Rheinmetall Lynx

Lokalizáció. Az elkövetkező években számos NATO és szövetséges hadsereg váltja fel örökölt lánctalpas platformjait. Sok esetben a helyi ipar részvétele és a kiterjedt munkamegosztási megállapodások e csereprogramok szerves részévé válnak. A Lynx segítségével a Rheinmetall hozzáadott egy platformot a földi harci járművek globális portfóliójához, amelyet az ilyen helyi munkadarab-követelmények szem előtt tartásával fejlesztettek ki. Ezen felül a Rheinmetall készen áll arra, hogy együttműködjön a partner nemzetekkel és a helyi iparágakkal a nemzeti helyettesítő programok variáns-specifikus tervezésén, fejlesztésén és gyártásánál. Ez a megközelítés biztosítja, hogy minden ügyfél egy általános, mindenki számára megfelelő megoldás helyett járműcsaládot kapjon, amely valóban magában foglalja a specifikus nemzeti követelményeket.

Túlélhetőség. A Lynx meghajtó modulja és a torony moduláris és méretezhető védelemmel is rendelkezik, beleértve a passzív, aktív és aláíráskezelő megoldásokat a modern katonai műveletek teljes spektrumához. A globális piacon jelenleg elérhető más járművekkel ellentétben ez a moduláris és skálázható védelmi megközelítés lehetővé teszi a Lynx küldetés-specifikus járműkonfigurációit, amelyek teljes mértékben alkalmasak a rendeltetéshez. Többek között vannak olyan változatok, amelyeket kifejezetten a békefenntartó műveletekhez, a mobil harci műveletekhez, a békefenntartó műveletekhez és a békefenntartó műveletekhez terveztek városi terepen. A megfelelő szerszámokkal egy alapplatform kevesebb, mint nyolc órán belül újracsempélhető a konfliktus helyszínén. A feladat végrehajtásához nem szükséges belépni egy katonai műhelybe.


Főbb tervezési szolgáltatások.A Lynx számos kulcsfontosságú egyedi tulajdonságon alapul: valódi járműcsalád, közös alapemelővel és teljes változat-készlettel (gyalogos harci jármű, páncélozott személyszállító hordozó, parancsnoki állomány és mentő, javítási és helyreállítási változatok, többek között) . A moduláris felépítés lehetővé teszi a Lynx számára, hogy néhány órán belül változtassa meg a szerepet gyalogos harci járműről parancsnoki járművére néhány órában, amelyet csak terepi karbantartási eszközök támogatnak. A Lynx egy moduláris architektúrával is rendelkezik, amely velejáró növekedési potenciállal rendelkezik; magas teljesítmény / súly arány a maximális mozgékonyság érdekében minden tereptípusban; méretezhető halálos és nem halálos hatások a műveletek teljes spektrumához nyílt és városi környezetben; moduláris és adaptív túlélési rendszer alacsony vizuális, hő és akusztikus aláírási szinttel; a legmodernebb irányíthatóság a situációs tudatosság és a csatatéri információs rendszerek teljes készletével; és jelentősen javította az alkalmazhatóságot, alacsony zaj- és rezgési profilokkal, teljes légkondicionálással és a következő generációs ember-gép interfésztel. A gyalogos harci járművek konfigurációjában a Lynx rendelkezik a Rheinmetall Lance két emberes toronyval, felszerelt MK30-2 / ABM 30 mm-rel, főérzékelő rabszolgaságú fegyverzettel (MSSA), 7,62 mm-es koaxiális háromszöghordóval vagy GFE géppuskaval és két küldetéssel hüvelyek a torony mindkét oldalán, kettős tank elleni rakétákhoz (ATGM) vagy pilóta nélküli rendszerekhez vagy elektronikus ellenintézkedésekhez.

