MiG-23 Flogger (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Bekaa-völgyi vereség - ösztönzés a Flogger további frissítéseire
1982 júniusában a szovjet stílusú légiharc / légvédelem inkább ortodox doktrína, kiképzés és taktika teljesen alkalmatlannak és hatástalannak bizonyult az izrael ellen. A szíriai veszteségek - vadászok, bombázók és helikopterek június 6. és 11. között - körülbelül 85-et jelentettek, míg a szíriaiak kb. 27 IDF / AF merev és forgószárnyas repülőgépet lőttek le, ami nyilvánvalóan kamu. Köztudott, hogy az izraeliek tagadják az 1982-es libanoni háború során légi küzdelemben részt vevő bármely repülőgép elvesztését, bár ez is kamu. Az 1960-as és 1980-as években a helyi konfliktuskutató Tom Cooper közzétett, a korai MiG-23-ok operatív szolgálatában megjelent hiteles kutatási cikke szerint a Flogger szíriai vadászok csak másodlagos szerepet játszottak a konfliktusban. A Bekaa-völgy felett június 9. és 11. között zajló összecsapások során megerősített veszteségek négy MiG-23MS és hat MiG-23MF-et tartalmaztak, miközben pilótáik legalább öt ellenséges repülőgép lelövését állították, bár ezeket nem lehet független forrásokkal megerősíteni és ezért inkább hamisnak tekinthető, mint reális jelentéseknek.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A MiG-23MLD előnyei és hátrányai - a 80-as évek szovjet nézete
A szovjet légierő legjelentősebb Bekaa-völgy utáni vállalkozása a hatalmas VVS-FA MiG-23ML / MLA Flogger-G flotta frissítése a MiG-23MLD Flogger-K szabványra, Izdelye 23-18 néven is ismert a MiG Design Bureau belső kijelölési rendszerében. Az 1980-as évek elején a MiG-23 alkotta a gerincét a VVS (Voenno-Vazdushni Sili - a Szovjet Légierő) Front Repülés (FA) légvédelmi / légi fölényei gépeinek. Abban az időben legalább 1100 MiG-23M / ML / MLA volt szolgálatban, és több mint 600 közülük legalább 15 Közép-Európában székhellyel rendelkező harci ezred volt felszerelve, amelyeket lándzsa hegyének tartottak. A szovjet légifölény eszközöket a hidegháború korszakának legvalószínűbb műveleti területén mutatták be.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 387
113
A Bekaa-völgyi vereség - ösztönzés a Flogger további frissítéseire
1982 júniusában a szovjet stílusú légiharc / légvédelem inkább ortodox doktrína, kiképzés és taktika teljesen alkalmatlannak és hatástalannak bizonyult az izrael ellen. A szíriai veszteségek - vadászok, bombázók és helikopterek június 6. és 11. között - körülbelül 85-et jelentettek, míg a szíriaiak kb. 27 IDF / AF merev és forgószárnyas repülőgépet lőttek le, ami nyilvánvalóan kamu. Köztudott, hogy az izraeliek tagadják az 1982-es libanoni háború során légi küzdelemben részt vevő bármely repülőgép elvesztését, bár ez is kamu. Az 1960-as és 1980-as években a helyi konfliktuskutató Tom Cooper közzétett, a korai MiG-23-ok operatív szolgálatában megjelent hiteles kutatási cikke szerint a Flogger szíriai vadászok csak másodlagos szerepet játszottak a konfliktusban. A Bekaa-völgy felett június 9. és 11. között zajló összecsapások során megerősített veszteségek négy MiG-23MS és hat MiG-23MF-et tartalmaztak, miközben pilótáik legalább öt ellenséges repülőgép lelövését állították, bár ezeket nem lehet független forrásokkal megerősíteni és ezért inkább hamisnak tekinthető, mint reális jelentéseknek.
Ha jol tudom,az izraeliek 2gép elvesztését ismerik el,egy felderitő Phantomét és egy Kfirét.
