Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113
Ki repul Miskolcra vagy Pecsre? Ki inditson oda jaratot?

Itt inkább az történhetett, hogy valaki fejében "összeállt a kép", hogy ha a három magyarországi gigaberuházó multi olyan helyet választott, ahol volt a közelben repülőtér, akkor legyen mindenhol repülőtér és akkor még több nagy multi fog jönni beruházni. És persze az is biztos jó lesz valakinek, ha most nekikezdenek minden repülőtéren építkezni és 2km-es pályát aszfaltozni/betonozni hogy a bizniszdzsetek le-fel tudjanak szállni...a külföldi cégvezetők vagy mások.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 962
113
Itt inkább az történhetett, hogy valaki fejében "összeállt a kép", hogy ha a három magyarországi gigaberuházó multi olyan helyet választott, ahol volt a közelben repülőtér, akkor legyen mindenhol repülőtér és akkor még több nagy multi fog jönni beruházni. És persze az is biztos jó lesz valakinek, ha most nekikezdenek minden repülőtéren építkezni és 2km-es pályát aszfaltozni/betonozni hogy a bizniszdzsetek le-fel tudjanak szállni...a külföldi cégvezetők vagy mások.
Vigyenek hozza autopalyat is.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
A miskolci repülőtér sorsa évek óta a levegőben lóg, volt már szó felszámolásról, költöztetésről. A Lufthansa Tecnik kft. miatt lenne értelme, de akkor le kellene betonozni...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 791
113
A miskolci repülőtér sorsa évek óta a levegőben lóg, volt már szó felszámolásról, költöztetésről. A Lufthansa Tecnik kft. miatt lenne értelme, de akkor le kellene betonozni...
Az ipari központoknál nagyon hasznosak a helyi kis repterek. Ahol nem kell 2 órával előbb kint lenni. Kicsi a személyforgalom, de az árúforgalommal, sportrepüléssel együtt önállóan életképes.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Több dolog lehetséges. Vagy széttelepítik a városokat, de ehhez Lebensraum kellene... Vagy minden városban lenne repülőtér..... Vagy..... kisrepülő helyett a helikoptert javasolnám. Végül is a heliport kisebb és több helyen elfér... :)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Az ipari központoknál nagyon hasznosak a helyi kis repterek. Ahol nem kell 2 órával előbb kint lenni. Kicsi a személyforgalom, de az árúforgalommal, sportrepüléssel együtt önállóan életképes.
Egyetértek, de a miskolci reptér csak egy mező egy hangárral, meg a mentőhelikopter bázisával, ami sátorhangárban lakik. Szóval erőteljes fejlesztést igényelne, és Kassa-Debrecen közelsége miatt nem biztos, hogy megéri. Én örülnék, a megtartása melletti petíciót is aláírtam :) :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 791
113
Egyetértek, de a miskolci reptér csak egy mező egy hangárral, meg a mentőhelikopter bázisával, ami sátorhangárban lakik. Szóval erőteljes fejlesztést igényelne, és Kassa-Debrecen közelsége miatt nem biztos, hogy megéri. Én örülnék, a megtartása melletti petíciót is aláírtam :) :hadonaszos:
A győri-péri is elég jól elvan. Hiába van 1 köpésre Bécs és Pozsony.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 781
25 331
113

Előrébb kellene sorolni a vasútfejlesztést! Új két nyomtávú vasút kellene ott, ahol nincs!
Kezdhetnék egy nyugat-keleti folyosóval! Szentgotthárd-Sármellék-Paks-Kecskemét-Békéscsaba, vagy valami hasonló!
Az igazi vidékfejlesztés és falu-program ez lehetne! Sokaknak nincs autója és amiatt kényszerül albérletbe "föl Pestre" mert nem talál olyan
munkahelyet, ahova gyorsan eljut! Közép-Somogyban semmi sincs!
Pécset és Szegedet is vasúttal kellene összekötni, ettől a köztes falvak elnéptelenedése megállna!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
A regionális reptér téma nem új, tavaly is felmerült:
https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/eloretornek-a-videki-repuloterek-2-1438522/

"Sármelléken hatmilliárdos fejlesztési program valósulhat meg, a győr-péri repülőtér már most nyereséges. Békéscsaba, Szeged >>ide 2 milliárd kellene<< és Székesfehérvár-Börgönd a Modern városok programban szerepel, de vizsgálatra érdemesek a kibontakozás esélyei a hévízi, kecskeméti, pécsi repülőtér esetében is. A koncepció alapvetően a repterek hosszú távú támogatásának mikéntjére összpontosít, szem előtt tartva a régiófejlesztési és befektetésösztönzési szempontokat. Az anyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér áruszállítási kapacitásainak esetleges áthelyezésével nem foglalkozik. A teherszállítás irányait, célállomásait alapvetően a fuvaroztatók igényei határozzák meg."
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
932
2 573
93
A regionális reptér téma nem új, tavaly is felmerült:
https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/eloretornek-a-videki-repuloterek-2-1438522/

"Sármelléken hatmilliárdos fejlesztési program valósulhat meg, a győr-péri repülőtér már most nyereséges. Békéscsaba, Szeged >>ide 2 milliárd kellene<< és Székesfehérvár-Börgönd a Modern városok programban szerepel, de vizsgálatra érdemesek a kibontakozás esélyei a hévízi, kecskeméti, pécsi repülőtér esetében is. A koncepció alapvetően a repterek hosszú távú támogatásának mikéntjére összpontosít, szem előtt tartva a régiófejlesztési és befektetésösztönzési szempontokat. Az anyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér áruszállítási kapacitásainak esetleges áthelyezésével nem foglalkozik. A teherszállítás irányait, célállomásait alapvetően a fuvaroztatók igényei határozzák meg."
Helló. A Szegedi repülőtér alapból elvan cseszve. Oda inkább újat kellene építeni, a mostanira kár lenne költeni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Helló. A Szegedi repülőtér alapból elvan cseszve. Oda inkább újat kellene építeni, a mostanira kár lenne költeni.
Passz, nem tudom, nem repülővel járok Szegedre. De van, ahogy szinte minden megyeszékhely mellett ilyen-olyan, kisebb-nagyobb. Szerintem ezek teljesen ki tudják szolgálni azt a "hatalmas" forgalmat, amik rájuk szakadnának, mármint kifutóilag, max a háttérdolgok, épületek, biztonsági rendszerek szorulnak fejlesztésre. Többnél meg valóban van több éves szándék a fejlesztésre.

Más kérdés, hogy valóban annyira égető kérdés-e, mert Arad, Kecskemét (ha egyszer megnyitják a civil forgalom előtt) egy órányira, Temesvár, Bp 1,5 órányira van. (Érdekes, hogy Arad forgalma kisebb lett, mint Szegedé.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113
Átadták az M25 gyorsforgalmi autóutat. Maklár mellett tartották július 20-án, hétfőn az M3 autópályát Eger városával összekötő M25 gyorsforgalmi autóút átadó ünnepségét....

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113
A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a Plug-in Hybrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát. A vállalat kompaktautó-családjának két hibridmodelljét, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et is kizárólag Kecskeméten kezdték gyártani. Az első autót dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vezette le a gyártószalagról Kecskeméten.


(Úgy tűnik minden rendben Kecskeméten. De akkor miért járnak olyan sokszor Stuttgartba a Honvédség repülőgépei? Azt gondoltam, hogy a Daimler által bejelentett 20 ezer fős leépítés miatt járnak tárgyalni, hogy ne érintse a kecskeméti gyárat. De akkor valami más oka lehet... :oops:)
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 546
4 690
113
Passz, nem tudom, nem repülővel járok Szegedre. De van, ahogy szinte minden megyeszékhely mellett ilyen-olyan, kisebb-nagyobb. Szerintem ezek teljesen ki tudják szolgálni azt a "hatalmas" forgalmat, amik rájuk szakadnának, mármint kifutóilag, max a háttérdolgok, épületek, biztonsági rendszerek szorulnak fejlesztésre. Többnél meg valóban van több éves szándék a fejlesztésre.

Más kérdés, hogy valóban annyira égető kérdés-e, mert Arad, Kecskemét (ha egyszer megnyitják a civil forgalom előtt) egy órányira, Temesvár, Bp 1,5 órányira van. (Érdekes, hogy Arad forgalma kisebb lett, mint Szegedé.)
A pályahosszok és a burkolatok is komoly kérdöjelek. Pl Pécsen aszfaltos (jól érted, ez nem vicc) és bár charter komoaribilisnek épült 2006-ban, de szabályozó változások lévén vált röviddé...
Még úgy is, hogy egyszer már hosszabbították.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113

(Úgy tűnik minden rendben Kecskeméten. De akkor miért járnak olyan sokszor Stuttgartba a Honvédség repülőgépei? Azt gondoltam, hogy a Daimler által bejelentett 20 ezer fős leépítés miatt járnak tárgyalni, hogy ne érintse a kecskeméti gyárat. De akkor valami más oka lehet... :oops:)

Előbb fogják bezárni az összes német gyárat, mint az olcsón dolgozó Kecskemétit, nem csak a munkaóra ára kevesebb itt, hanem az energiáé is.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
A miskolci repülőtér sorsa évek óta a levegőben lóg, volt már szó felszámolásról, költöztetésről. A Lufthansa Tecnik kft. miatt lenne értelme, de akkor le kellene betonozni...


A bővíthetetlenség a legnagyobb baja és már fullra körbezárták ! Léementinát kellene felfejleszteni mindenre is jó volna !