Mivel a rugalmasság és a rugalmasság nagyon fontos, a LANCE torony felszerelhető más kanonos rendszerekkel, például a Wotan 35 mm-es géppuskával vagy még nagyobb kaliberű rendszerekkel harmadik féltől. Az MSSA 70 ° -ig terjedő emelkedési szöggel azonnali bekapcsolódási képességet biztosít a személyzet számára városi területeken vagy UAV-ok ellen, alternatív módon felszerelve 12,7 mm-es géppuskával, 40 mm-es automatikus gránátvetővel vagy más típusú effektorral. Az 50 tonnás kapacitású meghajtómodul három személyzet tagját és legfeljebb nyolc vagy akár kilenc leszállást képes befogadni. A moduláris védelmi készlet úgy konfigurálható, hogy békeidő alatt felvegyen, kiképzzen és támogassa a missziókat, vagy harci műveletek során teljes kiküldetésre. Az aktív védelem, valamint az aknák kiegészítő védelme felszerelhető a gyalogos harci járművek konfigurációjába és egyéb konfigurációiba is.

Mi itt inkább Pumások vagyunk szóval jobb lenne ha az agitációs propagandát nem itt terjesztenéd!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:;)
 
Nyomatják a cseh promót.
https://www.czdefence.com/article/lynx-kf41-modular-ifv-for-full-spectrum-of-operations
Lynx KF41: Moduláris IFV a teljes működési spektrumhoz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
LYNX%20KF41-Joint%20Fire.jpg

LYNX%20KF41-Mortar%20Camo.jpg

Repair.jpg

Na hallod ezt meg a H145M is elviszi.

Darabokban. :p:D
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Mi itt inkább Pumások vagyunk szóval jobb lenne ha az agitációs propagandát nem itt terjesztenéd!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:;)
Jól elbasztam a cikk bemásolását, nah mind1.

Egyébként a Rheinmatell és a KMW marketing közti különbség ég és föld.
Gondolom a KMW a régi kenőpénzes iskola híve. :)Az RM emellett nagyon tolja a promót is.

Nekem is a Puma volt a szimpatikusabb, de ennyi agymosás után elbizonytalanodtam. :rolleyes:

Egyre több fantáziát látok benne, főleg hogy minden szempontból totálisan rugalmasnak hirdetik. Aztán eszembe jut a cseh teszt...
 
Jól elbasztam a cikk bemásolását, nah mind1.

Egyébként a Rheinmatell és a KMW marketing közti különbség ég és föld.
Gondolom a KMW a régi kenőpénzes iskola híve. :)Az RM emellett nagyon tolja a promót is.

Nekem is a Puma volt a szimpatikusabb, de ennyi agymosás után elbizonytalanodtam. :rolleyes:

Egyre több fantáziát látok benne, főleg hogy minden szempontból totálisan rugalmasnak hirdetik. Aztán eszembe jut a cseh teszt...
Még új,gyerekbetegségekkel küzd.De szerintem távlatilag sokkal több a lehetőség benne,mint a már most fejleszthetőségi gondokkal küszködő Pumában.
 
Még új,gyerekbetegségekkel küzd.De szerintem távlatilag sokkal több a lehetőség benne,mint a már most fejleszthetőségi gondokkal küszködő Pumában.

Még nem küzd gyermekbetegségekkel sem, még sajnos ott sem tart. Majd jövőre az ausztrál próbákon derülnek ki az első gondok, amiket meg kell majd oldani 2022-re és valami értékelhető eredményt kell felmutatni a Redback-kel szemben, mikor dönt az ausztrál kormány.
Nagyon sok idő kell még ahhoz, hogy ebből valóban alkalmazható harceszköz legyen. A legtöbb képessége még csak számítógépes grafikákon létezik, a demo változat meg valamiért nem jutott el az amcsi tesztekre. :cool:
Ez a termék még nincs kifejlesztve, így bármit ígérhetnek a marketingesek, bármi beleálmodható, csak kezdjen már valaki tárgyalni velük.....és fizessen előleget a fejlesztés megkezdéséhez (az ausztrál kormány már rakott bele pénzt).
Ha lenne lehetőség javítani a (konstrukciós) hibáit (lehet, hogy van, hisz nincs kész), én azt gondolom, valóban élenjáró harcjármű lehetne belőle. De ahhoz komoly követelményrendszert kellene a konstruktőrök elé letenni, ami jelentősen megváltoztatná a jármű felépítését, külsejét. Ez sok pénzbe kerülne, ezt csak nagyon komoly vevő esetén vállalnák be.
A Lynx-szel szemben nem katonák, nem hadseregek határozták meg a követelményeket, hanem a cég önálló fejlesztése, és elsősorban a Puma olcsóbb alternatívájának megteremtése volt a cél. Ezt a KF31 szerintem tudja is. A KF 41 a Puma versenytársa akar lenni, azzal egyenértékű vagy jobb képességekkel, annak hibái nélkül. Szerintem rossz úton indultak el az RM konstruktőrei....
 
Magyar szempontból jobb lenne egy már többé kevésbé kiforrott, valahol (egy szövetségesünknél?) rendszeresített, de amúgy valóban korszerű és nagy teljesítményű IFV-t venni. A németekre vagyunk utalva, a BW segít nekünk kiképzésben, tapasztalatban, talán logisztikában, közös szimulátorhasználatban, HA! Pumát veszünk.

Viszont Lynx esetében semmiben sem tudnak segíteni, semmilyen kiképzési, logisztikai támogatást nem tudnak adni, mert nekik sem lesz.
Ez szerintem komoly szempont lehetne az MH következő évtizedekre vonatkozó dolgaival kapcsolatban.
Persze a Puma sem tökéletes, nekem sem tetszett eleinte, szerintem is túl drága.
Aztán ahogy egyre többet foglalkoztam vele, azt gondolom a németek tényleg bele adtak apait-anyait, akkor is ha a koncepciójukkal nem értek teljes mértékben egyet (3+6 fős raj, stb.). De mindezek mellett a világ jelenleg egyetlen gyártásban lévő, legfejlettebb technológiákat alkalmazó IFV-je. Pont.
Mindenki más csak követi a németeket jelenleg, ide értve az ázsiai IFV.ket is.
Vannak elbaszások a Pumában amiket kisebb nagyobb költséggel lehet javítani, ezen egyébként rajta vannak.
Egy "ismerősöm"-nek volt lehetősége beszélgetni az egyik KMW fejlesztő mérnökkel. Kérdésre válaszolva elismerte, hogy tervezik a gumihevederes lánctalpat a pumához, amivel 600 kg tömeget lehet megspórolni, de egyelőre a világ három olyan vállalata aki ilyet készít, nem tudja garantálni a 42 tonnánál nehezebb járműtömeget, vagyis a gumihevederek csak ettől kisebb tömegű járművekre jók. Egyelőre. Azt mondta a mérnők, hogy pár év még kell a nagyobb teherbírású gumihevederekhez.
Érdekesség, hogy a Red back prototípuson gumiheveder van (42 t), tehát valahol tényleg ezen a határon billeg a technológia jelenlegi szintje.
Hanwha-AS21-Redback-Rendering.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and Ocses
Magyar szempontból jobb lenne egy már többé kevésbé kiforrott, valahol (egy szövetségesünknél?) rendszeresített, de amúgy valóban korszerű és nagy teljesítményű IFV-t venni. A németekre vagyunk utalva, a BW segít nekünk kiképzésben, tapasztalatban, talán logisztikában, közös szimulátorhasználatban, HA! Pumát veszünk.

