetszene.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and fip7

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Oroszországból behozzák a nyersacélt ( gondolom ezt értette alapanyag ellátás alatt )így itt nem is kell más csak a hengermű. Papíron máris egy magyar cég gyárt magyar terméket így mindenféle korlátozás nélkül vámmentesen eladható az EU-ban.

Ez megy régóta, csak az ukrán acéllal. Volt amikor 2-3 naponta jött szerelvény.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Ez megy régóta, csak az ukrán acéllal. Volt amikor 2-3 naponta jött szerelvény.

Igen de eddig valamennyi folyékony fázis maradt. Azért 2 kohó csak megy. Márpedig ha megy akkor ahogy a faszi is mondja 100%-on kell menni különben csak még nagyobb a veszteség.
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 395
4 391
113
Ez a Dunaferr sztori nagyon büdös.
Ugye most csődben van, több ezer ember munkája kétséges.

https://index.hu/gazdasag/2020/05/07/tankilevics_interju_dunaferr/
"
Még az előbb említette, hogy a kormánynak elvileg gondot okoz a Dunaferr valódi tulajdonosának kiderítése. Ön tudja, hogy ki a Dunaferr valódi tulajdonosa?
Kissé kényelmetlen helyzetben vagyok itt, mert egyrészt ez a részvényesek ügye, nagyon nehezen kommentálhatnám. Másrészt mindig is ment ez a találgatás, hogy ki is a tulajdonos. A kormány tudja, hogy ki a tulajdonos. Csak fel kell venniük a telefont, és beszélniük velük. Tudjuk jól, hogy az orosz állam van a Dunaferr mögött, és a tulajdonos eddig is sokat tett a folyamatos működés érdekében, épp ezért is lehetne bajos, ha a magyar állam bejönne államosítani bármit is."

Anno 2004-ben privitizálta Fleto. A tulajdonosi kör "svájci-ukrán" volt papíron. Már akkor is felmerült, hogy Fleto nem véletlenül járt annyit Putyinhoz. Túl jóban voltak, lehet ezért is váltották le
A lényeg ma kibökte a vezérigazgató, hogy az orosz állam a tulajdonos. Hát, erdekes egy privatizáció volt.... Sikerült a magyar állami tulajdont az orosz államnak átjátszani. @ulippo @ladagrant mit szóltok ehhez? Ez privatizáció? Vagy az ország egyik stratégiai cégének kiárusítása egy másik államnak, aki ráadásul a NATO hivatalos ellensége? Csak én erzem, hogy ez botrány!! Az index az interjúban ezen nagyvonalúan túllépett.

Egyébként ha jól érzékelem ezt a választ a vezérigazgató úr fenyegetőzik, hogy ne merjék államosítani a céget.
Egyetertek, ki a hatso szandeku ruszkikkal a tulajdonosi körből. Sajnos sok mindent annektalt erővel Putyin 2004 ota, ez is köztük lehet.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 476
113
https://www.portfolio.hu/uzlet/2020...-richter-felvasarlas-aldozatava-valjon-431236
"Komoly bizonytalansági tényezőt hoz egy idén április elején benyújtott törvényjavaslat, amellyel a Richter 10 százalékos részvénycsomagját adná a kormány a Mathias Corvinus Collegium alapítványának, hiszen az alapítvány a működéshez szükséges osztalékokból nem biztos, hogy fedezni tudja a költségeit, és könnyen rákényszerülhet arra, hogy a részvényesi csomag egy részét vagy egészet értékesíteni kell, mondta el a Portfolio-nak Bogsch Erik, a Richter operatív elnöke. Bár a jelenlegi magyar kormánynak egyáltalán nincs szándékában a részvénycsomagot értékesíteni, és Bogsch biztos abban, hogy a kormány mindent megtesz, hogy egy esetleges ellenséges kivásárlást megakadályozzon, mégis az új részvényesi szerkezet a jövőben megnyitja az utat, hogy a Richter felvásárlás áldozatává váljon, és mindazok az erőfeszítések, áldozatok, amiket 119 éven át különböző generációk hoztak, semmissé váljanak, mondta a Richter elnöke, akivel a vállalat rekorderedményt hozó első negyedéve kapcsán beszélgettünk többek között a forint gyengüléséről, akvizíciókról, költséglefaragásról, deglobalizációról, a koronavírus-járványról és a vírus elleni vakcináról, utóbbi Bogsch szerint szerencsés esetben jövő év elején állhat rendelkezésre."
Szerintem ez szükségtelenül kockázatos lépés volt a kormány részéről. Nem is értem miért volt erre szükség? Mikor eddig folyamatosan azon volt, hogy magyar kézben tartsa az aranytojást tojó magyar brand-eket.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Ez a Dunaferr sztori nagyon büdös.
Ugye most csődben van, több ezer ember munkája kétséges.

