Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)

Ez is elég alacsony. :D
Mindent lehet, csak akarni kell.

Daimler-Benz-8x8-demonstrator.jpg

Mutass már modern alacsony APC-t ami rendszerbe is állt valahol...Nem véletlen...
 
Mutass már modern alacsony APC-t ami rendszerbe is állt valahol...Nem véletlen...
Hát az olasz Freccia, Centauro, PUMA 6x6, vonal nekem azért határozottan alacsony építésűnek tűnik. A Freccia pl. gépteste nagyjából 2m, de IFV toronnyal is éppen csak túl van a 3m-en.
 
Hát az olasz Freccia, Centauro, PUMA 6x6, vonal nekem azért határozottan alacsony építésűnek tűnik. A Freccia pl. gépteste nagyjából 2m, de IFV toronnyal is éppen csak túl van a 3m-en.

Az olasz Pumát ugye nem gondoltad komolyan?10tonna ha jól emlékszem...A Centauro meg pont HH-s darab nem az utána lévő modern APC kategória.
 
Az olasz Pumát ugye nem gondoltad komolyan?10tonna ha jól emlékszem...A Centauro meg pont HH-s darab nem az utána lévő modern APC kategória.
Hát a Centauró 91-es, a leszármazottja a Freccia 2006-os.
A Puma 6x6 (Rosszul írtam, mert ez nem PUMA) is ide számítható szerintem mert egyrészt 2001-től gyártják, és tulajdonképpen könnyű APC. KB. egy kategória a VAB-bal (első széria) meg a Fuchs-szal, csak nem úszóképes. STANAG lvl 2, és 1+8 fős. Maga a gyártó is APC-ként hivatkozik rá.
 
Hát a Centauró 91-es, a leszármazottja a Freccia 2006-os.
A Puma 6x6 (Rosszul írtam, mert ez nem PUMA) is ide számítható szerintem mert egyrészt 2001-től gyártják, és tulajdonképpen könnyű APC. KB. egy kategória a VAB-bal (első széria) meg a Fuchs-szal, csak nem úszóképes. STANAG lvl 2, és 1+8 fős. Maga a gyártó is APC-ként hivatkozik rá.

Az ma már viccnek is rossz.STANAG 2?Max arra jó,hogy a táborban bohóckodj
 
Legyen meg itt is...


Szamomra legerdekesebb ebben a 2017-es tavaszi cikkben az arakrol szolo resz:

A BOXER JÖVŐJE

Jelenleg a Boxer az egyik legdrágábban beszerezhető harcjármű a piacon, árával kapcsolatban több számadat is kering az interneten. Hozzá kell tenni azonban, hogy a csomagban beszerzett járműveknél nagyon nehezen lehet következtetni egyes eszközök bekerülési költségére, lévén az árak olyan tételeket is tartalmaznak, amelyek amúgy nem szerepelnek a járművek árában. Ilyenek lehetnek a kiképzés, a logisztikai csomag költsége, amely tartalmazhatja a járművek garanciális javítási költségeit, a karbantartási költségeket, egyéb szolgáltatások árait is. Amennyiben ezeket figyelmen kívül hagyjuk és feltételezzük, hogy ezek minden eszköz esetében hasonló mértékben megjelennek, akkor csak pusztán az elérhető, közzétett számok alapján, azt kell mondani, hogy a
– németek 2006. évi 272 db-s beszerzése járművenként 1000 MFt-ba,
– hollandok 2006. évi 200 db-s beszerzése járművenként 975 MFt-ba,
– németek 2015. évi 131 db-s megrendelése járművenként 1200 MFt-ba,
– litvánok 2015. évi 88 db-s megrendelése járművenként 1500 MFt-ba került.


Ezek az összegek bár jelentősnek tűnnek, de a jelenlegi harcjármű-piacon, a nagy kereslet miatt, nagyjából ugyanezekbe az árakba ütközünk. Álljon itt néhány példa az elmúlt három év beszerzéseiből kalkulált darabárak tekintetében:

Lánctalpas gyalogsági harcjárművek:

  • CV9040 (svéd) 1740 MFt;
  • PUMA (német) 3000 MFt;
  • Marder-1 (német)* 600 MFt;
  • DARDO (olasz) 2100 MFt;
  • M2A3 (amerikai) 1740 MFt;
  • M113M (amerikai)* 700 MFt;
  • K21 (dél-koreai) 1000 MFt;
  • BMD-4 (orosz) 1200 MFt;
  • BMP-3 (orosz) 1250 MFt;
  • ASCOD (spanyol) 1150 MFt;

Kerekes gyalogsági harcjárművek:

  • VBCI (francia) 1350 MFt;
  • PATRIA AMV (finn) 950 MFt;
  • Stryker (amerikai)* 750 MFt;
  • BTR-90 (orosz) 650 MFt.