Érdekes,hogy mennyire elsikkad a MiGek mellett a Szu-22-ek bevetése,miközben azok elég sikeressek voltak.Az egyik támadásukban még az izraeli hadszintér pk is meghalt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Flogger-K frissítési csomagja még a libanoni háború előtt elkészült, és összesen 560 VVSz MiG-23ML / MLA-t fejlesztettek fel, míg az orosz források szerint csak 66ot gyártottak újonnan. 1982 közepe / vége és 1984 december között épült; ezeket MiG-23MLD (Export) néven (Izdelie 23-19 vagy alternatív megnevezés Izdelie 23-22) hívják, és csak Szíriába és Bulgáriába exportáltak - 50, illetve 16 példányban. Érdekes módon megőrizték a NATO-nak a Flogger-G nevű nevét, mivel ezek a repülőgépek alig voltak megkülönböztethetők az alapvető MiG-23ML / MLA-tól. Az export változattól eltérően, a VVS-FA MiG-23MLD-k sokkal jobb manőverezési teljesítménnyel büszkélkedtek a sok sárkány és repülésirányító rendszer frissítése révén.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Csak ezt ferdítem ide.
A nyugati közönség számára érdekes lenne megvizsgálni és részletesebben elemezni a szovjet légierő harci kézikönyvét. Ez a 32 oldalas kézikönyv, Segédlet a MiG-23 pilóta számára a légi küzdelemben, F-15A, F-16A, F-4E és Kfir C.2 ellen" nem sokkal a Bekaa-völgy összecsapása után jelent meg. Abban az időben mind a szovjet, mind az ügyfélállamok pilótái továbbra is főként az ortodox - és gyakran rugalmatlan - légi-elfogási taktikákat alkalmazták, amelyek az 1960-as évekből származtak és tökéletesen megtanultak a MiG-21 korszakában. Hagyományosan, az 1970-es és az 1980-as évek elején a szovjet és az ügyfél légierők repültek a MiG-23M / ML / MLD-vel, mint a MiG-21 - mint egy nagysebességű pontelgfogó, amelyet a földi irányítás szorosan irányított és támogatott. és nem kevesebb mint 12 évig tartott, mire a Flogger-G / K-t valódi légifölény vadászként alkalmazzák .
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha jol tudom,az izraeliek 2gép elvesztését ismerik el,egy felderitő Phantomét és egy Kfirét.
Érdekes,hogy mennyire elsikkad a MiGek mellett a Szu-22-ek bevetése,miközben azok elég sikeressek voltak.Az egyik támadásukban még az izraeli hadszintér pk is meghalt.
Lőttek ott egy F-15öst is, csak az hazaért. Gazdasági totálkáros lett, de hogy ne kelljen elismerni, újjá építették. Többe került, mintha vettek volna (nekik az amerikai adófizetők) egy újat. Úgy tudom, egy Mig-21 bisz lőtte, aminek a pilótája rájött, hogy a gépe egész elektronikája szart sem ér, csak riasztja az ellenséget, hát kikapcsolt mindent, mögé került, és infrással seggbe lőtte.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az Aide Memorie a MiG-23 pilóta számára légi harcban az F-15A, F-16A, F-4E és a Kfir C.2 ellen a MiG-23MLD (Export) verzióra utal, amelyet az R35-300 motor hajtott 13t teljes utóégetővel, a VVS-FA MIG-23MLD aerodinamikai és repülésirányító rendszerének fejlesztése nélkül. A kézikönyv szerint a repülőgép főbb paraméterei, amelyek meghatározzák az energia manőverezőképességét, kissé jobbnak bizonyulnak, mint a F-4E , és határozottan jobb, mint az IAI Kfir C.2. A MiG-23MLD légi harci teljesítményének szempontjai azonban, amint azt a kézikönyv is megadja, határozottan rosszabbnak minősülnek, mint az F-15A és a F-16A. Csak néhány olyan terület található a MiG-23MLD borítékában, ahol egyenlő vagy valamivel jobb teljesítmény-szempontokkal büszkélkedhet, ha a harmadik generációs amerikai harcosokra bukkannak.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Például a kézikönyv szerzői azt állítják, hogy az F-4E-hez képest a MiG-23MLD kiemelkedő tartós fordulási teljesítményt nyújt a teljes tarományban, kivéve 700 és 1000 km / h között, 7 000 m alatt, valamint a Phantom II feletti az emelkedési teljesítményben, minden magasságon és sebességen, kivéve a 900 és 1200 km / h közötti sebességtartományt 6000 m felett.