https://index.hu/gazdasag/2020/05/07/tankilevics_interju_dunaferr/
"
Még az előbb említette, hogy a kormánynak elvileg gondot okoz a Dunaferr valódi tulajdonosának kiderítése. Ön tudja, hogy ki a Dunaferr valódi tulajdonosa?
Kissé kényelmetlen helyzetben vagyok itt, mert egyrészt ez a részvényesek ügye, nagyon nehezen kommentálhatnám. Másrészt mindig is ment ez a találgatás, hogy ki is a tulajdonos. A kormány tudja, hogy ki a tulajdonos. Csak fel kell venniük a telefont, és beszélniük velük. Tudjuk jól, hogy az orosz állam van a Dunaferr mögött, és a tulajdonos eddig is sokat tett a folyamatos működés érdekében, épp ezért is lehetne bajos, ha a magyar állam bejönne államosítani bármit is."

Anno 2004-ben privitizálta Fleto. A tulajdonosi kör "svájci-ukrán" volt papíron. Már akkor is felmerült, hogy Fleto nem véletlenül járt annyit Putyinhoz. Túl jóban voltak, lehet ezért is váltották le
A lényeg ma kibökte a vezérigazgató, hogy az orosz állam a tulajdonos. Hát, erdekes egy privatizáció volt.... Sikerült a magyar állami tulajdont az orosz államnak átjátszani. @ulippo @ladagrant mit szóltok ehhez? Ez privatizáció? Vagy az ország egyik stratégiai cégének kiárusítása egy másik államnak, aki ráadásul a NATO hivatalos ellensége? Csak én erzem, hogy ez botrány!! Az index az interjúban ezen nagyvonalúan túllépett.

Egyébként ha jól érzékelem ezt a választ a vezérigazgató úr fenyegetőzik, hogy ne merjék államosítani a céget.
A Mol-t is sikerült orosz kézre játszania. A igazgató pedig egy új befektető érdekeit képviselheti.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 476
113
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...as-koronavirus-veszelyhelyzet.706141.html/amp
"A fűnyírókat és azok alkatrészeit készítő MTD Hungária Kft. bejelentette, hogy 2020. augusztus 7-én a termelési tevékenységét a Veszprém megyei Nemesvámoson lévő gyárában megszünteti. Az intézkedés várhatóan 465 főt érint, ám a gyárbezárás ennél jóval több ember számára lehet kedvezőtlen, ha a szezonális munkavállalókat is beleszámítjuk."
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
https://www.napi.hu/magyar_vallalat...as-koronavirus-veszelyhelyzet.706141.html/amp
"A fűnyírókat és azok alkatrészeit készítő MTD Hungária Kft. bejelentette, hogy 2020. augusztus 7-én a termelési tevékenységét a Veszprém megyei Nemesvámoson lévő gyárában megszünteti. Az intézkedés várhatóan 465 főt érint, ám a gyárbezárás ennél jóval több ember számára lehet kedvezőtlen, ha a szezonális munkavállalókat is beleszámítjuk."
Az amerikai gyökerű gyártócég Európa, Közel-Kelet és Ázsia (EMEA) divíziójának vezérigazgatója a Facebookon jelentette be a szomorú hírt. Charles Moll szerint az MTD az európai piacokhoz igazítja termelését.

Lájkold, ha téged is kirúgtunk! Kurva anyjuk, legalább normálisan közölték volna.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
591
2 508
93
"A fűnyírókat és azok alkatrészeit készítő MTD Hungária Kft. bejelentette, hogy 2020. augusztus 7-én a termelési tevékenységét a Veszprém megyei Nemesvámoson lévő gyárában megszünteti."
Mióta kínai motorokkal gyártják a gépeket olyan szar lett minőség, hogy nem csoda hogy csődbe mentek.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 476
113
  • Tetszik
Reactions: marton

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 476
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...a-ketmuszakos-munkarendre-esztergomban-433398
"Az április 29-i újraindulást követően a piaci környezet figyelembevételével a Magyar Suzukinál fokozatosan térnek vissza a kétműszakos termelésre június végén. Az ehhez szükséges közel 400 főt érintő munkaerőtoborzást is már megkezdte a cég. A vállalat tervei szerint ez a saját állományukat érintő létszámbővítés nagyrészt a korábban kölcsönzöttként foglalkoztatott munkaerőállományukból kerül ki."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and marton