*Használt, lekonzervált eszközök

Látható tehát, hogy bár a Boxer harcjárművet, amely egy sor olyan egyedi megoldással rendelkezik, amely más, kerekes – de a legtöbb lánctalpas eszköznél is – ritkán fedezhető fel, nemzetközi összehasonlításban az egyik legdrágább kerekes, azonban az egyik legolcsóbb lánctalpas harcjárművek közé lehetne sorolni. Mivel tulajdonságai jobbak a jelenlegi kerekes harcjárműveknél, és – legalábbis az üzemeltetői szerint – megegyeznek a lánctalpas harcjárművekénél az ár az elfogadhatóság határán van.
A fenyegetettség szintje Európában az utóbbi időszak konfliktusai miatt egyre nagyobb mértékben növekszik, a NATO is egyre jobban támogatja a magasabb védelmi szintű páncélvédelemmel rendelkező harcjármű-flották alkalmazását. A Boxer harcjárművek moduláris kialakítása nagy lehetőséget és rugalmasságot biztosít, mind a hadműveleti szakemberek, mind az alkalmazó egység/alegység parancsnokok részére, hogy az adott fenyegetettséghez, kialakult hadszíntéri helyzethez legjobban igazodó konfigurációt vessék be a legnagyobb siker elérése érdekében. A járművek modularitása előnyt jelenthet olyankor is, amikor egy missziós tevékenységre kell összeállítani a járműparkot, mert ilyenkor elég, ha csak a FOM-ot cserélik ki az eszközöknél, ami jelentősen olcsóbb egy komplett jármű-beszerzéséhez képest. Az új járműkialakítás esetében az alapjármű továbbra is maradna a jól megismert bázisjármű, amelynek alkalmazásával csökkenthető a kiképzési idő, mind a kezelők, mind a kiszolgálók, a logisztikai szakemberek tekintetében.
Mindezen felul az is kozismert, hogy az ausztral Boxer CRV konfigbol tavaly 211 darabot cirka 750 milliard forintert rendeltek, azaz 3.5 milliard korul jarmuvenkent - szerintem az lenne szamunkra is a mervado, mind felszereltsegben, mind arban... sajat gyartassal ez leszorithato mondjuk 3 milliard ala, ha legalabb 200-300 lenne abbol is, gondolom.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
A Boxer MGS bemutatása

Boxer-mgs-kmw.jpg

A jármű megkapta a Cockerill 3105 tornyot a belga John Cockerill cégtől.


Integrációja nem okozott nagyobb problémákat, mert a Boxert kezdettől fogva olyan autóként tervezték, amely moduláris felépítésének köszönhetően módosítható. A tornyot a kivehető küldetésmodul konténere elé telepítették. A projekt a KMW saját forrásaiból valósult meg, az első információk erről április 17-én jelentek meg.
http://zbiam.pl/prezentacja-boxera-mgs/
 
A Boxer MGS bemutatása

Boxer-mgs-kmw.jpg

A jármű megkapta a Cockerill 3105 tornyot a belga John Cockerill cégtől.


Integrációja nem okozott nagyobb problémákat, mert a Boxert kezdettől fogva olyan autóként tervezték, amely moduláris felépítésének köszönhetően módosítható. A tornyot a kivehető küldetésmodul konténere elé telepítették. A projekt a KMW saját forrásaiból valósult meg, az első információk erről április 17-én jelentek meg.
http://zbiam.pl/prezentacja-boxera-mgs/


Úristen ezzel mekkora lehet? :eek:

Amúgy lényegtelen de rohadt jól néz ki. :rolleyes:
 
A Boxer MGS bemutatása

Boxer-mgs-kmw.jpg

A jármű megkapta a Cockerill 3105 tornyot a belga John Cockerill cégtől.


