Mert valszeg 0 a politikai haszna a dolognak. Ami azért mindig szempont lesz.
De kb. a török vasaknak sem sokkal több politikai haszna van. Avagy milyen politikai hasznot remélünk a szultántól, aki Európa "feketeseggűje" már jónéhány éve? Azt nem vitatom, hogy esetleg a Dél-Afrikai konkrétan nullától valószínűleg valamivel több, de itt nem éreztem annyira erősnek a politikai szálat.
A Dél-Afrikai vasat meg senki nem rendszeresítette. Még a gyártó országa sem. Továbbá ezek még jobban "világvégiebbek", mint a török vasak. Ugye ezeknél is tényleg semmi érdemi hozzáadott értéket nem tudunk hozzáadni. Maximum a készen idehozott alkatrészeket összeszerelni (a Currus pár mondata sem szólt másról).
Úgy általánosságban nem lehet az, hogy a török vasak simán akár jobbak? Esetleg azt is, hogy nem is drágábbak? Vagy itt is a Fennek 4x4 (német - ráadásul ez is KMW) kellett volna? Ez utóbbiban lehet még több politikát feltételeztem volna ...

Egyébként ennek a 8x8 "IFV -nek" a Stanag 3 vagy 4 (ahány forrás annyi félét írnak rá) hogy lehet eladni? Ez azért még egy APC -nél sem egy nagy "truváj" ...

. Az hogy török, vagy dél-afrikai mérnökök tervezték, ottani vállalatok gyártanak hozzá alkatrészt, annyira nem releváns, akkor sem, ha egyébként Dél-Afrika tényleg leszállóágban van...
. Igaz, a Yalcint is...