M
molnibalage
Guest
Nem. En úgy ertettem, hogy magának a konfliktusnak saját.Mondjuk ez sem rossz ötlet.Nyitni egy ismeretterjesztő irások főrovatot,és abban alrovatokat az ilyen irásaitoknak
Nem. En úgy ertettem, hogy magának a konfliktusnak saját.Mondjuk ez sem rossz ötlet.Nyitni egy ismeretterjesztő irások főrovatot,és abban alrovatokat az ilyen irásaitoknak
Nem egy konfliktus.Libia,Sziria,Irak.Nem. En úgy ertettem, hogy magának a konfliktusnak saját.
1982-től a szovjet front légierő már csak a MiG-29-est kívánta beszerezni, így a fenti típus csak export változatban készült 84-ben, 23-22-es gyártmány jelzéssel.
Elvileg ezt a géptípust nevezik újonnan gyártott MiG-23MLD-nek.
Ezután az iroda elkezdett dolgozni a 23-16-os gyártmányon, MiG-23MLA jelzéssel, ez viszont elkésett.
1982-től a szovjet front légierő már csak a MiG-29-est kívánta beszerezni, így a fenti típus csak export változatban készült 84-ben, 23-22-es gyártmány jelzéssel.
Elvileg ezt a géptípust nevezik újonnan gyártott MiG-23MLD-nek.
1982 és 1985 között viszont többszáz 23-12-es gyártmányt (MiG-23ML) modernizáltak MiG-23MLD néven az Н008 «Аметист» («Сапфир-23МЛА-2») lokátor beépítésével, ami a MiG-29-eshez hasonló digitális impulzus doppler egység volt.
Ezek a nagyjavításkor modernizált gépek kapták a 23-18-as gyártmány jelzést, miközben az eredeti szériaszámuk nem változott.
Szerintem a MiG23 legnagyobb problémája az volt,hogy elfogó vadász volt,amit aztán légifölény vadásznak akartak használni.Ez az egy részlet is mutatja, hogy amíg a MiG-21-es egy jól sikerült, konzisztens gépcsalád volt, ahol mindegyik alverzió a maga szűk feladatkörében tudta azt,amit tudnia kellett, a MiG-23-as egy jókora koncepcionális melléfogással, csak az életciklusa legvégén jutott el oda, hogy az igények és a képességek valahogy fedésbe kerüljenek.
Ennek oka részben a koncepció változása, de az új elvek szerint MiG-29-esek esetében se látszik a tiszta előny. Azaz, a MiG-29-es esetében se mondhatjuk el azt, hogy mindenben egyértelműen jobb gépet sikerült csinálni, mint az elődtípus.
A 9.12-es és 9.13-as a teljes repülőharcászati kontextusban nem egyértelműen jobb, mint a legutolsó MiG-23MLD-k és azok a perspektivikus MiG-23-as ötletek, amelyeket akár a meglévő flottából is ki tudtak volna hozni.
De már késő volt, a légierő nem egy végre használható MiG-23-ast akart, a légierő(k) egy minden aspektusból fölényes manőverezőképességű gépet akartak, amelynek ára lett a korlátozott hatótávolság és a drágább üzemeltetés.
Oda kérlek ne. Nem követhető, mert nincs s hsz folyamba es minőségi tartalmat ne keverjük már a pocegodorrel...Maradjon csak itt. Minden más történész fórum automatikusan elmegy biztpolba, az meg kinek lenne jó?
Sok tisztán technikai jellegű dolog jönne itt felszínre, mi meg elmélázgatunk majd jól rajta.
Na ne már...Ez az egy részlet is mutatja, hogy amíg a MiG-21-es egy jól sikerült, konzisztens gépcsalád volt, ahol mindegyik alverzió a maga szűk feladatkörében tudta azt,amit tudnia kellett, a MiG-23-as egy jókora koncepcionális melléfogással, csak az életciklusa legvégén jutott el oda, hogy az igények és a képességek valahogy fedésbe kerüljenek.
Ennek oka részben a koncepció változása, de az új elvek szerint MiG-29-esek esetében se látszik a tiszta előny. Azaz, a MiG-29-es esetében se mondhatjuk el azt, hogy mindenben egyértelműen jobb gépet sikerült csinálni, mint az elődtípus.
A 9.12-es és 9.13-as a teljes repülőharcászati kontextusban nem egyértelműen jobb, mint a legutolsó MiG-23MLD-k és azok a perspektivikus MiG-23-as ötletek, amelyeket akár a meglévő flottából is ki tudtak volna hozni.