Az F-15A-val szemben a MiG-23MLD az egyetlen figyelemre méltó előnye a (1150km / h) feletti sebességű zoom-teljesítménynek, miközben az F-16A-tól lemaradt. A kézikönyv azt állítja, hogy a szovjet lengő szárnyas vadászgép büszkélkedhet valamivel jobb tartós fordulási teljesítménynyel 5000 m) felett a maximálishoz közeli sebességgel, valamint jobb zoom-emelkedési teljesítménnyel 1100 km / h) sebesség felett. Amint azonban a valós tesztek Izraelben megmutatták, ahol az 1989 novemberében meghibásodott MiG-23MLD (Export) repülési tesztelését az IDF / AF végezte, a lengő szárnyú vadász - kissé meglepően - jobb gyorsulást mutatott, mint a kísérő F- A 16s és ez inkább azt jelzi, hogy a való világ körülményei között a MiG-23MLD csekély előnyt jelentene a korai F-16 modellekhez képest a gyorsulásban és az energia manőverezhetőségében,(900km / h) feletti sebességnél.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az IAI Kfir C.2, amint azt a kézikönyvben értékelték, állítólag alulteljesíti a MiG-23MLD-t azáltal, hogy az 1000km / h) feletti légsebességen jobb tartós fordulási teljesítményt nyújt, az 1000 km / h alatti sebesség nagyítási teljesítményével.), míg a 4,0000 m tengerszint feletti magasságokban a MiG-23MLD az egész járműsebesség szempontjából előnyös az egész manőverképesség szempontjából
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Érzékelő és önvédelmi szempontok
A kézikönyv szerint a MiG-23MLD N008E Sapfir-23MLAE-2 impulzus radarja jobb teljesítményt nyújt, mint a Phantom APQ-120, megközelítőleg azonos teljesítményű, mint az F-16A AN / APG-66, és határozottan rosszabb teljesítményt nyújt, mint az F-15A. AN / APG-63.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A kézikönyv szerzői azt állítják, hogy a levegőben lévő radar maximális észlelési távolsága önmagában nem adhat meghatározó taktikai előnyt a valós világ légi harcának nem steril környezetében. Jól ismert, hogy a harci radar célpontjának észlelését és megkülönböztetési teljesítményét általában valahogy korlátozza a radarnyaláb által nyújtott viszonylag alacsony felbontás, az átlagos szélesség 2,5 és 3,5 fok között azimut és magasság között. Ezenkívül az elektronikus azonosító (IFF?) létesítmények általánosságban alacsony megbízhatósága az 1980-as évek elején egy másik tényező, amely megakadályozná az ellenséges harcosokat abban, hogy teljes mértékben használják fel a vizuális távolságon túlmutató (BVR) képességeiket. A kézikönyv azonban megjegyzi, hogy az F-16A és az F-15A radaroknak sokféle értékes közeli légi harci módja van, automatikus célbefogás közeli tartományokban 10-18km-ig, a rakétakereső fejekkel pedig a a radar látótávolsága a nagyobb pontosság és a rakéta bekapcsolási sebessége érdekében.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mind az F-15A, mind az F-16A Pulse-Doppler (PD) radarjai jól ismert problémákkal bírnak a befogott célok stabilitása szempontjából, ha a cél bímet repül. Ezt a hiányosságot a MiG-23 pilótái jól felhasználhatták, hogy elmeneküljenek a támadásoktól, és kiszabaduljanak, mivel az F-15 által indított AIM-7F Sparrow SARH rakéta elkerülése könnyen megvalósítható nagy g teljesítményű bím manőverezéssel.