Integrációja nem okozott nagyobb problémákat, mert a Boxert kezdettől fogva olyan autóként tervezték, amely moduláris felépítésének köszönhetően módosítható. A tornyot a kivehető küldetésmodul konténere elé telepítették. A projekt a KMW saját forrásaiból valósult meg, az első információk erről április 17-én jelentek meg.
http://zbiam.pl/prezentacja-boxera-mgs/


Kíváncsi vagyok így mennyi lehet az ára. A másik topikban is ezen filóztam, hogyha ez 3 mrd alapból(így meg x), egy leo 2a7+ meg úgy 4-4,5 mrd jó magyar forint, hogy a kettő közötti léptékkülönbségben mérve reális ez az ár? Mert jó, hogy ez egy gyors, alacsonyabb áron(?) üzemeltethető cucc, többcélú konfgurációban elérhető modulokkal, de attól ez még mindig egy erősen páncélozott terepes teherautó,(micsoda innováció, hogy többféle rakománya lehet :) ). Szóval mint kerekes ifv, megéri e mondjuk egy a6m leo árát, vagy egy lynxét, mint apc nem horror összeg 3 mrd-s kiadás? Hány konfigurációig nem éri el a legmodernebb tankok árát, vagy másfél-két lynx árát, ad e a sebességével, vagy az üzemeltethetőségével lényegi plusz képességet?
 
Ez egy elég öszvér megoldásnak tűnik, mert lehet hogy a torony 3105-ös de a benne lévő löveg szerintem csak a medium pressure 90 mm-es...
Cseh cikk.

https://www.armadninoviny.cz/vozidlo-palebne-podpory-boxer-se-105mm-kanonem.html
Google ford. Részlet

Most a Boxer MGS-hez. A Cockerill 3105 modul alumínium páncélzattal rendelkezik, és egy 105 mm-es Cockerill HP ágyúval van felszerelve. A töltőgép 12 vagy 16 töltényt képes befogadni, egyéb lőszerek vannak a járműben. Az ágyú mindkét síkban stabilizált. A Zbiam.pl lengyel portál szerint az ágyú a klasszikus 105 mm-es NATO lőszer mellett 5000 méteres hatótávolsággal és legalább (a gyártó szerint) 550 mm-es hengerelt acél egyenértékű (RHAe) behatolással képes a belga-ukrán Falarick páncéltörő ágyúval (PTonS) is lőni.

A kiegészítő felszerelés egy összekapcsolt 7,62 mm-es géppuska kaliberből és egy távvezérelt fegyvermodulból áll, amely a torony tetején van, géppuskával vagy 40 mm-es gránátvetővel. A modulon elhelyezhető egy doboz PTŘS-sel is. A modul nagy előnye, hogy az ágyú -10 ° és + 42 ° közötti magasságban van.

A torony páncélzata eléri az 5. szintet a STANAG 4569A szerint. A modulban parancsnokok és lövészek számára van hely, a tűzvédelmi rendszer pedig vadász-gyilkos módban működhet. Ebben a módban a parancsnok megkeresi a célpontot, és digitálisan továbbítja a koordinátákat a lövésznek. A parancsnok eközben egy független 360 ° -os szenzort használ egy másik cél keresésére.
 
Cockerill 3000 moduláris torony
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De el lehet játszani a Leonardo HITFACT 120milis tornyának gondolatával is.Patria XP-re azt is rá lehet tenni:cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De toronyválasztékbol nincs hiány,csak pénz legyen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Cockerill 3000 moduláris torony
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De el lehet játszani a Leonardo HITFACT 120milis tornyának gondolatával is.Patria XP-re azt is rá lehet tenni:cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De toronyválasztékbol nincs hiány,csak pénz legyen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Valakiben felmerülhetett már a HITFACT:

DpxyTjjXgAAgEqX.jpg


Nem szép photoshop, de legalább van.

Ez meg elég pőre, de legalább van:

ficOLn6.jpg
 
Kérdés,hogy nem lenne e túl magas a súlypontja?

Nem tudom. Elvileg a RUAG lövege rövid hátrasiklású, nem billenti meg annyira talán, mintha egy hasonló RM ágyú lenne beleoperálva. Bár nem tudom hogy ez az energiátadáson mennyiben változtat. Engem nem annyira foglalkoztatna, hogy lesz e, 105 vagy 120, mert hát a lázzal ellentétben hogy vegyünk ilyeneket, én akkor már inkább tankokat, jó tankokat látok reálisnak ebből a horrorisztikus összegből amibe ez kerül. Őszintén némileg megdöbbentő volt, hogy egy nehezebben páncélozott cserélhető(yeah! :) ) blokkokat szállítani képes teherautó többmilliárdos tétel. WTF? Oksa, hogy jó terepen, oksa, hogy minden is lehet belőle(gondolom a harci blokkok sem olcsók külön konfigurációban), de van olyan páncélzata mint egy tanknak? Olyan mászóképessége? Nem túl drága APC-t venni 2-3 mrd áron? Vagy mind tutkó ifv lesz, annak sem drága keréken? Van annyira jó, mint amennyibe kerül? Erre ma még senki nem válaszolt nekem, hogy ez a teherautó annyira jó e, hogy 3 mrd-be kerüljön.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó