Rheinmetall Lynx

A Lynxben nem kéne megerősíteni a toronykoszorút meg az alátámasztást,ha 40 vagy 50mm-es gépágyút kell integrálni?

Ketlem, mert eleve Wotan35-tel is szállítják, ha ugy rendeled, logikusan előre gondolkodtak, 50mmig biztosan (ugy remlik, van RM portfoliojaban Supershot is, nem?)
 
A "legó jelleg" szimpatikusnak tűnik, de vannak fenntartásaim, műszaki szempontból.
EOgc94mWkAES81Q.jpg


Egy harcjárműnél nagyon fontos a légmentes tömítettség, nem csak az úszóképeseknél. Az ABV rendszer elméletileg állandó minimális túlnyomást létesít a járműben, normál helyzetben is. A nagy méretű modul elem peremén megfelelő tömítés kell, ami meg is lesz, azonban nekünk üzemeltetőknek az a fontos, hogy ez mindig megbízhatóan tömítsen. Az orosz eszközök búvónyílásai körüli gumi tömítések is idővel elöregedtek, nem zártak jól, ez valószínűleg itt is így lesz. A nagyobb méret a gond (drágább cserélni), illetve egy kellemetlen következmény: A beázás. A legtöbb ruszki járművünkön most is befolyik az esővíz, ezt a katonák elviselik. Viszont egy több milliárdos járműnél ez nyilván nem lenne jó.
Az olcsó üzemeltetés és a praktikusság nekem itt is ellentmondásos.
Alapvetően igazad van, de a szovjet műszaki megoldásokat, nem lehet a mai némettel összehasonlítani. A rendszeres karbantartást, cserét, ahogy az autóknál is nem lehet megspórolni. De ha ezeket betartod, akkor beázás szintű probléma sztem lehetetlen.
 
Csak esőben. Egyébként a BTR ben istenesek még, az úszó képesség miatt. A T 72-k mindegyike szinte beázik. Optikai is mert ott is régi a tömítés.
En olyanrol nem tudok hogy a 72 beazna... Olyan vastag pancelon atszivarognia az esoviznek...
Pedig heti szinten vannak mosva a 72 esek igazabol minden hasznalat utan.btr rol se tudok. Plane hogy fellul nem a gumik a vizelleni tomitesek lenyege hanem a peremek es a hornyok.
 
Alapvetően igazad van, de a szovjet műszaki megoldásokat, nem lehet a mai némettel összehasonlítani. A rendszeres karbantartást, cserét, ahogy az autóknál is nem lehet megspórolni. De ha ezeket betartod, akkor beázás szintű probléma sztem lehetetlen.
Arra utaltam csak, hogy minek mi a következménye, velejárója. Az olcsó üzemeltetés a sok technikai újdonságot rejtő eszközöknel nem igen lehetséges. Ez csak egy példa, arra, hogy az ígéretek ellentmondóak. Nem azt mondom, hogy a Lynx beázik, hanem azt, hogy nem lesz olcsóbb az üzemeltetése.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Nem az acél lukas! A tömítések vannak elöregedve. De sajnos esőben beáznak. Ezért ponyvaznak mindig, ha kint vannak tartósan.
Nem lattam meg pomyvazva se 72 est se btr t.ha akabelbevezetesek tomitesere gondolsz 72 nel mimden acelcsobe fut.es szinte minden acelcso sot mind alacsonyabbrol indul es a torony magasabb reszen csatlakozik a toronyba /fizikailag is lehetetlen hogy moso vagy esoviz bejussion./
Alcahalozva viszont eleg gyakran van a btr mert az tartozek.
 
Csak esőben. Egyébként a BTR ben istenesek még, az úszó képesség miatt. A T 72-k mindegyike szinte beázik. Optikai is mert ott is régi a tömítés.
akkor Te valami nagyon kókler "btr"-ben ülhettél koma mert még sosem láttam olyat hogy bárhol is beázna (pedig ültem párban,esőben is ), nyilván ha az egyik nyíláson beöntenek vizet az más (ilyen is volt... :D )
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Szittya
Hát ültem benne esőben eleget, de még olyat, hogy beázott volna nem tapasztaltam BTR-nél.
A parancsnoki beszokott, a vezetői is ugyanaz. A motorter nem. Az akku tároló ajtaja is jó, de láttam olyat, hogy befolyt a sár, mert komplett nem volt benn tomites.Az oldal ajtók viszont jók. Van még egy különbseg a BTR és a T72 között. A koruk. A BTR ek 96 körüliek, a tankok egy tizessel öregebbek.
 
Arra utaltam csak, hogy minek mi a következménye, velejárója. Az olcsó üzemeltetés a sok technikai újdonságot rejtő eszközöknel nem igen lehetséges. Ez csak egy példa, arra, hogy az ígéretek ellentmondóak. Nem azt mondom, hogy a Lynx beázik, hanem azt, hogy nem lesz olcsóbb az üzemeltetése.
Te olcsó és olcsóbb üzemeltetésről is írsz egy hozzászóláson belül, miközben az nem ugyanaz! Szerintem sem lehet egy (több)milliárdos eszközt olcsón üzemeltetni, de olcsóbban, mint egy másikat (pl. Puma), igen. Úgy vélem, az RM arra gondol (arról próbálja a potenciális vevőket meggyőzni), hogy a Lynxet olcsóbban lehet majd üzemeltetni, mint a versenytársakat. Ami persze vagy igaz, vagy nem....
 
Te olcsó és olcsóbb üzemeltetésről is írsz egy hozzászóláson belül, miközben az nem ugyanaz! Szerintem sem lehet egy (több)milliárdos eszközt olcsón üzemeltetni, de olcsóbban, mint egy másikat (pl. Puma), igen. Úgy vélem, az RM arra gondol (arról próbálja a potenciális vevőket meggyőzni), hogy a Lynxet olcsóbban lehet majd üzemeltetni, mint a versenytársakat. Ami persze vagy igaz, vagy nem....
Igen. Én a kételyemet fogalmaztam meg egy egyszerű példán keresztül.
Egyébként szerintem a motor üzemeltetésén valóban sokat spórolhat a Lynx. A Puma motorja szerintem szörnyen drága lehet. Új konstrukció, kifejezetten katonai célra, kis szériában. A legdrágább. A Lynx itt van előnyben a Pumaval szemben.
 
Te olcsó és olcsóbb üzemeltetésről is írsz egy hozzászóláson belül, miközben az nem ugyanaz! Szerintem sem lehet egy (több)milliárdos eszközt olcsón üzemeltetni, de olcsóbban, mint egy másikat (pl. Puma), igen. Úgy vélem, az RM arra gondol (arról próbálja a potenciális vevőket meggyőzni), hogy a Lynxet olcsóbban lehet majd üzemeltetni, mint a versenytársakat. Ami persze vagy igaz, vagy nem....

Olcso semmi sem lesz, ez nem az a mufaj. Olcso lehet esetleg majd az a loszer, amit otthon gyartunk majd hozza, mas nemigen.