Általában a hegyvidéki terepen lefelé üzemmódban történő működés közben a Spafir-23 korai teljesítménye jelentősen elmarad, ám az MLD Sapfir-23MLAE-2 radarja újonnan hozzáadott, nagyon hasznos Pulse-Doppler üzemmód (nem koherens), kissé javított a rendkívül alacsony szintű célérzékeléssel (nagyon hasznos a durva terepen történő műveleteknél), amelynek minimális célmagassága 50 m).
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 387
113
Lőttek ott egy F-15öst is, csak az hazaért. Gazdasági totálkáros lett, de hogy ne kelljen elismerni, újjá építették. Többe került, mintha vettek volna (nekik az amerikai adófizetők) egy újat. Úgy tudom, egy Mig-21 bisz lőtte, aminek a pilótája rájött, hogy a gépe egész elektronikája szart sem ér, csak riasztja az ellenséget, hát kikapcsolt mindent, mögé került, és infrással seggbe lőtte.
Ez ismert történet.De a többi már ellentmondásos.Bár ami azt illeti,én inkább a zsidóknak hiszek.
Szu-22 bevetéseknél is eszement ellentmondások vannak.Van ahol totális kudarcnak irják le,össz-vissz 10(tiz) gép bevetését egy támadásban,ami sikertelen volt,és 7gépet az izraeliek lelőttek.Ugyanakkor az izraeliek elismerték,hogy a hadszintér pk egy Szu-22 támadásban halt meg.Izraeli pilóták visszaemlékezéseiben meg azt olvastam,hogy a MiGek lelövöldözése csak egy véres hadgyakorlat volt,ellenben a Szuhojok földközelben nehezen elkaphatóak voltak,és komoly veszteségeket okoztak a szárazföldieknek.
Namost én akkor melyiknek higgyek?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Ez ismert történet.De a többi már ellentmondásos.Bár ami azt illeti,én inkább a zsidóknak hiszek.
Szu-22 bevetéseknél is eszement ellentmondások vannak.Van ahol totális kudarcnak irják le,össz-vissz 10(tiz) gép bevetését egy támadásban,ami sikertelen volt,és 7gépet az izraeliek lelőttek.Ugyanakkor az izraeliek elismerték,hogy a hadszintér pk egy Szu-22 támadásban halt meg.Izraeli pilóták visszaemlékezéseiben meg azt olvastam,hogy a MiGek lelövöldözése csak egy véres hadgyakorlat volt,ellenben a Szuhojok földközelben nehezen elkaphatóak voltak,és komoly veszteségeket okoztak a szárazföldieknek.
Namost én akkor melyiknek higgyek?
A kemeknek :D marmint kevesebb mullott magukon a gepek teljesitmenyen vagy az altaluk hasznalt fegyvereken mint nagyon sok mas tenyezon.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Bármelyik eseben is, a MiG-23MLD lefelé irányuló műveletei erőteljesen igényelnek földi támogatást, és a vadászgép méretű célpontok elleni támadásoknál ilyen körülmények között javasoljuk, hogy farokba helyezzék őket, mivel a radar maximális észlelési távolsága 25km és a rakéta követési távolsága 16km). A Zafir-23MLA-2 új lefelé mutató, passzív zavaró ellenintézkedéseket és közeli légiharc módszereket mutat be a valós körülmények között, mérsékelt megbízhatósági teljesítménnyel, a meghibásodások közötti átlagos 60 órás idővel.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Flogger-K frissítési csomagja még a libanoni háború előtt elkészült, és összesen 560 VVSz MiG-23ML / MLA-t fejlesztettek fel, míg az orosz források szerint csak 66ot gyártottak újonnan. 1982 közepe / vége és 1984 december között épült; ezeket MiG-23MLD (Export) néven (Izdelie 23-19 vagy alternatív megnevezés Izdelie 23-22) hívják, és csak Szíriába és Bulgáriába exportáltak - 50, illetve 16 példányban. Érdekes módon megőrizték a NATO-nak a Flogger-G nevű nevét, mivel ezek a repülőgépek alig voltak megkülönböztethetők az alapvető MiG-23ML / MLA-tól. Az export változattól eltérően, a VVS-FA MiG-23MLD-k sokkal jobb manőverezési teljesítménnyel büszkélkedtek a sok sárkány és repülésirányító rendszer frissítése révén.
Magyarul úgy kaptunk az oroszoktól repülőt, mint most kakaót a németektől. A dobozra ugyanaz van írva, de benne rosszabb termék van. Ráadásul még drágább is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A MiG-23MLD érzékelőcsomagja magában foglalja a TP-26-Sh infravörös keresési és nyomon követési (IRST) érzékelőt is, amely hasznos lehet emissziómentes befogáshoz, különösen mint biztonsági érzékelő olyan helyzetben, amikor a radar súlyos zavarás vagy műszaki hibák miatt működésképtelenné válik. Az IRST azonban korlátozott keresési teljesítménygel rendelkezik a korlátozott szkennelési mező miatt - csak 60 fok azimuton és 15 fok magasságban. Az átlagos észlelési távolság a távolodó vadászgép méretű célpontokkal szemben (hátsó helyzetben) bekapcsolt utóégővel nagyobb, mint 11km), nagyobb magasságban a detektálási távolság 25 km-ig növekszik.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A MiG-23MLD fel van szerelve SPO-15LE Berjozka radar figyelmeztető vevővel (RWR). Ez egy analóg eszköz, amelyet az 1970-es évek közepén fejlesztettek ki, és képes 360 fokos lefedettséget biztosítani azimutban és 30 fokos lefelé és lefelé magasságban, és képes pontosbeesési szög szerinti figyelmeztetést adni az első térfélből támadó célok kibocsátására, bár a hátsó negyedben a pontosság sokkal alacsonyabb. A SPO-15LE-t úgy reklámozzák, hogy elég érzékeny, hogy figyelmeztessen az ellenség radarjaira és azok valószínű típusára és működési módjára. Másrészt a kézikönyv kimondja, hogy az ellenséges vadászokon használt RWR-ek 360 fokos lefedettségűek azimut és 60-80 fokos magasság szerint. Általában elég érzékenyek és elég okosak ahhoz, hogy időben figyelmeztessék a MiG-23MLD radarkibocsátására, mivel a saját detektálási távolságuk lényegesen jobb, mint a (MiG) radar saját detektálási távolsága - vagyis képesek felderíteni a közeledő MiG-23MLD-t a radarjának kibocsátásáról keresési módban 110km feletti távolságon.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az archívumoktól eltérően, a MiG-23MLD-nek nincs beépített önvédelmi ECM-rendszere,és ezt az F-15A, F-16A, F-4E és a Kfir C ellen hatalmas hátránynak tekintik. Ezek mindegyike a legkorszerűbb ECM-rendszerrel rendelkezik. A MiG-23MLD fedélzeten található egyetlen önvédelmi eszköz a PKiBP-23 (KDS-23M) fáklya adagoló, amely két, a kör alakú egységet tartalmaz, beépítve a középső vonalba. A VVS-FA Flogger-K önvédelmét két BVP-50-60 50 kerek zavaró infratöltet-adagoló javítja, amelyek különálló keretekbe vannak építve a középső törzs fölött. Ugyancsak a szíriai MiG-23MLD-k további fáklya-adagolókat kaptak (valószínűleg az 1980-as évek közepén / végén), amelyeket keretekbe szereltek a hátsó testre.