Viszont Lynx esetében semmiben sem tudnak segíteni, semmilyen kiképzési, logisztikai támogatást nem tudnak adni, mert nekik sem lesz.
Ez szerintem komoly szempont lehetne az MH következő évtizedekre vonatkozó dolgaival kapcsolatban.
Persze a Puma sem tökéletes, nekem sem tetszett eleinte, szerintem is túl drága.
Aztán ahogy egyre többet foglalkoztam vele, azt gondolom a németek tényleg bele adtak apait-anyait, akkor is ha a koncepciójukkal nem értek teljes mértékben egyet (3+6 fős raj, stb.). De mindezek mellett a világ jelenleg egyetlen gyártásban lévő, legfejlettebb technológiákat alkalmazó IFV-je. Pont.
Mindenki más csak követi a németeket jelenleg, ide értve az ázsiai IFV.ket is.
Vannak elbaszások a Pumában amiket kisebb nagyobb költséggel lehet javítani, ezen egyébként rajta vannak.
Egy "ismerősöm"-nek volt lehetősége beszélgetni az egyik KMW fejlesztő mérnökkel. Kérdésre válaszolva elismerte, hogy tervezik a gumihevederes lánctalpat a pumához, amivel 600 kg tömeget lehet megspórolni, de egyelőre a világ három olyan vállalata aki ilyet készít, nem tudja garantálni a 42 tonnánál nehezebb járműtömeget, vagyis a gumihevederek csak ettől kisebb tömegű járművekre jók. Egyelőre. Azt mondta a mérnők, hogy pár év még kell a nagyobb teherbírású gumihevederekhez.
Érdekesség, hogy a Red back prototípuson gumiheveder van (42 t), tehát valahol tényleg ezen a határon billeg a technológia jelenlegi szintje.
Hanwha-AS21-Redback-Rendering.jpg
Igen de mas aspektusbol vizsgalva mi adhatunk tapasztalatot es kikepzest a kesobbi remdszeresitoknek ami nem kis mellekest jelentene...
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Valahogy bennem is ez az érzés kezd kialakulni. Plusz nagyon nyomatják, hogy szivesen bevesznek új helyi cégeket az együttműködésbe.
Mondjuk alaposan meg kéne vizsgálni a konstrukciót (legjobb lenne betársulni a kengurukhaz,ha volna rá idő,akarat),mert azért az ördög nem alszik....De.
El kell adniuk,ezért sok mindenben benne lennének,hogy megtörjék a jeget.Ezt ki lehet használni,De ésszel,a minőség kárára ne menjen.(bocs,de itt kifejezetten a NER rendszer visszáságaitol tartok)
Nem egyszerűen egy korszerű,új,sok fejlesztési tartalékkal rendelkező IFV,hanem bázisjármű egy komplett harcjármű családhoz.Ha jol mükszik a dolog,az mind fentartási,mind harctéri logisztikai szempontbol igencsak előnyös dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Igen de mas aspektusbol vizsgalva mi adhatunk tapasztalatot es kikepzest a kesobbi remdszeresitoknek ami nem kis mellekest jelentene...