De már késő volt, a légierő nem egy végre használható MiG-23-ast akart, a légierő(k) egy minden aspektusból fölényes manőverezőképességű gépet akartak, amelynek ára lett a korlátozott hatótávolság és a drágább üzemeltetés.
Ezekből a jobb kabin ergonómia és a jobb kilátás az könnyen megoldható lett volna a 23-asokon is, volt ilyen terv, a variaszárny kezelése valóban pont egy extra művelet, de távolról sem kell annyiszor állítgatni egy adott feladaton belül, mint azt sokan hiszik.Na ne már...
HOBS
Integrált ecm a 9.13 valtozaton
Jobb kabin ergonomia
Jobb kilátás
Nem kell szarozni a variaszarnnyal a pilotanak, csak gazkar és vezetés
+2 db függesztesi pont
A hatosugarra kene vizsgálat...
A23-nál dupla indítósínek volta, az R-60M-ekre és talán a K-13M-ekre is. Így Összesen 8 db légiharc-rakétát hordozhatott, igaz, ebben az esetben BVR képesség nélkül.Ezekből a jobb kabin ergonómia és a jobb kilátás az könnyen megoldható lett volna a 23-asokon is, volt ilyen terv, a variaszárny kezelése valóban pont egy extra művelet, de távolról sem kell annyiszor állítgatni egy adott feladaton belül, mint azt sokan hiszik.
A további két felfüggesztési pont az az R-73-asok esetében állja meg a helyét.
Ez nekem új infó, kösz.De további két, a mozgó szárnyrészeken kialakított önbeálló pilon is tervben volt.
Ennek mi lehetett az oka?A MiG-23MLD hőpellengátora viszont BVR képes volt, egyértelműen nagyobb felderítési távolsággal, mint a 29-es kombinált, infravörös felderítő és lézertávmérő rendszere.
Nem volt dupla R-73 fuggeszto. Nem fert volna el. A 2x23 + 4xR-73 fizikailag lehetetlen.A23-nál dupla indítósínek volta, az R-60M-ekre és talán a K-13M-ekre is. Így Összesen 8 db légiharc-rakétát hordozhatott, igaz, ebben az esetben BVR képesség nélkül.
De mivel az R-73 a K-13M kategóriájában van méret és tömegadatait tekintve, nem tartom lehetetlennek, hogy 2*R-27 + 4*R73 lehetett volna felfüggeszteni
Ez nekem új infó, kösz.
Ennek mi lehetett az oka?
Feltételezem, hogy konstrukciójában, anyagtechnológiában elmaradottabb, mint a MiG-29-é.
Viszont a 29-nél nem volt mélyhűtés. Esetleg a 23-nál volt?
A23-nál dupla indítósínek volta, az R-60M-ekre és talán a K-13M-ekre is. Így Összesen 8 db légiharc-rakétát hordozhatott, igaz, ebben az esetben BVR képesség nélkül.
De mivel az R-73 a K-13M kategóriájában van méret és tömegadatait tekintve, nem tartom lehetetlennek, hogy 2*R-27 + 4*R73 lehetett volna felfüggeszteni
Ennek mi lehetett az oka?
Feltételezem, hogy konstrukciójában, anyagtechnológiában elmaradottabb, mint a MiG-29-é.
Viszont a 29-nél nem volt mélyhűtés. Esetleg a 23-nál volt?
Integrált ecm a 9.13 valtozaton
Nem volt dupla R-73 fuggeszto. Nem fert volna el. A 2x23 + 4xR-73 fizikailag lehetetlen.
Az R-60M és R-73 nagyon nem egy kategória.
A csúcs NATO gépek ellen nagyon sok a 29 javára az a +2 rakéta.
Az R-13M (értsd: Sidewinder) méretű szovjet rakétákhoz nem nagyon volt dupla indító, ahogy az R-73-asokhoz sincs a mai napig ilyen rendszerben.
Nem.Mondjuk ez sem rossz ötlet.Nyitni egy ismeretterjesztő irások főrovatot,és abban alrovatokat az ilyen irásaitoknak
Igaz, nem nagyon bővül a kör, de a keletnémeteknél is volt Monsun pilon.Igen, ez már sokszor volt téma, de ne keverjük a speciális lengyel próbálkozást a széles körben rendszeresített technológiákkal. MiG-23-ason például nem volt ilyen pilon, ahogy konkrétan magához az R-13M-hez sem. Ez utóbbinak az indtósínje eleve eltért az R-3Sz-étől.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..