Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
A Lynxben nem kéne megerősíteni a toronykoszorút meg az alátámasztást,ha 40 vagy 50mm-es gépágyút kell integrálni?

Ketlem, mert eleve Wotan35-tel is szállítják, ha ugy rendeled, logikusan előre gondolkodtak, 50mmig biztosan (ugy remlik, van RM portfoliojaban Supershot is, nem?)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 806
113
A "legó jelleg" szimpatikusnak tűnik, de vannak fenntartásaim, műszaki szempontból.
EOgc94mWkAES81Q.jpg


Egy harcjárműnél nagyon fontos a légmentes tömítettség, nem csak az úszóképeseknél. Az ABV rendszer elméletileg állandó minimális túlnyomást létesít a járműben, normál helyzetben is. A nagy méretű modul elem peremén megfelelő tömítés kell, ami meg is lesz, azonban nekünk üzemeltetőknek az a fontos, hogy ez mindig megbízhatóan tömítsen. Az orosz eszközök búvónyílásai körüli gumi tömítések is idővel elöregedtek, nem zártak jól, ez valószínűleg itt is így lesz. A nagyobb méret a gond (drágább cserélni), illetve egy kellemetlen következmény: A beázás. A legtöbb ruszki járművünkön most is befolyik az esővíz, ezt a katonák elviselik. Viszont egy több milliárdos járműnél ez nyilván nem lenne jó.
Az olcsó üzemeltetés és a praktikusság nekem itt is ellentmondásos.
Alapvetően igazad van, de a szovjet műszaki megoldásokat, nem lehet a mai némettel összehasonlítani. A rendszeres karbantartást, cserét, ahogy az autóknál is nem lehet megspórolni. De ha ezeket betartod, akkor beázás szintű probléma sztem lehetetlen.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Csak esőben. Egyébként a BTR ben istenesek még, az úszó képesség miatt. A T 72-k mindegyike szinte beázik. Optikai is mert ott is régi a tömítés.
En olyanrol nem tudok hogy a 72 beazna... Olyan vastag pancelon atszivarognia az esoviznek...
Pedig heti szinten vannak mosva a 72 esek igazabol minden hasznalat utan.btr rol se tudok. Plane hogy fellul nem a gumik a vizelleni tomitesek lenyege hanem a peremek es a hornyok.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 524
113
Alapvetően igazad van, de a szovjet műszaki megoldásokat, nem lehet a mai némettel összehasonlítani. A rendszeres karbantartást, cserét, ahogy az autóknál is nem lehet megspórolni. De ha ezeket betartod, akkor beázás szintű probléma sztem lehetetlen.
Arra utaltam csak, hogy minek mi a következménye, velejárója. Az olcsó üzemeltetés a sok technikai újdonságot rejtő eszközöknel nem igen lehetséges. Ez csak egy példa, arra, hogy az ígéretek ellentmondóak. Nem azt mondom, hogy a Lynx beázik, hanem azt, hogy nem lesz olcsóbb az üzemeltetése.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Nem az acél lukas! A tömítések vannak elöregedve. De sajnos esőben beáznak. Ezért ponyvaznak mindig, ha kint vannak tartósan.
Nem lattam meg pomyvazva se 72 est se btr t.ha akabelbevezetesek tomitesere gondolsz 72 nel mimden acelcsobe fut.es szinte minden acelcso sot mind alacsonyabbrol indul es a torony magasabb reszen csatlakozik a toronyba /fizikailag is lehetetlen hogy moso vagy esoviz bejussion./
Alcahalozva viszont eleg gyakran van a btr mert az tartozek.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 810
6 886
113
Csak esőben. Egyébként a BTR ben istenesek még, az úszó képesség miatt. A T 72-k mindegyike szinte beázik. Optikai is mert ott is régi a tömítés.
akkor Te valami nagyon kókler "btr"-ben ülhettél koma mert még sosem láttam olyat hogy bárhol is beázna (pedig ültem párban,esőben is ), nyilván ha az egyik nyíláson beöntenek vizet az más (ilyen is volt... :D )
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Szittya

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 524
113
Hát ültem benne esőben eleget, de még olyat, hogy beázott volna nem tapasztaltam BTR-nél.
A parancsnoki beszokott, a vezetői is ugyanaz. A motorter nem. Az akku tároló ajtaja is jó, de láttam olyat, hogy befolyt a sár, mert komplett nem volt benn tomites.Az oldal ajtók viszont jók. Van még egy különbseg a BTR és a T72 között. A koruk. A BTR ek 96 körüliek, a tankok egy tizessel öregebbek.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 256
8 169
113
Arra utaltam csak, hogy minek mi a következménye, velejárója. Az olcsó üzemeltetés a sok technikai újdonságot rejtő eszközöknel nem igen lehetséges. Ez csak egy példa, arra, hogy az ígéretek ellentmondóak. Nem azt mondom, hogy a Lynx beázik, hanem azt, hogy nem lesz olcsóbb az üzemeltetése.
Te olcsó és olcsóbb üzemeltetésről is írsz egy hozzászóláson belül, miközben az nem ugyanaz! Szerintem sem lehet egy (több)milliárdos eszközt olcsón üzemeltetni, de olcsóbban, mint egy másikat (pl. Puma), igen. Úgy vélem, az RM arra gondol (arról próbálja a potenciális vevőket meggyőzni), hogy a Lynxet olcsóbban lehet majd üzemeltetni, mint a versenytársakat. Ami persze vagy igaz, vagy nem....
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 524
113
Te olcsó és olcsóbb üzemeltetésről is írsz egy hozzászóláson belül, miközben az nem ugyanaz! Szerintem sem lehet egy (több)milliárdos eszközt olcsón üzemeltetni, de olcsóbban, mint egy másikat (pl. Puma), igen. Úgy vélem, az RM arra gondol (arról próbálja a potenciális vevőket meggyőzni), hogy a Lynxet olcsóbban lehet majd üzemeltetni, mint a versenytársakat. Ami persze vagy igaz, vagy nem....
Igen. Én a kételyemet fogalmaztam meg egy egyszerű példán keresztül.
Egyébként szerintem a motor üzemeltetésén valóban sokat spórolhat a Lynx. A Puma motorja szerintem szörnyen drága lehet. Új konstrukció, kifejezetten katonai célra, kis szériában. A legdrágább. A Lynx itt van előnyben a Pumaval szemben.
 
K

kamm

Guest
Te olcsó és olcsóbb üzemeltetésről is írsz egy hozzászóláson belül, miközben az nem ugyanaz! Szerintem sem lehet egy (több)milliárdos eszközt olcsón üzemeltetni, de olcsóbban, mint egy másikat (pl. Puma), igen. Úgy vélem, az RM arra gondol (arról próbálja a potenciális vevőket meggyőzni), hogy a Lynxet olcsóbban lehet majd üzemeltetni, mint a versenytársakat. Ami persze vagy igaz, vagy nem....

Olcso semmi sem lesz, ez nem az a mufaj. Olcso lehet esetleg majd az a loszer, amit otthon gyartunk majd hozza, mas nemigen.