Egy picit meredek gondolat. Ami miatt nagyon kockázatosnak ítélem az a fejlesztéshez szükséges pénz. Kicsit olyan mintha egy valóban élenjáró technológiába Magyarország beruházna, mondjuk az űrkutatásba. És amikor kezdenek beérni az eredmények, (embert juttattunk a világűrbe), akkor tanácsot, meg kiképzési együttműködést adnánk azoknak akik nem voltak hajlandóak ennyit kockáztatni.
Meredek.
Sokan fikázzák a KC390-est, meg az A400-ast, hogy új, meg kiforratlan (mindkettő). De egyik rendszerben van és javítják a hibáit, mindamellett bazi drága. A másik olcsóbbnak tűnik (annak is kell lennie mert fele akkora kapacitású), de az még a gyermekbetegségek megtapasztalásáig sem jutott el.
Nem értek a repülőkhöz, annyit tudok, hogy iszonyat bonyolult rendszerek, nagyon sok új technológia, új anyagok lettek felhasználva a gyártásukhoz, és minél bonyolultabb valami annál nagyobb az esély a technikai, konstrukciós problémákra. Ezt tudomásul kell venni, ezzel számolni kell. Nagy ostobaság lenne egy új harcjármű konstrukciót hibátlannak gondolni.
Sajnos ezek már nem Wyllis jeep kategória, ami pár hónap után gyártásba kerülhetett és sikeres technikai eszköz lehetett minden haderő számára az egész földkerekségen.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Egy picit meredek gondolat. Ami miatt nagyon kockázatosnak ítélem az a fejlesztéshez szükséges pénz. Kicsit olyan mintha egy valóban élenjáró technológiába Magyarország beruházna, mondjuk az űrkutatásba. És amikor kezdenek beérni az eredmények, (embert juttattunk a világűrbe), akkor tanácsot, meg kiképzési együttműködést adnánk azoknak akik nem voltak hajlandóak ennyit kockáztatni.
Meredek.
Sokan fikázzák a KC390-est, meg az A400-ast, hogy új, meg kiforratlan (mindkettő). De egyik rendszerben van és javítják a hibáit, mindamellett bazi drága. A másik olcsóbbnak tűnik (annak is kell lennie mert fele akkora kapacitású), de az még a gyermekbetegségek megtapasztalásáig sem jutott el.
Nem értek a repülőkhöz, annyit tudok, hogy iszonyat bonyolult rendszerek, nagyon sok új technológia, új anyagok lettek felhasználva a gyártásukhoz, és minél bonyolultabb valami annál nagyobb az esély a technikai, konstrukciós problémákra. Ezt tudomásul kell venni, ezzel számolni kell. Nagy ostobaság lenne egy új harcjármű konstrukciót hibátlannak gondolni.
Sajnos ezek már nem Wyllis jeep kategória, ami pár hónap után gyártásba kerülhetett és sikeres technikai eszköz lehetett minden haderő számára az egész földkerekségen.
Itt jon kepbe hogy a gyarto nagyobb emgedmenyeket kepes tenni. Amellett egyaltalan nem biztos hogy a gyerekbetegsegek kijavitasat az elso vasarlonak kellene kifizetni...
 
Igen de mas aspektusbol vizsgalva mi adhatunk tapasztalatot es kikepzest a kesobbi remdszeresitoknek ami nem kis mellekest jelentene...
Ki fogja rendszeresíteni? Amcsiknál tuti elúszott, szerintem hiába kentek meg khmm akarom mondani lobbiztak az újra partyba kerülésen, az amiknak nem fog így se kelleni.
A kenguruknál úgy néz ki berobbant a redback, holott jóval a land400 phase1 után nevezett a versenyre és mégis beengedték az ausztrálok, talán nem voltak megelégedve a lynxel?
A boxer tuti befutó lesz, 8x8 crv, de ez már nem a lynxhez kötődik mivel nem 1 csomagban mennek.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Egy picit meredek gondolat. Ami miatt nagyon kockázatosnak ítélem az a fejlesztéshez szükséges pénz. Kicsit olyan mintha egy valóban élenjáró technológiába Magyarország beruházna, mondjuk az űrkutatásba. És amikor kezdenek beérni az eredmények, (embert juttattunk a világűrbe), akkor tanácsot, meg kiképzési együttműködést adnánk azoknak akik nem voltak hajlandóak ennyit kockáztatni.
Meredek.
Sokan fikázzák a KC390-est, meg az A400-ast, hogy új, meg kiforratlan (mindkettő). De egyik rendszerben van és javítják a hibáit, mindamellett bazi drága. A másik olcsóbbnak tűnik (annak is kell lennie mert fele akkora kapacitású), de az még a gyermekbetegségek megtapasztalásáig sem jutott el.
Nem értek a repülőkhöz, annyit tudok, hogy iszonyat bonyolult rendszerek, nagyon sok új technológia, új anyagok lettek felhasználva a gyártásukhoz, és minél bonyolultabb valami annál nagyobb az esély a technikai, konstrukciós problémákra. Ezt tudomásul kell venni, ezzel számolni kell. Nagy ostobaság lenne egy új harcjármű konstrukciót hibátlannak gondolni.
Sajnos ezek már nem Wyllis jeep kategória, ami pár hónap után gyártásba kerülhetett és sikeres technikai eszköz lehetett minden haderő számára az egész földkerekségen.

Attol meg hogy a Puma vonal nyerne meg a magyar mernok kreativitasa nem kell hogy karba vesszen. A harcolo verzio mar ki van talalva de attol meg a magyar mernok megtervezheti a vilag legfaszabb lancos mentoautojat. :p:D

A "lenyeg" mar fel lett talalva, igy a Lynxel ellentetben sokkal kisebb a riziko hogy nem lesz ami harcolni is fog tudni, de ettol meg a tobbi verzio tervezeseben igy vagy ugy a magyarok is reszt vehetnek.

Nem kell a Pumat unalmas nyugdijas IFV-nek, a Lynx-et meg a "cool" tinedzsernek beallitani.
 
Mondjuk alaposan meg kéne vizsgálni a konstrukciót (legjobb lenne betársulni a kengurukhaz,ha volna rá idő,akarat),mert azért az ördög nem alszik....De.
El kell adniuk,ezért sok mindenben benne lennének,hogy megtörjék a jeget.Ezt ki lehet használni,De ésszel,a minőség kárára ne menjen.(bocs,de itt kifejezetten a NER rendszer visszáságaitol tartok)
Nem egyszerűen egy korszerű,új,sok fejlesztési tartalékkal rendelkező IFV,hanem bázisjármű egy komplett harcjármű családhoz.Ha jol mükszik a dolog,az mind fentartási,mind harctéri logisztikai szempontbol igencsak előnyös dolog.

Az jó lenne, ha az ausztrál tenderre küldhetnénk megfigyelőket és azt követően lehetne dönteni a rendszeresítéséről....
De félek ezzel elkéstünk, ezek a dolgok sajnos itt nem így működnek.
Annyiban szomorú, ha belevágunk mindenféle tapasztalat nélkül és rajzasztalról megrendelünk egy ilyen harcjárművet, hogy nincs esély arra, hogy nem lesz csúszás, vagy kénytelenek leszünk (pénz hiányában) megkötni olyan kompromisszumokat, melyek a harcképesség csökkenését eredményezik. Pl. nem lesz hozzá drón, nem lesz integrálva a Spike (majd később, egyszer, valamikor), nem lesz aktív védelmi rendszere, csak 30 mm-es gépágyúval vesszük, mert a Wotan drága vagy nincs integrálva hozzá, stb.....
Az egyéb gondok miatt így is csak az évtized végére várható, hogy megjönnek az első harcjárművek tekintve, hogy jelenleg sehol nincs felszerelt gyár, nincs szerződés kötve a nem ismert képességeket biztosító alrendszerek, részegységek gyártóival, azoknak is meg kell szervezniük a gyártást. Ez bazi sok idő. Minden egyes kiderült hiba, módosítás nagyon sok szerződés módosítását igényli, a veszteségeket meg kell fizetni, stb.....
A Leopard 2 harckocsijainkra 2018 decemberben kötöttünk szerződést 23-ban jönnek, úgy, hogy egy létező típus. A Pzh 2000-is csak 22-ben érkezik, ha nem késik....
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Attol meg hogy a Puma vonal nyerne meg a magyar mernok kreativitasa nem kell hogy karba vesszen. I harcolo verzio ki van mar talalva de attol meg a magyar mernok megtervezheti a vilag legfaszabb lancos mentoautojat. :p:D

A "lenyeg" mar fel lett talalva, igy a Lynxel ellentetben sokkal kisebb a riziko hogy nem lesz ami harcolni is fog tudni, de ettol meg a tobbi verzio tervezeseben igy vagy ugy a magyarok is reszt vehetnek.

Nem kell a Pumat unalmas nyugdijas IFV-nek, a Lynx-et meg a "cool" tinedzsernek beallitani.
Pumat senkinek sem fognak eladni a nemetek bar ahol indul mimdenhol a legszuperebb lessz papiron de valamiert megse fogja senki megvenni nem veletlen.